به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۳:۰۸
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۱۷۱۰۰
چرا افراطيون داخلي با اسراييل همسويي دارند؟

دیپلماسی روحانی؛ انزوای اسرائیل

گروه سياسي: عملکرد ریيس جمهور تازه ایران، به عنوان فردی میانه رو و خواهان تغییر وضع موجود و کسی که رسانه‌هاي جهان غرب در فضای تندرویهای گذشته کشور برای او کوچکترین شانسی جهت دستیابی به ریاست جمهوری متصور نبودند از یک سو پدید آورنده شادی و امید برای ایران و جهان و از سوی دیگر شکست و عزلت برای دشمنان وطن در عرصه خارجی شده است. و نكته پندآموز همسويي اسراييل با افراطيون داخلي است كه هر دو از نزديكي ايران و غرب به شدت نگران، عصباني و آشفته‌اند!
دیپلماسی روحانی؛ انزوای اسرائیل
اشکان بنکدارجهرمی

واکنش رژیم اسرائیل که از زبان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور شنیده مي‌شود از ابتدای انتخاب روحانی نشان از احساس نارضایتی عمیق، شکست و عصبانیت داشت. نتانیاهو با بکار بردن ادبیاتی سخیف و خلاف عرف دیپلماتیک رئیس جمهور کشورمان را «گرگی در لباس میش» خواند. وی که سیاستهای تندروانه دولتش را آنچنان که باید، مورد اقبال مقامات اروپایی و حتی میانه روهای آمریکایی نمی بیند عملکرد روحانی را به عنوان مهمترین عامل در به شکست کشاندن روشهای توسعه طلبانه اسرائیل مي‌داند.

نتانیاهو پیش از سفر به نیویورک ‌گفت «لبخند روحانی» نباید کسی را بفریبد، و روزنامه اسرائیلی معاریو از کارزار نتانیاهو برای «مقابله با لبخند روحانی» در سفر نخست وزیر اسرائیل به آمریکا خبر داده بود. در شصت و هشتمين همايش مجمع عمومی سازمان ملل متحد که حضور حسن روحانی در آن از يکی از مهمترين رخدادهای اين همايش ارزيابی شده، وی از سخنان وزین و منطقی روحانی که مورد اقبال جهانیان و قدرتهای غربی قرار گرفته و به جمهوری اسلامی وجهه‌اي درخور داده است به شدت ناخشنود است. نتانياهو گفته است که جهان بايد نسبت به تاکتيک‌های فريبکارانه! جمهوری اسلامی ايران در زمان رياست جمهوری روحانی، هوشيار باشد.

نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل و مصاحبه با رسانه‌های آمريکايی، برنامه هسته‌ای ايران را با کره شمالی مقايسه خواهد کرد. نتانياهو با اين قياس می‌خواهد هشدار دهد که با وجود مذاکرات هسته‌ای جامعه جهانی با ايران و حتی درصورت به توافق رسيدن کشورهای ۱+۵ با جمهوری اسلامی، اين کشور هنوز می‌تواند به بمب اتمی برسد. آگاهان مرتبط با هیأت اسرائیلی، به زعم نتانیاهو، تنها هدف روحانی از ابراز آمادگی برای کنار آمدن با غرب را کاهش تحريم‌ها و خريد وقت برای پيشبرد برنامه هسته‌ای ايران عنوان کرده اند!

نشست مجمع عمومی سازمان ملل روز سه شنبه دوم مهر کار خود را آغاز کرد و باراک اوباما رييس جمهوری آمريکا پس از رييس مجمع نطق خود را ایراد کرد و ساعاتی بعد حسن روحانی سخنرانی نمود. نطق نتانياهو اما برای شش روز بعد، نهم مهر، به عنوان يکی از آخرين سخنرانی‌ها قرار گرفته است. او يک روز پس از ديدار با اوباما در کاخ سفيد، در پشت تريبون مجمع عمومی سازمان ملل قرار خواهد گرفت. بسياری از تحليلگران اسرائيلی اذعان مي‌دارند با توجه به تفاوت رویکرد این دو مقام در قبال ایران، ملاقاتی آسان در انتظار نتانياهو با اوباما نيست و به نظر نمی رسد این دیدار با توافق طرفين به پايان ‌رسد.

انتظار می‌رود ژنرال سابق ارتش اسرائیل، که اکنون وجود حسن روحانی به چالش تازه‌ای برای دولتش مبدل شده در سخنرانی‌اش در سازمان ملل، خواهان ادامه سياست سختگيرانه جامعه جهانی و تشديد تحريم‌ها عليه ايران شود. به زعم کارشناسان سیاسی در حالی که اظهارات و سياست‌های ضد اسرائيلی و انکار هولوکاست از سوی محمود احمدی نژاد، سلف روحانی، شرايط سهلی را برای اجماع جهانی در برابر اسرائيل فراهم کرده بود، ولی نظر به اقبال بين‌المللی به حسن روحانی به عنوان رييس يک دولت جديد و اعتدال‌گرا، کار اسرائيل ديگر چندان آسان نخواهد بود.

يووال اشتاينيتز، وزير امور راهبردی اسرائيل، در این رابطه به خبرگزاری اسشویتد پرس گفته است که اسرائيل نسبت به اثرات «کارزار لبخند» روحانی و دستاوردهای احتمالی آن برای ايران حساس شده است.وی همچنین یادآور شده که ايران با بهره‌گيری از اظهارات ملايم روحانی، درتلاش آشتی با جهان است اما از سوی ديگر، کوشش برای پيشبرد برنامه هسته‌ایش را نيز رها نکرده است. نطق هوشمندانه رئیس جمهوری باعث شده تا در اسرائیل با وجود ساعت‌ها بحث‌های زنده سیاسی رسانه‌ها تا پاسی از نیمه شب، گفتمان غالب آنها تنها ترس و نگرانی عمیقی از انزوایی تازه باشد که دولت این کشور احساس می‌کند، بزودی در آن گرفتار می‌شود. مسلماً این گرفتاری ناشی از چالش بزرگی است که وجهه معتدل ریاست جمهوری اسلامی ایران برای اسرائیل به ‌وجود آورده است به گونه‌ای که یک ناظر سیاسی می‌تواند حس کند که نوعی جو نگرانی از احتمال بهبود مناسبات غرب با ایران، از هم اکنون بر فضای اسرائیل حاکم شده است.

روزنامه یدیعوت آخرونوت روز سه شنبه دوم مهر، همزمان با آغاز به کار شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، کاریکاتوری را منتشر کرد که حسن روحانی و بنیامین نتانیاهو در حال ورود همزمان به سازمان ملل درحالی دیده می‌شوند که روحانی شاد و قبراق است ولی نتانیاهو عرق
نكته پندآموز همسويي اسراييل با افراطيون داخلي است كه هر دو از نزديكي ايران و غرب به شدت نگران، عصباني و آشفته‌اند!
ریزان و مأیوس با خود می‌گوید: "احمدي‌نژاد کجا رفتی وقتی بهت احتیاج داشتم؟" این کارتون یادآور این واقعیت است که حضور مکرر رئیس جمهور سابق در سازمان ملل چگونه در راستای مظلوم نمایی اسرائیل بود و دولت اسرائیل برای قانع کردن جامعه جهانی به برقراری تحریم‌های سخت ‌تر علیه ایران، نیاز به کاری چندان سخت نداشت.

افراییم‌ هالوی، رئیس اسبق موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل، بار‌ها گفته بود اگر موساد میلیارد‌ها دلار خرج می‌کرد تا کسی را به مسند قدرتی مهم در صدر حکومت دشمنی مانند ایران بکارد، این مهره هرگز نمی‌توانست خدمتی بس عظیم‌تر از محمود احمدی‌نژاد به اسرائیل هدیه کند. سیاستمداران راستگرای اسرائیل، غربی‌ها را متهم مي‌کنند که حوصله روبه‌رو شدن با چالشی بزرگ به نام نظام ایران را ندارند! و چون خود خسته شده‌اند، به دیگران نیز توصیه می‌کنند که بختی دیگر برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای با ایران قائل شوند.

برای اسرائیل دست دادنی کوتاه حتی در حد احوالپرسی میان روحانی با اوباما در راهروهای سازمان ملل و یا در ضیافت ناهار دبیر کل سازمان ملل، اقدامی در حد فاجعه بود؛ به گونه‌ای که حتی یووال اشتاینیتز، وزیر امور راهبردی اسرائیل، در اقدامی غیر دیپلماتیک پا را از اختیارات خود فرا‌تر نهاده و به ریئس جمهوری آمریکا توصیه کرده بود که از این دست دادن نیز اکیداً اجتناب کند. به نظر می‌رسد خودداری رییس‌جمهوری ایران از این رویارویی کوتاه با اوباما و عدم حضور در ضیافت ناهار‌ بان کی‌مون، نفس کشیدن دولت اسرائیل را حداقل برای مدتی راحت تر کرد.

گرچه هیأت اسرائیلی در اقدامی که با پشتیبانی هیچ کشوری روبرو نشد پیش از ایراد سخنان رئیس جمهور کشورمان جلسه را ترک کرده بود ولی تفاوت این عملکرد هیأت اسرائیلی با هشت دوره گذشته در این بود که این بار ایران با وجهه مقبول بین المللی در طرف پیروز ایستاده بود و اسرائیل مستأصل در همراهی آمریکا و اروپا با عملکرد خویش، خود را در نوعی انزوا مي‌دید. شیخ دیپلمات که به خوبی از روابط حاکم بر جهان و دنیای غرب به ویژه تحرکات لابیستهای طرفدار صهیونیسم آگاه است در اقداماتی چند از جمله تبریک سال نو یهودی، همراه کردن نماینده کلیمیان ایران با خود در سفر به نیویورک و قرائت آیه‌اي از قرآن کریم که با هوشمندی در اشاره به زبور حضرت داود که برای یهودیان و دیگر ادیان ابراهیمی مقدس است، مانع از مظلوم نمایی رژیم اسرائیل گشت.

همچنین نتانیاهو در حالی دستور ترک جلسه را به هیأت اسرائیلی داده بود که هنوز دقایقی از پایان سخنرانی روحانی سپری نشده بود، خود در رسانه‌های اسرائیل ظاهر شد تا نه به زبان عبری، بلکه با زبان انگلیسی و با لهجه آمریکایی، بگوید که سخنرانی روحانی «سراسر فریب و دو رویی! و عیب‌جویی از آمریکا بوده است». این امر نشان مي‌دهد که نخست وزیر اسرائیل- در حالی که پایان نطق روحانی به وقت این کشور حدود ساعت یک بامداد بود- خود از تلویزیون‌های جهانی نطق رییس جمهوری ایران را شنیده و دیده بوده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص، سه شنبه دوم مهر در تحلیلی سیاسی نوشته بود تا نتانیاهو به سازمان ملل برسد و سخنرانی کند، «اسب راهوار ایرانی به پیش تاخته و کار نتانیاهو برای خنثی کردن اثرات حضور روحانی در نیویورک سخت‌تر خواهد شد». هاآرتص پس از سخنرانی روحانی در سازمان ملل نیز نوشت: «اسمش را هر چه می‌خواهید بگذارید، افسونگری، یورش‌های اغواگرانه، حمله‌های طلسم‌کننده یا جنگ با دلفریبی، اما حسن روحانی، رئیس جمهور ایران حمله‌ای تمام عیار با دیپلماسی عمومی به قلب‌ها و ذهن‌های آمریکایی‌ها آغاز کرده که چالش‌های جدید و بی‌سابقه‌ای را پیش روی نتانیاهو و سایر سیاستگذاران اسرائیلی قرار می‌دهد».

این روزنامه همجنین آورده است: «نتانیاهو اگر بخواهد در سخنرانی روزهای آینده‌اش در سازمان ملل ایران را با کره شمالی مقایسه کند مرتکب یک اشتباه می‌شود به ‌ویژه آنکه گزینه نظامی که نتانیاهو این همه از آن حمایت می‌کند، راه حل کارسازی برای برنامه هسته‌ای ایران نیست». در مجموع به نظر می‌رسد نتانیاهو در روزهای آینده در واشنگتن و نیویورک با بهره‌گیری از باندهای پرنفوذی که طرفداران اسرائیل در نهادهای مختلف آمریکایی و به‌ ویژه در کنگره دارند، اثرات حضور روحانی را خنثی کرده و بکوشد رشته‌های بافته شده توسط او و وزیر خارجه ایران، را پنبه کند.

ولی اظهارات اوباما به عنوان بلند پایه ترین مقام کشوری که حامی اسرائیل است در مورد دادن فرصت به دیپلماسی در قبال ایران و گفتگوی ظریف و کری وزرای خارجه دو کشور ایران و آمریکا در حاشیه نشست 5+1 از هم اکنون نشان مي‌دهد نتانیاهو جز سرخوردگی و انتظار انزوای روز افزون سیاستهایش در سطح بین الملل چیزی حاصل نخواهد کرد.

ایرانیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۰۹:۰۹
می بالم به :
24 خرداد 92
انتخابم
رییس جمهور دوست داشتنیم
و . . . (137362)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۴:۱۰
واقعا دوست داشتنیست... (137637)
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۰۹:۰۹
افراطیون داخلی ، آمریکایی و اسراییلی برای ادامه حیات نیازمند دشمن هستند! بنابراین اگر همسو عمل کنند نباید تعجب کرد . یادمان باشد آن مرد که دیگر رفته است چه بخوبی بهانه دست نتانیاهو می داد....! (137363)
ناصر (موج نو )
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۰۹:۱۳
افراطیون داخلی منافعشون همیشه با دشمنی و جنگ و جدل همراه بوده. و هیچ کاری هم به منافع ملی ندارن. منافع خودشون تامین بشه براشون کافیه.ملت کیلویی چند.
اینها همشون دارن منافع اسراییل رو در ایران تامین میکنن. (137366)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۰۹:۱۹
تندروي باعث عقب افتادگي و ماندن در گذشته است. تاسف انجاست كه 8 سال تندروي و ديپلماسي نابخردي را شاهد بوديم و كوچكترين اعتراضي نشد. اما به محض شيوع تفكر و عقلانيت صداي واويلتاي عده اي قليل بلند مي شود. نكته اينكه نبايد رييس جمهور منتخب را تنها گذاشت و با حضور حداكثري در صحنه از ايشان و برنامه هايشان حمايت نمود. اگر همسويي اين گروه در جهت منافع اسراييل است بايد با همصدايي و همبستگي وجود مان و بودنمان را هميشه كه در راستاي منافع ملي است، به رخ بكشيم. اينطور نيست كه فكر كنيم راي داده ايم همه چيز تمام شده است. حمايت بايد تا دستيابي به همه شعارها و خواسته ها ادامه يابد. (137373)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۲۱:۲۶
همون هشت سالی که شما اسمش رو میزارید تند روی باعث شد که الان امریکا بیاد بگه ما حق هسته ای ایران را به رسمیت میشناسیم. و سعی در تغیر نظام در ایرن نیستیم.پرا در زمان خاتمی کسی از این حرفا نی زد همون زمان که مجلس ششم برای امریکا غش و ضعف کرده بود (138109)
بی بضاعت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۲۳:۵۹
پس با این حساب اگر چند سال دیگه هم این تندرویها ادامه می یافت امریکا به همراه اسراییل به دلیل اقتصاد ورشکسته و داغونشون جلو پایمان به التماس می افتادند هه هه هه هه (138271)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۰۹:۴۱
تنها نتیجه گیری که میشه کرد اینه : افراطیون جیره خوار (موجودیت) اسرائیل هستند.
یا به عبارتی دیگر منافع کسانی که از ارتباط ایران با آمریکا ناراحت هستند با منافع اسرائیل یکی هست. چرا که هر دو گروه سود خود را در دشمنی ایران و آمریکا می بینند. (137394)
http
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۰۹:۴۸
اگر موساد میلیارد‌ها دلار خرج می‌کرد تا کسی را به مسند قدرتی مهم در صدر حکومت دشمنی مانند ایران بکارد، این مهره هرگز نمی‌توانست خدمتی بس عظیم‌تر از محمود احمدی‌نژاد به اسرائیل هدیه کند. (137401)
حسن گلاسکو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۰:۰۶
خبرهای دیروز را بخوانید تا بدانید اوباما بعد از تماس تلفنی با روحانی ، در مورد اسرائیل چی گفته ! ساده لوحی و کوته فکری است اگر فکر کنیم با برقراری رابطه با آمریکا اسرائیل در انزوا قرار خواهد گرفت . اتفاقاً یکی از مشکلات جدی و اساسی ما با آمریکا همین صهیونیستها هستند که به همین راحتی و شاید هم هرگز قابل حل نیست !!! (137417)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۲۱:۲۹
اسراییل در جریان این تماس بوده است.میدونید این یعنی چی یعنی بدون اجازه اسراییل اب نمیخورم.بعد خواننده های بهار نیوز از چی حرف میزنند.شما ها نمیدونید که قسمت اعظم بودجه کشور امریکا از لابی ایپک تامین میشه
من بعید میدونم شما ها اسم لابی ایپک رو شنیده باشید (138115)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۲۳:۰۱
خیلی راحت قابل حله, کافیه ایران اعلام کنه موضعش در قبال اسراییل همان موضوع فلسطینهاست و هر چه آنها در مورد اسراییل قبول کنند ما هم قبول داریم، ما که نباید کاسه داغتر از اش باشیم (138211)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۰:۱۳
روحاني هزاران بار متشكريم افتخار مي كنيم به داشتن چنين رئيس جمهوري كه با ادبش ، با سياستش و شعورش جهان را در حيرت فرو برد . متشكريم و همواره براتون دعا مي كنيم . (137423)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۲۳:۵۵
يواش يواش! (138267)
چالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۰:۱۸
آمریکا و اسرائیل در حال بازی «پلیس خوب، پلیس بد» هستند. فهمیدنش چندان سخت نیست... (137425)
ايراندخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۲:۲۴
شما زياد فيلم پليسي آمريكايي مي‌بيني؛ مگه نه؟! طفلي‌ها با همان فيلم‌ها دستشان را پيش شما رو كرده‌اند؟!! (137515)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۲۲:۵۶
شما ساده اید ایران دخت خانم که با یک مذاکره تلفنی مست امریکا شده اید عزت و غرورملی تان کجاست؟!! (138203)
حسن
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۰:۲۷
درود بر ایرانی قدرتمند و با افتخار و درود بر رییس جمهور و درود بر ملت ایران که حامی اعتدال و پیشرفت و ترقی ایران را خواهانند وخداوند انشالا افراطیون که فقط به اسرابییل کمک میکنند نا خواسته را هدایت کند (137432)
حسن گلاسکو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۰:۵۳
شنیدید میگن بعد از تماس تلفنی اوباما و شیخ حسن ، قرار شده آمریکا بجای سوریه ، به اسرائیل حمله کنه ؟؟؟!!! (137451)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۳:۳۰
چرا آمریکا باید به سوریه حمله کنه.اصلاً برای همین امنیت اسرائیل است که آمریکا به سوریه حمله نمی کند.
سوریه امنیت اسرائیل را تأمین کرده است و آمریکا هیچ چیزی را با امنیت اسرائیل عوض نمی کند.
از یکی از مقامات آمریکایی سؤال می شود که در سوریه و در مطبوعاتش خیلی با غرب و آمریکا مخالفت می شود و مقالات انتقادی و گفته های تندی در این کشور می گویند.نظر شما در این باره چیست؟
این مقام آمریکایی می گوید که این موضوع اصلاً مهم نیست.ما به گفتار توجه نمی کنیم بلکه به اعمال افراد در سوریه نگاه می کنیم !
یعنی اینکه برخلاف گفتار سوریه،این کشور هیچ اقدامی برضد آمریکا و اسرائیل انجام نمی دهد پس دشمن ما نیست !(حال اگر در این کشور از تسلیحات شیمیایی استفاده بشود)
از صبح تا شب می گویند احمدی نژاد با اسرائیل به دشمنی پرداخته و اسرائیل را تحقیر کرده است ولی این حرفها کاملاً اشتباه می باشد زیرا که احمدی نژاد به غیر از یکسری حرف که همیشه به سود اسرائیلی ها تمام می شد،هیچ کار عملی برضد اسرائیل نکرد و اصلاً در حد این حرفها هم نبود.
امروز که آقای روحانی رئیس جمهور شده اند،اسرائیل بسیار ناراحت است زیرا که آقای روحانی علاوه بر گفتار خود مبنی برضدیت با اسرائیلی ها با اقدامات مناسب خود چه در عرصه سیاست خارحی و چه در عرصه سیاست داخلی اسرائیل را دارد،تحقیر می کند.
