به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۸۲۱۳۶
زیباكلام: چرا از فلسطینی‌ها فلسطینی‌تریم؟

تئوری‌های توطئه و فرضیه‌های دایی‌جان ناپلئونی

گروه سیاسی: صادق زیباكلام در نامه ‌ای به دبیر کل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی خاطرنشان كرد: چرا در داستان فلسطین، ما از پاپ کاتولیک‌تر و از فلسطینی ها فلسطینی‌تریم؟ متن این نامه به شرح زیر است:
تئوری‌های توطئه و فرضیه‌های دایی‌جان ناپلئونی
بسمه تعالی
جناب آقای احمد خورشیدی‌آزاد
دبیر کل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی ایدکم الله تعالی

با سلام و تحیات و قبولی طاعات، بدنبال سخنان آقای غلامحسین کرباسچی در ضیافت افطاری جناب آقای رئیس جمهور در طرفداری از آقایان میرحسین موسوی و جناب حجت الاسلام کروبی، حضرتعالی در یک نشست مطبوعاتی و در مخالفت با آن اظهارات و علیرغم آنکه بنده درآن ضیافت توفیق حضور نداشتم، پای بنده را هم به میان می کشید. در مصاحبه تان (بنقل ازخبرگزاری فارس) مدعی شده اید که: "اطاق فکری درون دولت یازدهم تشکیل شده و بیانات آقای کرباسچی بعلاوه نظرات بنده در خصوص اسراییل بخشی از تولیدات آن "اطاق فکر" می باشد."

محض اطلاع حضرتعالی، آخرین بار که بنده آقای کرباسچی را زیارت نمودم فکر می‌کنم سه سال پیش بود در یک مجلس ترحیم در مسجدی در شهرک غرب. اگر ارتباط مابقی اعضاء آن "اطاق فکر" هم اینگونه باشد، در آنصورت آن "اطاق فکر" بیش از آنکه در عالم واقعیت وجود داشته باشد مولود خیالات دایی جان ناپلئونی است.

فرموده اید که "اظهارات صادق زیباکلام در خصوص اسراییل حساب شده و برنامه ریزی شده است." جناب آقای خورشیدی آزاد، اگرهم حساب و کتاب و برنامه ریزی پیرامون اظهاراتم در خصوص اسراییل وجود داشته باشد، همچون داستان وجود "اطاق فکر درد ولت یازدهم"، بنده خودم هم از وجود آن بی خبرم. فکر می کنم مهم تر از ساختن تئوری‌های توطئه و فرضیه‌های دایی جان ناپلئونی پیرامون "اطاق فکر" و وجود "برنامه ریزی های حساب شده" که به بنده نسبت می دهید، پاسخ به این پرسش ساده ایی باشد که در خصوص اسراییل مطرح ساخته ام.

اینکه کدام نهاد و مرجع داخلی یا بین المللی وظیفه و رسالت نابودی اسراییل را به ما محول نموده است؟ آیا مردم ایران، قانون اساسی مان، مصوبات مجلس شورای اسلامی، شورای امنیت، اتحادیه جهان عرب، سازمان کنفرانس اسلامی،سازمان آزادیبخش فلسطین،... کدام یک از ما خواسته اند که موظف به نابودی اسراییل هستیم؟ من حتی یک نظرسنجی ساده را هم از جنابعالی می پذیرم.

مستحضرید که بالاترین مرجع تصمیم گیری فلسطینی ها یعنی پارلمان فلسطین در تبعید بهمراه سازمان های مبارز فلسطینی اعم از مذهبی یا غیرمذهبی رسما شعار نابودی اسراییل را نداده و در عوض بر روی ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب تصمیم سازمان ملل در سال ۱۳۲۷ تاکید می ورزند. ایکاش بجای تلف کردن اوقات شریفتان در رفتن بدنبال توهمات و سرابی بنام "اطاق فکر" یا "حرف های برنامه ریزی شده" بنده،حوصله می کردید و بدنبال پاسخ به این پرسش می رفتید که چرا در داستان فلسطین ما از پاپ کاتولیک تر و از فلسطینی ها فلسطینی تریم؟
ایام بکام باد
صادق زیبکلام
پنجم تیرماه یکهزاروسیصدونودوچهار