به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۵:۰۵
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۱/۲۳ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : ۸۸۰۹

واکنش تند رییس مجمع نمایندگان خوزستان به اظهارات خسرو معتضد در مورد قوم بختیاری

گروه جامعه: هفته گذشته خسرو معتضد، مورخ و کارشناس در یک برنامه تلویزیونی اظهاراتی را در مورد قوم بختیاری بیان کرد که موجی از اعتراض را در بین مردم این قوم ایجاد کرد.
واکنش تند رییس مجمع نمایندگان خوزستان به اظهارات خسرو معتضد در مورد قوم بختیاری
اسماعیل جلیلی، رییس مجمع نمایندگان خوزستان در این باره به سايت خوزنیوز گفت: مقام معظم رهبری با نطق هوشمندانه خودشان قبل از شروع فضای سیاسی انتخابات بخاطر مدیریت کردن جو سیاسی فرمودند :« از امروز تا روز انتخابات هرکس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف بکار گیرد قطعا به کشور خیانت کرده است.» این نوع گفتمان بیانگر یک چیز است که حساسیت‌هاي جامعه ما در شرایط فعلی بسیار بالاست.

نماينده شهرستان بختياري‌نشين مسجدسليمان افزود: صدا و سیما به عنوان یک مرکز ملی که با هدف انسجام و یکپارچگی در جامعه وظیفه مهمی برعهده اش است و اساسا صیانت از یکپارچگی نظام برعهده نهادهای نظام و خصوصا برعهده صدا و سیما ست. وی افزود: اصولا استفاده از افرادی که دامن به اختلاف در حوزه قومیت‌ها مي‌زنند پسندیده نیست. کشور ما ایران برگرفته از قومیت‌هاي مختلف است که صدها و هزاران سال برادارانه در کنار هم زندگی کرده اند و همواره در کنار هم از کیان ملی و مملکت ما دفاع کرده اند و وجود آنها در کنار هم هویت ملی ما را شکل داده اند. بطور خاص در حوزه مرکزی قومیت بختیاری این افتخار را داشته است که در دفاع از کشور خودش و در حمایت از وحدت و اتحاد ملی نهایت تلاش و کوشش خود را در کنار سایر اقوام داشته است.

جلیلی ادامه داد: متاسفانه گاهی برخی از افراد که رویکرد آنها مبتنی برایجاد تفرقه و نفاق در جامعه هست از حوزه و منابع ملی استفاده مي‌کنند و دست به اقدامات و گفتارهایی مي‌زنند که نتیجه آن جز ایجاد آشوب و تنش در جامعه چیزی نیست. به نظر من فرمایش مقام معظم رهبری در مورد ایجاد اختلاف مشمول عملکرد این فردی است که در صدا و سیما از امکانات و منابع ملی استفاده مي‌کند و سعی دارد این تنش را در جامعه القا بکند و من به صراحت و طبق تعبیر صریح مقام معظم رهبری مي‌گویم ایشان به کشور خیانت کرده است. البته قبل از این در مورد اقوام دیگر هم همچنین مباحثی مطرح بوده است.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان بیان داشت: شما از روزی که ایشان دست به این کار زده است ببینید چه فضای التهاب آلودی در حوزه قومیتی ما و به طور خاص قوم بختیاری اتفاق افتاده است. پیامک هایی که زده مي‌شود، تلفن هایی که زده مي‌شود، مقالات و گفتارها و یادداشت هایی که نوشته مي‌شود، وبلاگ هایی که موضع مي‌گیرند را رصد کنید. چرا از جیب مردم بر علیه مردم باید استفاده بشود و این عین خیانت است.

وی افزود: حتی این صحبت‌ها باعث شده است که سایت‌هاي ضد انقلاب هم از این گفته‌ها سوء استفاده کنند و این بهانه به دست دشمن دادن است. ببینید ما نباید به مسائل قومی دامن بزنیم ولی انسجام و هویت استراتژیک ما در آینده مبتنی بر قومیت‌هاي ماست. ما که نمی توانیم قومیت‌ها را نادیده بگیریم. بعد هم چه ضرورتی دارد که یک قومیت را متهم بکنیم که ایرانی نیستند.

جلیلی تصریح کرد: من سئوالم این است که آقای معتضد هویتش مربوط به کجاست؟ ایشان که در زمان شاه، خانواده اش در دربار بوده اند و از آن دستگاه ارتزاق مي‌کردند چطور الان مي‌آید و برای یک قومیت پاک سخن پراکنی و دهن کجی مي‌کند؟ ایشان پدرش سرهنگ معتضد از عوامل ساواک شاهنشاهی بوده است. بعد یک آدم با این سوابق خانوادگی هویت یک قوم را زیر سئوال مي‌برد آن هم در دستگاه ملی که وظیفه حفظ انسجام ملی را بعهده دارد. تا حالا کسی به خودش اجازه نداده است که همچنین گستاخی‌ای بکند. ...

نماینده مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا ادامه داد: این صحبت‌ها در بهمن ماه و درایام دهه فجر که همه حول محور انقلاب و ولایت و رهبری جمع شده اند، ایشان چه هدفی را دنبال مي‌کند. من دوباره و به صراحت و بر طبق تعبیر مقام معظم رهبری مي‌گویم که این اظهارات خیانت است. تاریخ نگاری که نان را به نرخ روز مي‌خورد تاریخ نگار نیست.

جلیلی افزود: تاریخ تحریف شده به درد هیچکس نمی‌خورد. آقای معتضد مستندات شما چیست که اینگونه جو جامعه را ملتهب مي‌کنید. چطور است که در عهد هخامنشیان و قبل از آن با محوریت قومیت مرکزنشین و زاگرس‌نشین به نام بختیاری مواجه بوده‌ایم اما یک انسان کوته فکر این چنین تهمت مي‌زند. رییس مجمع نمایندگان خوزستان در پایان اظهار داشت: من روز سه شنبه در این زمینه در صحن علنی مجلس به آقای ضرغامی تذکر خواهم داد چون این اقدام‌ها را خیانت به کشور مي‌دانم.

