به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۱۴۸۹۶۷

تلاش ناروا برای ممانعت از حذف مدارس تیزهوشان

علیرضا رئیس‌زاده *
شورایعالی فرهنگی طبق کدام معیار، مطالعات تحقیقی وبررسی‌های میدانی مخالف جمع آوری مدارس تیز هوشان است؟ اگر تصمیم این شورا عملی شود جز ضربه زدن به آموزش کشور وخدمت به منافع مافیای کنکور چه سودی عاید کشور می‌کند؟ بلاخره متولی آمر آموزش و پرورش در این کشور کیست؟
شورای عالی فرهنگی اگر واقعا می‌خواهد به کشور خدمت کند و قدرتی فراتر از بزرگترین وزارتخانه کشور دارد، ساز و برگی را مهیا کند تا جلوی سیل مهاجرت و فرار نخبگان را بگیرد وبه دنبال فرصت‌سازی برای ماندن آنان باشد. شوربختانه تصمیم این شورا دقیقا در راستای منافع مافیای کنکور و ضربه زدن به آموزش کشور، دانش آموزان و خانواده‌های انان است و صادقانه باید گفت نوعی عقیم‌سازی تصمیمات و وظایف وزارت آموزش و پرورش کشور است. جالب‌تر اینکه این تصمیم بر خلاف اهداف و حتی متن همان کتابی است که این شورا‌ترجمه، چاپ و منتشر کرده است لطفا یک بار دیگر به همان کتاب سه جلدی"نظام آموزشی کشورهای جهان" * نگاهی بیاندازید.

نگارنده چند سال پیش کارمند و کارشناس در دبیر خانه شورای عالی فرهنگی بودم و حتی کارشناسان و کارمندانش را به اسم می‌شناسم ویکی از مترجمین کتاب سه جلدی ذکر شده بودم از قضا هم اکنون هم در مدارس تیز هوشان به تدریس مشغولم. ضمن احترام، بی تعارف و صادقانه باید گفت ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی ازحیث تعداد کارشناس و پرسنل و حجم کار و... درمقایسه با وزارت آموزش به هیچ وجه قابل قیاس نیست و در حد یکی از هزاران ساختمان این وزارت خانه در سراسر کشور است. (لابد شورا هم بر پایه استدلال و مستندات همین کارشناسان و کارمندان و دیگر عواملش در این ساختمان نتیجه و تصمیم گیری می‌کند.) . این بدعت خطرناک، آموزش کشور را با چالش‌های بزرگتری مواجه می‌کند و باید به بسیاری از پرسش‌ها پاسخ داده شود...

مردم ایران در یک فرایند بسیار بزرگ به نام انتخابات شرکت می‌کنند و نظرشان را برای اداره امور کشور از طریق صندوق‌های رای اعلام می‌کنند و وزیر آموزش و پرورش هم ماحصل انتخاب مردم ایران است و از طرف آنان ماموریت یافته به همراه مجموعه کادرمیلیونی خود" امر" آموزش و پروش فرزندان این سرزمین را بر عهده بگیرد و سر و سامان دهد. این بدان معناست که متولی آموزش و پرورش کشور، این وزارت خانه است و بس! مگر آنکه سازمان و یا نهادی شان و جایگاه فرا قانونی برای خود قایل باشد. پس هرارگان، وزارتخانه، نهاد وسازمان و... که بخواهد اقدامی در امر آموزش به عمل آورد باید با نظر کارشناسان و برنامه‌ی این وزارت هماهنگ و همراستا باشد و گرنه ناهماهنگی و ناکار آمدی، بی اعتمادی، عدم پذیرش و مقبولیت، نداشتن ضمانت اجرایی وبسیاری دیگر ازآسیب‌ها را متوجه موضوع آموزش و پرورش کشور می‌کند.

بحث حذف تیز هوشان موضوع جدیدی نیست، متولی آموزش و پروش این کشورپس از سالها مطالعه، بحث و بررسی بسار و بعد از در نظر گرفتن تمامی جوانب به این نتیجه رسید که در گام نخست دوره اول تیز هوشان را حذف کند وبا توجه به تجربه و مطالعه در کشورهای دیگر می‌بینیم به هزار و یک دلیل سالهاست که چنین مدارسی درآمریکا و اروپا حذف شدند. ناکارآمدی، لطمات، صدمات، هزینه‌ها و نارسایی این گونه مدارس بر همه مبرهن و هویدا گشته. بی شک هیچ خرمندی مخالف نخبه پروری نیست اما قطعا روش فعلی از بدترین نوع آن است و هر چه سریعتر باید جلوی آن گرفته شود. اما این که این شورا بر خلاف وزارت آموزش و پرورش به یک باره تصمیم به چنین کاری می‌گیرد جای بسی شگفتی دارد! این شورا بایستی مستندات و دلایل خود را بصورتی شفاف در اختیار رسانه‌ها و مردم بگذارد چرا یک موضوعی مهم و ملی در امر آموزش است.

بایستی اسامی و جایگاه کارشناسان و دیگر عوامل خود را همراه با مدارک و کارهای علمی و پژوهشی در حوزه آموزش و پرورش را منتشر کند تا همه متوجه شوند بر اساس کدام دلایل نظرات آنها منجر به چنین تصمیمی شده است شاید هم حق با آنها باشد! و حالا که این چند کارشناس انقدر توانایی دارند و در مسایل آموزشی متبحر هستند که تصمیمشان مهمتر از یک وزارت میلیونی است چرا آنها را به وزارت" آ و پ" گسیل نمی‌کنند تا آموزش و پرورش کشور را متحول کنند؟ اگر این شورا واقعا چنان کارشناسان زبده‌ای دارد بهتر نیست بقیه کار‌های آموزش و پرورش را هم خود انجام دهند؟ سوال دیگری این است از کجا معلوم است که خدای ناکرده شورای عالی انقلاب فرهنگی فردا روزی، دیگر مصوبات آموزش و پروش را بایکوت و ملغی نکند؟ ایا این نوعی ناهماهنگی، سر در گمی و دوگانگی در امر آموزش کشور، نادیده گرفتن رای مردم وحتی بی اعتمادی مردم به وزارت بزرگ آموزش و پرورش نیست؟

آیا انگیزه‌ای دیگری برای کارشناسان و وزیر آموزش و پرورش باقی می‌ماند؟ در باب"آموزش و پرورش" کشور این آموزش و پروش و وزیر منتخب آن است که باید در برابر مردم پاسخگو باشد نه سازمان، شورا و نهاد دیگری پس اجازه دهید این وزارت متناسب با مسولیت، و پاسخگویی، اختیار داشته باشد و تصمیم گیری کند و یا حداقل هماهنگ با این وزارت خانه تصمیمات گرفته شود هم اکنون یک سر درگمی برای دانش آموزان و خانواده‌های آنان بوجود آمده است انها از خود می‌پرسند آیا اینگونه مدارس حذف خواهند شد و یا به کارشان ادامه خواهند داد؟ "شعاف" تا چه حد نظر معلمان کارشناسان "آ و پ" را که هر روزه با این موضوع سر و کار دارند پرسیده است؟ چقدر نظر والدین و... را گرفته؟ ارتباط کاری کارشناسان این شورا با مدارس تیز هوشان و دانش آموزان این مدارس و والدین انها از چه مجرایی صورت می‌گیرد که می‌توانندموضوع را بهتر تجزیه و تحلیل کنند و به نتایجی بهتر و مطمئن‌تر از خود آموزش و پروش برسند؟ ما که هر روز در میان این مدارس هستیم و لحظه با لحظه با این دانش آموزان و والدین و موضوعات پیرامونی سر و کار داریم یعنی کمتر متوجه موضوع هستیم؟ اساس و پایه کار و تحقیقات و منابع انها از کجاست و چیست؟!

