به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۰:۲۱
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۰ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۹۱۹۵۱
سیل مهاجران به اروپا، همچنان ادامه دارد؛

آینده به آنانی​که دیوار می‌کشند ​تعلق ندارد

گروه بين الملل: گروهی در اروپا پذیرای آنانند و گروهی دیگر از ورود هزاران نفری آنها به کشورهای خود ناخرسند و نگرانند.
آینده به آنانی​که دیوار می‌کشند ​تعلق ندارد
بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید: آینده به آنانی که دیوار می‌کشند و از هراس‌افکنی بهره می‌جویند تعلق ندارد. اشاره تلویحی دبیرکل سازمان ملل به «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان است. به دستور اوربان برای مقابله با ورود مهاجران و پناهجویان به اروپا حصاری فلزی در طول مرز مجارستان با صربستان ایجاد شده است.

به گزارش یورونیوز، اوربان با پافشاری بر موضع خود ادامه بحران مهاجرت را به زیان اروپا می‌داند و می‌گوید: آنها از سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان و اخیرا از کشورهای شمال آفریقا از مرز مجارستان عبور می‌کنند. بگذارید به صراحت بگویم که اروپا به تنهایی نمی‌تواند بار مهاجرت را بدوش بکشد. اگر تغییری در وضیت فعلی ایجاد نشود اروپا بی‌ثبات خواهد شد. بسیاری از مهاجرانی که امروزه رو به سوی اروپا دارند سوری هستند. جنگ داخلی سوریه نیمی از جمعیت 22 میلیون نفری این کشور را از خانه و کاشانه‌شان آواره کرده است.

«احمد داوود اوغلو»، نخست وزیر ترکیه می‌گوید: شمار سوری‌های ساکن در ترکیه از دو میلیون نفر گذشته است. ما میزبان 260 هزار سوری در کمپ‌ها هستیم. در برخی از شهرهای مرزی ترکیه تعداد سوری‌ها از ترک‌ها فزونی گرفته است. برای مثال در شهر «کلیس» سوری‌ها با 54 درصد در اکثریت و ترک‌ها در اقلیت هستند. بنابر این گزارش، موج مهاجرت اخیر به سه دلیل عمده فقر، جنگ و ناامنی در خاورمیانه و آفریقا بی‌سابقه ترین بحران مهاجرتی است که جهان پس از جنگ جهانی دوم شاهد و نظاره‌گر آن است.
مرجع : ايسنا