به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۱۰ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۱۳۱۶۰

زنان باید نیازهای‌غریزی‌مردان را برآورده کنند!

گروه جامعه: کار‌شناس اجتماعی صدا و سیما می‌گوید «اقتدار دادن به مرد» از جمله «وظایف» زنان است٬ زنان شاغل و تحصیلکرده اقتدار مردان را «خدشه‌دار» می‌کنند و زنان باید نیازهای «غریزی» مردان را برآورده کنند و درباره روابط «سالم» میان دختران و پسران هم گفته است: «ارتباط دختر و پسر نامحرم نباید در مکان خلوت و دربسته باشد. همچنین نوع و لحن صحبت کردن دختر در روابطی که با پسران دارد باید طبیعی و به دور از عشوه باشد.»
زنان باید نیازهای‌غریزی‌مردان را برآورده کنند!
کارشناس اجتماعی صدا و سیما اقتدار دادن به مرد را از جمله وظایف زنان دانست و گفت: یکی از آفت‌های جامعه ما این است که برخی زنان به همسر خود اقتدار نمی‌دهند. به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام حسین دهنوی در همایش خانواده موفق با محوریت حجاب ـ تربیت اسلامی که ظهر امروز در سالن فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) قزوین برگزار شد، با اشاره به راهکارهای استحکام روابط خانواده اظهار داشت: رعایت حقوق یکدیگر در زندگی زناشویی موجب استحکام آن می‌شود و مهر و محبت بین همسران را زیاد می‌کند.

دهنوی با اشاره به حقوق همسران نسبت به یکدیگر افزود: برای هر یک از زن و مرد چند اصل مهم وجود دارد که اگر به آن‌ها پایبند باشند، زندگی توأم با آرامش و موفقیت را در کنار یکدیگر تجربه می‌کنند. وی با بیان اینکه از جمله وظایف زنان این است که به مردان اقتدار دهند، عنوان کرد: یکی از آفت‌های جامعه ما این است که برخی از زنان به همسران خود اقتدار نمی‌دهند و این ویژگی در سه گروه از بانوان آشکارتر است. گروه اول کسانی هستند که سن آن‌ها از همسرشان بیشتر است که در این موارد سعی می‌کنند مانند مادر با همسرشان صحبت کنند و این امر موجب خدشه‌دار شدن اقتدار مرد می‌شود.

دهنوی ادامه داد: گروه دوم بانوانی که تحصیلات بالاتری نسبت به شوهر خود دارند و گروه سوم بانوان شاغل هستند که به دلیل استقلال مالی در برخوردهایی که با همسرشان دارند، موجب خدشه‌دار شدن اقتدار مردان می‌شوند. وی عنوان کرد: از دیگر وظایفی که زنان نسبت به مردان دارند این است که نیازهای غریزی آنان را برآورده کنند، غرور مردان را جریحه‌دار نکنند، از نظر عاطفی توجه بیشتری به آنان داشته باشند و به خانواده مرد به خصوص مادرش توجه داشته باشند. کارشناس برنامه گلبرگ تصریح کرد: در مقابل، مردان نیز وظایفی نسبت به زنان دارند که در صورت رعایت آن‌ها از بروز بسیاری از اختلافات خانوادگی جلوگیری کرده‌اند. این وظایف شامل توجه به نیازهای عاطفی زنان، حس تملک آنان و توجه به خانواده زن به خصوص پدر وی است.

*۴ شرط ارتباط سالم میان دختر و پسر

وی در ادامه با اشاره به روابط دختر و پسر در جامعه بیان کرد: این روابط در صورتی که چهار اصل مهم این روابط رعایت شود اشکالی ندارد و حرام نیست. دهنوی با بیان اینکه در درجه نخست باید توجه داشت که نگاه آنان به یکدیگر به قصد شهوت و لذت نباشد، ادامه داد: دومین شرط این است که در این روابط برای یکدیگر عاطفه خرج نکنند.

این کارشناس با اشاره به اینکه ارتباط دختر و پسر نامحرم نباید در مکان خلوت و دربسته باشد، یادآور شد: همچنین نوع و لحن صحبت کردن دختر در روابطی که با پسران دارد باید طبیعی و به دور از عشوه باشد. دهنوی اضافه کرد: روابطی که در آنها این چهار اصل مهم رعایت می‌شود حتی اگر به ازدواج هم ختم نشود، چون وابستگی به وجود نیامده مشکلی ایجاد نمی‌کند و حرام نیست. وی اذعان کرد: در صورتی هم که به ازدواج بینجامد، چون اصول اساسی روابط بین دو نامحرم رعایت شده، بسیاری از مشکلات به وجود نمی‌آید.