به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۱۴۶۷۵
تقابلِ آشكار بازندگان انتخابات با جوانان ايراني

اما وزراي جايگزين هم «24 خردادي» خواهند بود!

گروه سياسي: «زمانی که قوای "سلطان محمد فاتح" پشت دروازه قسطنطنیه رسیدند، آرایشِ نظامیِ شهر را بسیار عجیب یافتند. هیچ کس در دفاع از شهر، آنجا نبود!. سلطان دچار هراس شد که:« چه اتفاقی افتاده است؟»... سرانجام جاسوس‌های سلطان محمد خبر آوردند که بزرگانِ "بیزانس" و فرماندهانِ آنان همه در کلیسا گرد آمده و با یکدیگر بحث می‌کنند؛ آن هم در مورد این که تیری که بر پیکر عیسی مسیح وارد آمده بود به جسم لاهوتی او وارد شد یا به جسم ناسوتی‌اش! ... سلطان محمد حمله کرد و قسطنطنیه را فتح کرد...»
اما وزراي جايگزين هم «24 خردادي» خواهند بود!
كورش شفيعي‌ايران‌نژاد

پس از سپری شدن روزهایی حساس،سرنوشت ساز و پرحاشیه؛ بررسی رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادیِ دولتِ "تدبیر و امید" به پایان رسید و تعداد 15 نفر از اعضای کابینۀ پیشنهادی بعنوان وزرای دولت یازدهم موفق به اخذ رأی اعتماد مجلس شدند و 3 وزیر پیشنهادی نیز رأی اعتماد نمایندگان نهمین دورۀ مجلس را کسب نکردند. به هر تقدیر، به زودی هیئت دولتِ جدید عملاً شروع بکار خواهد کرد تا در راستای تحقق برنامه‌هاي خود -که در حماسه سیاسی 24 خرداد 92 موفق به کسب آرای اکثریت قاطع ملت شده است- گام بردارد.

کابینه ای که به جرأت می‌توان اذعان نمود در سخت ترین شرایط از لحاظ اقتصادی، بحرانهای سیاسی خارجی و مشکلات و مسائل سیاسی و اجتماعی داخلی، سکان هدایت این کشتی طوفان زده را در دست می گیرد تا با "امید" به موفقیت، و "تدبیر" در جبران ضعفهای مدیریتیِ دوره‌هاي اخیر، کشور را به ساحل امنِ آرامش برگرداند. کاری که بس دشوار مینماید و از این روست که ناخدای کشتیِ دولت، کشتیبانانی مجرب و کارآزموده را برای یافتن ساحل نجات به استمداد طلبیده است.

اینکه دولت یازدهم، کشور را در چه شرایطی به لحاظ اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و روابط بین الملل تحویل گرفته است و تا چه میزان میتوان به موفقیتِ تدابیر دولتمردان، امید بست، موضوعی است که در ماههای اخیر به کرّات توسط دلسوزان و فرهیختگان جامعه تبیین شده است و یقیناً این شرایطِ ویژه در حافظۀ تاریخی ملت ماندگار خواهد ماند. تردیدی نیست که اگر امیدی هم به اصلاح امور وجود دارد، بواسطۀ حضور مدیران شایسته و توانمندی است که امروز پس از سالها خانه نشینیِ ناخواسته، مجدداً توسط دولت یازدهم به صحنه فراخوانده شده اند و البته این به تنهایی کافی نیست.

