به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۴:۰۵
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۵ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۷۷۸۶۹

مراسم چهلم همسر آیت‌الله خاتمی

گروه سیاسی: مراسم چهلمین روز درگذشت سکینه ضیایی همسر آیت الله سید روح الله خاتمی نماینده سابق ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه فقید شهرهای یزد و اردکان پنجشنبه شب در مسجد کوشکنو اردکان برگزار شد.
مراسم چهلم همسر آیت‌الله خاتمی
به گزارش ایرنا، معاون پارلمانی رییس جمهور دراین مراسم با بیان اینکه اساس گرویدن مردم و حتی مخالفان به اسلام، اخلاق پیامبر(ص) بود گفت: پیامبر(ص) در سخت ترین شرایط از کوره درنرفت، هنگام تسلط بر دشمنان، اعلام عفو عمومی و خانه دشمنانش را خانه امن اعلام می کرد. حجت الاسلام مجید انصاری اضافه کرد: اخلاق و مدارا تا پایان عمر نه تنها شیوه پیامبر(ص)، بلکه شیوه امامان معصوم (ع) بود. هارون به امام موسی بن جعفر (ع) نهایت هتاکی و بی ادبی کرد، یاران حضرت اجازه خواستند او را بکشند اما امام اجازه نداد. انصاری تصریح کرد: درعرصه کربلا هم اباعبدالله (ع) به رغم اینکه مطمئن بود برخی دست بردار نیستند اما تمام تلاششان را کرد با اخلاق حسنه، افراد را هدایت کند.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) در عصری حضور داشت که دختران را زنده به گور می کردند، در سایر کشورها هم به زن ظلم می کردند، اما پیامبر (ص) آمد و با رفتاری که با خدیجه و زهرا(س) در حضور مردم داشت،به زنان ارزش داد افزود: در جوامع اسلامی به گونه ای رفتار شده که اسلام متهم به نقض حقوق زن شده است، در حالیکه از ابتدای آدم تاکنون زن نقش اساسی در پیشرفت دین داشته است. انصاری اضافه کرد: آیین پیامبر (ص) آیینی متکی به خود و اندیشه بود، می فرمود یک ساعت اندیشه از مدتها عبادت برتر است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اینکه آیین بعثت، آیین خرد هست و نمی شود با خرافات و جهل ادعای دیانت داشت ادامه داد: اولین کلمه ای که پیامبر (ص) دریافت می کند اقراء و بخوان است و لذا کسب علم مرز جغرافیایی و مرز دینی ندارد. انصاری افزود: امشب سخن از بانویی است که از خود الگویی با ارزش به نمایش گذاشته است و بی جهت نیست که بزرگان نهضت ما در معرض دشمنی و تاخت و تاز قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه بیت امام (ره)، بیت آیت اللّه خاتمی و بیت شهید آیت الله صدوقی کانون های ارزش های بعثت هستند افزود: مرحوم آیت اللّه خاتمی الگویی از وجود مبارک پیامبر (ص) است، اهل دروغ نیست، الگوی اخلاق است، همسر گرامی اش مثالی از خدیجه است. متأسفم که در جامعه امروزی نقش زن به عنوان مادر و مدیر خانه فراموش شده است و فرهنگ بی توجهی به فرزند در خانواده های مرفه بیش از خانواده فقراست.

انصاری با اشاره به نامگذاری سالجاری به «همدلی و همزبانی میان دولت و ملت» گفت: حداقل رسانه‌هایی که وابسته به نهادهای حکومت هستند و از جیب ملت تغذیه می‌شوند، چرا بر خلاف این سیاست همچنان به اختلاف افکنی مشغول‌اند؟ عضو مجمع روحانیون مبارز اضافه کرد: باید دانست این‌ها فایده‌ای نمی‌برند، چراکه مگر می‌شود تصویر محبوبی را از دل مردم پاک کرد؟ مگر می‌شود با غبارافکنی بر ساحت نور، تردید ایجاد کرد؟! و جلوی نور را گرفت؟! معاون پارلمانی دولت در پایان با تاکید بر اینکه نباید این بداخلاقی‌ها در جامعه باشد، گفت: امام راحل، خاتمی‌ها، صدوقی‌ها، خدیجه ثقفی‌ها و سکینه ضیایی‌ها برای این انقلاب خون دل خورده‌اند و شهید‌ها برای حراست از انقلاب تقدیم شده‌است.

گفتنی است این مراسم با حضور حجت الاسلام سید محمد خاتمی، بیت خاتمی و صدوقی، استاندار یزد، حجت الاسلام معزالدینی امام جمعه موقت یزد، علی اکبر اولیاء، سید عباس پاکنژاد، محمد علی آهنگران، احمد مسجدجامعی، حجت الاسلام محمد صدوقی، معاون سیاسی استاندار، فرمانداران خاتم، بافق، یزد و اردکان و جمعی از علاقمندان برگزار شد.

بانو سکینه ضیایی، همسر مرحوم آیت الله خاتمی و مادر رییس جمهور دوره اصلاحات پس از تحمل یک دوره بیماری روز 13 فروردین ماه سالجاری به دیار معبود شتافت. وی دارای چهار فرزند دختر و سه فرزند پسر بود که دختر ارشد وی نیز اوایل اسفند سال گذشته دارفانی را وداع گفت. اردکان با 80 هزار نفر جمعیت در 60کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.