احسان
United Kingdom
۱۳۹۱/۱۱/۲۳ ۲۳:۵۱
آقای معتضد ! قوم بختیاری که به لر بزرگ معروف است در قلمروی بزرگی از ایران از بخشهایی از استان فارس گرفنه تا کهگیلویه و خوزستان و چهارمحال و اصفهان و مرکزی و لرستان
زندگی میکنند . اگر به قول شما اینها ایرانی نیستند پس از کجا آمده اند؟ در حمله اسکندر کدام قوم در مقابل او ایستادگی کرد؟ اگر منابعی دارید که ما ما از آن بی اطلاعیم بفرمایید (27661)
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۰۹:۱۰
یک میلیون لایک! (27703)
فرید
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۵:۵۱
واقعا از کسی چند وقتیه به علت بعضی روابط به صدا و سیما راه پیدا کرده و معلوم نیست چطور یدفعه لقب استادی گرفته بیش از این انتظاری نمی رود. ایشان احتمالا باقی ماندن در تلوزیون را به هرقیمتی میخواهد و گرنه..........ضمنا از ایشان خواهش میکنم وقت اجرای برنامه دکمه آخر لباسشان را باز بگذارند چون مردم انسان متظاهر را از دروغگو نیز بیشتر ملامت میکنند. ایشان بدانند که دوره تاریخ نویسی و روایت گری سفارشی تاریخ به سر آمده. (27821)
نکیسا سامی
۱۳۹۱/۱۲/۱۲ ۱۱:۱۲
من به عنوان کسی که از نزدیک آقای معتضد را می شناسم اظهارات آقای جلیلی را 100% تایید می کنم . معتضد نمونه بارز نان به نرخ روز خور است . (31929)
آنزاني
۱۳۹۱/۱۱/۲۶ ۱۴:۵۶
ایل من گرچه گرفتار سکوتی تو هنوز
وارث زاگرس و اسب و بلوطی تو هنوز

ایل من گر چه جوان بودی و پیرت کردند
سهم تو شاه شدن بود و وزیرت کردند

ایل من گر چه غرور تو سیاووشی بود
سالها نام تو در کنج فراموشی بود

ایل من گرچه به یک عربده لالت کردند
و ستم ها به تو و رستم زالت کردند

ایل من گرچه به ترفند فریبت دادند
نام تحقیر به رفتار نجیبت دادند

ایل من گرچه درختان تو را دار زدند
و کلاغان به عقابان تو منقار زدند

ایل من گرچه رهاندند پلنگت را هم
وحشت آلوده گرفتند تفنگت را هم

ایل من گر چه تو را خانه نشین می خواهند
و برای تو شبی بدتر از این می خواهند

ایل من گرچه خزان. ذوق بهارت را خورد
بادآمد همه ی دار و ندارت را برد

ایل من گر چه به طاغوت قیاست کردند
بارها خنده به اندوه لباست کردند

ایل من گرچه لقبهای بزرگت دادند
یوسفت کرده و هر بار به گرگت دادند

ایل من گر چه به تاریخ تو نیرنگ زدند
تیشه بر ریشه ی اندیشه و فرهنگ زدند

ایل من در پی موسایی و آبت برده است
خوانده بر چینه خروسان و تو خوابت برده است

ایل من دشت و گل و زرده و تارازت کو
ترکه ات کو.درکت کو. دهل و سازتکو

گرچه چندیست در این ایل سیاووش مرده است
پشت خاکستر هر طایفه آتش مرده است

ایل من گاله بزن موسم دلتنگی نیست
ذره ایی عاطفه در قلب علا زنگی نیست

ایل من فتنه گران هفت و چهارت کردند
آب در چاله ی این ایل و تبارت کردند

ابتدا در سر ما نور خرد را کشتند
با همین شعبده سردار اسد را کشتند

ایل من جار بزن. شیون و دندال بس است
داغ سهراب برای جگر سال بس است

ایل من حق تو غم خوردن نیست خدا می داند
پاسخ عشق ستم نیست خدا می داند

ایل من کوچ کن امشب همه را برگردان
چادر و اسب و تفنگ و رمه را برگردان

زندگی بی حرکت شور ندارد پوچ است
آخرین راه نجات همه ما کوچ است

زندگی بی سرپر و نوزین و شرف بی معنیست
کوچ ما مذهبمان است.علف بی معنی ست

قهوه تلخ قجر ریخته در کاسه ی ما
ایل خانی سرشب منتظر گاله ماست

شعر از کوروش کیانی قلعه سردی (28327)
امیر
United States
۱۳۹۱/۱۱/۲۶ ۱۹:۴۲
هر چند احساسات ایلی رو به خروش وا می داره، ولی شعر فوق العاده بود. لذت بردم. (28357)
عبدالرضا بتوندی
۱۳۹۱/۱۱/۲۷ ۱۳:۴۰
درود با اینکه باعث تاثر ما شد اما رحمت بر شیری که خوردی (28478)
۱۳۹۱/۱۲/۰۱ ۲۱:۰۰
عالی وزیبا (29502)
.زراسوند
۱۳۹۱/۱۱/۳۰ ۱۵:۰۸
اینجا زاگرس بختیاریست،اگر عقابی بخواهدبر فراز آسمان آن پرواز کند باید پرهایش را باج دهد(پیغام شیر علی مردان بختیاری به رضا شاه) (29247)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۰۰:۰۳
بهار! در مورد ارتباط معتضد با ساواک چیزهایی شنیده بودم. لطفا درباره صحت و سقم این موضوع تحقیق و اطلاع رسانی کنید. (27663)
ر.لطفی
Russian Federation
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۰۰:۳۷
من علاقه مند تاریخ هستم که چندبار برنامه تلویزیونی آقای معتضد را تماشا کرده ام ولی متاسفانه بنا به دلایل مستند متوجه تحریف تاریخ توسط ایشان شدم.من یک آذری هستم و بالاتر از آن، یک ایرانی.تک تک قومیت های ایران در هر برهه از تاریخ نقش اساسی و مهمی در سرنوشت مملکت داشته اند که قوم بختیاری هم جدا از این نیست. (27673)
سلمان
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۱:۳۷
برادر من، آذری ها خیلی بیشتر از قوم بختیاری از این فرد ...... تهمت‌ها شنیده اند. (27748)
امین
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۰۰:۴۰
واقعا برای من اثبات شده که این آقا نان رو به نرخ روز میخوره کسی که نمی دونه بختیاری چه تاریخی داره چطور طور میشه به حرفهای اون استناد کرد حالا کمی فکر کنید نکنه تاریخ انقلاب رو هم همین طوری تعریف میکنه زنده باد ایرانی زنده باد بختیاری......... (27674)
کرامت برزوئی اصالت بختیاری تیره راکی
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۰۱:۰۳
آقای معتضد قوم بختیاری سابقه آن برمی گردد به هفت هزار سال قبل از میلاد خواستی می توانم با مدرک به شما ثابت کنم (27678)
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۰۷:۵۸
بکار بردن کلمات"مورخ و کارشناس" اهانت به تاریخ و کار کارشناسی است. (27689)
سام
Russian Federation
۱۳۹۱/۱۱/۲۶ ۰۹:۳۱
ایشان مورخ نیستند بلکه تاریخ را می نویسند. (28250)
sahand
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۰۸:۵۳
من یک آذری اهل تبریز هستم هرگز قصد دفاع از آقای معتضد معلوم الحال ندارم ولی توصیه میکنم جهت بستر سازی برای فضای آزاد گفتگو باید بیشتر تمرین کنیم ،ظرفیت کسب کنیم-بخصوص در سطح نمایندگی (27699)
ايذه اي
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۰۱:۴۷