ماه‌ها قبل ازاعلام لغو برگزار امتحانات تیز هوشان از سوی وازت آموزش و پروش مثل بسیاری از کارشناسان حوزه آموزش و پرورش ومعلمان و دلسوزان این مملکت که خواهان برچیده شدن مدارس تیز هوشان بودند و هستند مطلب مفصلی نوشتم همراه با دلایل متقن و بسیار اصرار بر "جمع آوری مدارس تیز هوشان " کردم که اتفاقا با استقبال خوبی هم روبرو شد و از قضا حتی در این مقاله یکی از دلایل و مستنداتم‌ترجمه کتاب سه جلدیی بود که این شورا عرضه کرد. (این مقاله 25مهر ماه 96 در سایت بهارنیوز منتشر شد. (اینجا را كلیك كنید)

باید گفت اتفاقا یکی از بهترین تصمیمات سالهای اخیر آموزش و پرورش همین تصمیم برچیدن مدارس تیز هوشان بوده در همین مدت کم که لغو امتحان تیز هوشان اعلام شده بود با استقبال بسیاری از کارشناسان و مردم رو به رو شد آرامش به خانواده بازگشت، بسیاری از تنش‌ها در دانش آموزان و خانواده‌ی انان و احساس تبعیضات‌ها از بین رفت بازار کلاس‌های کنکور کذایی برچیده شده و مافیایی آموزشی که متاسفانه در این چند سال اخیر وزارت را اسیر و چه بسا قسمتی از ان را شریک خود کرده بود از تصمیم وزارت ضربه سختی خورد و روشن است که برای حفظ منافعش به هر دری می‌زند مافیایی که جز ضربه زدن به نظام آموزشی کشور، وارد کردن استرس و تشویش به دانش آموزان و نفرت پراکنی به واسطه تبعیض و... بلعیدن پول والدین و به ریزی جامعه اماری مدارس کارکرد مثبتی برای آموزش کشور نداشته است.

اما موضوع دیگری که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بدان پاسخ دهد... ما فرض را بر آن می‌گذاریم که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیمی را گرفت و "آ و پ "هم اطاعت می‌کند این مدارس هم با تمام نیرو ادامه می‌یابند واین نخبگان دانش اموزی راهی دانشگاهها می‌شوند اما نتیجه اش چه می‌شود؟ نه واقعا تصمیم گیرندگان این شورا تا حالا از خود چنین سوالی را پرسیدند؟ چرا این شورای از خود نمی‌پرسداغلب نفرات برتر کنکور کشور که تقریبا همه از بچه‌های همین مدارس سمپاد هستند الان کجا هستند؟

باید از "شعاف" پرسید چرا کسی متولی جلوگیری از فرارمغزها نیست؟ چرا خود این شورا به دنبال بسترسازی برای ماندن این بچه‌ها نیست؟ ! "شعاف" برای این کار چه اقدامات مثمر ثمری انجام داده است؟ اگراقدامی هم کرده چرا تا کنون نتیجه‌ای دربرنداشت؟ وباید پرسید چرا وزارت آ و پ زیر با زیرمسئولیت و هزینه‌های گزاف و کمرشکن چنین مدارسی باید برود در حالیکه هیچ سودی برای کشور ندارد؟ اتفاقا با این تصمیم ناصواب در وحله اول انکه زیر سوال می‌رود خود شورای عالی انقلاب فرهنگی است که نتوانسته است بستری مناسب را برای ماندن نخبگان ایجاد کند و به باور نگارنده وظیفه اصلی این شورا همین است که تا کنون درنیل به این هدف بسیار ناموفق بوده است.

حال که هیچ نهادی و یا سازمانی و یا اراده‌ای وجود ندارد تا نخبگان را در درون کشور نگه دارد و شورای انقلاب فرهنگی و دیگر نهاد‌های مدعی تا کنون هم در این زمینه اقدام ملموسی انجام نداده وزارت آموزش و پرورش باید اگر و فقط به همین یک دلیل باشد (مافیای کنکور، تشویش دانش آموزان وتحمیل هزینه‌های باور ناکردنی به خانواده‌ها و احساس تبعیض و بر هم زدن جامعه آماری مدارس همه و همه به کنار) این مدارس را کلا جمع آوری کند و از تاسیس و راه‌اندازی اینگونه مدارس جدا خودداری کند تا هر کس که به خارج از کشور می‌رود حداقل این چنین هزینه آموزشی کشور را نبلعد و داغی بر دل دوستداران این کهن مرز و بوم نگذارد.

*- نظام آموزش کشورهای جهان (سه جلد) –‌ترجمه، تحقیق و تدوین بابک نگاهداری، کامیز پارتازیان، مترجمین همکار علیرضا رییس زاده و... ] دیگران [... . تهران: شریف، 1384
* مدرس در دانشگاه و مدارس سمپاد خوزستان
برچسب ها: مدارس تیزهوشان

