به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۰ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۷۱۸۷۲
لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا؛

صعود نفس‌گیر رئال پس از شکست 3-4

گروه ورزشي: رئال مادرید در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، با وجود شکست ۴ بر سه مقابل شالکه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در مجموع ۵ بر ۴ شالکه را مغلوب کرد و به نیمه نهایی این مسابقات راه یافت.
کریستیانو رونالدو در بازی مقابل شالکه دو گل رئال مادرید را به ثمر رساند
کریستیانو رونالدو در بازی مقابل شالکه دو گل رئال مادرید را به ثمر رساند
قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، خوش شانس بود که در حالی که شالکه یک گل دیگر تا صعود فاصله داشت در نهایت بازی را با نتیجه ۴ بر سه به پایان برد. رئال مادرید که در مسابقه رفت با نتیجه ۲ بر صفر مقابل شالکه به پیروزی شده بود به نظر می‌آمد کار راحتی در بازی برگشت در ورزشگاه خانگی خود داشته باشد ولی این شالکه بود که گل اول را به ثمر رساند.

تیم میزبان از ابتدا بازی را در اختیار داشت ولی شالکه روی یک ضد حمله سریع موفق شد گل اول بازی را وارد دروازه رئال کند؛ کریستین فوکس روی پاس کلاس یان هونته‌لار با یک ضربه دقیق نتیجه را یک بر صفر کرد. پنج دقیقه پس از این گل کریستیانو رونالدو که در هفته اخیر در گلزنی موفق نبود روی یک کرنر و با ضربه سر نتیجه را ۱-۱ مساوی کرد. در ده دقیقه پایانی نیمه اول ابتدا کلاس یان هونته‌لار پس از دفع ناقص ایکر کاسیاس شالکه را ۲ بر یک پیش انداخت ولی پیش از پایان نیمه اول بار دیگر کریستیانو رونالدو با یک ضربه سر زیبا نتیجه را ۲-۲ مساوی کرد.

رونالدو با زدن این دو گل بالاتر از لیونل مسی و با ۷۶ گل زده تا پیش از مسابقه برگشت هفته آینده بارسلونا و منچسترسیتی در صدر فهرست بهترین گلزنان لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا قرار گرفت.
رئال مادرید با آغاز نیمه دوم بازی را بار دیگر در دست گرفت و در همان ابتدای نیمه کریم بنزما تیم میزبان را بار دیگر پیش انداخت؛ مهاجم فرانسوی رئال پس از حرکت در عرض در محوطه جریمه و فریب مدافعان تیم حریف با ضربه‌ای دقیق سومین گل رئال را وارد دروازه شالکه کرد اما برتری رئال تنها پنج دقیقه دوام داشت، لوری سانه مهاجم شالکه با شوتی قوس دار از پشت محوطه جریمه بار دیگر نتیجه را مساوی کرد. پس از گل تساوی شالکه به بازی خوب ادامه داد و در نهایت ۵ دقیقه مانده به پایان مسابقه بار دیگر هونته‌لار برای چهارمین بار دروازه تیم میزبان را باز کرد.

شالکه که پس از این گل تنها یک گل دیگر برای حذف رئال مادرید از لیگ قهرمانان اروپا نیاز داشت، فرصت‌های خوبی برای زدن گل پنجم داشت ولی واکنش‌های به موقع کاسیاس مانع از باز شدن دروازه رئال شد. در ده سال، تنها بارسلونا و یونتووس در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو موفق به پیروزی با اختلاف دو گل بیشتر مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شدند. سپیدپوشان رئال فصل پیش پس از ۱۲ سال موفق به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا شد، این تیم سال گذشته در همین مرحله در مجموع دو بازی رفت و برگشت ۹ بر دو شالکه را مغلوب کرده بود.

در دیگر بازی ديشب، پورتو در بازی برگشت مقابل بازل، ۴ بر صفر نماینده سوئیس را در ورزشگاه دراگو درهم کوبید و در مجموع دو بازی رفت و برگشت ۵ بر یک بازل را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. گل‌های پورتو در این بازی را یونس بهرامی، هکتور هررا، کاسمیرو و ابوبکر به ثمر رساندند.