به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۲:۰۱
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۲۳۸۸۶
شکوری‌راد در همایش سپیده امید دانشگاه تهران:

در 8سال‌گذشته در این‌کشور غارت صورت‌گرفت

گروه سياسي: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب ابراز عقیده کرد: در هشت سال گذشته در این کشور غارت صورت گرفته است و غارتگران بر مقدرات ما حاکم بودند.

علی شکوری‌راد بعدازظهر  شنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با عنوان «سپیده امید» برگزار شد، اظهار کرد: شور و احساسات شما دانشجویان شور و احساسات ملت ایران و دیدگاههای شما به آینده، دیدگاههای مردم و آنچه شما می‌خواهید، طلب مردم است و در واقع شما زبان گویای ملت هستید.

وی در ادامه با نکوداشت مقام نلسون ماندلا تصریح کرد: این بزرگمرد کسی بود که در جهان امروز، پیام صلح و دوستی داد و مبارزات خود را با خردمندی و عقلانیت به پایان برد و برای مردم کشور خود آزادگی و دموکراسی را به ارمغان آورد. اگر نلسون ماندلا مسلمان نبود، اما آ‌موزه‌های اسلامی را در وجود او بیش از کسانی می‌توان یافت که ادعای اسلام دارند اما با آموزه‌های اسلام بیگانه‌اند.

این فعال سیاسی ادامه داد: او راستگو و امانت‌دار بود و به مردم خدمت می‌کرد و صلح را به جنگ و آزادی را به بند و گرفتاری ترجیح می‌داد. اگرچه خود را مسلمان نمی‌نامید، اما بر اساس آموزه‌های قرآنی و رسول خدا (ص) و علی (ع) عمل می‌کرد و می‌توان به جای اینکه به احترامش یک دقیقه سکوت کنیم بایستیم و برایش فاتحه بخوانیم.

وی در ادامه گفت: من نمی‌توانم تأسف خود را از اینکه چنین شخصی به رحمت خدا رفت، پنهان کنم و اینکه می‌بینیم برخی از کج‌اندیشان و کسانی که جنگ‌طلبی هویت آنها و خشونت‌ورزی طریقه آنهاست نمی‌توانند منافع ملی را تشخیص دهند و برای مبارزی مثل نلسون ماندلا درود بفرستند و به جای این کار شروع به تخطئه او کردند و می‌گویند او یک انقلابی بود اما نهایتاً سازش کرد.

شکوری‌راد اضافه کرد: او می‌تواند برای جوانان جهان و کشور ما الگو باشد و البته ما باید بنالیم از کسانی که باید در کشور ما الگو باشند اما نه تنها الگو نیستند بلکه موجب می‌شوند که جوانان امروز ما با دیدنشان از دین هم گریزان شود. نلسون ماندلا مسلمان نیست، اما آن خطیب جمعه که بدون برقرار دادگاه حکم اعدام می‌دهد و آن قاضی که بدون رعایت هیچ تشریفات قانونی و اسلامی متهمان قانونی و اسلامی افراد را به سال‌ها زندان و دوری از خانواده محکوم می‌کند، آیا مسلمان است؟ کسانی که برخی را به بازداشتگاه می‌برند و خانواده‌هایشان را بی‌خبر می‌گذارند مسلمان هستند؟ آیا کسانی که دو نفر از نامزدهای انتخابات سال 88 را نزدیک به سه سال است در حبس نگه داشته‌اند، بدون اینکه اجازه دهند که آنها از خود دفاع کنند و در محکمه حاضر شوند، می‌توانند ادعای اسلام کنند؟

وی با بیان اینکه "امروز پس از همت شما مردم در 24 خرداد دولتی بر سر کار آمده که عقلانیت و اعتدال را شعار خود قرار داده است"، افزود: با این حال، افراطیون چه در داخل و چه در خارج از کشور در برابر این تدبیر و اعتدال ایستاده‌اند. در هشت سال گذشته چالش ما بر سر جنبش سبز و اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نبوده است؛ البته این ادعای ماست اما ادعای امروز من این است که در این کشور در هشت سال گذشته غارت صورت گرفته و غارتگران در مقدرات ما حاکم بوده‌اند.

شکوری‌راد خاطرنشان کرد: فقط بحث این نیست که سعید مرتضوی، محسن روح‌الامینی را به کهریزک فرستاده و او آنجا به شهادت رسیده است. اینها به دارایی‌های این کشور دست برده و اموال این کشور را غارت کرده‌اند. حال برخی کجایند تا ببیند که اینها در سازمان تأمین اجتماعی کارت‌های اعتباری میلیونی سازمان تأمین اجتماعی را به برخی نمایندگان مجلس داده‌اند؟ اینها نه تنها خود آلوده بوده‌اند، بلکه همه را آلوده کرده‌اند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه اظهار کرد: اگر عده‌ای در 9 دی به صحنه آمدند، باشد، ما به آنها احترام می‌گذاریم اما بگذارید کسانی که حرف دیگر هم دارند، تجمع کنند و حرف خود را بزنند.

شکوری‌راد همچنین با اشاره به جمع حاضر در این نشست گفت: این جمعیت دل در گرو کسانی دارند که امروز در زندان هستند و برای آزای آنها لحظه‌شماری می‌کنند. حال کسانی که یوسف ما را در بند و حصر کردند بدانند که اگر یوسف زندان کشید، به عیارش افزوده شد. از یوسف ما طلب توبه نکنید. چگونه می‌خواهید که یوسف ما توبه کند؟ او توبه نخواهد کرد و پیغام داده است که نگران من نباشید. او در حصر باقی ماند تا عیارش بالا رود تا روزی به عزیزی برسد. اگرچه محصورین ما پیغام داده‌اند که شما نگران نباشد، اما من نگران هستم و به عنوان یک پزشک باید بگویم که آنها از نظر وضعیت جسمی وضعیت خوبی ندارند. آنها نیاز به مراقبت پزشکی و درمان و نور آفتاب دارند.

شکوری‌راد در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد:‌ در انتخابات گذشته به خاتمی و هاشمی اجازه ورود ندادند، اما مردم کسانی را انتخاب کردند که یک خاتمی - هاشمی است او امروز نتیجه شماست و مطالبات شما را نمایندگی خواهد کرد و تا زمانی که این مطالبات را نمایندگی کند، حمایت بی‌دریغ شما همراه او خواهد بود. وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد:‌ نگذارید فتنه‌گران امروز بین شما و این دولت جدایی بیاندازد. نه دولت باید از شما مردم جدا شود و نه شما باید حمایت خود را دریغ کنید. ما با همراهی و همدلی هم ان‌شاءالله به سرمنزل مقصود خواهیم رسید.

برخی دانشجویان در زمان سخنان شکوری‌راد فریاد «ننگ ما، ننگ ما، صداوسیمای ما» سر دادند که شکوری‌راد به آنها گفت: من شرمنده‌ام که صداوسیمای ما این‌گونه است. از طرف کسانی که باید عذرخواهی کنند اما خجالت می‌کشند، از شما عذرخواهی می‌کنم.

گفتني اينكه، برنامه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با عنوان «سپیده امید» به مناسبت 16 آذر از ساعت حدود 2 بعدازظهر در دانشکده ادبیات با حضور با شور و نشاط دانشجویان آغاز شد.
سخنرانی محمدرضا خاتمی، داوود سلیمانی و علی شکوری‌راد از پیش اعلام شده بود و پیش از سخنرانی دعوت شدگان، بیانیه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران از پشت تریبون خوانده شد که با تشویق دانشجویان همراه بود.

سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۰:۴۱
احسنت بر این صراحت صداقت و شهامت (184257)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۸:۲۲
دورود برهمه ی آزادمردان که کاری زینبی می کنند (184300)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۰:۴۵
نه بابا یه چیزهایی بارته (184334)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۸:۵۶
این آقا احتمالا تو این 30 سال تو ایران نبوده! (184585)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۳:۰۶
اقای شکوری در رقابتهای سال 88 ماچند بار باهم رودر رو بودیم اما کاندیدای مورد نظر من با جناب عالی تفاوت داشت. می دانید چرا؟ چونکه تضاد بین تفکر وعملکرد شما من را نگران کرده بود!باجناب عالی بحثهای کوتاهی هم داشتم. وقایع بعد از انتخابات را بیاد دارید؟ کجای دنیا سراغ دارید(حتی امریکا)که یک کاندیدا وهوا دارانش البته با تحریکات فکری امثال شما درمقابل قانون.نظام ونتیجه انتخابات پرخاشگری کنند؟!کجا؟!!حالا که رئیس جمهور فعلی که به قول جناب عالی بامحوریت فلانی وفلانی باکمی بیش از نیمی از اراء(تقریبا2دهم درصد)منتخب گردید مورد حمایت نظام واقع نشد؟ ایا اختلاف درصد کاندیدای مورد نظر شما بیشترمحل تردید ومخالفت نبود؟!ایا مثل امثال شما های وهوی وبی قانونی راه انداختیم؟!چرا درعرایض تان هزینه های را که شما وافراد درحصر مورد نظر شما به مردم ونظام تحمیل کردید مورد براورد قرار نمی دهید؟!وهزاران چرایی دیگرکه از پاسخ به انها فراری هستید!البته وارد به زمان تصدی نمایندگی مجلس جناب عالی وقدرت اجرایی احزاب مطبوع جناب عالی ونارضایتی مردم که دررویکرد انتخاباتی 84 متجلی گشت نمی شوم که خود سوگنامه ایست درپایان خودم وشما را به ترس ازخدا ورعایت انصاف به جای حزب زدگی دعوت میکنم. بهار هم به رعایت حقوق نظردهندگان وعدم استفاده از حربه عدم انتشار دعوت میکنم. (184388)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۳:۱۹
اقای شکوری شاید نام شما برای خیلی ها نا اشنا باشد شما در زمان اصلاحات مدتی نماینده مجلس بودید(احتمالا نماینده میان دوره مردم تهران) که در دوره بعد رد صلاحیت شدید.فرمودید درهشت سال گذشته کشور غارت شده است!قرار دادهای نفتی زمانتون با کشورهای عربی خلیج فارس وبرخی کشورهای اروپایی و.. داستان شهرام جزایری ورئیس محترم مجلس تان و..بازم بگم؟شما هم نمونه های هشت سال غارت گری رابگو باهم جمع وتفریق میکنیم! نگران نباش بهار غیر قابل انتشارش میکند! (184396)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۳:۲۰
کدام صراحت وصداقت وشهامت؟!غافلی اقای قافلیان! (184399)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۳:۲۷
درمورد مرحوم ماندلا رهبر جنبش ازادی خواهی در افریقای جنوبی خوب گفتیداما خوب نفهمیدید که بخش اخلاقی بیاناتتون به خودتان بر میگردد که سابقه طولای قانون شکنی وغوغاسالاری در کارنامه شما واسلافتون به وفور ثبت است!لطفا تاریخ بدو اسلام را مطالعه بفرماییدبعد اظهار نظر کنید! (184401)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۱:۲۶
پیشنهاد میکنم که آقایانی که علنا ومخفیانه از هشت سال حکومت آقای احمدی نژاد دفاع میکنند در یک مناظره تلوزیونی با کارشنان و آگاهان به امور به بحث بنشینند تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد! گر چه حال وروز مملکت ما خود گویای هر مناظره ایست 1 (184268)
دقیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۳:۱۶
یعنی این بخور بخورها فقط زمان احمدی نژاد بود..!!!؟
یعنی ههم دوران قبلش پاک بود...!؟
فکر کنم حرفاشون یه کم با غرض سیاسی بود تا دلسوزی... (184394)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۱:۲۸
ایران ای سرای امید.بربامت سپیده دمید.بنگر کزین ره پرخون خورشیدی خجسته رسید.اگرچه دلها پرخون است.شکوه شادی افزون است (184269)
خاوري از كانادا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۱:۳۲
آقاي شكوري
چرا تهمت مي زنيد ؟ آقاي دكتر محمود احمدي نژاد يكي از پاك ترين بنده هاي خداست و پاك ترين دولت تاريخ ايران ( از سپيده دم تاريخ تا كنون ) دولت ايشان است .
غارت يعني چه ؟ دهانتان را آب بكشيد (184270)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۳:۴۸
پاک ترینی که در45روز آخر دولتش چه بذل وبخشش هایی که نکردن (184425)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۴:۳۲
فكر مي كنم كساني كه منفي دادن خوب نخوندن (184453)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۴:۲۶
افعال معکوس بو این دیگه! درسته؟ (184443)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۸:۳۵
سلام
آیا این یک شوخی است؟

یعنی شما خاوری از کانادا هستید؟

ما شنیدیم خاوری رفته امریکا!! (184576)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۲۰:۱۳
خب ! پس خاوري از امريكا (184621)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۱:۵۱
ازخواندن مطالب ایشان لذت بردم.آفرین (184273)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۵:۰۱
بااین همه درامد واین وضع اقتصادی متاسفانه همینطوره (184278)
غدیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۵:۳۳
درود بر شکوری راد آزاده مردی که از حق می گوید و حق یاورش باد! (184280)
نماشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۷:۴۶
بوی بهار میرسد
بهاران خجسته باد (184285)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۷:۴۶
هنوز آمار کاملی از غارت چپاولگران رو نشده (184286)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۷:۵۶
بابا دمت گرم (184288)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۷:۵۶
آقاي شكوري راد پرونده دزدي اصلاح طلبان بزرگتر از اينها است زياد ژست نگير شما ها را هم مي شناسيم شماها هم اموال غارت مي كنيد هم فرهنگ اين ملت را به گند مي كشيد زياد به خودتان ننازيد شما را مي شناسيم (184289)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۷:۵۶
یه یاحسین دیگه تا ....... (184290)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۷:۵۷
همه باهم دعا منیم که سال جدید پیش رو با آزادی تمامی زندانیان سیاسی چپو راست شروع شود چون جرم سیاسی معنی ندار شخصی در محل ما با پانصد کیلو تریاک در سال 84 دستگیر شد که امسال آخر هفته ها همیشه در مرخصی است این جرم با لاتر است یا جرم سیاسی می دانید پانصد کیلو تریاک چند جوان و خانواده را به خاک سیاه می نشاند حالا خود قضاوت کنید (184291)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۷:۵۹
چرا این غارت گران بیت المال محاکمه نمی شوند در حالی که اقای کرباسچی شهردار تهران چون در جناح افراطی و تند رو نبود با بر چسب های نامعلوم سریعا بازداشت و محاکمه شدندوکیهان و دیگران سینه چاک کردند و بوق در کرنا انداختند ولی حالا لب فرو بستند . . . (184292)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۸:۱۰
ای یوسف خوش نام ما خوش می‌روی بر بام ما
ای درشکسته جام ما ای بردریده دام ما
ای نور ما ای سور ما ای دولت منصور ما
جوشی بنه در شور ما تا می شود انگور ما
ای دلبر و مقصود ما ای قبله و معبود ما
آتش زدی در عود ما نظاره کن در دود ما
ای یار ما عیار ما دام دل خمار ما
پا وامکش از کار ما بستان گرو دستار ما
در گل بمانده پای دل جان می‌دهم چه جای دل
وز آتش سودای دل ای وای دل ای وای ما (184294)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۹:۰۸
مردان بزرگ (184304)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۹:۳۲
احسنت برآقای شکوری راد زیبا گفتی احسنت یوسف ما توبه نمیکند (184309)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۱:۲۵
من با اغراق مخالفم (184358)
یک دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۰۹:۵۴
درود بر شکوری راد
درود بر اصلاحات (184315)
رضا
United States
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۰:۰۸
آقای توکلی که در جلسه رای اعتماد مهندس زنگنه گفت دروغ بزرگترین گناه است و از هر گناهی بدتر است. آیا به صدا و سیما هم این حرفها را میزنید قربان؟ آیا در جلسات خصوصی تان متذکر میشوید که دروغگو دشمن خداست و از دزد و قاتل و بدکاره هم مجرم تر است؟ یا فقط این حرف ها برای تخریب رقبایتان است؟ خدایا لحظه ای ما را به حال خودمان نگذار و اگر خواستیم از دین تو اسلام ناب محمدی برای پیشبرد اهداف سیاسی و شهوانی خود استفاده کنیم لحظه ای ما را زنده نگذار. درود بر انیشه های اصلاح طلب در هر جناحی. چه محمد خاتمی در اصلاح طلبان و چه علی مطهری در اصولگرایان و لعنت خدا بر آنان که اتهام میزنند دروغ میگویند و طلبکار هم هستند. پیروز باد انقلاب اسلامی و پر رهرو باد راه شهیدان عاشورا. (184320)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۰:۳۴
دوباره استفاده از شور ونشاط جوانان دانشجوی ارمان خواه ؟
تکرار تاریخ ؟

سیاست یعنی استفاده از فراموشی حافظه تاریخی جامعه (184329)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۰:۳۶
اصلا اینکه به شما الان اجازه صحبت کردند دادند بدانید که لطف بزرگی کردند.مردم بیدارند خواب نیستند. خواهشا جناب آقایان از خواب بیدار شوید. یا خودتان را بخواب نزنید. (184330)
انصاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۱:۱۰
کم کم داره فرهنگ زنده باد مخالف تو اصلاح طلب ها میاد
تو دانشگاه تهران 2 تا مراسم بود یکی بسیج دانشجویی یکی هم انجمن اسلامی
خیلی هم خوب جفتشون برگزار شد
من جفتشون هم رفتم

البته اصلاح طلبها الکی شلوغش میکردن و فکر میکردن رفتن جنگ و تهمت میزدن (184350)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۱:۲۸
بهار نیوز عزیز
این 8 سال تمام شد و دیگر بررسی نکنید
فقط خواهشمندم برنامه ایی داشته باشید تا دوباره این تندروها و افراطی ها در مجلس و دولت نیایند
همان تدبیری که خاتمی در سال 92 انجام داد ای کاش در سال 1384 انجام می شود و این همه خسارت به کشور وارد نمی شود
دوستان اصلاح طلب باید تلاش کنیم علاقه به اصلاح طلبان و تفکرات و برنامه های آنها در سراسر کشور به وجود آیید و گروهها و احزاب اصلاح طلب را در شهرستان فعال کنید تا مجلس سال 94 قدم بزرگ بعدی باشد
باید روحانی را تحت فشار قرار دهیم برای رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی و بازگشایی و فعالیت مجاهدین انقلاب و حزب مشارکت و آزادی دوباره مطبوعات و بازگشت نشاط سیاسی به دانشگاهها و فشار به شورای نگهبان برای تایید صلاحیت بزرگان اصلاح طلب برای ورود به مجلس بعدی (184359)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۱:۵۰
این آقای شکوری راد و اون آقای محمدرضا خاتمی

یکبار مردم به اینها و حرفاشون اعتماد کردند واونهارو فرستادند تو مجلس(ششم)

تا برای مردم کاری بکنند.....

آخرش کشور رو دو دستی تحویل تندروها واحمدی نژاد دادند!!


یادشون رفته؟؟!!! (184369)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۳:۳۸
عجب تشبیه زیبایی کرده است(یوسف زمان ما میرحسی موسوی پاکترین سیاستمدار بعد از انقلاب) احسنت به شما جناب آقای شکوری راد (184408)
abdxadh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۴:۴۶
درود خدا بر شرف تو كه درد دل همه مردم ايران گفتي . (184462)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۵:۴۵
برای یوسف ما:
الا ای باد شبگیری بگوی آن ماه مجلس را
تو آزادی و خلقی در غم رویت گرفتاران (184489)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۶:۴۹
فعلا خيليها ميگن ولي چه فايده!!اون اقا با دار ودسته اش سرو مرو گنده دارن كيفشونو ميكنن اصلا خم به ابروشونم نميادو هرروز بيشتروقيحتر وطلبكارتر ميشن
اگر روزي از دستگاه قضا براي يكي از پرونده هاي اقاي احمدي نژاد احكام صادر شدمن باور ميكنم كه فقط حرف نيست (184527)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۷:۴۶
درود خدا بر تو وهمفکرانت (184556)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۲۰:۱۹
درود خدا بر شرف تو كه درد دل همه مردم ايران گفتي (184626)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۲۳:۲۸
درود برمیر خاتمی ،سلام بر روحانی (184733)
ح ز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۲۳:۴۳
دکتر راد عزیز
فقط
تشکر از شجاعتت
تشکر از مردانگیت (184735)
ناشناس
Germany
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۰۴:۱۴
لطفا جمله تون رو إصلاح بفرمايين آقاى دكتر شكورى راد: اين مملكت ٨ سال غارت شد! (184754)