هموطن گفتگو با تهمت زدن فرق داره. معتضد سال 49 مدرك تاريخ معاصر گرفته آيا در تخصص اين آقا هست كه در مورد دوران اساطيري صحبت كنه؟؟ اين آقا ميتونه نظرات شخصي خودش رو در قالب تاريخ بيان كنه؟؟!!! حتي در جوامع آزاد اينگونه سخن گفتن جرم محسوب مي شود. (27972)
شهين
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۱۲:۱۱
اگر به تركها هم ميگفت همين نظر را داشتيد؟ نظرتان مغرضانه است! (28061)
شهرزاد
Australia
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۱۶:۲۲
هموطن عزیز آذری شما درست میفرمایید همه ما به تمرین بیشتر برای شنیدن نظرات مخالف و گفتگوی آزاد نیاز داریم. ولی بحث اینجاست که هیچ کس حق نداره در یک رسانه ملی به ملت ایران توهین کنه. این که هویت چندهزار ساله یک ملت رو در تلویزیون خودش و در کشور آبا و اجدادی خودش زیر سوال ببری جایی برای این حرفها باقی نمیگذاره. این رسانه ملی شورش رو درآورده. همین چند وقت پیش برای زلزله آذربایجان مگر یادتون رفته چه بی تفاوتی فاجعه باری بود. گستاخی علیه ملت ایران هم حدی داره فرقی نمیکنه آذری بختیاری لر کرد بلوچ فارس و .... (28105)
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۰۹:۰۸
متاسفم برای صدا و سیما که چنین افرادی رو به عنوان کارشناس مسائل تاریخی جلوی دوربین میاره! (27702)
سعید منجزی از اهواز
United Kingdom
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۰۹:۳۱
من برای صداسیمای کشور بسیار متاسفم.....من با معتضد کاری ندارم چون اصلا عددی نیست در برابر قوم با عظمت بختیاری و لر. من به آقای ضرغامی شدیدا اعتراض دارم که چرا خودش به برنامه های پخش شده از شبکه ملی نگاهی نمی اندازد. در پایان از نماینده با غیرت مسجدسلیمان تشکر و سپاس دارم (27706)
عرشیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۰۹:۴۱
...زنده باد بختیاری و ایرانی (27710)
بختیاری
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۰۹:۴۲
تا دیروز معتضد تاریخ دان بود و امروز شد بیسواد !!
چرا ما آنقدر کم تحملیم
شاید راست بگه (27711)
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۱۲:۱۲
از نظر شما تاريخ دان است؟ شماهم مثل او مغرض هستيد؟ (28062)
محمد
United States
۱۳۹۱/۱۱/۲۶ ۰۰:۱۴
تو که هیچی نمیدونی حرف مفت نزن... (28206)
۱۳۹۱/۱۱/۲۸ ۱۰:۱۴
تو كه ميدوني بگو! من مثل شما بي ادب نيستم كه جوابت به زبون خودت بدم! (28691)
نادری-تهران
United States
۱۳۹۱/۱۱/۲۶ ۲۰:۲۷
معتضد باید از این قوم شریف عذرخواهی کند.ضرغامی باید پاسخگو باشد. (28368)
نکیسا سامی
۱۳۹۱/۱۲/۱۲ ۱۱:۱۳
دوست عزیز شما خودرا به خواب زده اید. (31930)
ذلقی
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۰۹:۴۵
.................
گر ایران زمین بختیاری نداشت/گمانم که از بخت یاری نداشت (27712)
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۰۹:۵۹
متا سفانه در این مملکت چنین باب شده که هر کس جملات منفی و ضد ایران و ایرانی و قومیت ها و تاریخ ایران بگوید مقرب تر میباشد.و معمولا کسانی از این استراتژی استفاده میکنند که یک جای کارشان لنگ میزند و به همین دلیل لنگ می اندازند همانند این آقا. نه کردم نه لر نه بلوچ نه مربوط به هیچ قومییت خاصی فقط ایرانیم. و اهل هر کجا که باشم خاکم خاک ایرانست و آنرا سرمه چشمانم میکنم. آقای معتضد دست از خرابکاری بردار لطفا. (27717)
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۲۱:۱۰
بنازم (27915)
لر بزرگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۰۰:۵۸
جونم بی سالار (27965)
عباس سلحشوری از طایفه بزرگ 7لنگ بختیاری
United Kingdom
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۰:۰۱
من تا حال به حرفهای مخالفین آقای معتضد اعتقادی نداشتم ولی دیگه تحریفهای تاریخی ایشان را باور نمیکنم. (27719)
اخگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۰:۱۲
قلعه قندهار راکی فتح کرد /.در جبهه های جنگ هم د لیران بختیاری رشادت نشان دادند /.جنبش مشروطه وفتح اصفهان /وغیره /اقای معتضد نون به ترخ روز نخور / (27721)
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۰:۵۲
شاید جناب معتمد برای خود منبعی دارد. (27736)
آنزان
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۰۱:۵۰
.....منبعش حتما كتابهاي خودشه!!!!! (27973)
ايذه اي
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۰۱:۵۶
الا اي لر بختياري تبار كه رنگين كمان تو يك رنگي است/ صدا گاله هاي تو در كوهسار هراسنده هر علازنگي است

