به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۳ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب : ۱۳۳۴۶۷

چرا صدایی از عدالت خواهی برنمی خیزد؟

گروه سیاسی: در این روزها که هر گروه وحزب ومحفلی مشغول تشکیل کابینه ومعرفی افراد است، تنها گروه و جمعیتی که تعیین کننده سرنوشت انتخابات بوده یعنی اهل سنت فراموش شده است، در هیچ محفلی نامی از آنان برده نمی شود،گویا به اندازه احزاب سه چهار نفره که ادعای سهم خواهی در شورای شهر تهران می کنند جایگاه ندارند.
چرا صدایی از عدالت خواهی برنمی خیزد؟
جلال جلالی زاده*

عدالت خواهی آن نیست که من از حقوق خانواده ام دفاع کنم و یا عدالت را از نظر خورد وخوراک ومسکن و لباس در میان آنها اجرا نمایم، هرچند در خیلی از خانواده ها هم متاسفانه مراعات نمی شود. بلکه عدالت آن است که من  نسبت به غیر خویشاوند و کسی که با من مخالف وحتی دشمن، هم خون،کیش و هم نژاد نمی باشد عدالت را مراعات نمایم. قرآن کریم هم به صراحت می فرماید: دشمنی با قومی شما را وادار ننماید که عدالت را اجراننمایید، عادلانه رفتار کنید که به تقوا نزدیکتر است. این را بهانه می کنم  تابه کسانی که خبر از مکاشفه عالم غیب می دهند و پست هایی در کنار پیامبر بز رگوار اسلام و پیشوایان دین، دربهشت برای خودشان مشخص کرده اند بگویم: دوستان به خدا از این خبرها نیست، تویی که عدالت نداری، تقوا هم نداری وچون تقوا نداری حلال وحرام وپایمال کردن  حق الناس نمی دانی.

من چه گناهی کرده ام، باید کرد باشم؟ باید مسلمان سنی باشم؟ باید ایرانی باشم؟ باید آسیایی باشم؟ باید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دنیا بیایم. باید امروز معیار صلاحیت من برای پیشرفت و زندگی چیزهایی باشد که هیچ نقشی در ایجاد آن ها نداشته ام! سوالی که مدام ذهن را آزار می‌دهد این است که چرا تاکنون یک اصولگرا، انقلابی،آزادی خواه، اعتدالگرا، ملی مذهبی، پان ایرانیست، حزب اللهی و حتی اصلاح طلب، جز صادق زیبا کلام علنا از حقوق هم وطن اهل سنتش دفاع نکرده است؟

در این روزها که هر گروه وحزب ومحفلی مشغول تشکیل کابینه ومعرفی افراد است، تنها گروه و جمعیتی که تعیین کننده سرنوشت انتخابات بوده یعنی اهل سنت فراموش شده است، در هیچ محفلی نامی از آنان برده نمی شود،گویا به اندازه احزاب سه چهار نفره که ادعای سهم خواهی در شورای شهر تهران می کنند جایگاه ندارند! راستی کدام حزب اصلاح طلب، جز اتحاد ملت جایگاه و وآرای اهل سنت را پاس داشته و به نظام در سطح جهانی مشروعیت و مقبولیت می بخشد؟

امروز چنان  آش شور شده که برخی از استانداران مانند استاندار کرمانشاه صدای اعتراضشان بلند شده است. در آذربایجان غربی عملکرد ناعادلانه استاندار دولت مردم را  منتظر ومتحسر  دوران احمدی نژاد نموده است. در میان جمعیت پنجاه درصدی کردها  و پنجاه ویک مدیر کل تنها یک مدیر کل(تربیت بدنی) کرد است. این بی عدالتی ها را باید به چه کسی گفت؟ از یاد نبریم که یکی از اصول مذهب شیعه عدل است.

پس از آنکه شش ونیم ملیون رای اهل سنت به صندوق  ها انداخته شده است انتخابات را به نفع آقای روحانی تغییر داد، زمزمه هایی به گوش می رسد که در میان اهل سنت فرد شایسته وزارت نیست ویا مجلس مخالفت می کند، و یا بنا به قول رحمانی فضلی حجت بر  او تمام نشده  و فرد شایسته ای یافت نمی شود وقس علیهذا. راستی یک پرسش، بسیاری از اعضای زندانی و محکوم دولت پیشین، چه تخصص ودلسوزیی  نسبت به نظام وکشورمان داشتند که اجازه 8 سال حضور یافتند واهل سنت این شایستگی ها را ندارند؟

در ارتباط با معرفی یک استاندار اهل سنت بهانه می آورند و می گویند: «مخالفت می کنند، همکاری نمی کنند، مشکل  تراشی می کنند» باید پرسید چه کسی با استاندار اهل سنت مخالفت می کند، به مردم اعلام کنید.
ارکان عالی نظام، مراجع محترم تقلید، سپاه و ارتش (که وظیفه آنان حفظ مرزها وانقلاب  است وبه کارگیری اهل سنت در مرزها بهترین کمک به آنان)، وزارت اطلاعات هم ممکن نیست سخن رییس جمهورش را نخواند، مردم هم مخالف نیستند، (زیر ا تاکنون هیچ شیعه ای نگفته چرا به اهل سنت تربت جامی یا ارومیه ای مسؤولیت داده اید.؟)، پس دقیقا چه کسی مخالف است؟
بیایید برای آخرین بار صادقانه و  عادلانه رفتارکنیم، حق هارا ضایع نکنیم، اهل تقوا، تعاون و عدالت باشیم، آنچه برای انسان ره توشه می ماند نیکنامی و رفتار عادلانه وانسانی است.

*نماینده مجلس ششم