به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۱۴۲۹۱
اگر خاتمي از سران فتنه است بايد وي را به صورت علني محاكمه كنند

پورفاطمي: خاتمي در قلب مردم جاي دارد

گروه مجلس-رسانه‌ها: روزنامه قانون در گزارشي نوشت: علي مطهري، نماينده مردم تهران درباره اينكه در مراسم تحليف رئيس جمهور، مهمانان خارجي زيادي از سراسر دنيا به صورت رسمي دعوت شده اند و همچنين رئيس جمهور منتخب حق دارد از رؤساي جمهور سابق دعوت كند كه در اين مراسم حضور داشته باشند گفت: براي روز تحليف ۲ مسئله مطرح است، مسئله اول مهمانان خارجي مثل جك استراو است كه نمي‌دانم تصميم به آمدن دارد يا نه و ديگري بحث شركت آقاي خاتمي در مراسم تنفيذ و تحليف است.
پورفاطمي: خاتمي در قلب مردم جاي دارد
عضو كميسيون فرهنگي مجلس با تاكيد براينكه مهمان هميشه بايد محترم شمرده شود يادآور شد: گرامي داشتن مهمان جزو تعاليم ديني ماست و جز رژيم صهيونيستي، مقامات بقيه كشورها اگر خواهان حضور در مراسم رسمي ايران باشند بايد آن را تكريم كنيم و دليلي ندارد اختلافات صد ساله خود را در هر ملاقاتي دخالت دهيم. مطهري با اشاره به اينكه همين حضورهاست كه مي‌تواند در بهبود روابط خارجي و فضاي اقتصادي كشور مؤثر باشد افزود: اين اظهارات آقاي حسينيان كه گفته با گوجه فرنگي به جك استراو حمله مي كنيم حرف سخيفي است كه با تدبير و اعتدال سازگار نيست. وي همچنين درباره شركت خاتمي در مراسم تحليف گفت: اين حق رؤساي جمهور سابق است كه بتوانند در چنين مراسمي شركت كنند و اگر برخي معتقدند خاتمي از سران فتنه است بايد وي را به صورت علني محاكمه كنند و مردم حرف هاي وي را بشنوند و با حقايق آشنا شوند و دادگاه درباره آن‌ها حكم دهد.

پيام انتخابات اعتدال و آشتي ملي بود

نماينده مردم تهران تاكيد كرد: نبايد اجازه دهيم اين افراد خودشان درباره خاتمي و ديگران حكم بدهند و آن‌ها را مفسد في‌الارض بدانند و آن‌ها را از حق حضور در عرصه سياسي و حقوق اجتماعي و شهروندي خود محروم كنند. آنها حق ندارند خاتمي را از حضور در مراسم تحليف منع كنند. مطهري در توصيه اي به افراطيون گفت: پيام انتخابات اخير را كه همان اعتدال و آشتي ملي بود جدي بگيرند و اجازه بدهند اين آشتي ملي، نمود عيني و واقعي پيدا كند و اين افراد دست از روش‌هاي ۴ سال اخير خود بردارند. وي معتقد است: مردم باوجود تخريب‌هايي كه افراطيون عليه افراد معتدل داشتند، به اعتدال رأي دادند و معلوم است روش آن‌ها مؤثر نبوده و آنها بايد روش خود را اصلاح كنند.

مطهري با بيان اينكه رئيس جمهور منتخب قرار است سوگند بخورد كه از آزادي و حقوق مشروع مردم حمايت كند ولي تندروها اين حق را براي وي قائل نيستند و وي را از اين حق محروم مي كنند خاطر نشان كرد: اين افراد متأسفانه خود را متولي انقلاب، و بقيه را منحرف مي‌دانند. امروز رئيس‌جمهور سوگند مي‌خورد كه از حقوق ملت و آزادي مشروع مردم حمايت كند، بنابراين نبايد وي را محدود كرد كه چه كسي را براي مراسم تحليف دعوت بكند يا نكند. روحاني بايد خودش در اين مورد تصميم بگيرد.

