به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۹:۱۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ساعت ۰۱:۵۹
کد مطلب : ۲۸۱۹۵
تاکید روحاني بر حل سه​مشکل زیستی خوزستان؛

دولت مسئله سد گتوند را به​ دقت بررسی مي​کند

گروه سياسي:​ رییس جمهوری با دستور وی‍ژه بر حل سه مشکل محوری خوزستان، شامل سد گتوند، آلایندگی هوا و ریزگردها و نیز بحث انتقال آب ازسرشاخه های رودکارون تاکید کرد.
دولت مسئله سد گتوند را به​ دقت بررسی مي​کند
دکتر حسن روحانی درجمع نخبگان و فرهیختگان اهواز که در سالن شهید هاشمی اهواز برگزار شد، گفت: من دراینجا اعلام می​کنم که دولت مسئله سد گتوند را به دقت مورد بررسی قراردهد. وی افزود: این دریاچه (سد گتوند) بجای اینکه مایه امید باشد مایه نگرانی شده است چرا؟ رییس جمهوری افزود: چرا این کار صورت گرفته است؟! درابتدای نشست دولت این مسئله را پیگیری کردم و به من گفتند که نگران نباشید حل می شود اما بعدا متوجه شدم که حل نشده است.

روحانی ادامه داد: باید با بررسی آنچه که شده است راه حل پیدا کنیم و مردم را از نگرانی برهانیم. رییس جمهوری افزود: مردم باید بدانند که صاحب این کشورند و دولت به عنوان کارگزارمردم است. دکترروحانی به خواسته دوم مردم خوزستان و نمایندگان مردم این استان درمجلس درخصوص عدم انتقال آب سرشاخه های رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آب کشور انتقال آب سرشاخه​های کارون فقط برای شرب و اشامیدن استان​های دیگراست و لاغیر. رییس جمهوری افزود: این مصوبه نگرانی مردم و مسوولان خوزستان ازکارون را رفع می​کند.

دکتر روحانی به مسئله آلایندگی زیست محیطی به ویژه ورود فاضلاب ها به رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: استاندار خوزستان نیازهای لازم دراین زمینه را گفتند. ما منابع ریالی و ارزی مورد نیاز درسال 93 برای اتمام طرح فاضلاب و تصفیه خانه اهوازرا تامین می کنیم و استاندار خوزستان قول دادند که دراین سال مسئله فاضلاب اهواز را حل کنند. رییس جمهوری درعین حال تاکید کرد که به فکر حل مشکل فاضلاب سایر شهرستان های خوزستان نیز هستیم.

دکتر روحانی به مساله ریزگردها اشاره کرد و گفت : ریزگردها یک بحث مهم زیست محیطی است. دولت برنامه دارد که شورایعالی محیط زیست را مجددا و بزودی تشکیل دهد. با مقامات عراقی دراین زمینه صحبت مفصل شده است باید باهمکاری سایرکشورها این معضل را حل کنیم. این مساله را که برای خوزستان و بسیاری از استان های دیگر حایز اهمیت است، دنبال خواهیم کرد.

رییس جمهور درعین حال به یکی دیگر از مطالبات مردم خرمشهر آبادان برای برخورداری از منطقه آزاد و مزایای آن اشاره کرد و گفت: از نظر ما کل آبادان و کل خرمشهر منطقه آزاد خواهد بود و این مسئله را در دولت بررسی خواهیم کرد. روحانی همچنین برلایروبی و پاکسازی اروند رودتاکید کرد و گفت : با توافقی که با عراق صورت گرفته این کار را دنبال خواهیم کرد . اگر اروند احیا شود تاثیرش برای کل استان و ایران خواهد بود.
مرجع : ايرنا

