به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۳ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۸۴۲۷۹
دیپلمات ایرانی: ایران و ١+٥ به توافق دست یافته‌اند

اعلام توافق، ساعت 13 به وقت ایران

گروه سیاسی: برخی منابع خبری اعلام کردند: نشست اعضای 1+5 با ایران ساعت 12:30 به وقت ایران (10به وقت وین) و نشست رسانه‌ای ساعت 13 به وقت ایران برگزار می‌شود.
چراع اتاق‌های هتل کوبورگ امشب خاموش نیست و هم‌چنان مذاکرات و رایزنی‌های فشرده برای جمع‌بندی مذاکرات و نهایی کردن متن توافق 100 صفحه‌یی ادامه دارد. خبرنگاران رسانه‌های مختلف ایرانی و خارجی گوش به زنگ شنیدن اخبار جدید از کوبورگ هستند. گفته می‌شود از ساعتی دیگر قرار است خبرنگاران عازم مرکز رسانه‌یی سازمان ملل در وین شوند.

11:02 کاترین ری سخنگوی موگرینی رسماً برگزاری نشست جامع در ساعت 13 به وقت تهران و پس از آن نشست خبری در آستریا سنتر را تائید کرد.

11:00 بامداد سه شنبه خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی اتحادیه اروپا گزارش کرد که نشست وزیران خارجه ١+٥ و ایران در ساعت ٨:٣٠ دقیقه به وقت گرینویچ (١٣:٠٠ به وقت تهران) و پس از آن یک کنفرانس خبری برگزار خواهد شد.

10:55 بی بی سی: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در توئیتر خود نوشته: "اگر دادن امتیازات [به ایران] همچنان ادامه یابد، به نظر می رسد که هدایت‌کنندگان این مذاکرات با وجود دعوت به نابودی آنان، آماده توافق با ایران به هر قیمتی هستند."

10:51 خبرگزاری رویترز در خبری فوری به نقل از دیپلمات ایرانی در وین: ایران و ١+٥ به توافق دست یافته اند. خبرگزاری فرانسه در خبر فوری از وین: نشست تمامی اعضای گروه ١+٥ و ایران در ساعت ١٠:٣٠ وین

10:50 جلسه کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای استماع گزارش‌های مربوط به توافق هسته‌ای با ایران روز سه شنبه برگزار می‌شود. رئیس این کمیته گفته است که هدف از برگزاری این جلسات، نظارت بر این است که دولت تا چه حد خطوط قرمز کنگره را رعایت کرده است. او برخی از این خطوط قرمز را یادآور شده است.

10:45 روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به توافق احتمالی ایران با پنج به علاوه یک نوشت: نتانیاهوی بیچاره!!! دنیا دوست داشتنی ترین اسباب بازی اش - بمب ایران - را از او گرفت.

10:30 ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته در پیامی در صفحه توئیتر خود تمام شایعات رسانه‌ها درباره متن توافق میان ایران و گروه 1+5 را بی اساس توصیف کرد. وی در ادامه پیام خود نوشت: رسانه‌ها در زمان مناسب از طریق کانال‌های رسمی مطلع خواهند شد.

10:23 جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در مورد آخرین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بیانیه‌ای منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: به رفتار و نتیجه عملکرد نمایندگان دیپلماتیک جمهوری اسلامی اعتماد داریم.

10:20 فارس به نقل از بلومبرگ نوشت: منابع دیپلماتیک می‌گویند که رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران به صورت مرحله به مرحله بوده و این روند در توافق نهایی 8 سال به‌ طول خواهد انجامید.

10:05 شبکه الميادين: اتحاديه اروپا تا پايان سال تحريم هاي ايران را متوقف خواهد کرد.