برای حصول بهبودِ تدریجی و مستمر؛ همدلی و همکاری تمام ارکان حاکمیت با دولت منتخب، ضرورتی است که اگر به هر طریقِ ممکن ایجاد نشود، نه تنها امیدِ امروز به یأسِ فردا و اندیشۀ تدبیر به فرافکنی و تقصیر بدل خواهد شد،بلکه دیگر امکان ترغیبِ مجدد افکار عمومیِ ملت برای مشارکت سازنده در عرصه‌هاي سیاسی و اجتماعی نیز در آینده به کلی از بین خواهد رفت. بعبارت دیگر؛شاید این آخرین فرصت برای بازسازی اعتماد عمومی، ایجاد وحدت و وفاق ملی و حرکت در مسیر تعالی و پیشرفت باشد و عدم موفقیتِ دولتِ تدبیر و امید در ساماندهی اوضاع کنونی، در واقع به منزلۀ فروپاشی آمال و آرزوهای این ملت خواهد بود و بهمین دلیل است که بسیاری اعتقاد دارند کشور در یکی از خطیرترین و حساس ترین مقاطع تاریخیِ خود واقع شده و نیازمندِ اعتدال و همراهیِ دلسوزانۀ تمامی جریانات و جناح‌هاي سیاسی و آحاد ملت برای عبور از بحران می باشد. بحرانی که سپری شدن آن حتی در صورت حصول تمام شرایط، به سرعت امکانپذیر نخواهد بود و نیازمند صبر و تحمل و استقامتِ ملی است...

و اما در خصوص مباحث مطروحه در جریان جلسات رأی اعتماد کابینه و نتیجۀ آن، نکات ذیل بصورت اجمالی قابل ذکر است:
1- کسب رأی اعتماد تمام وزرای اقتصادی (نفت، صنعت و معدن و تجارت، اقتصاد، نیرو، جهاد کشاورزی ، راه و شهرسازی) میتواند حاوی این پیام مهم باشد که نمایندگان اصولگرای مجلس نهم؛ به سلامت، پاکدستی و موفقیت‌هاي اقتصادیِ دولت‌هاي سازندگی و اصلاحات معترفند و برای سپردن سکان این وزارتخانه‌هاي مهم به دستِ مدیران لایق و توانمند، چاره‌ای جز قبول اصلِ شایسته سالاری ندارند. ایشان با وجود تمام اختلافاتِ جناحی و تفاوت سلایق، به این نتیجۀ درست و منطقی رسیده اند که عملکرد اقتصادی دولتهای دفاع مقدس، سازندگی و اصلاحات، به مراتب بهتر از عملکرد دولت تحت حمایتِ ایشان بوده و مراجعۀ مجدد به به رویکردهای مدیریت اقتصادیِ دولتهای سازندگی و اصلاحات، اجتناب ناپذیر است.

2- گرچه شاید رأی عدم اعتماد به کاندیداهای 3 وزارتخانۀ مرتبط با حوزه‌هاي آموزش و جوانان (آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات، ورزش و جوانان)؛ نوعی تقابلِ شکست خوردگان در انتخابات ریاست جمهوریِ اخیر با خواست و رأی ملت خصوصا قشر فعال و پوياي جوان ايراني، مبنی بر اعمالِ تغییر در رویکردهای مربوط به این حوزه‌هاي مهم اجتماعی تلقی شده و این اقدام به مثابۀ واکنش منفی ایشان در قبالِ پدیدآورندگان اصلی حماسۀ خرداد 92، یعنی قشر جوان و تحصیلکرده -دانشجویان و اساتید- قلمداد گردد، ولی تردیدی نیست که انتخاب‌های بعدی دولت نیز برای چنین حوزه هایی، در امتداد خواستِ ملت و جوانان خواهد بود. اِعمالِ تغییر در این حوزه ها ناگزیر است، هرچند شاید بدلایلی فعلاً در اولویتِ اول قرار نگیرد.