.... من فقط موندم كه لابي اين آقا تو صدا و سيما كيه؟!!......... (27974)
شهرزاد
Australia
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۱۶:۳۲
جناب آقای علوی منبع از تخت جمشید موثق تر میخواید؟یه سری به اونجا بزنید بد نیست. من این رو از زبان یک پرفسور تاریخ با گرایش هخامنش شنیدم: "ایرانیها رسم کوچ نشینی داشتند و کوچ ایل بختیاری (در دوران هخامنشی مادها) باقیمانده از رسم آن دوران میباشد و ..."
البته این رو بگم که همه ما ایرانی هستیم. حتی هموطنان عرب زبان. در این شکی نیست. و هیچ کس حق نداره اصالت یک قوم رو زیر سوال ببره توی این دوره کتاب نوشتن و چاپ کردن و تحریف کردن هم کاری نداره بخصوص برای مردم ما که متاسفانه کمتر اهل مطالعه هستند. (28107)
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۱:۲۰
به اين فرد بگين قوم بختياري باسابقه ترين بوده و حتي در زمان تهاجم مغولها هيچگونه اسيبي به انها نرسيده و افراد مطرحي از اين قوم داراي اسم و رسم بودند و هستند مثل عليمردان خان سردار اسعد بختياري بيبي مريم عليقلي خان و... تو چه اصل و نصبي داري تو راچه به تاريخ (27744)
حاصل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۱:۵۱
... قوم بختياري اصيل ترين قوم و ازهخامنش هست اونوقت خسرو متعضد كه سواددرست و حسابي نداره كه قوم بختياري كي بوده و چيكار براي ايران كرده بختياريها با مغول ها جنگيدن با افغان ها جنگيدن با عثمانيها جنگيدند و نذاشتن به كشور ايران تجاوز كننداز فرديذذذذ مثل خسرو متعضدبعيد نيست اينجوري درباره قومي حرف بزنه ذذذذ بختياري داراي غيرت و شرف است با اين حرفا چيزي از قوم بختياري كم نميشه............ (27751)
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۲:۰۶
کاش ایشان اول از پیشینه خانوداگیش در چند برنامه مفصلا صحبت می کردن.......
بعد به اقوام غیرتمند وشجاع این کشور توهین می کردن (27760)
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۲:۰۶
....قوم لر و بختیاری یکی از قدیمی ترین و با فرهنگترین اقوام اصیل ایرانند اصلا از این اقا بپرسید خودش کجاییه......... (27761)
امیر چراغی
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۲:۱۵
...... زنده باد ایران و زنده باد ایرانی. اقوام ایران ستون های این سرزمین اند. امیدوار همه حواسشان جمع باشد و اختلاف قومیتی بوجود نیاید ک این خواسته ی روباه هاست. (27765)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۲:۳۷
من نمیدونم این جور آدما رو چه جور وارد صدا وسیما میکنند اینا فقط ادعا تاریخ و دارن در صورتی که از تاریخ هیچی حالیشون نیست و قومیتی مثل قوم بختیار رو اینجوری برخورد میکنند من یک بختیاری نیستم ولی چون یک ایرانیم اجازه نمیدم به این راحتی به این قوم نازنین که یه دوره را در تاریخ ایران رقم زده کوچک بشمارند. (27773)
کریم داودی بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۳:۳۲
خطاب به خسرو معتضد:
بختیاری از نخست دارای یک فرهنگ بود
از زمان ماد و کوروش صاحب اورنگ بود
اگر من بنازم به ایل و تبار
خردمند نخواند مرا هوشیار
گر از بختیاری بشد گفتگو
دفاعی بدی درخور یاوه گو (27786)
آرمان زراسوند
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۴:۱۹
واقعا جای تاسف داره قومی که چند هزار سال به این کشور در جاهای مختلف وحساس خدمت کرده و همیشه در تاریخ ایران گمنام مانده فردی نان ب نرخ روز خور.......... ودروغ هایش زبان زده اقوام مختلف ایرانی است بخود اجازه داده در مورد قومی که ایرانی الاصل است چنین حرفی بزند .گر ایران زمین بختیاری نداشت.....برآنم کز بخت یاری نداشت. (27807)
محسن
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۴:۳۷
من بختیاریم، شما چی جناب معتضد؟ (27813)
سعید منجزی
United Kingdom
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۴:۵۰
چرا نظرات مردم رو نمیزارین! وای ی ی (27815)
بهمن
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۵:۵۰
زنده باد ایران وزنده باد قوم لر اعم از لر بزرگ ولر کوچک (27820)
hossin
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۸:۴۱
من متوجه نشدم که اصلان چی گفته (27857)
حیدر
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۸:۵۳
ما لرهای استان کهگیلویه وبویراحمد به حمایت از لرهای بختیاری از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی میخواهیم که با امثال معتضد با اقتدار برخورد تا دیگر اجازه بی حرمتی به هیچ قومیتی به چنین افرادی داده نشود. (27860)
حجت گودرزی
United States
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۱۹:۲۰
با سلام ودرود به تمام طوایف غیرتمند ایرانی...........زنده باد بختیاری درود بر نماینده شجاع مسجد سلیمان (27864)
حامد
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۲۰:۵۱
با سلام
رشته و تخصص اصلی جناب معتضد جغرافی است. ایشان چه طور پریدند وسط تاریخ (27904)
بهمن اسکندری
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۲۰:۵۲
درورد برهمه هموطنان عزیز م ایرانیان همه برادر هم کیش وایین هستیم (همه مسلمانان باهم برادر ند (27906)
رضا
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۲۳:۳۰
آقای معتضد اینو برای همیشه تو گوشت فرو کن که قوم لر تنها قوم اصیل ایرانی بوده هست و خواهد بود که قدمت آن به بلندای تاریخ آریایی بوده و گردش روزگار هنوز اصالت انرا تغییر نداده و نخواهد داد و همیشه خار چشم .....فرومایگان خواهد بود . (27949)
بیژن
۱۳۹۱/۱۲/۱۴ ۱۲:۲۶
آقا رضا
تنها قوم اصیل ایرانی کرد ها هستند. (32348)
مرتضی
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۲۳:۴۰
از ماست که برماست ،صدا وسیما تبدیل شده بنگاه تهمت پراکنی وقتی بازیگر دست چندم صدا وسیما (حمید گودرزی)راجع به قومیتش اینجوری حرف میزنه چه انتظاری از امثال اين آقا...میشه داشت. (27954)
مهمدی
۱۳۹۱/۱۱/۲۴ ۲۳:۵۱
زنده باد بختیاری و مردان و زنان بختیاری (27958)
علي
United States
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۰۷:۱۶
