به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۸:۱۱
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۲ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۴۹۳۱۱

ماه عسل با تورهای گردشگری "داعش"!

گروه بين‌الملل: نام "داعش" با جنایت، خشونت و کشتار شناخته می شود. گروهی که اکنون کنترل "موصل" و برخی از مهم ترین پالایشگاه های عراق را برعهده گرفته و در سوریه نیز فعال است تصمیم گرفته تا با برگزاری "تورهای سیاحتی" مناطق تحت اشغال خود را به تروریست های خارجی معرفی کند. اتوبوس های داعش میزبان زوج های جوان تروریستی در عراق و سوریه هستند که مایل به دیدار از مناطق تحت اشغال آن گروه هستند.
ماه عسل با تورهای گردشگری "داعش"!
به گزارش "تدبیر"، خبرگزاری "فرانسه" با انتشار گزارشی درباره برگزاری تورهای مسافرتی "داعش" برای تروریست ها نوشته است:"آدم ربایی، سنگسار، شلاق و اعدام تنها اقدامات شناخته شده "داعش" هستند. اکنون این گروه در کنار این اقدامات جنایتکارانه به سرمایه گذاری بر روی صنعت "گردشگری" نیز پرداخته است.

تعداد زیادی از تروریست های عموما خارجی برای گذراندن ماه عسل از طریق اتوبوس های داعش به بازدید مناطق مختلف تحت اشغال داعش می روند. در حال حاضر، دو بار در هفته تورهای مسافرتی توسط گروه داعش از "رقاع" سوریه تا "انبار" عراق برگزار می شوند. اتوبوس های گردشگری داعش با پرچم های سیاه و سفید داعش شناخته می شوند. هم چنین در جریان این سفر سرودهای جنگی نیز خوانده و نواخته می شوند. "ابوعبدالحرمن الشیشانی" یکی از اولین مشتریان تورهای مسافرتی داعش است. او 26 ساله است، از چچن آمده و برای گذراندن ماه عسل با همسر خود "هدی سلامه" همسفر تورهای داعش شده است. "سلامه" به شوخی در این باره می گوید:"پس از آن که ازدواج کردیم به انبار آمدیم. در اینجا نیروهای داعشی بسیار رمانتیک هستند."

خبرگزاری "فرانسه" در ادامه اشاره می کند که علیرغم آن که تروریست های داعشی با یکدیگر ازدواج کرده اند در اتوبوس های گردشگری باید جدای از یکدیگر بنشینند و در این باره می نویسد:"با این حال، آنان نمی توانند در کنار یکدیگر بنشینند. زنان در بخش پشتی اتوبوس نشسته و مردان در قسمت جلویی می نشینند. راننده اتوبوس نیز تا مدت ها سرودهای جنگی را پخش می کند و پرچم داعش از اتوبوس سمت بیرون برافراشته شده است."

"سلامه" در ادامه مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری "فرانسه" اظهار داشته که سفر او و همسرش از "تل ابیض" در مرز سوریه . ترکیه آغاز شده و در انبار عراق پایان یافته است. او هم چنین گفته که برای سفر در مناطق تحت اشغال داعش روادید مورد نیاز نیست. "سلامه" هم چنین گفته است که تورهای برگزار شده توسط داعش رایگان نیست و بستگی به میزان مسافت سقر هزینه از مشتریان دریافت می شود.
"ابوقطیبه القطیبی" یکی از تروریست های سوری از استان "دیرالزور" است که وظیفه هماهنگی تورهای مسافرتی داعشی ها را برعهده دارد. او می گوید بیش تر مشتریان این تورها را تروریست های خارجی تشکیل می دهند. این تروریست داعشی می افزاید:"اکثر آنان خارجی هستند. آنان به زبان انگلیسی صحبت می کنند و لباس های طرح افغانی را به لباس های نیروهای داعشی ترجیح می دهند. مردانی که در اتوبوس ها سفر می کنند مسلح نیستند با این حال خودروهایی که آنان را اسکورت می کنند متشکل از نیروهای مسلح هستند."

"ابوابراهیم الرقاوی" یکی دیگر از فعالان داعش در "رقاع" است. او درباره تورهای مسافرتی می گوید:"اتوبوس های تورها دو بار در هفته در روزهای چهارشنبه و یکشنبه حرکت می کنند. کار آن ها همانند سایر شرکت های مسافرتی است. تنها تفاوت این است که آنان مجاز به رانندگی و حمل و نقل در مناطق تحت کنترل داعش در عراق و سوریه هستند. او هم چنین اظهار داشته که افراد محلی از جمله برخی از اعضای قبایل در شمال سوریه نیز از این تورها استقبال کرده و با آن ها به غرب عراق سفر می کنند. "ابوابراهیم" در مصاحبه با خبرگزاری "فرانسه" اظهار داشته که سایر مسافران از اتوبوس های داعش برای انجام کارهای تجاری استفاده می کنند.