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۱۶:۱۴
به خاطر منافع مدارس غیر انتفاعی جلوی نخبه پروری را می گیرید اسم شما را کی کارشناس گذاشته مشخصه تحصیلات جنابعالی هم مثل وزیر آموزش وپرورش تان از رانت بوده. پاچه خواری را کنار بذارید (359340)
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۴:۰۱
سلام اتفاقا گرمابخش مدارس غیر دولتی همین مدارس تیز هوشان می باشند بسیاری از والدین فرزندان خود را به این امید که در مدارس تیز هوشان قبول شوند به مدارس غیر دولتی می فرستندو متاسفانه این مدارس از این موضوع هم سوء استفاده می کنند اگربه این مدارس تشریف ببرید می بینید به بهانه قبولی در مدارس تیز هوشان چقدر کلاس های فوق العاده بزرگرار می کنند و از این رهگذرچه پول هایی که به جیب نمی زنند برعکس تصور حضرتعالی حذف مدارس تیز هوشان قطعا باعث حذف و یا کسادی مدارس غیر دولتی خواهد شد.با احترام نگارنده مقاله (359364)
پدر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۱۶:۱۶
آقای مدیر و وزیر محترم آموزش و پرورش:
شما که یک شبه تصمیم میگیرید ومدعی هستید روش گزینش دانش آموزان که طی 40 ساله گذشته غلط است ( نقل به مضمون صحبت آقای وزیر و مدیر ) وراهکار جایگزین هم ندارید و صورت مسله را پاک میکنید و میگوید خذف !! آیا راهکار و روش جایگزین قبل از اعلام فکر کردید؟ مشاورین شما به شما مشورت و راهکار اعلام نمی کنند؟ کار مشاور alert نمودن مدیر بالا دست است!!!
آقای وزیر و مدیر محترم شما که اعلام میکنید این روش برای خانواده های مرفه است که فرزاندانشان به این گونه مدارس راه پیدا م (359342)
زرگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۱۶:۱۷
آقای وزیر محترم آموزش و پرورش ، مصوبه یک شبه که بدون کارشناسی و مطالعه صادر نمودید مبنی برحذف آزمون دانش آموزان مقطع ششم قابلیت اجرایی و وجه قانونی ندارد. مطابق قانون نیازمند تایید شورای انقلاب فرهنگی و امضا ریس جمهور محترم را دارد.
مطابق فصل هشتم چهار چوب نهادی و نظام اجرای تحول بنیادین آموزش و پرورش:
برای تحقق اهداف و برنامه های سند ملی آموزش و پرورش در افق چشم انداز،سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر برفرآیند تحول بنیادین در دو سطح به شرح زیر صورت می پذیرد:
بخش اول:سیاست گذاری و تصمیم گ (359343)
دکتررضا نهضت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۱۶:۱۸
حذف مدارس سمپاد و گردن کلفتی مدارس غیردولتی
حذف مدارس سمپاد دوره اول، موجب تضعیف مدارس سمپاد دوره دوم و گردن کلفتی مدارس غیر دولتی برند می شود!
مسولان آموزش و پرورش وعده داده اند با حذف مدارس سمپاد دوره اول، مدارس سمپاد دوره دوم را تقویت خواهند کرد! همین سخن نشان می دهد که تصمیم گیران، حتی اندک آشنایی با مجموعه سمپاد ندارند و متاسفانه بدون هیچ پژوهشی، در این باب سخن می گویند و تصمیم گیری می کنند. اما دلیل ما بر این مدعا چیست؟
مدارس سمپاد، کارهای پژوهشی است و این، یکی از تفاوت های اصلی این (359344)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۱۶:۲۰
نویسنده محترم.یک سرچ کوتاه در اینترنت کنید متوجه خواهید شد که:
حذف مدارس سمپاد و گردن کلفتی مدارس غیردولتی (غیر انتفاعی ) از دو ماه پیش شروع به پیش ثبت نام کرده اند. (359345)
نرگس شیر اقایی
Austria
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۱۹:۵۸
با سلام بنظرم نوشتار این نگارنده جای هیچ شک و شبهه ای باقی نمیگذارد انصافا مدارس تیز هوشان طبق متن که بسیار هم جالب تببین شد بایستی حذف گردد...متنی بسیار منطقی با دلایل قانع کننده و اتفاقا اقای دکتر پزشکیان نایب رییس مجلس به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی انتقاد کرد و این تصمیم را در راستای منافع پودار ها خواند مگر مافیای کنکور هم تا سطح شورای عالی انقلاب فرهنگی نفوذ کرد؟؟مدارس تیز هوشان بایستی حذف گردد و بس!!! (359347)
دکتر سعیده عبدالهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۰۹ ۲۱:۵۸
به نام خدا
از نویسنده محترم خیلی تشکر می کنم مقاله بسیار خوب
و دارای استدلال و منطق قوی است و سخن جانا زدل گفتی است حذف مدارس مخرب و مضر به اصطلاح تیزهوشان که ضد اصول علمی تعلیم و تربیت است بسیار بسیار ضروری است و هر مرجعی فاقد صلاحیت علمی تخصصی نباید در انجام اقدامات علمی آموزش و پرورش خلل وارد نماید . با تشکر مجدد فراوان از نویسنده محترم و فرهیخته مقاله . (359348)
پرسیا زویدات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۰۱:۵۰
من با نظر نویسنده محترم بسیار موافقم این مدارس جز بدبختی و اتلاف وقت و رواج تبعییض و اعصاب خوردی والدین و ریختن پول به جیب کلاس های کذایی کنکور حاصل دیگری ندارد
ممنون از سایت خوب بهار... (359350)
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۰۲:۲۱
