به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۰۱:۴۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۷۲۶۷۳

تصمیم قطعی فان خال برای بازنشستگی

گروه ورزشی: سرمربی هلندی تیم فوتبال منچستریونایتد اعلام کرد پس از اتمام کارش در این تیم از دوره مربیگری خداحافظی خواهد کرد.
لوئیس فان خال که با هدف بازگرداندن شیاطین سرخ به روزهای اوج زمان فرگوسن روی نیمکت اولدترافورد نشست، می‌گوید پس از پایان حضورش در تئاتر رویاها بازنشسته خواهد شد. این مربی 63 ساله در گفت‌وگو با دیلی تلگراف عنوان کرد: من پیر شده‌ام. نیمکت منچستریونایتد آخرین کار حرفه‌ای من خواهد بود. نسبت به این مساله اطمینان کامل دارم. وی ادامه داد: می‌خواهم از این به بعد به فرزندانم توجه کنم. به نوه‌هایم برسم و البته همسرم. آنها حقشان است که من در کنارشان باشم. در شرایط فعلی نمی‌توانم به اندازه کافی به آنها توجه کنم. به طور مثال نتوانستم در مراسم جشن تولد نوه‌ام شرکت کنم. این برایم خوشایند نیست. البته اگر بخواهم به حرف همسرم عمل کنم که باید پنج سال پیش خودم را بازنشسته می‌کردم.

فان خال ادامه داد: من یک جزیره رویایی در پرتغال دارم که می‌خواهم پس از پایان کارم به آنجا بروم، گلف بازی کنم و غذای عالی بخورم. سرمربی هلندی منچستریونایتد از حمایت هواداران در طول زمان حضورش در اولدترافورد از آنها تشکر کرد. لوئیس فان خال که سابقه هدایت تیم‌های بارسلونا، آژاکس و بایرن‌مونیخ را در کارنامه دارد، باشگاه منچستریونایتد را بزرگ‌ترین باشگاه جهان دانست و گفت: در اردوی پیش فصل در آمریکا حضور داشتیم و با تیم‌های رئال مادرید، لیورپول ، رم، اینتر و لس آنجلس گلکسی بازی کردیم. پنج مسابقه در سه هفته‌ برگزار شد و 300 هزار هوادار از بازی ما دیدن کردند که 280 هزار نفر لباس قرمز پوشیده بودند. من می دانم که منچستریونایتد بزرگ‌ترین باشگاه کره زمین است. وی در پاسخ به این سوال که آیا منچستر از رئال مادرید هم بزرگ‌تر است گفت: از لحاظ اقبال عمومی و محبوبیت بله، اما از لحاظ تاریخی نه.
مرجع : ایسنا