به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۰۹
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۷۶۵۸۰
برای انجام عملیات شناسایی و برآورد موقعیت

ورود نیروهای زمینی ائتلاف عربی به عدن

گروه بين الملل: منابع یمنی امروز (یکشنبه) اعلام کردند که تعدادی نیروی زمینی وابسته به ائتلاف عربی که تحت رهبری عربستان است، وارد عدن در جنوب یمن شده‌اند.
ورود نیروهای زمینی ائتلاف عربی به عدن
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت اینترنتی النشره به نقل از یک مسئول دولتی یمن گزارش داد که نیروهای زمینی محدودی از ائتلاف عربی در عدن مستقر شده‌اند. وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این نیروها برای انجام عملیات شناسایی و برآورد موقعیت وارد عدن شده‌اند و پیش بینی می‌شود که سربازان دیگری نیز وارد این شهر شوند.

این مسئول یمنی تصریح کرد که استقرار تعدادی از نیروهای زمینی ائتلاف تحت رهبری عربستان در عدن، با هدف حمایت از نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و جهت مقابله با حوثی‌ها است. تعداد این نیروها کمتر از 30 تن اعلام شده و احتمال داده شده که تعداد نیروهای دیگر ائتلاف که ظرف چند روز آینده وارد عدن خواهند شد، به مراتب بیشتر باشد.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که اولین گروه از نیروهای زمینی ائتلاف عربی وارد عدن شده و در درگیری‌های اطراف فرودگاه عدن مشارکت خواهند داشت. شبکه الجزیره نیز از ورود نیروهای زمینی ائتلاف عربی به فرودگاه عدن خبر داد. فرودگاه عدن استراتژیک ترین منطقه این شهر محسوب می‌شود.

گفته می‌شود نیروهای مذکور بیشتر کارشناسان نظامی با تابعیت دوگانه یمنی و یکی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هستند که علاوه بر برآورد اوضاع برای ورود دیگر نیروهای ائتلاف، با سلاح‌های ویژه‌ای که برای آنها فرستاده شده احتمالا در درگیری‌ها نیز نقش پررنگی بازی خواهند کرد.

خبرگزاری اناتولی ترکیه نیز به نقل از منابع محلی اعلام کرد که تعدادی از نیروهای عربی به شهر "البرقیه" در استان عدن واقع در جنوب یمن هلی برن شدند. همزمان با ورود این نیروها به عدن، منابع محلی اعلام کردند که جنگنده های سعودی به صورت گسترده فرودگاه بین المللی عدن را بمباران می‌کنند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در عدن نیز گزارش داد که شمار نیروهای عربی که در بندر عدن پیاده شدند، محدود است و آنها برای شرکت در عملیات نظامی گسترده وارد این منطقه نشده‌اند. وی افزود: این نیروها از سمت دریا وارد عدن شدند ولی معلوم نیست با قایق، خود را به این شهر رسانده اند یا بالگردها آنها را به عدن منتقل کرده اند. این نیروها که تعدادشان محدود است نزدیک فرودگاه بین المللی عدن مستقر شده‌اند.