3- برای قشر فرهیخته و تحصیلکردۀ جامعه که حساسیت شرایط کنونی کشور را به خوبی درک می کنند، شاید محتوای اظهاراتِ برخی نمایندگانِ مجلس موجبات تعجب - و گاه تأسف- را فراهم کرد. آنچه که در اظهاراتِ برخی از مخالفینِ وزرای پیشنهادی، نمود و ظهور داشت؛ نه مخالفت با برنامه ها و راهکارهای ارائه شدۀ دولتمردان، بلکه تمرکز بیش از اندازه و غیر ضروری بر مسائل فرعی و تغافل از مبانی و برنامه ها و درجا زدن و اصرار بر حواشی بود. ترجیح مسائل جناحی بر منافع ملی، برخورد از جنس تفتیش عقاید و اصرار بر اخذ برائت وزرا از گذشتۀ خود، نه تنها امری مذموم و غیر اخلاقی است بلکه نشانگر آن است که این عدۀ معدود از نمایندگان، یا احتمالاً صدای ملت را در انتخابات اخیر نشنیده اند و یا در مقابل فریاد رسای ملت مبنی بر تغییر و اصلاح وضع کنونی، خود را به نشنیدن می زنند.

در برهه ای که مشکلات و خطرهای بسیاری از ناحیۀ بدخواهانِ این ملت در کمینِ کشورمان است و اوضاع اقتصادی نیز در شرایطی حاد و بحرانی قرار دارد؛ غفلت از مصالح و امنیت ملی و سرگرم شدن به ادامۀ نزاع‌هاي بی فایدۀ شخصی و جناحی، جز خسران و پشیمانی نتیجه ای در بر نخواهد داشت. به همين روي مجددا شما را به خواندن ذکر واقعه‌ی تاریخی در ابتداي اين متن سفارش مي‌كنم؛ يقننا خالی از لطف و البته عبرت آموزي نيست!

۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۰۰
آقای روحانی همچون گذشته با توجه از شناختی که از اصلاح طلبان و اصولگرایان دارد می دوند که اصلاح طلبان متخصص و نرم و قابل انعطاف هستند برعکس اصولگرایان که خشک و محکم هستند...

از همین رو در کابینه می بینید که آقای روحانی اصلاح طلبان را به خاطر انعطافشون و تخصص برای اقتصاد و وزارت خانه هایی که با جوانان سرو کار دارد انتخاب کرده و اصولگرایان را برای وزارت هایی که نیاز به انسان های خشک داره برگزیده.... (111674)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۱:۲۶
چه کسی میتواند جای خالی دکتر نجفی درآموزش وپرورش ومدارس سبزی که میخواست ایجاد کندپرکند؟نمایندگان ضربه مهلک وجبران ناپذیری به ملت زدند. (111802)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۳:۲۶
خوشحال شدم نجفی وزیر آموزش و پرورش نشد
چون ایشان زمانی که پدرم معلم حق التدریس بودن مشکلات این معلمان را نزد ایشان بردند و نجفی گفت :
هرکس مشکل یا اعتراض دارد برود دنبال یه کار دیگه!
نمونه ای کوچک از همدلی با مشکلات معلمان (112132)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۳:۰۲
اگر عرضه دارند نمایندگانی که به آقای نجفی رای ندادند نامشان را اعلام کنند تامردم خائنان به آموزش وپرورش را بشناسند. (111852)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۰:۴۴
کور که نیستی همون اصولگراهایی که به اش حمله می کردن نباید دیگه رای بیارن تا همه بدونن سرنوشت مردم از یک یا چند تا فدایی جناح شون مهمتره (112049)
حامد
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۰:۳۱
این آقا به حای فکر کردن , بیشتر احساسات خود رابیان می کنه چرا که یکی از ویزگی های افراد متخصص و متفکر قاطع بودن است اما افراد غیر متخصص افرادی اند که می خواهند به هرجوری شده پست و مقام خود را خفظ کنند پس بنابراین در برابر هر کس و نکسی انعطاف نشون می دن (111904)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۰۲
آقای حداد لابی گر آرزوی این 2 وزارتخانه بر دلت خواهد ماند (111679)
ازاده
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۴:۳۸
سخن، نرم و لطیف و تازه می گوی

اندکی بیرون از حدّ و اندازه می گوی

(((( مولوی))))) (112202)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۰۲
باید یک صفحه در فیس بوک به نام ۲۴ خردادی ها هم بزنیم... مثل ۲ خرداد... (111680)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۱۲
مطمین باشید که دوسال دیگر از تعداداین اصولگرایان بی منطق کاسته خواهد شد وجناب آقای عارف باید رییس مجلس شوند (111683)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۰:۳۳
خواب دیدی خیر باشه (111905)
جواد
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۰:۵۳
طرفداراشم مثل خودش تندرو هستن (111915)
سمانه
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۲:۰۱
عارف باید وزیر علوم بشه. (112085)
قندی
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۴:۴۰
فعلا که رفیق فابریک روحانی علی لاریجانی شده .
