به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۶ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : ۴۲۰۶۶۲

راز حمله تکفیری‌های داخلی به خاتمی

راز حمله تکفیری‌های داخلی به خاتمی
گروه سیاسی: سایت امتداد نوشت: بعد از آنکه مدیرمسئول سابق رجانیوز و برادر داماد رئیس جمهور در برنامه صداوسیما به سیدمحمد خاتمی حمله کرد و در جایگاه یک فقیه نشسته حکم به ارتداد داد، با واکنش های زیادی روبه رو شد. سایت رجانیوز به خاطر  حمایت از فامیل آقای داماد، مقاله ای نوشت و در آن تلاش کرد از میثم نیلی و حرفی که زده بود حمایت کند. 
این سایت با همانندسازی میان سیدمحمد خاتمی و جبهه ملی در ابتدای انقلاب مدعی شد «بیانیه اخیر خاتمی علیه یکی از مهم‌ترین احکام الهی و دستورات قرآن، یادآور سال‌های ابتدایی انقلاب و اعلام جنگ جبهه ملی با قران کریم است»
سیدمحمدخاتمی اخیرا گفته بود: «سخن بر سر این نیست که حجاب بر اساس آموزه‌های دینی و سنت امری واجب است و فرد متدین باید آن را رعایت کند، بلکه سخن بر سر آنست که آیا اجباری کردن آن از سوی حکومت اولاً معقول و نتیجه بخش است؟» 
اول: تفاوت اظهارات خاتمی با بیانیه جبهه ملی در این است که جبهه ملی اصل قصاص را یک «حم غیرانسانی» خوانده بود. اما در اینجا سیدمحمد خاتمی بر «واجب بودن» حجاب حتی تاکید کرده است. در ادامه اما به این مساله پرداخته که آیا «اجبار کردن حجاب» می تواند «معقول و نتیجه بخش» باشد یا نه؟ 
دوم: رجانیوز به این بهانه ضمن «مرتد» خواندن و «تکفیر» خاتمی از جبهه اصلاحات خواسته تا از او اعلام برائت کنند. نویسنده که در مسیر تفکر سلفی گری قرار دارد می‌نویسد «حالا اما این جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب هستند که باید نشان دهند همچنان احکام اسلام را بر همه‌چیز ارجح می‌دانند و از عقاید مرتد محمد خاتمی اعلام برائت می‌کنند و یا برخلاف دستور آن روز امام عمل کرده و همراه با عقاید ضاله رهبرشان به محاربه با حکم قطعی خدا می‌پردازند.»
از این مساله بگذریم که رجانیوز به این بهانه درصدد توجیه برنامه خالص‌سازی خود در سیاست است و به شورای نگهبان توصیه می‌کنند با ردصلاحیت «نمایندگان تفکرات مرتد» اجازه ندهد آنها برای «مردم مسلمان ایران تصمیم گرفته و عقاید باطل خود را در قانونگذاری رواج دهد»
باید گفت که جریان پایداری که رجانیوز را می توان زبان گویای آنها دانست رفته رفته از خالص سازی روی اصلی خود را نشان می دهد. تفکری که به روشنی شبیه تفکرات «تکفیری» هاست و این  مساله به راحتی از نوشته های آنها قابل استناد است. با این حال این تفکر «سلفی تکفیری» نفوذ کرده در تشیع پاسخ نمی دهد اگر اجرای حکم الهی در هر شرایطی واجب بود، چرا امروز حکم سنگسار را اجرا نمی‌کنند؟
تکفیری های داخلی همچنین وقتی کار به بیرون آمدن فیلم لواط یکی از مسئولان و افراد نزدیک به خودشان میرسد، چشم بر روی احکام اسلامی می بندند و فراموش می کنند حکم چنین افرادی در اسلام چیست؟ چرا جرات ندارند خواهان اجرای حکم برای کسی باشند که دست به چنین اعمال شنیعی می‌زند؟ آیا قبیله‌گرایی باعث شده تا دست از تکفیر همفکرانشان بردارند؟ 
تکفیری‌های داخلی پاسخ نمیدهند که اگر اجرای حکم خدا بدون توجه به شرایط زمان و مکان در هر شرایطی لازم است، پس تفاوت آنها با داعش در چیست؟
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها