به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۴:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۹ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۸۲۵۹۳
سرمربی تیم ملی تیراندازی معلولان:

رکورد بادی جهان را در کرواسی خواهیم زد

گروه ورزشی: سرمربی تیم ملی تیراندازی تپانچه بادی و خفیف جانبازان و معلولان، گفت: مشکل کمبود فشنگ تنها خاص ورزش جانبازان و معلولان نیست ،‌ بلکه ورزشکاران سالم‌ نیز از نبود فشنگ رنج می‌برند.
رکورد بادی جهان را در کرواسی خواهیم زد
حسین امیری  در‌ رابطه با انتقاد برخی از تیراندازان مبنی بر برگزار نشدن اردوی تیم ‌ملی جانبازان و معلولان طی هشت ماه گذشته به دلیل نبود فشنگ، اظها‌ر کرد: مشکل نبود فشنگ در حال‌ حاضر بزرگترین دغدغه‌ای است که نه تنها تیراندازان تپانچه خفیف در افراد معلول،‌ بلکه ورزشکاران سالم را نیز تهدید می‌کند و آنها را از نظر آماده سازی دچار مشکل کرده است. البته سال گذشته ما تعدادی فشنگ از آلمان خریداری کرده بودیم که متاسفانه تمام شد و بخاطر گران بودن دیگر قادر به تهیه فشنگ نبودیم.

وی گفت: در جهت آماده سازی ورزشکاران تپانچه خفیف، سال گذشته به ساره جوانمردی این پیشنهاد را دادیم که سلاح در اختیار وی بگذاریم که در شهرستان خود به صورت خشک و بدون فشنگ تمرین کند، اما راضی نشد. همچنین خرداد ماه اردوی تیم ‌ملی تپاچه بادی و خفیف را تشکیل دادیم که جوانمردی به خاطر درگیر بودن با امتحانات دانشگاه نتوانست در این اردو شرکت کند بنابراین ما تلاش کردیم با وجود کمبود فشنگ شرایط لازم را برای حفظ آمادگی ورزشکاران خود فراهم کنیم اما بعضی وقتها خود ورزشکار شرایط خود را با شرایط ما هماهنگ نمی‌کند. سرمربی تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولان ا‌دا‌مه‌ داد: متاسفانه الان هر بسته فشنگ 50 تایی در آلمان پنج یورو است و تهیه آن برای ما مقدور نیست و ما نمی‌توانیم در هر جلسه تمرین برای هر ورزشکار هزینه بالایی پرداخت کنیم. البته تلاش کردیم در این زمینه کوتاهی نکنیم و در صورت امکان حتی به میزان کم فشنگ درجه یک تهیه کنیم.

وی یکی دیگر از مشکلات اساسی جهت تشکیل اردوی تیم ‌ملی تپانچه خفیف را نداشتن فضای مناسب عنوان کرد و افزود: در حال‌ حاضر تنها جایی که تیراندازان بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند تیر پرتاب کنند آزادی است و ما در شهرستان‌ها فضای مناسب برای تمرین تیراندازی نداریم. در نتیجه‌ اکثر تیراندازان حتی اگر بخواهند در شهرستان خود در تپانچه خفیف تمرین تیر داشته باشند از نظر مکانی دچار محدودیت هستند.

امیری تصریح کرد: با تمام مشکلاتی که برای آماده سازی تیم جهت شرکت در مسابقات جهانی کرواسی داریم با اطمینان می‌گویم که مشکلی برای کسب سهمیه مستقیم پارالمپیک 2016 ریو نخواهیم داشت زیرا تیراندازان ما در تمرینات خود بالای رنکینگ هستند و نمرات آنها بیش از حد نصاب پیش‌بینی شده است. وی اضافه کرد: اگرچه در تپانچه خفیف تیراندازان ما تمرین زیادی نداشتند، اما چون نمره ورودی خفیف برای کسب سهمیه پایین است، اعتقاد دارم توسط ساره جوانمردی در مسابقات جهانی کرواسی علاوه بر کسب سهمیه روی سکو نیز قرار خواهیم گرفت. زیرا جوانمردی یک فرد استثنایی است که حتی اگر تمرینات کمی نیز داشته باشد، باز افتخارآفرین خواهد بود.

سرمربی تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولان در پایان خاطر‌نشان کرد: یقین دارم در مسابقات جهانی کرواسی، رکورد بادی جهان توسط تیراندازان ما شکسته خواهد شد، اما در خفیف این کار تا حدودی سخت است.
مرجع : ایسنا