محسن
۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ۰۲:۵۶
زمانی باورم شد که با چشمان خودم سفیدی نمک را در زمین های کشاورزی پایین دست سد گتوند دیدم.... خدا را گواه میگیرم! (198854)
نجات کارون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ۱۲:۴۴
بسیار خوب،اما ما مردم خوزستان بر وعده شورایعالی اب مبنی بر انتقال اب کارون صرفا جهت مصارف شرب نظارت میکنیم و امیدواریم که این شورا به قول خود عمل نماید. (198865)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ۱۹:۳۷
آب رو که ببرن دیگه چه فرقی برای ما میکنه برای شرب باشه یا غیر شرب! (198904)
اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ۲۳:۴۳
اقای محترم من خود اهوازی هستم ولی بین اب شرب و اب کشاورزی و یا صنعت اولویت با اب شرب است پس بی جهت با این نظرات باعث بدنامی مردم متمدن خوزستان نشو (198964)
جوابیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ۰۴:۲۴
مدیریت محترم سایت وزین بهار ؛ امیدوارم با رعایت اصل آزادی بیان و احترام متقابل به دیدگاه منتقدان این جوابیه را نیز منتشر نمایید...
جوابیه کارکنان ایرانگردی ؛ به سخنان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی جهانگردی
" جناب آقای موسوی از تاریخ 1/3/92 سرپرست شرکت ایرانگردی جهانگردی شده اند.
در تاریخی که ایشان سرپرست شرکت شده اند سود اعلامی از جانب مجمع 8/7 میلیارد تومان تا تاریخ 1/3/92 بوده است.
که از اعضای هیأت مدیره ایرانگردی در آن دوره آقایان : دکتر فروزان مهر (رییس هیأت مدیره و استاندار فعلی ... (198856)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ۰۸:۳۶
اکبرترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در مصاحبه با روزنامه اصلاح‌طلب آرمان مدعی شده که 49/5 درصدی که در انتخابات اخیر به روحانی رای نداده‌اند، حامی بی‌قانونی و قانون‌گریزی هستند. او گفته است «شما فکر نکنید که یک نفر در مملکت وجود دارد که می‌گوید من قانون را قبول ندارم؛ بلکه این یک جریان مشخص بود که می‌گفتند ما قانون را قبول نداریم. اکنون 49/5 درصد آرا را شامل می‌شوند. این 49.5 درصد سکوت کردند و نگفتند که تو بی‌جهت فکر کردی که می‌توانی قانون را قبول نداشته باشی»....... (198859)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ۰۸:۴۶
یادتونه کلمه خاشاک دولت دهم رو؟فکر نکنم زخم حنجره هاتون از بس داد زدید براش هنوز هم خوب شده باشه.لطفا قانون گریزی49.5 درصد مردم ترکان.نشنیدن پیام خود روحانی.نفهم بودن قشر زحمتکش وحسود بودن ایرانیان سریع القلم رو هم براش یه بیانیه چند خطی بدین......یا این شمائید که مرکز عالم وصاحب اختیار کل وتعیین کننده تکلیف توهین بودن یا نبودن کلماتید؟حالا اولین رقم واقعی طرفدارانتون تو خوزستان رو اومد باشید تا بقیه اش رو ببنید. (198860)
شاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ۱۳:۰۹
هنوز نمیدانم ضمانت اجرایی این سخنرانیها در جمع مردم استانها چیست
و اصلا چه دلیلی دارد مسئولین قبل از عمل برای مردم حرف بزنند .
بهتر است اقای روحانی و یارانش این سنت رو پایه گزاری گزاری کنند که دو صد گفته چون نیم کردار نیست. مردم همه جا غیور ،شهید پرور و... هستند ، باور کنید ،فرصت را برای سخنرانی از دست ندهید بلکه فرصت را به شنیدنهای مدبرانه اختصاص دهید (198867)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ۱۹:۰۷
طرفدار سر سخت اصلاحات بوده و هستم و خواهم بود، ولیییییییییی آقای روحانی، فعلا صحبت های شما با صد و اندی از قول و حرف های احمدی نژاد فرقی نداره.. ولی، ناگهانی قضاوت نمیکنیم.. تا 2 هفته دیگر که اولین قول خود را در مصلای اهواز به مردم اهواز دادین، آن هم اینکه آب شرب مردم اهواز تا 2 هفته دیگر برقرار میگردد (198899)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۵ ۲۱:۱۸
الان همون یک قطره آب هم می خشکه!!! (198925)