خاتمي در قلب مردم جاي دارد

همچنين حجت‌الاسلام سيدمحمدمهدي پورفاطمي، نماينده دشتي و تنكابن گفت: بعضي افراد به بي‌قانوني دامن مي‌زنند. كشور ما قانونمند است. ما شوراي امنيت ملي، مجلس و دولت داريم. اگرفردي را به عنوان مهمان ويژه در مراسمي رسمي و طبق قانون و برنامه دعوت مي‌كنيم ، كسي حق تعرض به وي را ندارد. نماينده مردم دشتي و تنكابن در مجلس درباره دعوت از خاتمي براي حضور در مراسم تحليف گفت: آقايان بايد بپذيرند كه خاتمي چهره‌‌اي برجسته است كه در قلب مردم جاي دارد، چرا برخي افراد از خاتمي مي‌ترسند؟! پورفاطمي يادآور شد كه آقاي خاتمي دو دوره رئيس‌جمهور، وزير فرهنگ و ارشاد و همچنين نماينده مجلس شوراي اسلامي بوده است و در بين مردم از محبوبيت ويژه اي برخوردار است به نحوي كه در انتخابات رياست جمهوري وقتي از دكتر روحاني حمايت كرد، همه شاهديم كه تا چه ميزان راي وي را افزايش داد و در پيروزي‌اش تاثير گذار بود. اين موضوع محبوبيت خاتمي را در جامعه به روشني نشان مي‌دهد.

افراطيون به بي قانوني دامن مي زنند

عضو كميسيون اجتماعي مجلس با تاكيد بر اينكه حسينيان و هم فكرانش با اينگونه موضع‌گيري‌ها سعي مي‌كنند به بي‌قانوني دامن بزنند تاكيد كرد: رئيس‌جمهور منتخب بايد طبق سوگندي كه روز تحليف مي خورد، از حقوق و آزادي افراد حمايت كند و البته قبل از هرچيزي بايد اين حق‌وحقوق را براي خود او قائل شد. بنابراين معتقدم اين افراد مخالف چون گروه‌ و جريان‌شان در انتخابات مغلوب شده اند، سعي دارند در روند حركت دولت يازدهم سنگ اندازي كنند.

مجلس جاي گفتمان لمپني نيست

محمد دامادي، نماينده ساري نيز دراين باره مي‌گويد: افرادي كه به دنبال جنجال و حرف‌هاي حاشيه‌اي هستند، بايد بدانند كه مجلس جاي گفتمان لمپني نيست. مجلس آشپز خانه نيست كه بتوان در آن گوجه و تخم مرغ آورد. وي خاطرنشان مي‌كند: همان طور كه از بزرگانمان يادگرفته‌ايم تا زماني كه دشمنان كيان و آزادي مارا تهديد نكنند كاري به آنها نداريم و راه گفتمان منطقي را در پيش مي‌گيريم، لذا به تندروها توصيه مي‌كنم اگر قرار است چنين رفتار سخيف و ناهنجاري انجام دهند بهتر است خارج از مجلس و جداي از كسوت نمايندگي مردم، اين كارهاي سبك را انجام دهند، چرا كه مجلس شأني دارد كه بايد حفظ شود. عضو كميسيون عمران مجلس با تاكيد بر اينكه اين گفتمان افراطي به هيچ وجه مورد قبول ما نيست و اين افراد بايد در برخورد با آقاي خاتمي نيز موضع خود را تغيير دهند،گفت: افراطيون بايد اين دعوا را تمام كنند.

احساس امنيت ندارم

نماينده مردم ساري افزود: بايد دست به دست هم دهيم و به فكر حل مشكلات كشور باشيم. من در خيابان محل زندگي خود امنيت ندارم چرا كه با خيل عظيمي از جامعه مواجه هستم كه از من طلب شغل دارند. شايد دفتر آقاي حسينيان مراجعه كننده‌اي ندارد تا در جريان مشكلات مردم قرار گيرد ولي بايد بداند كه به عنوان يك روحاني نماينده، حرف‌هايش انعكاس زيادي در جامعه و تاثيري بر افزايش قيمت‌ها دارد.

۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۵:۳۶
آخه رییس جمهوری که نتونه یه مهمون دعوت کنه فردا میخاد چه تغییری بوجود بیاره؟ (102751)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۵:۴۰
هدف مخالفان روحانی این است اول که این تفکر را در او بوجود بیاورند که مجلس در صورتی به کابینه او رای می دهد که انتخاب وزیر کشور را به مجلس بدهد دوم بعد از این با انتخاب استانداران و فرمانداران وابسته به خودشان اینطور وانمود کنند که روحانی عملا هیچ کاره است کما اینکه از همین الان نیز دارند این را می گویند سوم با نا امید کردن مردم و دور کردن آن ها از صندوق 4 سال بعد کار را تمام کنند . سایت بهار به عنوان یک سایت خبری با ید صدای مردم را به روحانی برساند. مطمئن باشید کسانی از طرفدارن روحانی هم که در مورد کابینه نظر می دهند فقط از جهت خیر خواهی است و هیچ انتظاری هم ندارند. با آرزوی موفقیت برای رییس جمهور محبوب دکتر روحانی (102754)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۵:۴۲
مگر به همین راحتی است که "اگر برخي معتقدند خاتمي از سران فتنه است بايد وي را به صورت علني محاكمه كنند". از آقای مطهری چنین حرفی قابل قبول نیست. ایشان بهتر بود می گفت: قوه قضائی برای اثبات عدالت اسلامی باید افرادی را که می گویند خاتمی از سران فتنه است را احضار کرده و از آنها سند و مدرک بخواهد و اگر این حرف ها بی اساس بود آنها را محاکمه و حبس نماید تا برای دیگران درسی شود. (102755)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۵:۴۷
معلومه که خاتمی در دل مردم جا داره و محبوب مردمه . حالا افراطیون هرچی میخوان بگن بالاخره باید حرصشون رو یجایی تخلیه کنند دیگه/ (102758)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۵:۴۹
موافقم سید محبوب هواداران اصلاحات است (102760)
محمود
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۵:۵۱
این آقا رابزرگ نکنید .میخواهد اعلام وجود کند. (102763)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۵:۵۵
پور فاطمی کیه؟ (102766)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۵:۵۸
آقاي پور فاطمي نماينده دشتي بوشهر است و ربطي به تنكابن ندارد (102768)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۶:۰۳
زنده باد مطهري شجاع دل و پول فاطمي رشيد( بها جان دشتي و تنكابن هزار كيلومتر ازهم فاصله دارند چطور نماينده اين دو شهرن ايشان؟) (102771)
mk
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۶:۰۴
در پی اظهارات غیر کارشناسانه ی حسینیان از سناتورهای کارکشته مجلس ایران در مورد استفاده ابزاری از گوجه فرنگی بر علیه یکی از سناتورهای مجلس انگلیس قیمت این محصول کشاورزی و مشتقات آن در بازارهای جهانی به شدت کاهش یافت
جمعی از مردم جهان از ایشان خواستند در مورد هر چیزی که به ایشان ربطی هم ندارد اظهار نظر کنند (102774)
سبز
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۶:۰۵
آقای خاتمی بزرگه ما عزیزما هستند من هرچه بگوید پشم بسته قبول دارم (102775)
سبز
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۶:۰۶
خاتمی دوست داریم (102777)
م.ح
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۶:۱۱
خداوندا اين ملت نجيب و فهيم را از شر تندروها و افراطيون رهايي ده، الهي آمين (102782)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۶:۱۶
درود بر اعتدالیون سلام بر خاتمی (102787)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۶:۱۸
واقعا جای تشکر داره از این معدود نماینده های وافع بین که در این مجلس حضور دارند مث علی اقای مطهری
درود بر مطهری نماینده راستگو (102789)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۶:۱۸
خواهشا شما اصلاح طلبای همیشه قانون گریز دم از قانونگرایی نزنید . (102790)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۶:۴۴
خاتمي چهره‌‌اي برجسته است كه در قلب مردم جاي دارد، چرا برخي افراد از خاتمي مي‌ترسند؟ (102801)
