به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۶۷۱۱۲
دغدغه نمايندگان و رسانه‌هاي افراطيون؛

طرح دوفوریتی رسايي براي ممنوع القلم كردن!

گروه سياسي: حميد رسايي نماينده شاخص گروه پايداري (حاميان احمدي‌نژاد و جليلي) از تهیه طرحی دو فوریتی خبر داده که براساس آن وزارت ارشاد ملزم به ممنوع القلم كردن برخي از اهالي مطبوعات می‌شود! و يك سایت نزديك به پايداري ها نيز با انتشار یادداشتی خواستار «خشک» شدن ریشه يك تیم مطبوعاتي اصلاح طلب در فضای رسانه‌ای ایران شد!
طرح دوفوریتی رسايي براي ممنوع القلم كردن!
در همين زمينه روزنامه شرق در گزارشي نوشت: روزنامه «مردم امروز» نه‌تنها توقیف که لغو ‌امتیاز ‌شده، اما خیلی‌ها تنبیه حقوقی درنظر گرفته‌شده برای این روزنامه را قانع‌کننده نمی‌دانند و از همان فردای توقیف روزنامه به‌دنبال دشوارترکردن ادامه فعالیت سردبیر این رسانه‌اند. حالا هم ماجرای یک طرح دوفوریتی عجیب به‌گوش می‌رسد، طرحی که ایده اصلی آن بازهم از دل جبهه پایداری‌های مجلس درآمده و حمید رسایی آن را اطلاع‌رسانی کرده است. ماجرا از تاکید بر تعداد روزنامه‌های توقیف شده و تحت‌مدیریت محمد قوچانی شروع شد و به نقل‌‌قول از این ‌و ‌آن رسید که قوچانی باید بیش از این به سزای اعمالش برسد و برخی‌هم خواهان توقف کار روزنامه‌نگاری او شدند. حالا حمید رسایی از نمایندگان مجلس به تسنیم گفته که درحال تهیه طرحی است با عنوان «ممنوع‌الفعالیت‌شدن افرادی که در رسانه‌ها به مقدسات توهین می‌کنند». رسایی گفته که «براساس این طرح وزارت ارشاد ملزم به ممانعت از فعالیت افرادی می‌شود که در رسانه‌های تحت‌اختیارشان بارها به مقدسات توهین کرده‌اند.» حمید رسایی تاکید دارد که «متاسفانه در حوزه فرهنگ کشور دقت نظرهایی که در حوزه‌های دیگر از جمله سلامت، غذا و دارو صورت می‌گیرد، وجود ندارد و این حساسیت در میان مسوولان فرهنگی دیده نمی‌شود.» اما «کامبیز نوروزی»، حقوقدان و وکیل انجمن صنفی روزنام نگاران، در گفت‌وگو با «شرق»، از غیرعمدبودن جرایم مطبوعاتی می‌گوید: 

‌یکی از نمایندگان مجلس گفته که در حال تهیه طرحی دوفوریتی برای ممنوع‌الکارکردن روزنامه‌نگارانی است که در مجموعه تحت مدیریت آنها چندبار تخلف تکرار شود. آیا چنین چیزی از نظر حقوقی قابل‌طرح است؟ 
برای اینکه بدانیم آیا اصولا چنین موضوعی قابل‌طرح هست یا نه، باید ابتدا به مفهوم آزادی بیان و دامنه آن بپردازیم. آزادی بیان یک‌حق ذاتی است و نمی‌شود کسی را از آن محروم کرد و بنابر این حق، تمام انسان‌ها - فارغ از نوع مذهب و مشرب و قومیتشان - حق دارند سخن خود را بیان کنند. بیان هم شکل‌های مختلفی دارد که شامل سخن‌گفتن شفاهی یا تولید انواع محصولات فرهنگی می‌شود و مصداق بارز آن هم مطبوعات و رسانه‌ها هستند؛ یعنی اشخاص می‌توانند حق آزادی بیان خود را از طریق نوشتن در مطبوعات استیفا کنند. بنابراین از نظر حقوق اساسی و اصول‌سوم، نهم و بیست‌و‌چهارم قانون‌اساسی نمی‌شود کسی را از این حق محروم کرد. 
