به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۸۳۸۹۵
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

تیم هسته‌ای ایران مظلومانه‌اما مقتدرانه مبارزه می کند

گروه سیاسی: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تیم ما مظلومانه اما مقتدرانه در حال مبارزه است و انتظار است در داخل کشور به ویژه بعد از اتمام حجت مقام معظم رهبری، همه با تمام توان از این تیم حمایت کنند.
تیم هسته‌ای ایران مظلومانه‌اما مقتدرانه مبارزه می کند

حسین امیری خامکانی درباره روند مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مراسم افطاری با مسوولان نظام برخلاف آنچه که برخی از تندروهای سیاسی در کشور تداعی می کردند، فرمودند که جرقه روند جدید مذاکرات از کجا زده شد و با اشراف نظام و معظم له دور جدید مذاکرات آغاز شده است.آنچه اهمیت دارد این است که ما به دنیا ثابت کردیم اهل تعامل و منطق هستیم؛ ما برادری خودمان را به دنبا ثابت کردیم و نتیجه مذاکرات هرچه باشد، ما به دنیا نشان داده‌ایم که اهل تعامل هستیم و با شناختی که از تیم مذاکره کننده داریم امیدواریم مذاکرات به نفع ملت ایران خاتمه یابد.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اوصافی که مقام معظم رهبری درباره تیم هسته‌ای بیام کرده‌اند افزود:‌ ایشان فرموده اند «اعضای تیم هسته ای متدین، شجاع و امین هستند». اینکه اعضای تیم ما شجاع هستند یعنی قدرتمندانه از منافع ملی دفاع می کنند، دلسوز می‌باشند یعنی ایرانی، انقلابی و منافع ملی کشور را شناخته و از آن دفاع خواهند کردند و از کلیات نظام و خطوط قرمزامانتداری می‌کنند.

 

وی افزود: تیم ما به میدان رفته و یک تنه با کشورهای مدعی و قدرت اقتصادی دنیا مبارزه دیپلماتیک نا برابرمی‌کند وحتی کشورهایی که به ظاهر طرف ما هستند، منافع مادی خود را در ادامه تحریم ها گاهی بر منافع ملت ما ارجح می بینند.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تیم مذاکره کننده کشور ما صداقت خود را بارها نشان داده و اگر توافقی صورت گرفت که هیچ و منافع ملی ما در آن خواهد بود اما اگر توافق هم نشد، ما به دنیا ثابت کردیم که اهل تعامل هستیم.

 

امیری تصریح کرد: در هر صورت ساختار و رژیم تحریم ها و بحثی که طرف مقابل بسته بود که ما را مات کند، شکسته شد و دنیا با توجه به اینکه ثابت کردیم می خواهیم تعامل داشته باشیم، طور دیگری نسبت به گذشته به ما نگاه و با ما رفتار خواهد کرد و به همان نسبت دنیا دربست در اختیار غرب و امریکا و همپیمانانش نخواهد بود.

 

وی تاکید کرد: ما با صداقت تا الان با تمام توان در این مذاکرات شرکت کردیم اما اکنون که به توافق نزدیک شده‌ایم آمریکا دبه در می آورد و این نشان می دهد لابی صهیونیستی و لابی که در همه قضایا حتی در جنگ تحمیلی پشت سر آمریکا بوده، ساکت ننشسته و کار خود را می کند و آمریکا صداقت نداشته و حتی اراده‌ای از خود ندارد که تصمیم بگیرد.امیدواریم روزهای باقی مانده مذاکرات به نفع ما پیش رود و تیم ما خستگی ناپذیر به مبارزه خود ادامه دهد.

مرجع : ایسنا