.....عظمت ايران به مجموعه اي از زبانها و فرهنگها و قوميتها مي باشد نه برتري جويي قومي به قوم ديگر و تخريب يه قوم وزبان هموطن_ من خودم يك ترك آذري هستم كه بارها به ما به عنوان شهروند درجه 2 نگاه شده است _ حالا هم توهين به قوم بزرگ و با شرف بختياري كه همسر من هم بختياري مي باشد تاسف بر انگيز ميباشد_ پاينده باد ايران وطنم (27989)
شهرزاد
Australia
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۱۶:۳۶
حفظ ایران عزیز در گرو اتحاد همه اقوام ایرانی است. افتخار ایران و زیبایی ایران بسته به تک تک این اقوام دوست داشتنی است. زنده و پاینده باد همه اقوام ایرانی (28108)
قیطاسی
Norway
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۰۸:۵۶
برای معتضد و امثال او خیلی متاسفم خیلی مضحک است که هویت و تاریخ اصیل ترین قوم ایرانی دستمایه توهمات ذهن بیمار معتضد شود (28003)
حاجی پور
Latvia
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۱۱:۳۲
جناب معتضد کشورهای تاجیکستان وافغانستان واذربایجان وبسیاری ازمردم هندوپاکستان وترکمنستان و...به روایت همان تاریخی که شمامی خوانیدجزوایران قدیم هستندتادیرنشده ازقوم سلحشوربختیاری عذرخواهی کنید. (28049)
اریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۱۱:۴۰
بختیاری ها بودند که جلوی حمله مغولها به ایران را گرفتند واقعا متاسفم برای خسرو معتضد ............ (28052)
شهين
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۱۱:۵۰
نام بختياري برگرفته از از باختران است كه از اقوام آريايي مقارن با مادها و پارس هاست و به نقل از هردوت اگر ياري ايشان نبود ،كوروش كبير در فتوحات خود توفيقي بدست نمي آورد در پاسخ به ..... خسرو معتضد مبني بر بيگانه خواندن بختياريها در شبكه 4 صدا و سيما (28057)
اسماعیل برزوئی سیله
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۱۱:۵۴
این آق معتضده قبلا نیز درباره سردار اسعد هم وراجی کرده بوددفعه آخرت باشه (28058)
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۱۲:۱۸
محمد-لرستان
به آقای ضرغامی بگوئید برنامه تلویزیونی بر اساس تاریخ مستند ایران برای بزرگیهای قوم لر بسازد تا جبران خطاهایش را در این زمینه بکند (28063)
محمود
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۱۴:۲۶
بنا به گفته فردوسي رحمت الله
تورابانبرددليران چكار توبرزگري بيلت آيت بكار
............ (28088)
شهاب الدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۱۵:۴۲
بزرگش نخوانند اهل خرد
که نام بزرگان به زشتی برد (28098)
آریا
United States
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۱۸:۱۷
آقای معتضد چرا از فتح تهران به دست قوم بختیاری و سردار اسعد بختیاری در سال 1287 و به دست سپاه بختیاری و قیام مشروطه به سادگی میگذرید؟! که بود که تهران را فتح و قیام مشروطه را زنده نمود؟ (28124)
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۱۹:۰۶
من یک عرب هستم ولی بختیاری ها به ترین دوستانم را تشکیل میدهند (28129)
۱۳۹۱/۱۱/۲۸ ۱۷:۱۵
شما هم دوستان خوبی برای ما هستید (28792)
موسی -مسجدسلیمان
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۲۰:۵۱
با سلام خدمت همه دوستان
از قدیم گفتن: تا مرد سخن نگفته باشد / عیب و هنرش نهفته باشد- اگر قرار است فردی به عنون کارشناس تاریخ!!!!! در تلویزیون سخن براند بهتر است حداقل یک ساعت در مورد موضوع برنامه مطالعه کند. (28155)
موسی- مسجد سلیمان
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۲۱:۰۲
از نمایند مسجد سلیمان بابت پیگیری این مساله تشکر و قدر دانی می کنم (28157)
علی
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۲۱:۳۰
صدا و سیما ضمن پوزش از قوم شریف و نجیب بختیاری، آقای معتضد را اخراج نماید (28159)
علی
Netherlands
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۲۱:۵۱
درووووود بر همه اقوام ایرانی لر و کرد و بلوچ عرب و ترک و....اقای معتضدفقط دیگه نگو مورخم (28163)
اسداله اسدی
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۲۲:۴۲
جناب معتضد نکنه باور داری که زاگرس هم که زیستگاه این قوم بوده وهست جزء ایران نیست نفرمودی این قوم از کجا آمده اندکه تمام آیین و رسوم وزبان ایرانی را از دیرباز تا کنون بخوبی حفظ و نگهداری کرده اندو یا باقیمانده این مهاجران در حال حاضر کجای دنیا زندگی می کنند برایشان پیام یا ایمیل بفرستیم البته اگر گویش لری از یادشان نرفته باشد (28172)
۱۳۹۱/۱۱/۲۶ ۰۳:۲۴
ما لرستانی ها از نماینده مسجد سلیمان تشکر میکنیم ای کاش تمام نمایندگان بختیاری غیرت و شجاعت شما را داشتند (28230)
آریا
۱۳۹۱/۱۱/۲۷ ۱۹:۳۸
باتشکرازآاسدا... اسدی روشن فکر وشاعر فرهیخته استانمان. (28556)
۱۳۹۱/۱۱/۲۵ ۲۳:۳۷
مرسی از شما که از هویتت دفاع کردی (28196)
۱۳۹۱/۱۱/۲۶ ۰۰:۲۸
صدا و سیما و کارشناساش مانند "در و لنگه در" به هم میان (28210)
رضا از خراسان رضوی
۱۳۹۱/۱۱/۲۶ ۰۹:۳۳
زنده باد ایران، زنده باد ایرانی ، درود بر همه اقوام ایرانی (28251)
24
۱۳۹۱/۱۱/۲۶ ۱۱:۴۸
که ایران نباشد تن من مباد /لر بختیاری همه قوم باد / (28281)
داود
۱۳۹۱/۱۱/۲۶ ۱۱:۵۳
فعلا نباید درباره قومیت بحث شود چون باعث تفرقه است امروز باید رئیس جمهوری انتخاب کنیم که انسجام را به ما باز گرداند والا من خودم معتقدم به ترکها بیشتر از همه اهانت شده است. (28285)
خودی
۱۳۹۱/۱۱/۲۸ ۱۰:۱۵
زبان لر و کرد و گیلکی و بلوچی همه از تهجه های زبان فارسی هستند درست مثل لهجه یزدی و تهرانی (28693)
داود
۱۳۹۱/۱۱/۲۶ ۱۱:۵۹
این نماینده مجلس خودش عامل تفرقه است چرا که می شد با شکایت از اقای معتضد می شد از ایشان در باره سخنانش توضیح خواست ولزومی به راه اندازی سخنان تنش زا در تریبون نبود (28288)
۱۳۹۱/۱۱/۲۷ ۱۴:۰۸
با تشکر از نماینده محترم مسجد ستیمان اقای جلیلی .من فقط یک جمله میگم اونم این که بختیاری مثل دریاست و .... (28480)
امير
۱۳۹۱/۱۱/۲۸ ۱۲:۲۷
پسر خوب يكي از تريبون ملي توهين ميكند در پستو بايد از او شكايت كرد عجب آي كيويي تو هستي (28726)
حق گو
۱۳۹۱/۱۲/۱۲ ۱۰:۱۲
اقای ای کیویی کامل: ایا گفت و گوی تمدنها که می گویند این گونه است؟
با جنجال افکنی فقط تصاحب افکار سرگردان میسر می گردد. (31912)
