به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۱ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب : ۴۷۱۴۴

زنان مبتلا به ام.اس از گرما دوری کنند

گروه سلامت: بنابر نتايج تحقيق انجام گرفته توسط محققان انستيتوي علم سلامت زيست محيطي، اشعه ماوراي بنفش خورشيد مي‌تواند علايم برخي بيماري‌هاي خود ايمني را به ويژه در زنان تشديد كند.
زنان مبتلا به ام.اس از گرما دوری کنند
به گفته محققان، زناني که در مناطقي كه بيشتر در معرض نور خورشيد قرار دارند، زندگي مي‌كنند وقتي به بيماري خود ايمني عضلات به نام ميوزيت مبتلا مي‌شوند احتمال اين كه به درماتوميوزيت مبتلا شوند، بيشتر از احتمال مبتلا شدن آنها به پولي ميوزيت است. به نقل از سایت Science Daily، درماتوميوزيت عضلات را ضعيف مي‌كند و باعث بروز راش‌هاي پوستي مي‌شود. علت اصلي اين رابطه هنوز مشخص نيست.

زنان بيش از مردان به بيماري‌هاي خود ايمني مبتلا مي‌شوند و اين بررسي تنها رابطه قرار گرفتن در نور آفتاب و بروز درماتوميوزيت را در زنان ثابت كرده است. بيماراني كه داراي درماتوميوزيت و پولي ميوسيتيس هستند بدن‌شان داراي آنتي بادي‌هاي خاصي است كه يكي از آنها anti-Mi-2 نام دارد و محققان از تحقيقات پيشين مي‌دانستند كه نور خورشيد مقادير پروتئيني كه اين آنتي بادي به آن وصل مي‌شود را افزايش مي‌دهد.

در اين مطالعه محققان 380 بيمار مبتلا به اين دو بيماري را بررسي كردند و ميزان anti-Mi-2‌ را در آنها اندازه‌گيري كردند. به گفته محققان علي رغم مشخص نبودن علت اصلي پديد آمدن بيماري‌هاي خود ايمني، به احتمال زياد يك يا چند عامل محيطي در افرادي كه از لحاظ ژنتيكي مستعد هستند، در بروز بيماري‌هاي خود ايمني در زنان نقش دارد.
مرجع : ايسنا