به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۱:۰۶
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۱۷۲۳۲

انهدام ماهواره با تانک اقتدار فرهنگی است؟

گروه جامعه-رسانه‌ها: سایت «الف» با انتشار یادداشتی از سپاه استان فارس به خاطر نابودی ۸۰۰ دیش ماهواره توسط یک تانک جنگی انتقاد کرد و در واکنش به این اقدام نوشت: «واقعاً تجهیزات دیگری به جز تانک در استان فارس برای چنین امر خطیری وجود نداشت؟» اين مطلب را در ادامه بخوانيد:
انهدام ماهواره با تانک اقتدار فرهنگی است؟
روز گذشته خبری منتشر شد که از امحای ۸۰۰ دستگاه تجهیزات دریافت امواج ماهواره در شهر شیراز حکایت می کرد. در این مراسم که توسط سپاه فجر استان فارس برگزار شد، تجهیزات ماهواره ای جمع آوری شده از شهر شیراز، با تانک نابود شد! سپاه فجراستان فارس اعلام کرده که این مراسم را در راستای اقدامات خود برای تحویل داوطلبانه تجهیزات ماهواره ای توسط مردم شیراز برگزار نموده است. یکی از خوانندگان، زیر این خبر در نظری نوشته بود: «حالا چرا با تانک؟!»

این سوال برای ما نیز مطرح شد که واقعاً تجهیزات دیگری به جز تانک در استان فارس برای چنین امر خطیری وجود نداشت؟! سپاه فجر استان فارس قصد دارد با انتخاب یکی از سنگین ترین تجهیزات نظامی موجود - که طراحان آن، همه نوع کاربرد نظامی برای آن پیش بینی کرده اند، به جز امحاء دیش و رسیور ماهواره- قصد دارد چه پیامی به جامعه منتقل کند؟! کاربر دیگری هم ذیل خبر مذکور نوشته بود: «اگه براي گرفتن ماهواره با تانك جلوی خانه ما مي آمدند، ما هم داوطلبانه تسليم مي شديم!»

انتخاب این ابزار برای امحای ۸۰۰ دستگاه رسیور در استانی که بی تردید هم اکنون میلیون ها دیش و رسیور در آن روشن و در حال انتقال صداوتصویر به خانه های صاحبانشان است و احتمالاً در فاصله ضبط تجهیزات امحاء شده تاکنون، بسیاری از آنها با تجهیزات به روزتر و با کیفیت تری جایگزین شده اند، اتفاقی نبوده است. برادرانی که دست به این انتخاب زده اند، احتمالاً توجیهشان این است که از این طریق اقتدار و جدیت نظام در برخورد با این پدیده شوم فرهنگی را نشان دهند!

دنیای غرب برای هدیه دادن صوت وتصویر خود از طریق امواج ماهواره، با تانک و جنگنده وارد حریم خانواده های ایرانی نشده که اکنون برای اخراج آن نیاز به تانک باشد. آنها با ابزار فرهنگی وارد شده اند و اتفاقاً فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی – اسلامی ما را هم هدف گرفته اند. برای مقابله با این پدیده ضدفرهنگی، تدبیر فرهنگی لازم است نه ادوات سنگین نظامی! روشن کردن موتور ۷۵۰ اسب بخاری یک تانک و عبور دادن جسم ۵۱ تنی آن از روی تعداد اندکی از تجهیزات دریافت امواج ماهواره، نه تدبیر می خواهد و نه نشان دهنده صلابت و اقتدار فرهنگی نظام است.

برادران محترم سپاه فجر استان فارس و هر مسوولی که دلش برای حریم ناامن شده خانواده ایرانی و جامعه تهاجم زده اسلامی مان و فرهنگ آسیب دیده عمومی مان می تپد، باید از قوه عاقله فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن استفاده کند که البته به سادگی استفاده از توپ و تانک نیست و از عهده برخی از ما خارج است. بهتر است جایمان را به دیگرانی که اقتضای مبارزه در جبهه فرهنگی را بهتر بلدند بسپاریم.

۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۴:۱۹
یه زمانی هم با ویدئوها این کارارو کردید , آخرش چی شد ؟ بس کنید , تا کی باید کسانی برای مان تصمیم فرهنگی بگیرند که از خودمون 50 سال عقب تر هستند ؟ (138663)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۱:۱۴
انهدام ماهواره با تانک اقتدار فرهنگی است؟
په نه په (139007)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۶:۲۵
دشمن دانا از زمین بلندت میکند و دوست نادان بر زمینت میزند. (139057)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۴:۲۳
اینا همش کهنه وزنگ زده بودن مطمئن باشید دیش وتجهیزات جدید جایگزین شده مخصوصا خوش به حال واردکننده یعنی همان .....قاچاقچی شده!!!!!!!!!! (138665)
علیرضاا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۴:۳۱
اولا که به عوض این دیشها باید افرادی مثل اختلاس گران سه هزار میلیاردی دراز بکشند و تانک از روشون رد بشه !
ثانیا اگه ما نخواهیم وارد بهشت بشیم چه کسی را باید ببینیم؟! (138672)
محمودمحمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۴:۳۲
عزیزمن مثل اینکه فراموش کرده ایدمادرعصرارتباطات زندگی می کنیم.اگراعتقادداریم کشورمامورد تهاجم فرهنگی قرارگرفته بایدبابرنامه ریزی وکارفرهنگی باآن مقابله کنیم.نه اینکه تانک به خیابان بیاوریم.این نشانه این است که درمقابل آنهاکم آورده ایم وهیچ برنامه فرهنگی نداریم. (138674)
دكتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۴:۵۰
مي‌خواند مردمي را هم كه مخالف نظرات ايشان فكر و زندگي مي‌كنند با تانك از رويشان رد شوند تا خيالشان راحت راحت راحت راحت بشه؟؟؟؟؟؟؟؟ (138685)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۴:۵۹
نمونه کارهای تام و تمام احمدی نژادی! (138694)
افشين
Europe
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۵:۰۰
. . . .همه كاراشون عجيبه! اون از جشن تولد براي رهبر معظم كه باعث ناراحتي ايشان شدن، اينم از استفاده از سلاح سنگين برا نابود كردن چند دستگاه رسيور،الكي دارن سوژه واسه رسانه هاي بيگانه درست ميكنن (138695)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۵:۰۶
اینکه مردم داوطلبانه دیشارو دادن تا نابودش کنن از اون حرفاست !
آخه آدم چقدر باید از خودش مچکر باشه !
به سر عقل اومدن این جماعت دیگه امیدی نیست. (138699)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۵:۰۸
روشن کردن موتور ۷۵۰ اسب بخاری یک تانک و عبور دادن جسم ۵۱ تنی آن از روی تعداد اندکی از تجهیزات دریافت امواج ماهواره، نه تدبیر می خواهد. . . . (138702)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۵:۲۵
بعضیها کتاب میسوزانند ، بعضیها دیش خراب میکنند ..... (138713)
شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۵:۴۵
چند روز قبلش وارد مجتمع آپارتمانی تو شیراز شدن تا ابزار لازم و برای اجرا شو داشته باشن (138733)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۵:۴۶
متاسفانه آقای غیب پرور فقط دنبال نابود کردن چهره شیرازه (138734)
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۵:۵۰
یک سوال:در تصاویر ریسیورها هم توسط این خادمان ملت ضبط و منهدم شده است با توجه به اینکه دستگاه ریسیور برخلاف دیش در داخل منازل قرار می گیرد ایا ماموران برای برداشتن ریسیورها وارد داخل حریم خصوصی منازل شده اند. البته از روی بی اطلاعی این سوال رو مطرح میکنم. (138740)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۵:۵۰
این یک واقعیت است
چه بخواهیم چه نخواهیم
فقط احمدی نژاد متوانست جلوی اینها بایستد. (138741)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۰۱
اقتدار به نبودن گشنه تو مملکت است،اقتدار به آرامش داشتن بیمارهاست که دنبال دارو تو داروخانه ها و ناصر خسرو ندوند، نه این فیگورهای فانتزی و تظاهر کردن ها (138750)
محسن
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۰۷
واقعا این نو کار رو فرهنگی محسوب می کنند؟ یا شئور مارو زیر سئوال می برند. یه نگاه به سایت های خبری بندازید ببینید چقدر بابت این کار به تمسخر گرفته شده ایم. (138754)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۱۰
مگه رییس جمهور نگفت ازاد؟
اولا یروزی خودتون به این کار میخندید.
دوم مردم بابت این دیش ها پول دادن اینکه مالشون رو جلوی چشمشون نابود میکنید درسته؟
الان ما میشیم مسلمون؟
زهی خیال باطل..... (138755)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۱۹
اینها هم فیلمی هستند برای خودشون ... (138760)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۲۲
. . . . اما کارشون رسید به جمع کردن دیش