‌برخی نمایندگان منتسب به یک طیف خاص در مجلس معتقدند اگر فردی چندبار اقدام به انتشار مطالبی کرد که خلاف تشخیص داده شد، او دیگر صلاحیت ادامه کار در مطبوعات را ندارد. 
کسانی که چنین مطالبی را بیان می‌کنند باید این نکته را در نظر داشته باشند که در کار مطبوعات همواره احتمال خطا وجود دارد و به خصوص در شرایط فعلی که پاره‌ای حساسیت‌ها نیز وجود دارد، ریسک کار مطبوعاتی بیش از وضعیت عادی افزایش پیدا می‌کند. از منظر حقوقی وقتی در کاری خطر به شکل ذاتی و اجتناب‌ناپذیر درمی‌آید، در علم حقوق خطاهای رخ داده در این فعالیت‌ها را غیرعمد تلقی می‌کنیم. مصداق این امر هم مشاغل رانندگی است. در رانندگی وقتی تصادفی رخ می‌دهد، حتی اگر منجر به فوت شود، راننده را قصاص نمی‌کنند. چون قوانین حقوقی این جرم را غیرعمد تلقی می‌کنند. علت این است که رانندگی ذاتا یک‌کار پرریسک است و ریسک مستمر و غیرقابل اجتناب دارد. یعنی همیشه در این کار احتمال تصادف هست. از این منظر، روزنامه‌نگاری هم مانند این شغل است و جرایم آن نباید عمدی تلقی شود. متاسفانه در قانون فعلی مطبوعات همچنان هر نوع جرم مطبوعاتی، جرم عمدی تلقی می‌شود و این ایراد به قانون مطبوعات ما وارد است و به نظر می‌رسد دیگر زمان اصلاح این ایراد فرا رسیده است تا با توجه به غیرعمدی‌بودن خطاهای روزنامه‌نگاری، تنها به جبران خسارت پرداخته شود. 
‌اتفاقا این افراد معتقدند همانطور گواهینامه رانندگی افراد متخلف بعد از تکرار خطا ابطال می‌شود، روزنامه‌نگاران هم باید چنین وضعیتی داشته باشند. 
در اینجا باید به تفاوت روزنامه‌نگاری و این نوع مشاغل توجه شود. روزنامه‌نگاری یک امتیاز شغلی نیست که قابل پس‌گرفتن باشد بلکه همان‌طور که در تعریف آزادی بیان گفتم، این یک‌حق ذاتی است و نمی‌شود کسی را از آن محروم کرد. مثلا اگر کسی به‌دلیل به‌کار‌بردن الفاظ زشت، در دادگاه به اتهام فحاشی محاکمه و محکوم شود و این اتفاق چندبار هم تکرار شود، هیچ‌دادگاهی و تحت هیچ‌شرایطی نمی‌تواند او را به‌طور موقت یا دایم از حق حرف‌زدن محروم کند. بر همین‌اساس ما نمی‌توانیم حتی اگر کسی مرتکب خطایی در کار روزنامه‌نگاری شد و این خطا تکرار هم شد، او را از حق آزادی بیان اعم از شفاهی یا مکتوب محروم کنیم. 
‌اینکه درباره برخی جرایم دیگر احکامی مبنی بر ممنوعیت فعالیت‌های اجتماعی یا مطبوعاتی صادر می‌شود، نمی‌تواند توجیه‌کننده اقدام طراحان طرح جدید باشد؟ 
البته معتقدم ازلحاظ حقوقی آن احکام هم قابل انتقاد است و در جای خود می‌شود درباره اصالت حقوقی چنین احکامی بحث کرد. اما اگر همین مجازات‌ها که گاهی توسط برخی از قضات برای برخی افراد درنظر گرفته شده، حالا به شکل یک قانون تصویب و تبدیل به رویه شود موضوع خیلی فرق می‌کند و قانونی‌شدن این مساله، با حقوق اساسی و برخی اصول قانون‌اساسی در تعارض است. 