مبين
۱۳۹۱/۱۱/۲۸ ۱۳:۲۳
دفاع از هويت يك سرزمين تفرقه نيست كسي كه از جيب مردم ارتزاق مي كند نبايد برعليه مردم حرف بزند. (28744)
رضا
United Kingdom
۱۳۹۱/۱۱/۲۶ ۱۲:۱۳
من داماد بختیاریها هستم قومی بزرگواربافرهنگی بسیارغنی که کاملا هم ایرانیست (28292)
نظرپور از اندیکا
۱۳۹۱/۱۱/۲۶ ۱۲:۴۴
نظرپور از اندیکا
دولت نباید دراین خصوص بی تفاوت باشد.تادرآینده شاهد گستاخیهای مشابه نباشبم ازدکترجلیلی بخاطر شجاعتش تشکرمیکنم (28297)
۱۳۹۱/۱۱/۲۶ ۱۴:۱۷
تنها قومی که دست پادشاهان را نبوسیدند بختیاری ها بودند (28319)
پوراندخت زلقی
۱۳۹۱/۱۱/۲۶ ۱۶:۲۲
.... سیاست هایی است که به دنبال تخریب وتمسخر قومیت ها با ارسال اس ام اس وپیامک ها وجک هایی است که اکنون در صددآن هستند که اصالتها وقومیت های ایرانی را زیر سوال ببرند.چون که از قدیم گفته اند تفرقه بینداز و...
معتضد بهتر از همه می داند که بختیاری ها کیستند.
معتضد می داند که بختیاری ها کهن ترین قوم ایرانی_آریایی هستند که شاید بعد از هزاران سال هنوزم که هنوز است دست نخورده ترین قوم هستند.
زبان وفرهنگ ایران باستان هنوز هم در سرزمین بختیاری به چشم می خورد.
آیا معتضد نمی داند که آریو برزن که بوده است؟
آیا نمی داند که روزبه پارسی(سلمان فارسی) از کدام سرزمین برخواسته؟
آیا او نمی داند که سرداران ایرانی هندوستان رافتح کرده اند؟
آیا معتضد نمی داند چه کسانی به یاری از نادر افشار برخواستند وهرات وقندهار را فتح کردند؟
موسس سلسله زندیه چه کسی بود معتضد؟
سرداران مشروطه وفاتحین تهران از کجا آمده اند؟
سرداران بسیجیان که در 8سال جنگ ایران وعراق از کیان وطن دفاع کرده اند چه کسانی بوده اند؟
براستی او اینها را نمی داند؟
بختیاری بطن،پایه واساس وشالوده ایران است.وقطعاً ایران بدون بختیاری وجود نداشت. (28337)
داوود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۱/۲۶ ۱۹:۴۹
معتضد و تاريخ خنده دار است متاسفم براي صدا و سيما (28358)
بختیار
۱۳۹۱/۱۱/۲۶ ۲۲:۵۶
درخت بختیاری پیر نیبو / هر اهن کهنه ای شمشیر نیبو / کوهستان سر بلند بختیاری/ زمانی بی پلنگ و شیر نیبو (28405)
رضا
United States
۱۳۹۱/۱۱/۲۸ ۰۱:۴۲
دورود بر چنين نماينده‌اي. شير مادر حلات باد (28635)
ایرانی
۱۳۹۱/۱۱/۲۸ ۱۰:۲۶
پایان معتضد را گرامی می داریم (28701)
دیاکو
United States
۱۳۹۱/۱۱/۲۸ ۱۲:۴۰
حالا که این حرف زده شده بد نیست همه مثل اینجانب با طوفان اس ام اس های جک که خودمان برای خودمان میسازیم مقابله کنیم معتضد کیه مشکل از ماست مایم که ابهت خود را مسازیم وقتی در عید جلسه طایفه های مختلف برگزار میشود یک روز بعد هزاران اس ام اس جک میسازند ومن برا این افراد که برای یک لحظه اصالت خود را به سخره میگیرند متاسفم (28731)
امير
۱۳۹۱/۱۱/۲۸ ۱۳:۲۰
درود بر دكتر جليلي سردار بختياري كه ايشان را مجبور به عذر خواهي نمود هر چند كه معتضد طبق معمول هر وقت راه فرار ندارد همه چيز را كتمان ميكند (28743)
افشين
Europe
۱۳۹۱/۱۱/۲۸ ۲۱:۱۱
من يه كردم،اما اينو بگم تنها جايي كه بدست تيمور لنگ فتح نشد لرستان بود،اتفاقا همين لرها بودن كه تيمور مغول لنگ كردن،اين اقا.........كارش فقط تحريف كردن تاريخه (28847)
آراز
۱۳۹۲/۰۱/۲۱ ۱۹:۳۲
زنده باد عزیزان بختیاری که به هویت خود حساسیت دارند. زنده باد نمایندگان خوزستان و....................... (38105)
زنگنه بختیاری از اهواز
۱۳۹۱/۱۱/۲۹ ۰۹:۲۶
زبان ، فرهنگ و لباس قوم بختیاری خود نشان از اصالت این قوم دارد و نیازی به توضیخ ندارد برادران همه می خواهن ما از هویت لر بودن خودمان قرار کنیم......... (28933)
محمد
۱۳۹۱/۱۱/۲۹ ۱۰:۱۷
ما از اسب افتاده ایم اما از اصل نیفتاده ایم درود بر بختیاری این اقا رو هم ولش کنین معلوم نیست کی قول مقام بش داده که این حرف های الکی رو بزنه. (28943)
افردقاسمی
۱۳۹۱/۱۱/۲۹ ۱۸:۳۶
اقای معتضد در مورد خیلی از رویدادهای تاریخ معاصر فقط نیمه خالی لیوان را گفته است.در مورد افراد و شخصیتهای سیاسی و نظامی و مذهبی و فرهنگی ایران بهتر است به معرفی کامل بپردازد بخصوص در مورد سران ایل بختیاری (29036)
عاشق ایران
۱۳۹۱/۱۱/۲۹ ۲۲:۳۴
من لر نیستم ولی در مورد قومیت های مختلف مطالعات زیادی کردم. قوم لر به دو بخش لر بزرگ و لر کوچک تقسیم میشود که لر بزرگ شامل لرهای بختیاری- کهگیلویه و بویراحمد-لرهای استان فارس و بوشهر می باشد که به مرور زمان در گویش آنها تفاوت هایی به وجود آمد. لرها علی الخصوص لر بزرگ آریایی ترین نژاد ایرانی هستند و دو امپراطوری بزرگ ایران یعنی هخامنشیان و ساسانیان برگرفته از این طایفه می باشد. در ضمن آقای معتضد دروغ زیاد میگن حرفاشو خیلی باور نکنید. (29072)
ایراندوست
United States
۱۳۹۱/۱۱/۳۰ ۱۹:۳۹
شخصا توفیق شنیدن فرمایشات آقای معتضد را نداشتم آما از مطالب و کامنت های دوستان متوجه شدم که احیانا ایشان فرمایش کردند که قوم لر(بختیاری)
ایرانی نیست .
نمیدانم منابع ای که به آن استناد کردند ایشان از کجا و چطور بدست آوردند. اما جهت اطلاع بیشتر ایشان که مطمئن هستم عمدی هم نبوده . باید به عرض ایشان برسانم که با مراجعه به آثار وابنیه های معتبر موجود درسرزمین بختیاری نشین مثل ایذه و مسجدسلیمان که طبق بررسی کارشناسان متخصص داخلی و خارجی قدمت آن به چند هزار سال پیش بازمیگردد بی شک آدرس و ریشه واصالت قوم بختیاری را که ازاقوام لر بشمار می آید می توانند بدون واسطه به عینه ملاحظه کنند که در این صورت احتما در صحت منابع مطالعاتی خود قطعا تجدید نطر خواهند کرد (29307)
اسماعیل عبدالوند
۱۳۹۱/۱۲/۰۱ ۰۳:۱۰
اینجا زاگرس است گر عقابی بخواهد بر فراز اسمان پرواز کند باید بالهایش را باج دهد
علی مردان خان (29369)
عبدالویس
۱۳۹۱/۱۲/۰۱ ۰۹:۲۲
دوستان
تمام فرمایشاتون درست.
ولی صحبت اقای طائب را
کجای دلمان بگذاریم که فرمودند
اهمیت سوریه برای ما
ازخوزستان بیشتراست؟؟؟؟؟ (29379)
۱۳۹۱/۱۲/۰۱ ۱۲:۳۵
بختياريها آريايي اصيل هستند وفريب تفرقه رانخواهندخورد وازنماينده محترم مجلس ميخواهيم احساسي برخورد نكند همه چيز راهمگان ميداننداگر بختياريها ايراني نبودند وسط سرزمين ايران قرارنمي گرفتند. (29415)
امین خدابخشی
۱۳۹۱/۱۲/۰۱ ۱۷:۲۶
گر ایران زمین بختیاری نداشت