چه مسیر سختی جلوی پای رئیس جمهور روحانی هست
اسم روحانیون بد در رفته
این کار واقعا شرم آور و خنده دار هست
دنیا به این کارهای ما با تعجب نگاه میکنه و سر تکون میده (138765)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۲۷
واقعامتاسفم.گیرم که می زنیدگیرم که میکشیدبااین همه فیلترشکن چه می کنید؟ (138769)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۳۶
متاسفم (138774)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۶:۳۷
درو خونه ی ما پر مواد فروشه یه سرباز نیست جلوشونو بگیره حالا برای خراب کردن دیش ها چی میفرستند اینها از چی میترسند که از این کار ها میکنن (138775)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۷:۰۵
افرین قهرمان مشت محکم زدین به دهان استکبار جهانی .نابود شدن وقنی این همه درایت رو در راه سد کردن امواج دیدن.الان همه شبکه های ضاله گریانند که 800 تا دیش کم شده. حیف اسفالت نازنین که باید خرد بشه وقتی اقای تانک روش حرکت میکنه.تاوقتی راپل بزنند و تانک بازی بکنن مردم هم فیلم جنگی میبینن سرگرم میشن . (138795)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۷:۰۶
استفاده از یک خودروی زرهی برای انهدام تجهیزات ماهواره ای واقعا نشاندهنده ی اقتدار فرهنگی ماست!!! آیا بعد از این همه سال مسئولین ذیربط واقعا متوجه نشده اند که برخورد چکشی با مشکلات فرهنگی جامعه (اگر استفاده از ماهواره واقعا یک مشکل فرهنگی باشد) راه به جایی نمیبرد. باز جای شکرش باقی است که از خودروی زرهی برای برخورد با خانمهای (بااصطلاح) بدحجاب استفاده نمیشود!!! (138797)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۷:۰۹
الان دادشمون که رو تانک ایستاده خدای نکرده از دشمن فرضی یه گلوله نخوره ...! چه با اقتدار تهاجم و داره نابود میکنه. (138799)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۷:۲۵
به به حالا كجاييم ما!!! (138806)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۷:۳۴
از این رو بنده پیشنهاد میکنم تعداد 100 دستگاه تانک و 10 فروند بالگرد از کشور دوستو همسایه روسیه وارد و در سطح شهر مستقر و به منازلی که از ماهواره استفاده میکنند شلیک کنند البته با آتش سنگین از زمین واز هوا با هلیکوپتر تا درس عبرتی باشد برای کلیه همشهریان عزیز تا کار فرهنگی بازتاب زیادتری داشته باشد. . . . (138813)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۸:۰۴
بیاد دارم که سالیان سال است دیگر با تانک در آیینهای 31 شهریور و 29 فروردین در خیابان ها رژه نمیروند بلکه آنها را بر روی خودرو های یدک کش به به خیابان می آورند تا به نمایش در آورند. دلیلش را نمیدانم اما شاید اثر مخربی باشد که زنجیر این تجهیزات سنگین شنی دار بر روی آسفالت خیابان ها به جا میگذارد که در عکس بالا نیز به خوبی مشخص بوده انگار که با تانک روکش معابر را شخم زده اند. آیا این نمایش بی معنی ارزش ضرر و زیان شهرداریها و مردم و حیف و میل اموال عمومی و بیت المال را دارد؟ آیا نیرویی که وظیفه اش دفاع از جان و مال مردم است خود باید به اموال مردم کشور تجاوز کند؟ (138823)
بب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۸:۰۸
آسفالت خیابونارو خراب کردن بی عقلا (138827)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۸:۰۹
خیلی هم خوب بود من خودم شاهد بودم کلی سرگرم شدیم (138828)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۸:۳۰
