به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۴ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۱۶۴۶۸۰
روزنامه نزدیک به قالیباف: جریان انحرافی، منبع اطلاعات محمدرضا خاتمی!

ادامه جنجال بر سر 8 ميليون راي سال 88

ادامه جنجال بر سر 8 ميليون راي سال 88
گروه سياسي: كانال امتداد متعلق به حزب اتحاد ملت ايران نوشت: چندی پیش بود که محمدرضا خاتمی، دبیرکل اسبق جبهه مشارکت و نایب رئیس مجلس ششم در گفت‌وگویی با برنامه روبرو، ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دهم، بار دیگر بر تقلب صورت گرفته در این انتخابات تاکید و خبر از اضافه شدن آرای هشت میلیونی به صندوق‌های اخذ رای شد.

بیان همین سخنان کافی بود تا وی به سیبل هجمه جریان تمامیت خواه وقت بدل شده و انتقادات تند و تیزی علیه او بیان شود. از همین رو، پس از واکنش‌های مختلف از سوی فعالین سیاسی و جریان‌های منتسب به اصولگراهای تندرو، این بار روزنامه صبح نو، ارگان رسانه‌ای نزدیک به محمدباقر قالیباف با اشاره به سخنان خاتمی در مطلبی تحت عنوان "التهاب آفرین کور" به شدت وی را مورد هجمه قرار داد.

این روزنامه در مقاله خود ضمن "جنجال‌آفرین خیابان سمیه در دهه هفتاد" و "شورش‌گر خیابان انقلاب در دهه هشتاد" خواندن نایب رئیس اسبق مجلس ششم مدعی شده است: "هرچند دبیر کل سابق حزب مشارکت، دستیابی به این داده‌ها را از طریق افراد مطلع می‌داند، اطلاعات ما از افراد مطلع هست از جناح مقابل که نمی‌خواهند نام‌شان گفته شود، اما مشخص است که خاتمی به گفته‌های چه جریانی استناد می‌کند."

نگارنده در ادامه همچنین نوشته است: "تنها جریان انحرافی بود که بعد از کنار رفتن از قدرت و زمانی‌که تلاشش برای دستیابی مجدد به قدرت ناکام ماند سعی کرد با دروغ‌بافی موقعیت از دست رفته خود را بازیابی کند. همچنان‌که افرادی وابسته به رحیم مشایی در شایعه‌ای مدعی شدند که؛ برخی مسوولان به احمدی‌نژاد گزارش دادند که رأی واقعی وی ۱۶میلیون است، اما برای اینکه شائبه تقلب پیش نیاید و اختلاف آرا زیاد به‌نظر برسد، قرار است ۲۴‌میلیون رأی اعلام شود."

اما این پایان ماجرا نیست و مقاله نویس صبح نو، در ادامه در ادعایی عجیب مصرانه یادآور می‌شود: "حال جریانی که احمدی‌نژاد و دولتش را عامل ویرانی کشور می‌دانستند، چه شده که برای اثبات گفته‌های خود به آنها تمسک می‌جویند؟" با تمامی این تفاسیر اما ساده‌انگارانه خواهد بود اگر تمامی مراد این جنس از مقاله را صرفا انتقاد از اشارات خاتمی به تشکیک در میزان آرا و مسئله‌ای بدانیم که چه بسا پیش‌تر نیز توسط هر جریان یا کنشگر سیاسی در کشور مطرح شده است. چرا که همفکران "صبح نو" در حقیقت از سویی نقل قول مورد اشاره از جانب "جریان انحرافی" را همچنان مد نظر داشته و در عین حال نیز به نوعی مدعی ارتباط کنشگران شناسنامه‌دار جریان اصلاح طلب با این جریان نخ‌نما هستند!

همه این مسائل در حالی از سوی این جریده مورد طرح قرار گرفته که اولا نوع رقابت و گاها کنش‌های خصمانه جریان احمدی‌نژاد علیه اصلاح‌طلبان از بدو حضور در پاستور و حتی پیش از آن بر احدی پوشیده نبوده و در ثانی، به زعم منطق این روزنامه، همان جریان احمدی‌نژاد اکنون به منبع "اطلاعات مگو" برای رقیب سرسخت تمامی ادوار گذشته و حال خود بدل شده است! با این همه نویسنده در آخر نیز این گونه تصریح کرده: "اصلاح‌طلبان بارها بر انسجام ملی تأکید کردند اما خط التهاب‌آفرین طیف تندرو اصلاحات مجدداً فعال شده است. این طیف تندرو در بزنگاه‌ها موجب هزینه‌سازی برای حاکمیت و مردم می‌شود و این‌بار تشکیک در انسجام ملی را نشانه گرفته است."

دست آخر پاسخ به این سوال از سوی جریان فکری آن جریده خالی از اهمیت نخواهد بود اگر بدانیم که مسئله مورد اشاره مقاله مبنی بر "تاکید چندباره اصلاح طلبان بر انسجام ملی" با چه واکنشی از سوی جریان منتسب به اصولگرایان روبرو شد و دست آخر نیز چه بسا بتوانیم به مفهوم مشترکی از مفاهیمی چون؛ "تندروی"، "هزینه‌سازی" و التهاب آفرینی" بر اساس رفتار هر دو جریان کنشگر در سپهر سیاست ایران برسیم!