به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۳۲۰۰۸۹

آقای مطهری، آب در هاون می‌کوبید؟

آقای مطهری، آب در هاون می‌کوبید؟
گروه سیاسی: احمد زیدآبادی در یادداشتی نوشت: علی مطهری در واکنش به حادثه قتل فجیعِ افسر پلیس شیرازی و زن جوان اهوازی نوشته است: "باید هر دو جانی و هر دو حیوان آدم‌نما حداکثر ظرف یک هفته در ملأ عام به دار آویخته شوند."
ما ایرانی‌ها آب در هاون می‌کوبیم؟ یا می‌ریشیم و بعد پنبه می‌کنیم؟ یا دور سر خودمان می‌چرخیم؟
معلوم هست اصلاً چه کار می‌کنیم؟
سال‌ها می‌کوشیم تا حکومت را متقاعد کنیم که دار زدن مجرمان و جانیان در ملأعام، مانع اشاعۀ خشونت نمی‌شود، بلکه آن را عادی می‌کند! اما همین که جنایتی فجیع در جامعه رخ می‌دهد، نخستین پیشنهادمان دار زدن در ملأعام می‌شود! سال‌ها تلاش می‌کنیم تا حکمرانان و مردم را اقناع کنیم که مجرم و قاتل و جانی هم حقی دارند و نباید خارج از ضوابط قانونی برخوردی با آنان صورت گیرد، اما همین که جانی یا قاتلی به دلیل نوع جنایتش اسم بلند می‌کند، او را حیوان آدم‌نما نامیده و خواهان دار زدن فوری و بلادرنگ وی می‌شویم!
مولی علی پس از ضربت شمشیر ابن ملجم در بستر بیماری در بارۀ ضارب خود چنین وصیت می‌کند:«اى فرزندان عبدالمطّلب! نكند بعد از من، فریاد برآورید که امیرمؤمنان کشته شد و با این بهانه در خون مسلمانان فرو رويد. آگاه باشيد جز قاتل من را به سبب قتل من نكشيد، هرگاه من از اين ضربت از دنيا چشم پوشيدم، او را تنها يك ضربت بزنيد تا يك ضربت در برابر يك ضربت باشد، اگر زنده بمانم، ولىّ خون خويشم و اگر از دنيا رفتم فنا ميعاد من است و اگر عفو كنم، عفو براى من موجب قرب به خدا و براى شما حسنه و نيكى در نزد خداست؛ بنابراين عفو كنيد، آيا دوست نداريد خدا شما را بيامرزد؟ او را مثله نكنيد كه من از پيامبر شنيدم كه از مثله كردن بپرهيزيد، هرچند نسبت به سگ گیرنده باشد."
آن همه عظمت روح و بلندی نگاه و بزرگی شخصیت کجا و این وضعیت ما کجا؟

۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۸:۳۹
واقعا جای تعجب دارد، علم آگی داده که همه ما انسان هستیم و چیزی به اسم حیوان انسان نما نداریم، این شرایط، محیط، تعلیم و تربیت، برنامه های سیستم، رفتار سایر انسان ها-حاکمان و ... است که منجر به رفتارهای خارج از عرف انسانی می شود. خیلی ها از بین رفتند، فکری به حال خودمان کنیم تا روزی فردی به ما نیز حیوان انسان نما نگوید (382569)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۱۰:۰۱
لطفا حرمت حیوان را نگهدارید (382593)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۱۰:۰۲
لطفا حرمت حیوان را نگهدارید (382594)
اصغر
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۱۳:۳۲
علی آقامان باز جوگیر شد (382606)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها