به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۲۳:۴۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۶ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۶۵۵۷۸
ارتش عراق وارد جنگی سرنوشت سازشده است

عبادی: به زودی جشن شکست داعش

گروه بين الملل: نخست وزیر عراق با بیان اینکه نیروهای عراقی و مردم این کشور به زودی شکست داعش را جشن می‌گیرند، گفت: ارتش عراق وارد جنگی سرنوشت ساز برای حفظ وحدت این کشور و حمایت از مردم آن شده است.
عبادی: به زودی جشن شکست داعش
حیدر العبادی در سخنانی به مناسبت نود و چهارمین سالروز تاسیس ارتش عراق گفت: ما با حمله وحشیانه و بیرحمانه ای از سوی داعش مواجه هستیم که هدف آن بازگرداندن عراق به عقب است اما با این حال به زودی شکست داعش را جشن می گیریم . وی گفت: ما همچنین تلاش می کنیم تا آوارگان را به مناطق خود بازگردانیم و به رنج و مشکلات آن ها پایان دهیم. در حال حاضر دامنه فعالیت ائتلاف ضد داعش گسترش یافته و ما شاهد شکست گروه داعش در عراق بوده ایم. العبادی ضمن قدردانی از تمامی کسانی که به عراق در جنگ علیه داعش کمک کرده اند گفت: عراق تنها کشوری است که بر روی خاک خود با تروریسم می جنگد.

العبادی با بیان اینکه به زودی تمامی مناطق عراق از لوث وجود داعش پاکسازی خواهد شد گفت: ارتش عراق وارد جنگی سرنوشت ساز برای حفظ وحدت این کشور و حمایت از مردم آن شده است.

عملیات گسترده‌ای علیه داعش آغاز می‌شود
وزیر دفاع عراق در سخنانی با بیان اینکه جنگ در نینوا جنگی سرنوشت‌ساز خواهد بود، گفت: ما زمام امور را از دست داعش گرفته‌ایم و به زودی وارد عملیاتی گسترده‌ برای آزادسازی تمامی مناطق عراق می‌شویم.

خالد العبیدی به مناسبت سالروز تاسیس ارتش این کشور تاکید کرد: ارتش قهرمان عراق همواره جزو پایبندترین ارتش‌ها بوده است آنچه پس از حمله داعش در شهر موصل رخ داد و پیامدهای تلخ آن، حادثه‌ای پیش‌بینی نشده بود و در واقع رخدادی بود که کشور ما را در لحظات تاریخی سرنوشت‌سازی قرار داد. وی گفت: ضعف عملکرد برخی رهبران و اعضای نالایق ارتش دلایل اصلی چنین رخداد و شکستی برای ما بود. فساد نیز مساله‌ای مهم بود که در ساختار نهاد نظامی عراق نفوذ کرد و بسیاری از فرصت‌ها و امکانات آن را برای بازسازی یک ارتش لایق هدر داد.

العبیدی تصریح کرد: ما زمام امور را از دست داعش گرفته‌ایم و تا تمامی عراق را از لوث وجود این گروه پاک نکنیم از پای نمی‌نشینیم. نیروهای ما عملیات گسترده آزادسازی تمامی خاک وطن را رهبری می‌کنند. در حال حاضر ما به نهایی شدن آزادسازی صلاح‌الدین نزدیک شده‌ایم و منتظر عملیات گسترده‌ای برای آزادسازی نینوا هستیم. وی خاطرنشان کرد: جنگ نینوا جنگی سرنوشت‌ساز خواهد بود و شعار ما به "زودی می‌آییم ای نینوا" است.
مرجع : ايسنا