به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۱
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۷۲۷۲۵
پرونده جدید، مشکل زیادی ندارد

درخشانی: به دادگاه احضار نشده ایم اما...!

گروه هنري: در حاليكه در چند روز گذشته اخباری مبنی بر احضار مجید درخشانی و مهدیه محمدخانی به دادگاه در رسانه‌های مختلف منتشر شده است، مجید درخشانی آهنگساز و سرپرست گروه «ماه بانو» ضمن تکذیب این خبر گفته است: «پرونده ما هنوز به دادگاه نرفته و ما هم از سوی قوه قضاییه احضار نشده‌ایم. اما دو هفته پیش برای پرونده جدیدی به پلیس امنیت احضار شدیم.»
مجيد درخشانی و مهدیه محمدخانی
مجيد درخشانی و مهدیه محمدخانی
پرونده جدیدی که درخشانی و مهدیه محمدخانی را بار دیگر به پلیس امنیت کشانده، درباره انتشار کلیپ آهنگ خوشه چین در شبکه‌های مجازی است. مهدیه محمدخانی سه سال پیش این آهنگ را در یک کنسرت خصوصی خوانده است. درخشانی می‌گوید: «کلیپی که الان منتشر شده مربوط به اجرایی است که سه سال پیش به صورت خصوصی برای موسسه خیریه آراسته برگزار کردیم. این موسسه خیریه توسط دانشجویان اداره می‌شود و ما برای کمک بدون بلیط فروشی اجرا رفتیم. اما در پلیس امنیت به ما گفتند که شما بدون مجوز، اجرا داشته‌اید و پول زیادی بابت این اجرا از موسسه خیریه دریافت کرده‌اید. من هم توضیح دادم که ما هیچ پولی دریافت نکردیم و حاضرم نوشته‌ای از مسئولان خیریه مبنی بر اینکه پولی نگرفته ایم، بیاورم. درباره مجوز اجرا هم گفتم: اجرا خصوصی بوده و برای یک موسسه و اگر مجوزی لازم بوده، برگزار کننده کنسرت باید آن را تهیه می‌کرده.»

درخشانی معتقد است که پرونده جدید، مشکل زیادی ندارد و آنها توانسته‌اند با جواب‌های خود پلیس امنیت را قانع کنند، چرا که در این‌باره تنها یکبار احضار شده‌اند. این در حالی است که او و دیگر اعضای گروه «ماه بانو» در شش ماه گذشته بارها برای ارئه توضیحات درباره پرونده اول که به خاطر حضور خواننده زن در گروه «ماه بانو» و انتشار گسترده کلیپ‌های این گروه در شبکه‌های مجازی تشکیل شده، به پلیس امنیت و دادسرای فرهنگ و رسانه فراخوانده شده‌اند.

پاسپورت مجید درخشانی، دی ماه امسال و در حالی که قصد سفر به دوبی را داشت، توسط ماموران فرودگاه ضبط شد. درخشاني در اين باره گفت: «ممنوع الخروجی من همچنان ادامه دارد. پاسپورت من هنوز دست اداره گذرنامه است و وقتی درباره رفع این موضوع سوال کردم به من گفتند که بعد از تشکیل دادگاه و تبرئه در پرونده، ممنوع الخروجی‌ام رفع می‌شود.»

به گفته درخشانی خبرهای اشتباه زیادی درباره اتفاقی که برای گروه ماه بانو افتاده، در رسانه‌ها منتشر شده است. او در این باره مثال هم می‌زند: «در بسیاری از خبرها نوشته شده بود که مهدیه محمدخانی در تالار وحدت اجرا داشته، حتی برخی رسانه‌ها پا را فراتر گذاشته بودند و نوشته بودند که خانم محمدخانی در کنسرتی که وزیر ارشاد هم حضور داشته، آواز خوانده، همه این خبرها اشتباه است و همینجا تکذیب می‌کنم. در یکسال و نیم گذشته خانم محمدخانی هیچ اجرایی در تالار وحدت نداشته، چه در حضور وزیر و چه غیر از وزیر.» مجید درخشانی آهنگساز و نوازنده سرشناس تار، سال ۶۳ به آلمان مهاجرت کرد اما سال ۸۴ پس از بیست و یکسال به ایران بازگشت. او پس از بازگشت گروه موسیقی خورشید را تاسیس کردید و علاوه بر انتشار چند اثر با خوانندگی محمدرضا شجریان، کنسرتهای متعددی را همراه او سرپرستی کرده است.