به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۹
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۰ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۱۳۸۱۲۲

ماجرای «ری‌استارت» و «محمد حسینی»

ماجرای «ری‌استارت» و «محمد حسینی»
گروه جامعه:‌ ماجرای گروه «ری استارت» طی روزهای اخیر با به آتش کشیدن درب یک مسجد در شرق تهران و شكستن شیشه‌های بانك‌ها، قطار‌های مترو و برخی ادارات، داغ شده است و درحالی که برخی رسانه‌های داخلی «ری استارت» را یک گروه شیطان پرستی مطرح کرده‌اند اما  ری استارتی‌ها و رهبر آنها یعنی محمد حسینی خود را عارف یا افرادی در جستجوی حقیقت می‌نامند!

«ری استارت» یک برنامه رادیویی است که سیدمحمد حسینی (شومن سابق صداوسیمای جمهوری اسلامی) آن را تهیه و تولید کرده است. او در سال ۱۳۹۴ در رادیو پستو یک برنامه درس گفتار به نام ری استارت (به معنای آغاز دوباره) را تولید کرد که شامل مباحث فلسفی و عرفانی بود با دستمایه‌ای طنز و کمدی ارائه می‌شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ درب مسجد حضرت جوادالائمه (ع) در بلوار استقلال در شرق تهران توسط چند جوان که تحت تاثیر  این گروه  هستند آتش زده شد.  این افراد در شب با اسپری نام این گروه را بر روی زمین نوشتند و با مواد آتش زا، درب مسجد را به آتش کشیدند!  سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره آتش سوزی مسجد حضرت جوادالائمه (ع) گفت: این حادثه نیز مانند حمله چند روز گذشته به برخی بانک‌ها بوده که عده‌ای جوان تحت تاثیر فضای مجازی دست به چنین اقداماتی زدند. در حالی که از دیروز برخی رسانه‌های داخلی، ری استارتی‌ها را شیطان پرست نامیدند اما سیدمحمد حسینی لیدر «ری استارت»  اعلام کرد که در برنامه آینده خود پاسخ محکمی به آنان خواهد داد! در همین حال دیروز، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری عوامل آتش زدن مسجد و تخریب شیشه بانک‌های تهران خبر داد.

سردار حسین رحیمی با اشاره به اقداماتی که اخیراً در چند نقطه به منظور تخریب شیشه‌های تعدادی از بانک‌ها رخ داده بود، اظهار کرد: این افراد شیطان پرست نیستند و تحت تاثیر یک شبکه ماهواره‌ای دست به اینگونه اقدامات زده بودند به صورت کامل شناسایی و همگی دستگیر شدند. رئیس پلیس پایتخت در خصوص اتفاقی که چند شب گذشته در مقابل درب یکی از مساجد نیز رخ داده بود، گفت: این افراد که تحت تاثیر این شبکه ماهواره‌ای دست به این اقدام زده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.  لازم به ذکر است؛ طی روزهای اخیر عده‌ای به تحریک یکی از مجریان طنز و کمدی کشور که چندسالی است به خارج از کشور فرار کرده است، دست به تخریب شیشه چند بانک زده و نیز با شکستن درب شیشه‌ای یک مسجد، بخشی از ورودی مسجد را به آتش کشیدند.

محمد حسینی و افكارش
«ری استارت» یک برنامه رادیویی اینترنتی است که توسط محمد حسینی مجری سابق ایران تولید و اجرا می‌شود. محمد حسینی از سال ۱۳۹۴ خورشیدی از طریق رادیو پستو یک برنامه درس گفتار به نام ری‌ استارت (به معنی: آغاز دوباره یا شروعِ از اول) را تولید و اجرا می‌کند؛ برنامه رادیویی ری استارت شامل مباحث عرفانی – فلسفی می‌شود که ناظر بر نوعی ردّیه بر ساختار رسمی تمام ادیان است و به جای آن بر شکلی از عرفان و تصوف با محوریت‌ترمی به نام انسان کامل می‌پردازد. شکل و فرم ارائه مباحث ری استارت به صورت همپرسه سقراطی است که به صورت مینی‌مالیستی با دستمایه‌‌ای از طنز و کمدی ارائه می‌شود. محمد حسینی بارها در برنامه استارت اعلام کرده که از خود چیزی نمی‌گوید بلکه فقط از متون کهن و نو اهل تصوف و عرفان و بیش‌تر از مولوی و عطار و حافظ و… سخن می‌گوید. گفتنی اینکه، تصوف که خود را بالاتر از دین می‌گیرد در نهایت ایرانیان را به حکومت‌هایی مانند صفویان و قاجاریان که مردم را به خرقه پوشی‌ترغیب می‌کرد، رساند.
ری استارت‌ها و حسینی اعلام می‌کنند: ری استارت؛ قدرتمندترین و بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین اپوزوسیون ضد جمهوری اسلامی ایران است!  اما علت توسعه یافتن «ری استارت» چیست؟ تبلیغات دومینویی هواداران ری استارت در فضای مجازی مثلا در مترو‌ها و ارسال ایمیل‌های انبوه و معرفی برنامه «ری استارت» به همراه فایل‌های صوتی جهت جذب مخاطب و معرفی کانال تلگرام این برنامه، ادغام سه حوزه علمی و ساختن برنامه‌ای کمدی، سیاسی، عرفانی، از واقعیت‌هایی می‌گوید که مردم آن را تجربه کرده اند، خواهان اصلاحات در جامعه می‌باشد! اما برنامه «ری استارت» خواهان اصلاحات بنیادی است و مجری این برنامه با استفاده از عنصر هیجان و امید مخالفان نظام را  را جهت اصلاح نظام حرکت می‌دهد!!  قدر دانی از‌ترامپ و حمایت از دیگر سیاست‌های اوست!  گروه «ری استارت» هدف خود را ساختن امپراطوری تصوف می‌داند و معتقد به حکومت انسان کامل بر مردم است و مدعی است احکام شرعی از جانب روحانیون معتبر نیست و صدور احکام، وظیفه انسان کامل است. فقیه یعنی انسان کامل نه تقلیدپذیر. این گروه معتقد است که کعبه به ایران تعلق دارد نه عربستان و تمام حجاج حجشان باطل است جز تعداد اندکی! و زیارت قبور در شیعه و عزاداری‌ها و...به دلیل باور به انسان کامل در تصوف است و...! عده‌ای معتقدند دستان فراماسونری در برنامه «ری استارت» دیده می‌شود و مثلا در یک برنامه مجری راز اعداد ۶۶ و ۶۶۶ را بیان نمود یعنی ابجد واژه شیطان و الله و عدد ۶ سوم نماد شرک است!

