به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۸۲۹۷۵

اسکناس یک دلاری که 28 میلیون دلار فروخت!

گروه فرهنگی: «اسکناس یک دلاری» اندی وارهول به قیمت 28 میلیون دلار چوب حراج خورد. اثر هنری از اندی وارهول که «اسکناس یک دلاری» (مدرک نقره‌ای) نام دارد، به قیمت هنگفت 28 میلیون دلار در حراجی اخیر آثار معاصر «ساتبی» لندن خریداری شد.
استاد «پاپ آرت» آمریکا این تابلو را در سال 1962 خلق کرد، زمانی که در دوره‌های کاری او اهمیت به‌سزایی دارد. این نقاشی استعاره‌ای بزرگ برای وضعیت اقتصادی هنر معاصر به حساب می‌آید و به همین دلیل با استقبال فراوانی مواجه شد. وارهول با مجموعه «اسکناس‌های دلار» اشاره‌ای صریح به نظام سرمایه‌داری آمریکا داشته اما «اسکناس یک دلاری» تنها اثر این مجموعه است که تماما با دست نقاشی شده و کار چاپی در آن انجام نشده است.وارهول زمانی عقیده خود نسبت به مقوله پول و هنر را این‌گونه بیان کرده است: پول درآوردن هنر است. کار کردن هنر است. و کار خوب، بهترین هنر.
اندی وارهول (‌1987 - ‌1928) هنرمند، نویسنده، فیلم‌ساز و نقاش پیش‌رو آمریکایی از بنیان‌گذاران هنر پاپ دهه ‌1950 در آمریکا بود. او شناخته‌شده‌ترین چهره‌ی هنر پاپ و دارای اندیشه‌های بسیار آوانگارد بود.اکنون بزرگ‌ترین موزه‌ی دنیا که به یک هنرمند اختصاص دارد، در پیتزبورگ پنسلوانیا موزه‌ی «اندی وارهول» است. او ‌22 فوریه ‌1987 در سن ‌58 سالگی درپی اختلالات حین عمل جراحی در نیویورک درگذشت و به خاک سپرده شد.
مرجع : ایسنا