((( آب بیارم )))) (112203)
کاوه
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۲۲
برای وزیر علوم جعفر توفیقی رو پیشنهاد کنه
نباید روحانی کوتاه بیاد
مجلس مجبور رای بده (111686)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۳:۲۰
عدم معرفی آقای توفیقی به جای دیگه ای مربوط بود نه مجلس!
تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل (111858)
ایوب
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۳۰
خوشبختانه بعد از گذشت حدود 20 ساعت تقریبا احساسات جای خود را به منطق داده است.
باید دید با همین وزراء چه کارهایی در جهت بهبود اوضاع می توان انجام داد ضمن این که باید وزراء کارآمد جدیدی به مجلس پیشنهاد داد همچنین اصلاح طلبان از هم اکنون باید برای انتخابات مجلس برنامه ریزی کنند.
به نظر من دکتر دادکان برای وزارت ورزش، دکتر کمال خرازی برای وزارت علوم و دکتر جواد اژه ای (رئیس سابق سازمان استعدادهای درخشان) برای وزارت آموزش و پرورش گزینه های مناسبی هستند. (111688)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۳:۳۱
واقعا آموزش و پرورش به افراد باسابقه و توانمندي مثل دكتر اژه اي داره!اين چند سال در نبودشون سمپاد خيلي دچار مشكل شده و افت كرده! (111977)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۳۶
ما هم در این دوره گرفتار همون لاهوتی و ناسوتی هستیم. (111694)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۴۳
"کسب رأی اعتماد تمام وزرای اقتصادی (نفت، صنعت و معدن و تجارت، اقتصاد، نیرو، جهاد کشاورزی ، راه و شهرسازی) میتواند حاوی این پیام مهم باشد که نمایندگان اصولگرای مجلس نهم؛ به سلامت، پاکدستی و موفقیت‌هاي اقتصادیِ دولت‌هاي سازندگی و اصلاحات معترفند و برای سپردن سکان این وزارتخانه‌هاي مهم به دستِ مدیران لایق و توانمند، چاره‌ای جز قبول اصلِ شایسته سالاری ندارند. ایشان با وجود تمام اختلافاتِ جناحی و تفاوت سلایق، به این نتیجۀ درست و منطقی رسیده اند که عملکرد اقتصادی دولتهای دفاع مقدس، سازندگی و اصلاحات، به مراتب بهتر از عملکرد دولت تحت حمایتِ ایشان بوده و مراجعۀ مجدد به به رویکردهای مدیریت اقتصادیِ دولتهای سازندگی و اصلاحات، اجتناب ناپذیر است." در کمال تاسف اصولگرایان که جز در راه اصول تامین کننده منافع خود گام نمی زنند از توان کارشناسی دانشگاهیان دلسوز تنها برای رفع و رجوع اوضاعی نابسامان اقتصادی کشور بهرهمی گیرند و نظریات آنان را در مورد مسائل فرهنگی و فلسفی به پشیزی نمی گیرند . (111698)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۴۵
انتقاد آیت الله موحدی کرمانی از برخی نمایندگان مجلس : در برخی نطق‌ها انتظار می‌رفت که اخلاق اسلامی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد (111699)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۰:۵۸
وقتی تو تریبون های مقدس! هم هتک حرمت و اخلاق میشه از نماینده ها نمیشه انتظاری داشت! (112063)
مسعود
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۴۹
به نظر من برخورد بخشی از مجلس بسیار منفعلانه بود و مردم باید این انفعال رو می دیدند. با این حال نیاز بود مردم بیشتر با نمایندگان در مجلس آشنا شده و احتمالاً رفتار خود را در انتخابات بعدی اصلاح نمایند. عدم رای اعتماد سه وزیر نیز بهایی بود که باید پرداخت می شد. (111705)
morteza
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۴۹
سلام
تحلیل جالبی بود پذیرفته شدن وزاری مرتبط با اقتصاد. در مورد پویایی در وزارت خانه های آموزش، ضروری بودنش اقتضای جامعه امروز ماست. روحانی باید به ندای خاموش جامعه پاسخ دهد. با تشکر (111706)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۵۳
توروخدا به خورده انصاف!