سید
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۶:۴۶
خدایا شر اسلام طالبانی را از سرمان کم کن (102802)
ایوب
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۶:۵۰
ساعت ده دقیقه مانده به 5 بعد از ظهر روز 12 مرداد سال 1392 است و من منتظر پایان ریاست احمدی نژاد هستم. (102804)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۶:۵۲
خاتمی همیشه محبوب بوده و هست،زنده باد خاتمی، بهار جان پورفاطمی نماینده دشتی و تنگستان هست نه دشتی و تنکابن ! (102807)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۷:۰۰
پور فاطمی نماینده دشتی و تنگستان هست در استان بوشهر.نه دشتی و تنکابن اصلاح کن بهار! (102808)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۷:۴۰
برای همین معین 4میلیون رای اورد وعارف رو هم به زور کنار کشوندن که بیشتر ازاین ابروریزی نشه (102814)
ناصر(موج نو )
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۷:۵۵
حضرت حجت الاسلام سید محمدمهدی پور فاطمی نماینده دشتی و تنگستان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی هستند.تنکابن درست نیست. ایشون یکی از یاران و حامیان خاتمی عزیز بوده و هستند.درود بر خاتمی عزیز و دوستداشتنی و حامیان غیرتمند ایشون (102816)
محسن
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۸:۰۴
پور فاطمی نماینده دشتی و تنگستان است و نه دشتی و تنکابن
جناب خبرنگار مطالعه خود را بیشتر کن لطفا (102819)
بچه تنگستان
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۸:۱۶
حالا دیگه پشیمان نیستم که به پورفاطمی رای دادم (102820)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۸:۱۷
ضمنا نماینده تنگستان نه تنکابن (102822)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۹:۰۴
خدايا چشمها و گوشهايي كه كه از نخوت وخودخواهي كور وناشنوا شده اند را بينا وشنوا كن!!اسلام دين برادري و محبت است!!پس چرا به گفته هاي دينتان عمل نميكنيد!!امروز وقت ان بود كه با حضور داشكستگان 88 موقعيت اين اشتي ملي فراهم شود.....ولي افسوس كه هنوز صداهاي همدلي از زبانها است نه قلبها (102859)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۹:۰۷
خاتمی در قلب مردم جای دارد. (102862)
مهدی
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۹:۳۵
خاتمی عشق است وبس. بدخواه خاتمی بدخواه اکثریت مردم است. (102887)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۱۹:۴۰
یک کلام از مادر عروس...! (102891)
عباس
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۲۰:۰۲
خاتمي عزيز ايران است
سيد خندان خيلي دوستت داريم (102909)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۲۰:۰۷
مشکلات هست و مشکلات اقتصادی بیش از حد ولی دلیل نمیشه دیگران را با این مشکلات کوبید. (102912)
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۲۰:۱۲
خاتمی دوست داریم بی نهایت... (102914)
عصاره الانتوئین
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۲۰:۲۵
انشالله که خداوند خودش سزای این مفسدین و منحرفین تند رو را خواهد داد. زنده باد خاتمی ، پاینده باد هاشمی بزرگ (102921)
یه مرد
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۲۰:۳۴
کاش میشد فردا سید محمد خاتمی را روی صندلی های سبز مجلس دید بنظر من کشور ما به یک آشتی ملی نیاز دارد سیاست مداران ما کینه و نفرت را کنار بگذارند و برای بهبود معیشت مردم با هم سازگار باشند. تا هم اکنون اصلاح طلبان در این زمینه پیشرو بوده اند من از اصولگریانی همانند مطهری و پورفاطمی و ... تشکر می کنم که خط و مشی خود را
از افراطیون جدا کرده اند. یا علی. (102926)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۲۲:۵۰
آقای پور فاطمی نماینده دشتی استان بوشهر است.تنکابن که شمال کشور میباشد.بهار اطفا تصحیح کن (102961)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۲ ۲۳:۰۰
خاتمی خاری است برچشم بدخواهان ایران (102968)