 محمد حسینی،  متولد ۱۳ تیرماه ۱۳۴۸ در تهران است و از ابتدای شروع به کار در شبکه تهران تا سال ۱۳۸۴ مجری این شبکه بود که برنامه‌‌های او خصوصاً با زوج سید کاظم احمدزاده هواداران فراوانی داشت.
محمد حسینی تا زمان فعالیتش در ایران در برنامه‌‌هایی نظیر مسابقه سیمرغ و مسابقه بزرگ در تلویزیون ایران فعالیت داشت. او دانش‌ آموخته رشته فیزیک از دانشگاه اصفهان است. حسینی در سال ۱۳۶۸ در این دانشگاه با تئاترهای «قنبرعلی دکتر می‌شود» و «مجری ناشی» به عنوان نویسنده و بازیگر درخشید که مورد استقبال دانشجویان، اساتید و هنرمندان قرار گرفت. حسینی که از جوانی استعداد و هوش خود را نشان داد، دیری نگذشت که تئاتر زیر آسمان شهر جمله «انسان و شیطان» و «ازدواج با خودت»  را به صحنه آورد. او هنوز پا به عرصه تلویزیون نگذاشته بود که بیش از ۱۰۰۰ شب اجرای این نمایش‌‌ها را در کارنامه خود داشت. وی پس از مصاحبه با برنامه پارازیت در دی ماه ۱۳۸۹  در نهایت موجب خروجش از ایران شد.
یک  فعال اجتماعی درباره این ماجرا می‌گوید: هر چه هست باید گریان شد برای مردمی که تحت تاثیر یک فرد شومن، به جای گفتن زنده باد ایران بگویند «زنده باد ری استارت» ! به گفته وی همه این بدبختی‌ها نشان از بی هویتی و سردرگم بودن جامعه ایران دارد. به هر شکل اگر به هر مطلبی انسان گوش می‌دهد باید به آن فکر کند و با تحقیق درستی و غلط بودن آن را بررسی کند و نباید به راحتی آن مطالب را قبول کرد و مهر تایید زد.
برچسب ها: ري استارت شومن

اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۲۰ ۱۲:۴۲
محمد حسینی از مجری سیما تا مجری خارجی و...!
عجب تغییراتی و... از کجا به ناکجا رسید؟ (355840)
11
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۲۱ ۰۸:۲۰
جالبه جوان باسواد ایرانی باید برای پیشرفت کشورهای پیشرفته رو نگاه کنه . کدام کشور اروپایی با تصوف پیشرفت کرده؟ تصوف موجب اختراع چی شده ؟ البته به جز تنبلی و گوشه نشینی و انحراف و اختلاف نتیجه ای نداشته . ملتی که تاریخش رو ندونه هرگز پیشرفت نمیکنه. وای به حال ملت ایران (355850)
ما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۲۱ ۱۳:۴۴
چه روزگاری شد (355861)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۲۱ ۱۹:۲۰
چرا دلیل اصلی فرارش از ایران که کلاه برداری و دزدی میلیاردی از کمک های مردمی به جشن رمضان بوده را نمی گید؟ این ااگر به صوفی گری اعتقادی داشته باشه نباید دزدی می کرد و حکم به تخریب زیرساخت های عمومی جامعه که همه مردم ازش استفاده می کنن بده. (355864)
سید تقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۷/۲۱ ۲۱:۰۷
وقتی ملتی از کودکی در کتابهای درسی به عوض اشنایی با اهل بیت (در کل دوران دبستان و راهنمایی و دبیرستان کمتر از 10درس پیرامون شناخت اهل بیت ) با اشعار مولانا و حافظ و سعدی و... بزرگ شوند ..... معلوم است که در نهایت امثال حسینی با اتکا به همین اشخاص انها را فریب میدهد.
لطفا عوض انتقاد به من به گوگل مراجعه و پیرامون ان مطالعه کنید. ..... (355866)