یعنی تو دوره های قبل هم که مجلس (به هر دلیلی) وزرا رو رد صلاحیت میکرد یعنی رای مردم زو به مسخره میگرفت؟
ضمنا شما نمیتونید با قصه گفتن خساتی رو که تو سال88 با خیانتتون به ارا40 میلیونی مردم و تههیج اونها وارد کردید از بین ببرید! بابا الان که رسانه دارید دلایلتون واسه تقلب رو بگین شاید منم هدایت شدم! اگرنه انقدر نگید فراموش کنید که نمیکنم (111707)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۳:۰۹
عجله نکن داداش گذر زمان اسنادشو رو میکنه (111963)
شاهد
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۸:۴۸
کدوم خیانت؟ کدوم قصه داداش؟
حالا که یک عده فرهیخته در جایگاه وزیر بخاطر مصالح ملی و بخاطر کمک به اعتدال و دولت آقای روحانی حاضر شدن تقیه کنن و از گذشته چشم پوشی کنن حالا شما دیگه زیاد پیشدستی نکن و از آب گل آلود ماهی نگیر.
در اینکه تخلفات بسیار مشهودی در امر انتخابات 88 توسط دولت و حامیان جناحیش وجود داشت که منجر به تغییر نتیجه میشد هیچکس حتی اصولگراهای منصف هم شکی ندارند. حالا شما اسمشو تقلب نذار. تخلف منجر به تغییر نتیجه بذار. پخش سیب زمینی و پول در شب انتخابات، تمام شدن تعرفه رأی، تمدید نشدن زمان اخذ رأی، صادر شدن حکم دستگیری اعضای ستادهای رقیب قبل از حتی اولین راهپیمایی سکوت و بیشمار دلایل دیگه... حالا ما از حقمون گذشتیم و فعلا بخاطر مملکت چیزی نمیگیم شما زیاده روی و سو استفاده از نجابت ما نکن! . . . . (112003)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۰:۴۳
شما كه تو اين 4سال اينهمه دليل رو قبول نكردي پس معلومه يا قدرت درك دلايل رو نداري يا نمي خواي قبول كني . (112048)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۳:۵۶
اقا 2تا شو بگو قول میدم قبول کنم وگرنه دلیل میارم که قبول کنی (112163)
شباهنگ
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۵:۴۰
. .... اینبار همۀ نهادهای مسئول آرای مردم را "حق الناس" دونستند و شب انتخابات سیب زمینی و سهام عدالت توزیع نشد و تعرفه کم نیومد و زمان رای گیری هم تمدید شد و توی مناظره ها کسی بی اخلاقی و توهین و بگم بگم الکی راه ننداخت و همه اعضای ناظر و فرماندهان اعلام بی طرفی کردند و به نفع کاندیدایی وارد کارزار نشدند و ستاد رقیب رو ستاد دشمن اعلام نکردند و پیامکها قطع نشد و کاندیداها سر صندوق و توی شمارش آرا همه شون نماینده داشتند و کسی سعی نکرد نظر بزرگان رو کشف کنه ... بسه یا بازم بگم؟ (112253)
عطا
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۵۶
با سلام
شدیدا با بند 1 موافقم..چون آقایون فهمیدند که چه کسایی برای این پست های مهم لایق هستند...البته با مقایسه عملکرد آقایونی که طی این 8سال یر سر کاربودند.من سنم زیاد قد نمیده تا بدونم آقایون انتخاب شده در ادوار گذشته چه عملکردی داشتن..ولی میدونم که اداره کردن این وزارت خونه های مهم تو اون سالها(دهه60و70)واقعا سخت بوده (111710)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۵۸
