به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۸۳۰۶۶
ملی‌پوش دوومیدانی معلولان:

با وسایل غیراستاندارد تمرین می‌کنیم

گروه ورزشی: دارنده نشان نقره مسابقات پارآسیایی اینچئون کره جنوبی در دو ماده پرتاب دیسک و نیزه، با اشاره به شرایط نامناسب تمرینی ورزشکاران این رشته، خواستار توجه ویژه به ورزشکاران معلول شد.
هاشمیه متقیان اظهارکرد: خردادماه در مسابقات انتخابی تیم‌ملی توانستم ورودی مسابقات جهانی را به دست آورم. رقابت‌های جهانی قطر هم اوایل آبان ماه برگزار می​‌شود و ما پیش از این مسابقات نیز لیگ باشگاه‌های کشور را پیش رو داریم که من هم در این رقابت​ها شرکت خواهم کرد. وی بیان کرد: در مسابقات جهانی قطر، رشته تخصصی من پرتاب دیسک است ولی می​‌خواهم در پرتاب نیزه هم شرکت کنم. در مسابقات لیگ باشگاه‌های کشور نیز فقط در پرتاب نیزه شرکت می​‌کنم، چرا که می‌​خواهم خودم را در این ماده برای مسابقات جهانی قطر محک بزنم.

این ملی​‌پوش خوزستانی گفت: مسابقات جهانی قطر، کسب سهمیه پارالمپیک برزیل است. من به کسب این سهمیه بسیار امیدوار هستم. به 90 درصد از آمادگی برای شرکت در رقابت​های جهانی رسیده‌ام و ان​شاءالله تا آغاز مسابقات، بتوانم آمادگی‌​ام را به صد درصد برسانم. من در مسابقات جهانی قطر باید بتوانم رکوردم را ارتقا دهم. متقیان درباره شرایط زمین چمن جانبازان و معلولان اهواز و امکانات سخت‌​افزاری موجود برای تمرین، خاطرنشان‌کرد: رییس هیات پیگیر شرایط ما هست و ان​شاءالله که بیشتر پیگیر باشند و شرایط محیطی تمرینی ما را تغییر دهند. ما در این زمین تمرینی، رختکن نداریم و با توجه به وضعیت خاصی که داریم، می​‌طلبد شرایط ویژه‌​ای برایمان در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: وسایل تمرینی ما، مانند دیسک و نیزه فرسوده شده‌اند؛ به طور مثال اگر دیسک استاندارد یک کیلوگرم است، دیسکی که ما با آن تمرین می‌​کنیم، بر اثر ساییده شدن وزنش کمتر شده و به دیسکی غیر استاندارد تبدیل شده است و نیزه‌​ها نیز چنین وضعیتی دارند. در هر صورت شرایط سخت​‌افزاری و امکاناتی ما خیلی مساعد نیست. این بانوی پرتابگر خوزستانی درباره مربیانی که با آن‌ها تمرین می‌کنند، گفت: مربیان خوب و با تجربه​‌ای داریم که توانسته​‌اند در افزایش سطح کیفی ما تاثیرگذار باشند.
مرجع : ایسنا