احسنت عالی بود ...باید بساط مافیای کنکور و مدارس خاص برچیده شود.... (359351)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۰۸:۰۳
بنده به عنوان دبیر شاغل در مدارس تیزهوشان کاملا با نظر نگارنده موافق و به دلیل مشکلات بسیاری که دانش آموزان مخصوصا دانش آموزان پایه ششم با آن مواجه هستند از اینکه با حذف این مدارس مخالفت شده متعجب هستم..اجازه بدهید مافیای کلاسهای جانبی وازمونها در حد کنکور باقی بماند ودبستانیها لااقل درامان باشند. (359354)
مادر دانش امور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۰۸:۰۸
با خوندن اين گريه كردم.من متخصص اطفالم دخترم هم قطعا قبول خواهد شد اگر ازمون باشه.اما روز ازمونهاي به قول نگارنده مافيايي،مستخدم بيمارستان رو ديدم كه لباسهايي كه بهش بخشيده شده بود تنش بود،ولي دخترش رو ثبت نام كرده بود براي اين ازمونها.ويادم افتاد چقدر متقاضي وام دوميليوني بود.وروزيكه گفتن ازمون برداشته شده،خوشحال شدم حداقل اين قشر بدبخت پول به اين مافياي كثيف نميدن (359355)
محمدرضا خنافره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۱:۲۵
با سلام با حذف مدارس تیز هوشان حق دانش آموزان نخبه ضایع میشپد و در مدارس دولتی نمیتوانند ب خوبی درس بخوانند و با مشکلات زیادی مواجه میشوند لذا از حذف مدارس تیز،هوشان باید جلوگیری شود و حذف انها ضرر زیادی برای ما و بلکه برای جامعه خواهد داشت با تشکر... (359358)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۱:۵۱
در جواب آن دوست که می گوید نبود مدارس تیز هوشان باعث رونق و گردن کلفتی غیر انتفاعی می شود اصلا ما فرض را بر درست بودن موضوع می گذاریم اما مگر می شود یک کار غلط و اشتباه را با یک کار غلط و اشتباه جواب داد؟؟
بله مدارس انتفاعی و..باید کنترل و محدود شوند و نه آنگه بگوئیم خوب چون اینها بد هستند پس تیز هوشان هم باید باشند و اتفاقا اگر تیز هوشان نباشد بساط غیر انتفاعی ها هم برچیده می شود چون بیشتر غیر انتفاعی ها قولی در تیز هوشان را میدهند و اینطور غیر انتفاعی ها رشد می کنند یعنی با وجود تیز هوشا (359362)
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۳:۵۶
فکر بسیار عالی
همه ی انسان ها از نظر عقلی یکسان هستند
عباس سیاحی (359363)
امیرعباس
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۴:۳۰
من با نظر نگار نده ی این مقاله زیبا کاملا موافقم ....استقرار وادامه فعالیت مدارس تیز هوشان یعنی زیرپاگذاشتن اصل عدالت نظام آموزشی (359365)
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۴:۳۳
مخالف حذف تیزهوشان هستم (359366)
محمود پورحدادی
Netherlands
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۵:۰۴
سلام من مخالفم و باید کنکور و تیزهوشان بمانند. (359373)
صادق اسمعیل زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۵:۲۴
متن بسیار عااااالی و دقیق و درست و منطقی بود......امیدوارم دیگ خبری از کنکور و مدارس خاص نباشه (359374)
نازنین علی شنیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۶:۴۰
مخلاف حذف مدارس تیزهوشان (359375)
کوثر بالدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۱۷:۵۳
به امید روزی ک سطح آموزشی همه مدارس ایران عالی باشه و نه مدرسه غیر دولتی و نه تیزهوشان ..همه دولتی و هالی و برتر و پیشرفته... (359376)
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۲۰:۲۵
موافق هستم
چون حذف این مدارس باعث هم سطح شدن همه ی مدارس میشودوفرق بین مدارس دیگروجودنخواهدداشت
باتشکرمحمدزضاموالی (359381)
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۲۳:۰۹
مخالفان انحلال مدارس تیز هوشان کسانی هستند که از بازار بزرگ چاپ و نشر کتب مربوطه سود کلانی را به جیب می زنند. برای رعایت علدالت اجتماعی ، مبارزه با تبعیض طبقاتی، رعیات نصح صریح قانون اساسی و حمایت از دانش آموزان و خانواده آنان با نظر استاد گرامی کاملا موافق هستم . (359389)
۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۲۳:۱۵
حذف مدارس سمپاد مبارزه با رانت خواری و دلالان بازار است کدام دانش اموز روستایی یا دانش اموزان با بصاعت صعیف خانواده هایشان قادر به پرداخت هزینه کتب و کلاس هایی با هزینه نجومی است. احسنت استاد گرامی (359390)
۱۳۹۷/۰۲/۱۱ ۰۰:۱۸
خب بنظرم مدرسه تیزهوشاهی معیار و ملاکی برای موفقیت و پیشرفت ادم.نیست.اگر کسی بخواد ب هدفی برسه باید در راستای اون تلاشو کوشش و.مطالعه و تمرین مداوم داشته باشه.همه ی انسانها از نظر تحصیلی لایق موفقیت هستند اما ب شرطی ک.خودشون بخوان حالا یا میتونه توی.تیزهوشان درس خونده باشه یا توی مدرسه ی دولتی و بدون هیچ امکاناتی.پس بنابراین نبود ی همچین مدارسی نمیتونه مانعی برای پیشرفت و ترقی باشه (359392)
خانم اشکانی ناحیه یک اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۱ ۰۰:۴۶
البته اینطور ک ما داریم دانش آموز تربیت میکنیم بنظرم تیزهوشانو بردارن بهتره