اقای روحانی باید به جای دو وزیر اموزشی که به واسطه سیاسی گری و برچسب فتنه رای نگرفتند دو نفر از چهره های اصلاح طلب شناخته شده رو معرفی کنه و به مجلس پیام انتخابات 24 خرداد رو شفاف تفهیم کنه (111712)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۰:۳۷
لطفا تندروی های دوران خاتمی رو تکرار نکنید که همیشه تاریخ تکرار شده است (111908)
ادا
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۱:۵۷
خاتمي چه تندروي كرده بي انصاف (111932)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۰۵
اشكال نداره ما هم در انتخابات مجلس از نماينده ها تفتيش خواهيم كرد كه به اينها راي منفي دادند يا نه؟ (111724)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۱۴
مطلب بسیار خوبی بود. با نظرات شما موافقم. آفرین به شما که در جهت امید دهی به مردم و حامیان دولت تدبیر گام برمیدارید. بنده نیز همچون همه جوانانی که به دولت تدبیر و امید رای داده بودم، از عدم رای آوری 3 وزارت خانه مهم ناراحت و دل نگران شدم ولی تجربیات سالهای گذشته به بنده آموخته که هر گام کوچکی که برداشته می شود را به فال نیک بگیرم و به آینده امید وار باشم. دوستان خوبم، نا امید نشوید و خواستهای خود را مطرح نمایید و مطالبه محور باشید. خواستهای ما توسط هر شخصی با هر گرایشی، برآورده شود مغتنم است. گام به گام با امید و تدبیر (111731)
امید
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۴۱
مقاله ی پربار و زیبایی بود .
احسنت! (111750)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۴۲
حسن روحانی باید از اول مقتدرانه وارد عمل می شد و همون اول کار حساب اقتدارگرایان رو کف دستشون می گذاشت
حالا دیگه دیر شده و روحانی نمی تونه افراد قوی تری رو برای کابینه معرفی کنه،چون صددرصد باز هم رای اعتماد نمی گیرند
برای اینها آبرو و منافع ملی اهمیت چندانی نداره (111752)
رضا شفيعى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۵۹
ضمن ارزوى توفيق براى تك تك وزراى رأى اعتماد گرفته از مجلس اصول گرايان با آنهمه قضاوتهاى غير منصفانه كه شاهد تماشاى تمام گفته هايشان از تلويزيون بوديم كاملاًبانظر نويسنده مقاله موافقم ضمناًبنظر اينجانب اقاى روحانى هم بايستى بداند كه مجلس اصولگرايان دراداره امور همگين نبوده ودر فرصتهاى مناسب با سياستهاى خودشان مخالفت هاى ان چنانى خواهند داشت. با ارزى موفقيت مجدد براى جناب روحاتى وكا بينه محترمشان در روزهاى اينده... (111765)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۰۴
مشکل اینجاست که با حمله مشکلات زندگی مجلسیان حتی تکان کوچک هم نمی خورد، آقایان به اندازه ای تأمین هستند که برایشان هیچ چیز مهم نیست. این ها فقط بخاطر نوع تأیید صلاحیت ها در شورای نگهبان است که نمایندگان واقعی مردم را به بهانه های واهی پشت درهای بسته تأیید صلاحیت نگه می دارند. (111769)
قارتال
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۱۶
امید آخرین چیزی است که می میرد.