یعنی همین که تورم و بیکاری در ایران کاهش یابد و نرخ رشد اقتصادی افزایش یابد هم مورد ناراحتی اسرائیل است.
اسرائیل نمی خواهد ایران و کشورهای اسلامی پیشرفت کنند و احمدی نژاد نه تنها با گفتار خود بلکه با عمل بد خود در عرصه سیاست داخلی و اقتصادی بزرگترین خدمت را به اسرائیل کرد. (137600)
Fatima
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۱:۰۸
حالا باورتون شد كه زمان احمدي نژاد خوش خوشان اسرائيل بود؟ هي ما ميگفتيم هي بعضيا مي گفتن نخير ايشون از شجاعتشه! (137463)
حسن گلاسکو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۰۷:۴۹
بله خوش خوشان صهیونیستها بود ... اما چگونه و چرا ؟؟!!
مگر همین نتانیاهوی قاتل در سال 88 ، شما را سرمایه بزرگ اسرائیل نخواند ؟؟؟!!!
برو این دام بر مرغ دگر نه .... !!! (138376)
ايراندخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۲:۲۴
ننگ بر كساني كه از شعار "مرگ بر آمريكا" نان مي‌خورند و اگر با آمريكا رابطه ديپلماسي برقرار كنيم؛ از آن خوردن مي‌افتند! به جاي ايستادگي جلوي صلح، لطفا منبع درآمد خودتان را عوض كنيد! (137514)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۲:۵۷
چه ربطی داره؟سفسطه خوبی کردید! (137537)
karim
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۴:۰۰
مرگ بر افراطیون چه داخلی و چه خارجی (137628)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۴:۴۷
كدوم انزوا خود آمريكا پياده نظام اسرائيل است
مگر نه اينكه خود اسرائيل سكوت اختيار كرده ساده لوحانه است اكر فكر كنيم اين مسئله بدون رضايت و چراغ سبز اسرائيل بوده
رئيس جمهور امريكا توسط صهيونيست ها انتخاب ميشود
مگر نه اينكه زماني اسحاق شامير ميخواست كشور فلسطين را به رسميت بشناسد توسط خود صهيونيستها ترور شد (137664)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۲۱:۳۲
عزیزم این حرفا رو برای بهار نیوزی ها اب در هاون کوبیدن است چون یا بها ر نیوز منتشر نمیکه یا اگه منتشر کنه خواننده های بهار نیوز به جای یه کم فکر کردن منفی میدهند (138116)
مقابله با ساده اندیشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۲۲:۵۷
اسراییل مدیریت کننده سیاست خارجی امریکاست خبرها رو ملاحظه کنید میفهمید. (138206)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۲۳:۰۹
می‌فهمی چی میگی، آمریکا با سیصد میلیون جمعیت و قدرت اول اقتصادی و نظامی و علمی دنیا، توسط صهیونیستهایی که در دنیا 5 میلیون هم نبوده و هیچ کدام از تواناییهای آمریکا را ندارند کنترل میشود ؟ یه چیزی شنیدی ولی درست متوجه نشدی، در آمریکا، اسراییل لابی قوی دارد همانطور که عربها هم دارند که به سود کشور خود رایزنی میکنند و اگر ما نداریم این از ضعف ماست نه از قدرت خارقالعاده آنها که فکر کنیم ریس جمهور آمریکا را اسراییل تعیین کند، اسراییل در مفابله آمریکا چیزی نزدیک به صفر هست (138228)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۱۹:۲۷
واقعا اینقدر مردم را احمق فرض کرده اید شما دریوزه گان کدخدا امریکا (که شاهکارش در ابوغریب وگوانتانامو و1200000عراقی کشته شده هنوز تازه است )برای پابوسی انها له له میزنید برای دستبوسی اسرائیل هم له له میزنید.این جنگ زرگری در شان منافقینی مانند شماست (137980)
همکار شما y
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۲۲:۵۸
ممنون از مقاله بسیار زیبایتان خصوصا مقایسه دو گروه به ظاهر دشمن اما در باطن همسو و هم جهت که مطمنـا گرچه این دو گروه (افراطی های داخلی و صهیونیست خارجی) در ظاهر با هم گفتگو نداشته اند اما همسویی عملشان نشان از توافق پشت پرده آنها دارد (138207)