به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۵۹۳۷۰

بمب‌های بشکه‌ای بر سر آوارگان سوري!

گروه بين‌الملل: رويترز به نقل از شاهدان عینی و فیلم‌های منتشره گزارش داد که یک هلی کوپتر ارتش سوریه ديروز چهارشنبه با پرتاب دو بمب بشکه‌ای، یک اردوگاه آوارگان سوری را در استان شمالی ادلب مورد حمله قرار داد.
بمب‌های بشکه‌ای بر سر آوارگان سوري!
گزارش خبرگزاری رویترز، حاکی است در یک فیلم منتشره در یوتیوب، اجساد زنان، کودکان و چادرهای آتش گرفته دیده می‌شود و همزمان مردم برای نجات جان زخمی‌ها فریاد می‌زنند. صدای مردی نیز به گوش می‌رسد که می‌گوید: «این کشتار آوارگان است. بگذارید جهانیان این را ببینند، اینها مردم آواره هستند. به آن‌ها نگاه کنید، این‌ها افراد عادی هستند، مردم آواره. آن‌ها از بمباران‌ها فرار کرده‌اند».
مردی نیز در ویدئوی دیگری مربوط به اردوگاه «عابدین» که آوارگان استان حما را در خود جای داده است، می‌گوید که بیش از ۷۵ نفر در جریان این حمله کشته شدند.

دولت سوریه به اين خبر واكنشي نشان نداده است. ناظران حقوق بشر در سوریه که مقر آن در بریتانیا است و خشونت‌های جنگ داخلی این کشور را دنبال می‌کند، می‌گوید که اين حمله ۱۰ کشته بر جای گذاشته است. رویترز می‌گوید که نمی‌تواند به طور مستقل خبر این حمله را تایید کند. بمب‌های بشکه‌ای حاوی مواد منفجره، میخ و گلوله‌های فلزی است که از هلی‌کوپتر‌ها پرتاب می‌شوند.

در نتیجه جنگ داخلی سوریه، نزدیک به ده میلیون نفر از مردم در داخل و خارج از کشور آواره شده‌اند که آغاز آن با اعتراضات مردمی در سال ۲۰۱۱ بود كه به خاک و خون کشیده شد. به گفته سازمان ملل، جنگ داخلی سوریه ظرف سه و سال نیم گذشته حدود ۲۰۰ هزار کشته بر جای گذاشته است. هم دولت سوریه و هم گروه‌های شبه نظامی مخالف آن متهم به کشتار افراد غیرنظامی و ویران کردن خانه‌های مردم هستند.