به نظر من اين نوع عمل كرد نميتونه اثر موثري داشته باشه
اگر با كار فرهنگي بشه زير ساخت فكري و بينش هاي اعتقادي و ديني مردم را متحول كرد از هر سلاحي بهتر ونياز به هيچ مبارزه فيزيكي نيست و الا با تانك كه هيچ اگر از بالا با ضد هوايي هم ديش ها را بزنند باز حريف نميشوند.
اين كار انهدام ديش با تانك مثل امحاي مواد مخدر كشف شده با دينامت و انفجارهاي عظيم و مهيب است آيا چقدر اين كار ضرورت دارد و چه پيامي را ميرساند؟ (138840)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۹:۰۲
عالی نوشته!!! (138852)
shahab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۱۹:۵۵
نگاه کنید آسفالت خیابون رو هم خراب کردن.بجای این کارا صدا و سیماتونو درست کنید که مردم نرن سمت ماهواره (138867)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۱:۰۰
این یعنی اقتدار فرهنگی ؛ فرهنگ ما سنگین و فقط با تانک میشه اونو حمل کرد و از روی فرهنگ اجنبی رد شد!!! (138884)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۱:۱۵
جدا از اینکه به شدت مخالف این حرکاتم
یکی نیست به طراح این حرکت ِ به قول خودشون فرهنگی !!! بگه دوست عزیز این آسفالت بدبخت چه گناهی کرده که باید زنجیرهای تانک این بلا رو به سرش بیارن ( عکس 1 )
واقعا که مسئولان این حرکت حدود 100 سال عقب هستن !!!! (138895)
لاهیجان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۱:۲۵
سرتون قطعاً کلاه رفته چون ریسورهای کهنه و خراب که از چند سال پیش بالا پشت بوم خاک میخورده را براتون آوردند وازتون دستگاه ست تاپ باکس نو گرفتند! دلیل استقبال هم همین بوده! کی نگاه کرده ببینه اون رسیور ها کار میکردند یا نه؟ (138898)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۶:۲۰
واقعا شما چرا اینقد ساده اید؟ قصد از انجام اینکار نمایش به خارج از کشوره. نه داخل کشور. به نظرتون تصادفه صحبت رئیس جمهور در آمریکا در باره ماهواره، و دقیقا چند روز بعد انجام این کار؟
منظور فقط نشون دادن ضعف رئیس جمهوره. (139053)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۶:۲۱
من نمیدونم چطور بعضی ها متوجه نمیشن که هدف، فقط و فقط جلب نظر رسانه های خارجیه؟
این کار هم جزو رشته کارهاییه که برای خنثی کردن سفر مفید آقای روجانی و هیئتشون به نیویورک انجام دادن. (139055)
تن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۲:۰۳
کی باشه اینجا هم بیان یه رسیور سوخته داریم با دستگاه دیجیتال عوض کنیم بد نیست (138914)
محمد شعبانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۳:۳۲
واسه اقتدار بیشتر و هیجانی کردن پیشنهاد می کنم دفع بعدی با هلی کوپتر f16 یا موشک شهاب 3 بمباران بشن..خیلی باحاله (138947)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۳:۳۹
چه مردم خوبی داریم از جیب خود ماهواره میخرند چرا ؟ برای اینکه آن را در اقدامی داوطلبانه و به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان به برادران ارزشی بسپارند تا در یک حرکت قهر مانانه در زیر شنی های تانک آن را خرد و خاکشیر کنند درود بر این داوطلبان طلایه داران نبرد با تهاجم فرهنگی جزاکم عندالله (138953)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۲۳:۴۰
قول میدم صاحبانشون برای این تحویل داده اند چون مدل بالاترشو خریدند هه هه (138955)
۱۳۹۲/۰۷/۰۹ ۰۷:۵۶
له شده ها خودشون می فروشند ویا به افغانی می دند وانها می فروشند .؟ (139073)