به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۴ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۹۰۷۹۱

راه‌اندازی شبکه تلویزیونی ناسا با وضوح UHD

گروه فناوری: آژانس فضایی آمریکا(ناسا) درصدد است تا با همکاری شرکت هارمونیک اولین شبکه تلویزیونی UHD را در آمریکای شمالی راه‌اندازی کند.
راه‌اندازی شبکه تلویزیونی ناسا با وضوح UHD
شرکت ارتباطات زیرساخت هارمونیک که رهبر جهانی در عرصه ویدئوست، این شبکه غیرتجاری را با کیفیت فوق‌العاده عالی برای ارائه تصاویری از فضا افتتاح خواهد کرد.
منبع تصاویر با کیفیتی که قرار است از این شبکه پخش شود، فیلم‌هایی هستند که از ایستگاه فضایی بین‌المللی و سایر ماموریت‌های ناسا تولید خواهند شد.‌ این شبکه UHD پس از انجام آزمایشات اولیه در 1 نوامبر امسال (10 آبان) افتتاح می‌شود. طبق اعلامیه ناسا، این همکاری نتیجه یک توافقنامه قانونی فضایی بین شرکت هارمونیک و مرکز پروازهای فضایی مارشال ناسا در هانتسویل واقع در آلاباما است.

ناسا برای ارسال محتوای ویدئویی خطی 2160p60 از سیستم ارسال ویدئوی انتها به انتهای UHD شرکت هارمونیک استفاده کرده تا ببیندگان با مشاهده این فیلم‌ها در انواع تلویزیون‌ها و دستگاه‌های متصل به اینترنت لذت ببرند. رابرت جاکوبز، معاون نایب رئیس ناسا در مقر آژانس واقع در واشنگتن تصریح کرد: همکاری با شرکت هارمونیک این اجازه را به ما می‌دهد تا بتوانیم تصاویر UHD را که با وضوحی 4 برابر بالاتر از HD هستند، به مردم ارائه کنیم.

وضوح تصویری 8 مگاپیکسلی تاثیرگذار UHD، زیبایی خیره‌کننده‌ای از فضا را برای ببیندگان این شبکه به نمایش می‌گذارد. این شبکه همچنین در اینترنت راه‌اندازی خواهد شد.
مرجع : ایسنا