یا ورودی ها رو کم کنن یاکلا برش دارن من که فکرمیکنم با غربال کردن دانش آموزان باهوش و سخت کوش (چون معتقدم هشتاددرصد بچه های تیزهوشان سخت کوشن نه تیزهوش) صدمه جبران ناپذیری به دانش آموزان و بدنه آموزش وارد میشه مگر ورودی این مدارس نصف بشه که اونم به صرفه اپ نیست پس عملیش نمیکنن (359394)
سید جواد فاضلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۱ ۰۱:۲۰
متن خیلی عالی بود امیدوارم روزی بیاید که از لحاظ مدرسه و تدریس هیچ مشکلی وجود نداشته باشد و دغدغه ی مدارس تیز هوشان یا حتی کنکور را هم نداشته باشیم (359397)
کیوان طاهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۱ ۰۱:۴۷
سلام موضوع وجود یاعدم وجود این مدارس که بحثی کاملا جداس وباید کارشناسی و بررسی شود
.واقعا قابل فهم است که این تلاش ها برای باقی ماند اینگونه مدارس ازروی دلسوزی نیست. !!
به امید روزهای روشن 🙏🙏 (359398)
علی مرمضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۱ ۰۷:۰۴
با سلام...
مدارس تیزهوشان و خاص هم مزایا و هم معایبی دارند.مزایای آنها اینست که باعث شکوفایی استعدادهای دانش آموزان نخبه می شود در عین حال معایب آن تبعیض در آموزش می باشد یعنی آموزش در مدارس خاص و محروم زمین تا آسمان فرق می کند که این امر باعث ایجاد رقابت شدید بین دانش آموزان می شود و انگیزه آنها را از یاد گرفتن به نمره گرفتن تبدیل کرده است بنابراین باید مدارس خاص حذف شوند ولی در مقابل هم باید شیوه درس دادن در مدارس خاص و محروم یکسان باشد (359399)
گ.عالی وند
Netherlands
۱۳۹۷/۰۲/۱۱ ۰۷:۱۵
موافق هستم و هرچیزی اضافه بر این بخوام بگم رو نویسنده متن آورده.فقط امیدوارم این هم مثل خیلی از مسائل دیگه نشه و بعد از بحث و نقد و هرچیزی حداقل به نتیجه مطلوب برسه و دانش آموزان رو برای رسیدن به خلاقیت و اهدافشون آموزش و پرورش بدن تا از زمانی که وارد مدرسه میشن ورود در این مدارس رو هدف ندونن چه بسا که همین افراد هم در آخر مثل یقیه درس میخونن دیگه فقط با بار سنگین تر و عاقبت همه قطعا یکی هست.پس بکوشید در جهت هدفمند کردن و پرورش بچه ها از بابی دیگر. (359400)
احمدجادری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۲/۱۱ ۱۳:۳۰
به نظرمن حذف مدارس تیزهوشان وخصوصامدارس غیرانتفاعی موضوع جالبی ست وهمه مدارس بایدباهم یکسان وهماهنگ باشندوتفرقه ای بین یکدیگری وجودنداشته باشد چون بایکسان شدن مدارس حق بقیه ی مدارس خورده نمیشودوتوجه بیشتری به آن هامیشود (359405)