ما هر چند خیلی چیزها از دست داده ایم و مهمترین آن بهترین روزهای عمرمان را، اما هنوز به فردا امید داریم.
فردایمان را به تو می سپاریم دولت تدبیر و امید.
خرابش نکن. (111775)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۱۸
ظاهرا شما همه نمایندگان را وکیل الدوله میخواهید که از خود هیچ نظری نداشته باشند (111780)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۰:۳۹
بله وکیل الدوله می خواهیم حالا که چی ؟ (111909)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۱۸
ندادن رای اعتماد نمایندگان محترم به وزرای مربوط به جوانان درست نبود (111781)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۴۹
عارف باید وزیر علوم بشه، عارف! (111796)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۰:۴۱
فعلا بزار همه پست بگیرن بعد اگر چیزی موند بهش می دیم (111912)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۵۱
واقعه تاریخی اشاره شده در متن کاملا ناصحیح است. به منابع تاریخی مراجعه گردد. (111797)
تهمتن
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۳:۲۷
کلیات این واقعه تاریخی درست است و البته در بیان آن در اینجا منظور این بوده است که نباید سرگرم جزئیات و اختلافات بی حاصل لاهوتی و ناسوتی شد. بلکه باید دست به دست هم داد و از کیان میهن دفاع کرد. (111861)
لیلا
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۰:۴۳
ما با رای خود تاریخ ساز شدیم زین پس می توانیم هر واقعه تاریخی رو بسازیم (111913)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۱:۱۸
متن خوبی بود ولی متاسفانه نویسنده بسیار سعی کرده از کلمات قلمبه سلمبه استفاده کند. همین باعث می شود خواننده در همان پاراگراف اول دلزده شود و صفحه را ببندد. (111801)
محسن
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۸:۳۸
منکه کلمه قلمبه سلمبه ندیدم. اتفاقاً به نظر من متن خیلی ساده و روان نوشته شده و از همون اول تا انتها حرف دل مردمو زده. حالا شما شاید موقع خوندن زیاد تمرکز نداشتی.
مهم اینه که هدف از این نوشته به مردم منتقل بشه. یعنی باید به هر نحو از افراط جلوگیری بشه و با عقلانیت کارها به سمت اصلاح پیش بره. البته افتضاحی که توی این 8 سال قبل در مدیریت مملکت توسط مدعیان مدیریت جهانی به بار اومده به این سادگیها و به این زودیها قابل شستن نیست1 همه باید کمک کنیم و فعلا اولویت با اقتصاد و سیاست خارجیه. (112002)
هزاران گنج
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۱:۲۶
سلام به نظرم باید از کار نیک صدا و سیما در پخش مستقیم انتخاب وزرا از مجلس تقدیر کرد دوم اینکه من سعی کردم تا جائی که امکان داره برنامه ها رو دنبال کنم حرفای نمایندگان مخالف و موافق و و وزیران را شنیدم البته برخی حرفهای اصول گرایان مجلس اصلا برام خوشایند نبود[گل] (111803)
مهنام
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۱:۳۶
اگه افای روحانی در برابر این اصولکراهای افراطی سبک عقل کوتاه بیاد به مردم و حوانان خیانت کرده.من که نخواهم بخشیدش (111810)
yamin
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۰:۴۹
تورو خدا بیا ببخش (111914)
Urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۲:۴۳
دوستان پيشاپيش سركوب فتنه ٣٢ رو به همه اصولگرايان تبريك مي گم (111835)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۳:۱۵
ای کاش می فهمیدند کسانی که روحانی را رییس جمهور کردند وزیران اورا به طریق اولی می پسندند (111855)
وحید
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۳:۵۶
