به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۱ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۵۸۶۳۸

بازداشت ۵۰ نفر از اراذل و اوباش در اصفهان

گروه جامعه: نيروي انتظامي اصفهان روز چهارشنبه ۵۰ نفر از افراد اراذل و مزاحمان مخلان آرامش اجتماعي این شهر كه اغلب آنان سابقه «ایجاد رعب و وحشت در مردم»، «مزاحمت»، «گوش‌بری، بریدن بینی، دعوا، درگیری و «خرده‌فروشی مواد مخدر» داشته‌اند را بازداشت كرد.
بازداشت ۵۰ نفر از اراذل و اوباش در اصفهان
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه این افراددر راستای اجرای طرح امنيت محله محور دستگیر شده‌اند گفت: ایجاد رعب و وحشت در مردم، مزاحمت، جراحت (مثل گوش بری، بريدن بینی)، دعوا، درگیری و خرده فروشی مواد مخدر از جرم های این افراد است. سرهنگ یاردوستی افزود: از اين افراد شرور 15 دستگاه موتور سيكلت، 5 خودرو سواري 4 كيلوگرم انواع مواد مخدر و روان گردان ،65 قبضه انواع سلاح هاي سرد و مواد الکی كشف و ضبط شد.

وي با بيان اينكه پليس با قاطعيت با ممتخلفان و مزاحمان نواميس مردم برخورد مي كند گفت: ماموران پلیس پس از انجام تحقیقات، پاتوق و مخفیگاه 50 شرور سابقه دار را شناسائی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات ویژه همه را دستگير كردند. سرهنگ ياردوستي با بیان اینکه برخورد با اراذل و اوباش در اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی استان قرار دارد افزود: نیروی انتظامی به هیچ وجه در مقابل ایجاد مزاحمت و رفتارهای هنجارشکن اراذل و اوباش کوتاه نخواهد آمد و به شدت با این افراد برخورد قانونی صورت می‌گیرد

معاون پلیس آگاهی ناجا:
طی ۲۴ ساعت آتی اخبار جدیدی از پرونده اسیدپاشی منتشر می‌شود
از سوي ديگر، معاون پليس آگاهي كشور گفت: نتیجه پرونده اسدپاشي در کمیسیون‌های مربوطه در حال بررسی و در صورت نهایی شدن، اعلام می‌شود. سرهنگ هادی مصطفایی در گفتگو با «نسیم» با اشاره به اینکه جهت بررسی این پرونده هم اکنون به همراه تعدادی از همکاران در اصفهان است، گفت: به عنوان مشاور در کنار سایر مسئولین مربوطه حضور داریم و در صورت نهایی شدن پرونده، نتیجه اعلام خواهد شد.

از سوي ديگر «حسین ذوالفقاری»، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور كه برای بررسی و پی گیری مساله اسیدپاشی در اصفهان و اقدامات شورای تامین استان ماموریت یافته است، گفت:« با توجه به مجموعه بررسی های انجام شده، تا این لحظه به طور قطع اعلام می‌کنیم که این اقدام سازمان یافته نیست، کار گروهی نیست و تحقیقات ما نشان می‌دهد که کار یک نفر است اگرچه ممکن است در روند رسیدگی احتمال این که وی همکاری داشته باشد نیز می‌رود. اما این که فرد موردنظر به جریان یا گروه سیاسی خاصی وابستگی داشته باشد، وجود ندارد. این موضوع به طور کلی یک جریان سیاسی نیست و هیچ جریان سیاسی از این نمی‌تواند استفاده کند چرا که نزدیک به یقین کار یک نفر است. »
او گفت آخرین اسیدپاشی در 23 مهرماه اتفاق افتاده و تاکنون همان چهار مورد اسیدپاشی مورد تایید است و بیش تر از این نیز صحت ندارد:« آن چه که امروز در شایعه ها و فضای مجازی شنیده می‌شود، مردود و مورد دیگری در استان نداشته‌ایم. »

4 نفر يا 7 تا 8 نفر؟

در حالی معاون امنیتی و انتظامی تعداد قربانیان اسیدپاشی را تنها چهار عنوان اعلام و تعداد بیش تر آن ها را شایعه دانسته است که «احمدی‌مقدم»، فرمانده پلیس صبح روز چهارشنبه تایید کرد هفت یا هشت مورد اسید‌پاشی در ماه اخیر در شهر اصفهان رخ داده است.