بر آنم که از بخت یاری نداشت (29462)
۱۳۹۱/۱۲/۰۱ ۱۷:۳۰
با سلام
بنده بسیار متاسفم که چرا نظر اینجانب را که از همین ip.خدمتتان ارسال گردید به این مطلب اضافه ننمودید.ضمن اینکه خاطر نشان مینماید که هیچگونه توهین واسائه ادبی در آن نبود. (29464)
فرشيد
۱۳۹۱/۱۲/۰۱ ۱۹:۰۶
درخت بختياري پير ني بو
هر آهن كهنه اي شمشير ني بو (29484)
علیمردان
۱۳۹۱/۱۲/۰۲ ۱۵:۱۷
دوستان زنده باد بختیاری علت این واکنش شدید همتباران بختیاری سابقه صدا و سیما در تحریف تاریخ و نادیده گرفتن سهم بختیاریها در تحولات سیاسی یک سده اخیر از قبیل مشروطه است در سریالهای مملو از تحریفات تاریخی مانند صنوبر وسالهای مشروطه نمود داشته است برای نخستین بار این موضوع قبل از طرح عمومی در مسجدسلیمان در جمع تعدادی از فعالین و هنرمندان بختیاری طرح و مقررشد با بررسی مستندات مراتب اعتراض نخبگان بختیاری به صدا و سیما منعکس و برنامه های اعتراضی دیگری تدارک دیده شد........... اما با بررسی آرشیو برنا مه های معتضد مشخص شد اظهارات منصوب به ایشان بی پایه است و ارسال هزاران پیامک مجهول به اهالی بختیاری مبنی بر غیرایرانی خواندن بختیاریها توسط معتضد از سوی برخی گروههای سیاسی ضدانقلاب که ایجاد بحران در ایل بختیاری را دنبال می کرده اند انجام شده دوستان عزیز اصل سخنرانی معتضددرسایت جامعه نوین بختیاری موجود است اقدام نماینده مسجدسلیمان ماهی گرفتن از آب گل آلود است برای طرح خودش در بین اقوام بختیاری به شدت به این مسئله باعدم صداقت دامن زده اگر جلیلی راست می گوید معتضداین حرفها را زده فایل صوتی تصویری ایشان را ارایه بدهد نه ابنکه با عوامفریبی بدنبال سواستفاده ازاحساسات مردم شریف بختیاری باشد ضمنا بعنوان یک فعال بختیاری از درایت سایرنمایندگان لر نشین که متوجه فرصت طلبی نماینده مسجدسلیمان شدند واین بحران بخش عمده اش از جمله ارسال انبوه پیامک های دورغین توسط جنبش ضدانقلابی ایرانبان بختیاری انجام و متاسفانه توسط جلیلی بدون مطالعه وارزیابی مخاطرات جوهیجانی شدیدی ایجادنمودجای قدردانی دارد.چگونه جوانانی که عشقشان بختیاری است اینگونه با درایت عمل می کننداما نماینده ای که خود را رییس مجمع نمایندگان خوزستان می دهد بدون هرگونه مدرکی مردم را تحریک می کند عزت مستدام (29660)
ادریس
۱۳۹۱/۱۲/۰۲ ۱۶:۲۸
جان خودت بشین سر جات تو اگه بختیاری بودی این حرفو نمیزدی میخواستی دکتر جلیلی ساکت بمونه و هیچی نگه ....... (29677)
سعید منجزی(هلیلی)
۱۳۹۱/۱۲/۰۵ ۲۲:۵۹
باسلام و عرض ادب و احترام به همه قومیت های اصیل ایرانی بالخصوص قوم بزرگ و با اصالت لر و بختیاری.
از یک سو بسیار ناراحتم به دلیل این صحبت های زشت و ناشایسته و باطل معتضد و از سویی بسیار خوشحال!
خوشحال از این جهت که این روزها اتحاد و غیرت شما قوم اصیل را دیدم و فهمیدم و حس کردم./
اما این سخن پایانی و بیانیه قوم کبیر بختیاری:
1.سخنان معتضد باطل و بی اساس است
2.سبقه ی معتضد و وابستگی و بی صلاحیتی او برای همه روشن و مشخص است.
3.از مسؤلیین رسانه ملی تقاضا داریم در پخش برنامه ها و مضمون آنها دقت کنند تا دیگر از این گونه اتفاقات نیفتد.
4.معتضد باید از قوم بزرگ لر و بختیاری رسما عذرخواهی کند.
5.از نماینده با غیرت مسجدسلیمان سپاسگذاریم.
6.این قوم بزرگ اتحاد وهمبستگی و همدلی خود را بیش از پیش حفظ نمایند.
با عرض پوزش فراوان، شما هم میتوانید به این بیانیه اضاف و یا آن را جهت تصویب تایید نمایید.با تشکر فراوان (30364)
۱۳۹۱/۱۲/۰۷ ۲۲:۱۸
اینجا زاگرس بختیاری است. اگر عقابی بخواهد بر فراز آن پرواز کند باید پرهایش را با ج دهد.(قسمتی از سخنان علیمردان خان بختیاری تنها انقلابی مبارز ی که برعلیه دیکتاتوری دهشتناک رضا خان قیام کرد. و خوزستان وچهار محال بختیاری لرستان را به تصرف در آورد. متاسفانه با توطئه ای اسیر چنگال خیانت شد.) به نقل از علوی کبیر نویسنده هم بند علیمردان که از اوبه عنوان شهید آزادی یا می کند.(هنگامی که علیمردان را به سوی جوخه ی تیرباران می بردند.خواستند چشمانش راببندند. با نعره ای مردانه فریاد کشید که که میخواهم با چشمان باز خواری دشمنم را ببینم ).
بنده ی حقیر کارشناس ارشد تاریخ هستم (کارشناسی باستان شناسی ).ضمن ادای احترام به تمامی اقوام اصیل ایرانی به نقل از کتیبه داریوش کبیر همه ی جهات اربعه ی عالم مسکون.
دوستان عزیز سخن گفتن از تاریخ بخصوص تاریخ باستان بدون مستندادت کار ی است عبث وبیهوده.هرچند مستندات مکتوب نیز اماج پیش داوریها کینه ورزی ها بوده هست. باستان وروش شناسی نوین علم پرده از ابهامات تاریخ پیش از اسلام ما برداشته است.که مهم نیز به مدد تلاش های بزرگان این علم چون پرفسور گیرشمن, شامپولیون وراولینسون محقق گردیده‌است. (30844)
۱۳۹۱/۱۲/۰۷ ۲۲:۳۴
یکی از سوالات باستانشناسی در حوزه تاریخ باستان پیداکردن انشان زادگاه وشهرستانی کورش کبیر است.که پژوهشهای پرفسور گیرشمن به صراحت تمام ایذه. مسجد سلیمان را بعنوان پارسوماش. قلمرو کمبوجیه اول پدر کوروش و زادگاه او می داند.
از سوی دیگر یافته های ژنتیک باستانشناسی موید این نکته است که نژاد بختیاری با ساکنان دیرین این قلمرو انطباق کامل دارد.
یافته های قوم شناسی در باب پوشش, زبان, فرهنگ, اخلاق و باورهای کهن که ریشه در زندگی بختیار ها دارد در قیاس با یا رفته های قوم شناسی در مورد پارسیان موید این نکته است که ایشان بدون شک از قوم پارس هستند.و به روایتی از قبیله. ای از پارسیان بنام زاکارتی ها که وجه تسمیه زاگرس به ایشان می رسد (30848)
۱۳۹۱/۱۲/۰۸ ۱۴:۲۹
جالب بود این همه نظر. نشون میده که ایرانی ها چقد به هویت خود حساس هستند. (31068)
hamzeh rajabi
۱۳۹۱/۱۲/۰۹ ۱۹:۱۳
حالا این همه گفتیم خودمان از خودمان خودستایی کردیم آیا چیزی عوض شد؟ آیا شخص خاطی که از قول خودشان و تایید جیره خوارانشان خود را محقق و باستان شناس می نامد آیا بر اشتباه خود که حاکی از خدشه دار کردن هویت واحساسات مردمی اصیل و ساده به نام قوم بختیاری بوده آن هم در رسانه ملی در جلوی دیدگان یک ملت آیا ایشان از چرندیات خود در رسانه ملی برگشته اند؟ دوستان اگر کسی به قلعه الاء رفته باشه و گورستان سرتیپ علیزاده و لشکر انگلسی وی را دیده باشد نیاز به تریخ خواندن نیست در میابد که همواره لر با غیرت به دنیا آمده و با غیرت از دنیا رفته (31344)
قندعلی
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۱۰:۳۱
درود بر دکتر جلیلی که این اشتباه بزرگ را برملا وبه خودشان برگرداند (33110)
بوشهری
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۲۲:۱۵
من یه بوشهریم و بختیاریها را بسیار دوست دارم از دوستانم هستند آقای معتضد هم نون به نرخ روز خوریش از اول معلوم بود از آقای ضرغامی هم انتظاری نمیشه داشت پس
درود بر قوم بختیاری و زندباد هر ایرانی اصیل (33295)
شهروند ایذه ای
۱۳۹۱/۱۲/۲۰ ۱۹:۵۵
بدون شک اگر آقای معتضد کتاب بازمزمه های مادری از آقای اسداله اسدی شاعر و نویسنده معاصر را خوانده بود متوجه میشد که این عشق ودلبستگی به ایران ریشه در هزاران سال داردنه پانصد سال . (33858)