گروه اقتصادی: حجم زیادی از صنایع کشور هر روز با قطعی برق آنهم بدون برنامه ریزی روبه رو هستند که همین امر آسیبهای زیادی را به صنایع مختلف وارد کرده است. به عنوان نمونه صنعت تولید تایر نیز متأثر از قطعی مکرر برق با زیان در تولید مواجه است که این موضوع اثرات منفی خود را بر کاهش تولید کارخانجات گذاشته ...
گروه اقتصادی: مدیر دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت گفت: در لاستیکهای سیمی سنگین نیاز کشور یک میلیون و ۱۰۰ هزار حلقه است و برای خودکفایی ۶۰۰ هزار حلقه کمبود تولید داریم.محسن صفدری مدیر دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت درباره میزان تولید لاستیک در سال گذشته گفت: ما در کشور ۱۱ واحد صنعتی تولید کننده ...
گروه اقتصادی: رئیس اداره لجستیک و زیر ساختهای تجاری وزارت صمت گفت: از یک سال و نیم پیش ارز دولتی لاستیک حذف شده و تا پایان سال گذشته تمام لاستیکهای دولتی در سامانه بین مصرف کنندگان توزیع شد.محمد علی امامی رئیس اداره لجستیک و زیر ساختهای تجاری وزارت صمت درباره مشکلات بازار لاستیک ...
گروه اقتصادی:برای نزدیک شدن قیمت لاستیک دولتی و آزاد به یکدیگر، سامانه جامع تجارت را راه اندازی کردند.در بازار لاستیک چه خبر است؟ مدت هاست که بازار لاستیک اوضاع خوبی ندارد، خریداران چه برای لاستیک سواری چه سنگین با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند. در گذشته برای تامین نیاز داخل در کنار تولید، واردات لاستیک ...
گروه اقتصادی: در شرایطی که رانندگان و مسئولان سازمان راهداری بر مشکل رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی در زمینه تامین لاستیک در زمان و با قیمت و کیفیت مناسب تاکید دارند، مشخص نیست چرا مساله لاستیک که ماههاست دامنگیر این بخش شده حل نمیشود؟
به گزارش ایسنا، از روزی که ارز ...
گروه اقتصادی: مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اعلام کرد که گزارشهایی از رانندگان درباره مشکلات آنها در زمینه تامین لاستیک از طریق سامانه کالا دریافت کردهایم و آن را به وزارت صمت انتقال دادهایم.داریوش باقرجوان اظهارکرد: از سال ۱۳۹۷ که مشکلاتی ...
گروه اقتصادی: دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور به مشکلات تولید، تامین و توزیع لاستیک مورد نیاز کامیونداران در بازار اشاره کرد و گفت: این مشکلات همچنان پابرجاست و بایدبه این نکته توجه کرد که در این زمینه امنیت و معیشت کامیونداران از همه چیز مهمتر است و نباید به نام حمایت ...
گروه اقتصادی: پس از آن که کمبود تایر سنگین در سال 1397 باعث اختلال در شبکه حمل و نقل باری و مسافری کشور شد و احتمال وقوع یک بحران ملی وجود داشت، وزارت صمت با همکاری سازمان راهداری پس از بررسی ابعاد مختلف موضوع از نحوه تأیید ثبت سفارشها تا نظام توزیع معیوب، در نهایت یک نظام توزیع سیستمی بقرار ...
گروه اقتصادی: رییس اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشور اعلام کرد که همچنان مشکل لاستیک برای رانندگان اتوبوس وجود دارد و کمبود ارز مورد نیاز برای واردات و کمبود لاستیک مورد نظر رانندگان، دلیل گرانی آن در بازار است.به گزارش ایسنا، مدتهاست مشکل کمبود لاستیک در کشور وجود دارد هر روز رانندگان ...
گروه اقتصادی: طبق آمار اعلام شده توسط تولیدکنندگان تایر، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۱۹۸ هزار و ۳۳۹ تن تایر تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۹ درصد افزایش یافته است.به گزارش ایسنا، طبق آمار، طی ۹ماهه سال جاری ۱۸ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۸۱۸ حلقه تایر در کشور تولید شده است که به لحاظ ...