‌در قوانین فعلی، مسوولیت خطای کار روزنامه‌نگاری برعهده کیست؟ 
درحال‌حاضر قانون مطبوعات ما، هم نویسنده مطلب، هم مدیرمسوول و هم هر کسی را که به نحوی در انتشار مطلب نقش داشته مسوول می‌داند. اما این موضوع نیاز به اصلاح دارد چون اولا باید معلوم شود که منظور از نقش داشتن در انتشار مطلب چیست و هرکس در این موضوع چقدر مسوولیت دارد. اما بنابر تعاریف حقوق کیفری، مسوولیت متوجه کسی است که مرتکب «رکن ماده‌جرم» شده است. در جرم مطبوعاتی مصداق «رکن ماده جرم» می‌شود «فعل انتشار» که توسط مدیر مسوول انجام می‌شود. بنابراین نویسنده و طراح و کاریکاتوریست و خبرنگار تصمیم نهایی را نمی‌گیرند و بر مبنای اصول کیفری می‌گوییم که رکن ماده جرم را مدیر مسوول مرتکب می‌شود و به‌همین‌دلیل مسوولیت نهایی با اوست. 
‌براین‌اساس، مقصر دانستن روزنامه‌نگاران با چه استدلالی در قانون مطبوعات ما مطرح شده است؟ 
گاهی قانونگذاری در حوزه مطبوعات آغشته به سیاست شده و حقوق مطبوعاتی نادیده گرفته شده است. از جمله این موارد، اصلاحیه سال٧٩ قانون مطبوعات بود که در آن نویسنده را مقصر دانستند و این اصلاحیه تحت‌تاثیر مسایل سیاسی سال٧٩ به تصویب رسید و حقوق مطبوعاتی در آن نادیده گرفته شد. امیدوارم مجددا تحت تاثیر فضاسازی‌های سیاسی و با ملاک قرار دادن مسایل سیاسی، قانون دیگری را در حوزه حقوق مطبوعاتی تصویب نکنند که به زیان این صنف باشد.


حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۰:۴۹
به کجا چنین شتابان! (281766)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۰۵
دوست عزیز تو فضای بسته می شه این دزدیها رو کرد وگرنه مطبوعات آزاد اجازه ی چنین چپاولی را نمی دهند (281795)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۰۷
از نظر پایداری چی همه چیز باید بر گرده به قبل از خرداد 92 (281796)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۴:۳۱
احساس می کنم بعضی از افراطی ها هدفشان بد نام کردن نظام است و عوامل دشمنان نظام هستند (281883)
ا ت ش ب ی گ زاده
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۵:۲۴
احساس نکن علی این افراد (رسایی ها ) در پی خشکاندن ریشه نظامند . شما این وسط یا باید با رسایی باشی یا با نظام (281902)
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۶:۰۱
بازم توهم توطئه (281928)
من عاشق مبارزه با اسرائیل هستم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۵:۴۴
ممنوع القلم کردن کار بسیار پسندیده ای است . قلم بعضی از افراد در خط شیطان است .قلمها باید در خط نابودی اسرائیل باشد نه در خط شیطان . (281918)
محمد
France
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۹:۰۵
آفرین ! معنای کاسه از آش داغتر رافهمیدم بقول ضرب المثل معروف چیزی بگو بگنجه اسرائیل ونابودی؟من هم اسرائیلی ها راجنایت کار میدانم ولی باقلم وشعار نمیتوان آنها را نا بود کرد به خصوص قلمی که دردست تو وامثال رسائی باشد (281996)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۱۱
بر عکس گفته ی رسایی ، اگر یک دهم حساسیتی که تو حوزه فرهنگ و سیاست هست تو حوزه ی اقتصاد ، سلامت و غذا و دارو می بود، ما اکنون جزو سالم ترین کشورهای جهان می بودیم نه جزو فاسد ترین ها (281798)
نيما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۵:۰۸
اين كشور را شيوخ اصلاحات و كارگزاران فاسد كردند (281897)
سبز
United Kingdom
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۸:۴۸
رافا نیما رحیمی اصلاح طلبه؟مرتضوی اصلاح طلبه؟ دانشگاه ایرانیان مال اصلاح طلبانه ؟زنجانی رفیق اصلاح طلبانه........ (281990)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۹:۱۰
نه ذاذاش اتفاقا" شیوخ اصولگرایان فساد کردند چرا که فساد از سال 84 شروع و در سال 92 پایان یافت و در این مدت شیوخ اصولگرایان از دولت فساد از جان و دل حمایت میکردند و شیوخ اصلاحات و کارگزاران فریاد میکشیدند که کشور را دارن غارت میکنند اما شیوخ اصولگرایان کر شده بودند و این اعلام خطرها را جدی نگرفتند اما تازگیها از خواب بیدار شدند و ناله وا اسلاما سر میدهند .اره ذاذا نیما (282001)
شیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۳۵
خیلی ار رسانه های اصلاح طلب کینه به دل دارید چون این روزها بدجوری دارن پته ی فسادهاتون رو در دولت قبل رو می کنن. مرتضوی، رحیمی، زنجانی زاده قصه ی هدیه های جناب مرتضوی هم که پیگیری بشه سهم ما هم معلوم میشه. کم به زور و تهدید روزنامه های اصلاح طلب را می بندید حالا زندگی و شغل و نان روزنامه نگار حقیقت جو و مردمی را هم می خواهید تعطیل کنید؟! (281846)
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۴۰
اینها را باید از مجلس بیرون کرد. هر روز یه بی آبرویی دارن اینا. یه روز تنها نماینده ی مردم و فرزند مطهر استاد انقلاب را می زنند، یه روز به خاطر آقازاده های مفت خور بورسیه شون 5 تا وزیر علوم را رد صلاحیت می کنن، امروزم چشم دیدن روزنامه نگاری که زشتی اعمالشون رو فاش می کنه و کارهاشون رو به مردم گزارش میده ندارن. (281851)
وحيد
Netherlands
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۶:۱۸
اين حضرت اقا بزودي طرح ممنوع التنفس بودن را هم به مجلس ميبره!!!! (281934)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۷:۳۱
دولت تحریم وفساد (281955)
لطفا منتشر کنید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۰:۳۷
شماها که همیشه این شعار آمریکاییها رو دلیل بر ظالم مستکبر و..میدونستین (یه سرخپوست خوب یه سرخپوست مرده ست)پس چی شده که از جهل 200سال پیش اونا جلو زدین؟مرگ برا همسایه ست؟ (282060)
پژمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۱:۳۲
مقدسات اونا يا مردم؟! (282096)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۰:۵۷
خجالت هم خوب چیزیه،معاون اول دوستت احمدی نژاد به جرم دزدی محکوم شده،صدات در نمیاد.همین شما بودید که جاده صاف کن دولت قبل شدید با اون همه فساد.شماها هم باید محاکمه بشید. (281769)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۰۲
شاید خرجی کم آورده! (281793)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۲۱
تست دوپینگ جالب بود واقعا ایشان همه توانش را برای خدمت آنهم درلوای نمایندگی صرف میکند!اگر ازایشان آزمایشی به عمل آیدعلت این انرژی های مازاد مشخص خواهد شد (281839)
فربد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۵۰
وای به حال دولتی که معاون اولش این آقا دزده باشه چقدر اموال مردم را غارت کرده که . . . ا میدواریم دست اونایی که تا حالا رو نشده هم هر چه سریعتر رو بشه تا معنی پاکی و عدالت را بفهمیم. (281864)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۴:۲۸
دوست عزیز خجالت بکش عزیز من!
شما چقدر ساده این! یک میارد و دو ملیارد پوله که اینقدر جار و جنجال راه انداختن؟!

فرق 2 میلیارد با 12 میلیاردی که تو دولت سالمندان کشف شد چقدره؟
کو ؟ یک کلمه گفتن کی بوده کی نبوده؟

اینا همه سیاسی بازیه عزیز... دولتی که اومده مخالف دولت قبله ... طبیعیه این بازیا... متاسفم برای ساده لوحی شما... (281882)
رضا
Canada
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۴:۵۴
خودتی.... تو هم از همین قماشی حال میخوای مظلوم نمایی کنی و جرمش رو کم جلوه بدی؟ نخیر این خبرا نیست دوره شما دیگه سر اومده از حالا به بعد وقت جواب پس دادن و دادگاه و محاکمه هست اون 12 میلیاردی هم که ادعا میکنی زیر سر همین دوستان دزد دولت پاک دست بود! (281888)
ا ت ش ب ی گ زاده
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۵:۵۹
میلاد فقط 12/000میلیارد بابک زنجانی را داشته باش .امیر منصور اریا چرا اعدام شد؟
7/000میلیارد سه تا صراف که این مجلس گندش را در اورده چیه ؟ برو اق پسر خودتی (281927)
نيما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۵:۰۹
اتفاقا پايداري اولين گروهي بود كه بعد از منحرف شدن احمدي نژاد از اون اعلام برايت كرد (281898)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۹:۱۲
راست میگی پس تو خبر نداری تازگیها با احمدینژاد یه جا جمع شده بودند .دنیا را اب برد اقا نیما امثال تو را خواب (282003)
nani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۱:۱۲
واقعا که چه به حق و با سرعت بالا دارن مشکلات مردم رو حل می کنن... باید به این آقا هم نشان درجه یک بدن.. خیلی زحمت می کشه...
البته یه تست دوپینگ هم باید بده... (281771)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۵:۳۰
چرا درک نمی کنید؟ ایششون نگرانند ببخشید دلواپسند. هر روز داره فساد مالی یکیشون رو میشه و این وسط روزنامه نگاران عزیز مردمی خیلی بهشون زحمت می دن. مرتضوی و زنجانی کم بود حالا رحیمی هم رفت زندان و این آقایون اصلا از کجا سبز شدن؟ دور دوم انتخابات مجلس در دوره ی احمدی نژاد و با چپوندن نیروهای انحرافی در مجلس. فرداست که یکی از روزنامه نگارها سرنخ رو بگیره و بعله جناب . . . هم ماهیتش روشن روشن بشه. معلومه از خبرنگارا متنفره. در کشور ما هم پلیس برای اینا یعنی روزنامه نگار.... (281908)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۱:۱۳
اين نمايندگان گروه پايداري شده أند بلاي جان ملت ايران از اين به بعد دولتمردان و روزنامه نگاراني كه موافق با اين گروه حداقلي نمي باشند حتما بايد براي أب خوردن هم از اينان أجازه بگيرند ملت ايران بايد در انتخابات اينده مجلس را لوث وجود اين نمايندگان پاكسازي كنند (281772)
اردوان
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۱:۳۵
انگشت نگاری چطور؟
اگر چندبار انگشت نگاری عظمت مندانه شدید هم می شود ممنوع الانگشت نگاری شوید؟ (281780)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۱:۵۶
چیه دلتان واسه شارلی تنگ شده؟ (281787)
سهند زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۹:۱۳
من چارلیم که چی؟ (282005)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۰۱
گروه پایداری مثل تفکرات محدود خودشان، فقط دنبال محدود کردن مردم هستند. البته با این نگرش محدود، خودشان هم محدود شده اند (۵ درصد). (281792)
شهرزاد
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۱۷
این عده میخواهند چه بلایی سر ملت مظلوم در اورند هرروز یک مسییله ای بپا میکنند ولی از حق وحقوق مردم فراری هستند وبفکرر خود و اطرافیانشان هستند یک عده کارهایی میکنند انگار که نه از اخرت خبریه ونه از جهنم (281801)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۲۶
واقعا شرم آوره کسی که احمدی نزاد بهش نشان درجه یک خدمت می ده و به خودش افتخار می کنه که همچین معاونی داره در دادگاه اول به 15 سال حبس ورد مال 3/8 میلیلرد تومن محکوم میشه و بعد از اعتراض رای دیوان عدالت به 5سال و 91 روز زندان و 3/8 میلیارد رد مال محکوم میشه . من جای این پایداری ها و طرفدارهای احمدی نژاد بودم دیگه دهنمو می بستم و ساکت یک گوشه می نشستم . چقدر اینها به مملکت خیانت کردند فقط خدا می داند و بس (281809)
زمیر
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۲۸
فکر کنم اولین نفر خود همین اقای رسایی باشه
با اون نشریه در پیتش (281811)
محمد
France
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۹:۱۸
رسایی فکر میکند هرچه روزنامه های بیشتری بسته شود تیراژ نشریه درپیتی خودش بالاتر میرود! البته او نامی برای نشریه خودش تعیین کرده که همواره از چشم زخم! مصون است (282012)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۳۰
باور کنید از بس حرفهای بی حساب و کتاب از این جبهه پایداری شنیده ام من خودم که اهل هیچ گروه و دسته ای نیستم در انتخابات بعد فقط میرم و می پرسم که لیست اصلاح طلب کدومه و هرکی باشه فقط مورد تایید جبهه اصلاح طلب باشه رای می دم و مطمئن هستم که بیشتر ملت با همین افکار در انتخابات شرکت میکنن و مجلس رو از وجود چنین افرادی پاک می کنن (281813)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۳۰
من یه معلمم و از نمایندگان محترمی که معیشت منزلت و رتبه بندی ما رو رها و به طرح های افراطی رای بدهند راضی نیستم (281814)
سرگیجه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۳۵
این بابا "حمید امامی" یا "سعید رسایی".......... (281817)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۲:۵۱
خدای من ،به خداییت قسم دیگه از این جماعت خسته شدم.......... (281825)
ا ت ش ب ی گ زاده
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۰۸
چرا جواب قلم را با ممنوع القلم میدهید شما چرا از منطق دیگران هراس دارید شما خیلی ضعیف هستید که دست به چنین کارهایی می زنید. اقای رسایی یه کم هم بجای این چرت و پرتها به فکر مردم باشید که به خاک سیاه نشانده شده اند البته توسط همان هاله نور که طرفدارش بودید و هستید (281831)
دریاچه ارومیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۰۹
عزیزم قلم ها اگه نباشن که شما مردم رو به صلیب میکشین .به جای این حرفا برین پول جمع کنین برای حکم دادگاه معاون اول پاکترین دولت جهان.شما از پاکی و ادب و انسانیت همین قدر حالیتونه (281833)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۲۳
مطابق قانون اساسی هیچکس نمی تواند آزادی های مردم را ولو با تصویب قوانین محدود سازد. (281841)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۲۳
مردم فقط پناه ببيريد به خدا از دست متعصبين جاهل همانگونه امامانمان نيز به خدا پناه بردند والسلام (281842)
بزرگواري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۲۹
زياد تند مي ري بپا نيفتي زمين (281845)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۳:۴۴
مملکت دست اقلیتی ست که ادعای قیمومیت مردم را دارند و براین باورندکه فقط آنان میدانندو اکثریت ملت نه بلوغ اجتماعی دارند و نه سیاسی و نه مذهبی و بد و خوب خود را تشخیص نمیدهند (281854)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۴:۰۰
شما افراطی ها مى خواهيد همه خفه بشن و جلو گند کارى شما ها رو نگيرند و شما هر کاری مى خواهيد بکنيد از على مطهرى تا ........شرم بر شما باد که اسلام اسلام مى کنيد شما ها اسلام را بدنام کرديد يه عده ادم..... (281869)
ا ت ش ب ی گ زاده
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۴:۰۲
عمر سیاسیت تمام است هیچ کاری نمیتوانی بکنی برو رسایی که انشاالله برنگردی که کشور توس شماها و با دستان شماها به فلاکت رسید. (281871)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۴:۵۶
آقای روحانی مردم باید تا کی این وزیر کشور اصولگرا و استانداران و فرمانداران احمدی نژادی و غیر همسو با نظر مردم را تحمل کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگر شما فقط و فقط با حمایت اصلاح طلبان رای نیاوردید پس چرا همه پستها را به مخالفان خود و اصولگریان و کسانی دادید که 8 را مردم را زجر دادند و اصلاح طلبان هیچ سهمی ندارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (281890)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۵:۵۱
رسایی حبیبی رو عشق است عجله کار شیطونه نوبت خودت هم فرا میرسه مطبوعات اصلاح طلب باید باشه عکست رو تیتر بزنه دیدی دادکان چی گفت نترس عزیزم (281922)
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۵:۵۵
چه تفاوتی است میان تفکر داعش واین گروه؟
افسوس و صد افسوس که اکثریت به جای انتخاب سرنوشت خود بنشینند پای ماهواره و تخمه خوری و افتخار کنند که رای نمی دهندو بعد ۴ سال بنشینند و بگویند ای کاش ۱۰ دقیقه آره ده دقیقه میرفتیم پای صندوق تا حداقل این بنده خدا اشتباهی اینج ا ننشیند (281923)
حقگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۶:۴۴
خوب است مسئولین قوه قضائیه، بخاطر رضای خدا و خوشحالی مردم هم که شده ،پرونده محمود احمدی نژاد را پیگیری کنند.رئیس پاک ترین دولت خودش در آخرین روز حکومتش16میلیارد تومان را از حساب ریاست جمهوری
به حساب دانشگاه تخیلی اش واریز نمودند.بررسی کنید در یک روز حکومتش 16 میلیارد برداشت نموده،در 2920روز حکومتش چقدر برده است؟ (281943)
سولدوزلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۶:۴۶
طرح فوری و لازم الاجرای ممنوعیت سیاسی برای آقای حمید رسایی برای نظم و حفظ ثبات کشور لازم و ضروری می باشد. (281945)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۷:۲۵
آقا فکر نکنید اینا بشینند و دست روی دست بزارند بالاخره تا انتخابات باید کاری کرد. (281951)
دانیال دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۸:۲۶
آقای رسایی فراموش کرده که خودش:
1) در دولت قبل بودجه کلان دولتی با اعمال نفوذ برای بصیرت افزایی!!! و چاپ مقالات سفارشی گرفته.
2) خودش تا به حال چندین بار از هیأت نظارت بر مطبوعات به عنوان مدیرمسئول هفته نامه ۹ دی، تذکر گرفته!
3) خودش با شعار ساده زیستی آمد اما ماشین مدل بالا و موبایل آمریکایی و... داره.

http://www.tabnak.ir/fa/news/468728 (281976)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۹:۱۵
افرین دانیال بازم بگو هر کی هر چی از این قوم میداند بریزد بیرون تا برای این جماعت جانماز اب کش حیثیتی نماند الان هم به فضل خدا حیثیتشان اندازه یک موی رگ است . (282008)
م ح م و د ب ی ن ظ ی ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۹:۲۹
الان خیلی ازادی قلم هست . واقعا اون کسانی که درست و عالمانه مینویسند ازادی قلم دارن .اگر اینجوره چرا این افراد داخل زندان بود در (282019)
فارض
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۱۹:۵۴
نعمت روى زمين قسمت پر رويان است خون دل ميخورد آن كس كه حيائى دارد!
عجب بعضيها در پرروئى پايدارند! اگه اين جماعت غيرت داشتند بعد از محكوميت قطعى معاون اول دولت پاكدست بايد دسته جمعى هاراگيرى ميكردند، نه دنبال .. (282031)
نفتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۰:۱۰
اقای مدرس هم می تونست یک باند مسلح درست کنه و مخالفان افکارش رو قتل عام کنه که نکرد چون معتقد به اسلام بود عالم بود ازاین نکات تاریخی زیاد هست نمیدونم اقایون به چه چیزی فکر میکنند (282042)
ترس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۰:۳۱
او حق دارد. چون رسانه ها و روزنامه هایی که او می خواهد تعطیل کند همان هایی هستند
که فسادهای دولت مهرورز آقایان را افشا کردند و ظاهرا خطر این افشاگری ها به زودی دامن
همین آقایون را هم خواهد گرفت. (282056)
کانون بشری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۲ ۲۰:۵۲
آزادی بیان یعنی حمایت از توهین کنندگان به پیامبر مسلمانان؟!! آزادی بیان یعنی زیرسوال بردن حکم الهی قصاص؟!!
ننگ بر شما (282071)