جالبه کسایی که تا دیروز جاسوسی میکردن حالا شدن موحد .ولی خوب خداییش خراب کردن جنبش جلبک رو آخوندی که گفت اصلا تقلبی نشده بود میلی وزنگنه و نجفی هم به نحوی همین حرف رو تکرار کردن بخاطر قدرت طرفداراشون رو فروختن من یکی حال کردم (111883)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۱:۰۸
حالا خودت فهمیدی چی نوشتی؟ (111922)
بابک
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۰:۵۹
بدون شک، این آخرین فرصت برای بازسازی اعتماد عمومی، ایجاد وحدت و وفاق ملی و حرکت در مسیر تعالی و پیشرفته (111918)
گلرخ
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۴:۴۴
حالا بعد از مهلت اعلام شده چه اتفاقی مگه می افته ؟ (112205)
پیمان
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۱:۰۵
این اصولگرایان افراطی . . .خواهید دید که آرام ارام به جلو میخزند. آقای روحانی دیوارتان را بلند بچینید که اینها به هیچ اصولی پایبند نیستند (111921)
بابک
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۱:۱۶
اکثر نمایندگان مجلس (با کلمه معدود موافق نیستم، چون وزرای رد صلاحیت شده با عدم حمایت بیش از نصف نمایندگان مجلس روبرو شدند)، در مقابل فریاد رسای ملت مبنی بر تغییر و اصلاح وضع کنونی، خود را به نشنیدن می زنند که با توجه به کم شدن آستانه تحمل مردم (تحت اثر سوء مدیریتهای هم کاسه های همین به ظاهر نمایندگان ملت)؛ میتونه نتایج فاجعه باری در پی داشته باشه (111926)
فردين
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۲:۱۰
نمايندگان ما به وزرايي راي ندادند كه سروكارشون با جوونا بود چون ميدونستند كه اگه جوونا با تفكرات اصلاحاتي تربيت شوند ديگه عوام فريبي انها بر جوانان تاثير نخاهد گذاشت (111939)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۰:۱۴
من به عنوان عضو كوچكي از جامعه معلمان بايد بگم كه همانطور كه با امدن دولت تدبير اميد روحي دوباره در جانمان دميد اميد داشتيم با امدن اقاي نجفي شاديمان صد چندان شود اما دريغ ودرد كه نماينده هاي ما مردمي واز جنس ما نبودند. (112035)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۰:۲۶
با پخش مستقیم از صدا وسیما بر مردم اشکار شد که چه کسانی خود را نمایندگان مردم میدانند. . . . پس باید در دوره های بعد مجلس باید اگا هانه رای داد (112042)
مازيار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۰:۵۲
براي كابينه علوم دكتر كواكبيان را معرفي كند. بسيار فرد شايسته ايست (112057)
هوشمند
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۵:۱۷
من حتماً در انتخابات مجلس آینده نظر نماینده های شهرم رو در مورد فتنه میپرسم و بعد رأی میدم!!! اگه شده جفت کلیه هامو بفروشم اینکارو میکنم. به ضرس قاطع میگم! (112234)
فرداد
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۵:۵۲
خبـــــرفوری:
دم آقای روحانی گرم... بلافاصله یک اصلاح طلب رو به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منسوب کرد. رحیم عبادی در دولت دوم آقای خاتمی ریاست سازمان ملی جوانان را برعهده داشت و مشاور رئیس جمهور، سید محمد خاتمی بود. او در دولت اول آقای خاتمی هم معاونت وزیر آموزش و پرورش را بر عهده داشت. (112268)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۶:۴۴
قابل توجه اقا یا خانم ایرانی : به نقل قول سایت فرارو کسانی که موقع رای گیری بر علیه اقای نجفی شبنامه پخش میکردند و نقش مهمی در رای نیاوردن نجفی داشتند حضرات مستطاب :کوچک،زاکانی،بشیری ،امیر ابادی و متاسفانه نماینده کرمان زاهدی بود!! (112347)
ایرانداد روباتی از تیم پرسپولیس
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۷:۲۸
من به بزرگواری رای دادم الان هم خوش حالم.:) (112391)