گروه اقتصادی: در شرایطی که رانندگان کامیون و وسایل حملونقل عمومی سنگین با مشکل کمبود لاستیک و گرانی آن دست و پنجه نرم میکنند، دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور دلایل این وضعیت را تشریح کرد.کامیونداران و رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی سنگین مدتی است با مشکل کمبود ...
گروه اقتصادی: بر اساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار، زنجیره توزیع لاستیک های سواری در سامانه جامع تجارت ثبت می شود. همچنین مقرر شده است که لاستیکهای سنگین وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی با قیمتهای تعیین شده از طریق سامانه جامع تجارت یا حواله سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای استانها ...
گروه اقتصادی: ۲۶ آذرماه به نام روز راننده و حمل و نقل نامگذاری شده است، این صنف زحمتکش همواره با مشکلاتی مواجه بوده اند و از سال گذشته شاهد آن هستیم که قیمت بسیاری از اقلام مورد نیاز کامیون داران از جمله لوازم یدکی و لاستیک با رشد جهشی رو به رو شده است. ۱۵ سال پس از زمان صدور فرمان حضرت امام خمینی ...
گروه اقتصادی: در پی برخی نقلقولهای اخیر مبنی بر احتمال کاهش قیمت تایرهای خودرو (پس از تصویب افزایش ۵۰ درصدی) در پی کاهش نرخ ارز، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر ضمن رد این موضوع با تشریح عوامل موثر بر قیمت تایرها، فشارهای وارده برای ثابت نگه داشتن قیمتها را عاملی برای از بین رفتن انگیزه ...
گروه اقتصادی: سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لاستیک از افزایش ۵۰ درصدی قیمت لاستیک از ۲۸ آبان ماه خبر داد. مصطفی تنها گفت: براساس توافقات بعمل آمده میان تولیدکنندگان قیمت لاستیک 50 درصد افزایش خواهد یافت.
وی با اعلام اینکه البته با توجه به افزایش نهادهای تولید افزایش 50 درصدی جوابگوی ضرر تولیدکنندگان نیست،...
گروه اقتصادی: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت گذاری لاستیک آزاد و به تولیدکنندگان واگذار شد.مطابق مصوبه ستاد تنظیم بازار ارز تخصیصی به لاستیک های سنگین وارداتی همان 4200 تومان خواهد بود که مطابق محاسبات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از طریق سامانه جامع تجارت و با حواله سازمان راهداری و ...
گروه اقتصادی: رانندگان وسائل حملونقل عمومی از انواع کامیون تا اتوبوس، مینیبوس و سواریهای کرایه پلاک عمومی بینشهری، گلایههایی درباره گرانی، کمبود، کیفیت و توزیع لاستیک دارند که این مشکل به نظر برای رانندگان کامیون نمود بیشتری پیدا کرده است و با ترخیص ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک ...
گروه اقتصادی: دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران از چهار برابر شدن قیمت لاستیک در شرایط کنونی و پس از برداشتن ارز دولتی آن انتقاد کرد و گفت: چرا باید قیمت یک حلقه لاستیک از واردات تا بازار داخلی بیش از دو برابر شود و نظارت دقیق و درستی روی تولید و واردات آن وجود نداشته باشد؟به گزارش ایسنا،...
گروه اقتصادی: روزنامه اعتماد نوشت: برخی واردکنندگان تایر پس از افزایش نرخ ارز اقدام به توزیع لاستیکهای تاریخ گذشته در بازار کردند، این در حالی است که طول عمر لاستیک سه سال است و بعد از سه سال لاستیکها منقضی میشوند اما متاسفانه در سال ۲۰۱۸ لاستیکهایی به فروش رسیدند که تاریخ حواله ...
گروه اقتصادی: دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران اظهار داشت: یک میلیون حلقه لاستیک از طریق تولید داخل، 500 هزار حلقه واردات رسمی و 3 میلیون و 500 هزار حلقه لاستیک از طریق واردات غیررسمی وارد کشور میشد، که واردات غیر رسمی هم یا با کولبران، یا در مناطق آزاد و یا به صورت واردات انبوه ...