به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۰۳ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۱۰۵۵۸۱
عضو جامعه روحانیت:

اصولگرایی جذابیتی برای کسب رای ندارد

گروه سیاسی: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز معتقد است در انتخابات مجلس دهم، جریان اصولگرایی نتوانست جذابیت لازم را در مردم برای کسب آرا ایجاد کند.
اصولگرایی جذابیتی برای کسب رای ندارد
حجت الاسلام سید رضا اکرمی در مورد آینده جریان اصولگرایی با توجه به شکست و ناکامی این جریان درتهران در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی گفت: چون در انتخابات، اصل بر دموکراسی و اظهار نظر تمامی گروه‌هاست و به دلیل اینکه ما تشکل جامع و قوی در کشور نداریم، تقریبا همیشه نتایج غیرمنتظره بوده است و این بارهم این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: هم در انتخابات مجالس گذشته و هم درانتخابات ریاست جمهوری آینده ممکن است اتفاق‌های این چنینی و غیرقابل پیش بینی رخ دهد. ما باید به سوی تشکیل یک تشکل قوی ودارای اساس نامه، مدون تر و جامع تر حرکت کنیم که مثلا در انتخابات مجلس که 290 نفر برای نشستن روی کرسی ها نیاز است، حدود 12 هزار نفر ثبت نام نکنند.

اکرمی در مورد لزوم در تغییر و بازسازی روند حرکتی جریان اصولگرایی گفت: هم اکنون در کشور ما جریانی به اسم اصولگرایی و اصلاح طلبی وجود ندارد، و بیشتر افراد هستند که نماینده چنین جریان هایی به شمار می روند. و جریانهای موسوم به اصلاح طلبی و اصولگرایی در کلان شهرهایی مثل تهران نمود دارد و با این وجود نمی توان یک قضاوت جامع در مورد برآیند کل انتخابات داشت .

وی ادامه داد: در شهری مانند تهران، تنها 50 درصد در انتخابات شرکت کردند و دوستان اصولگرا هم نتوانستند جذابیت لازم را برای جذب مردم ایجاد کنند و لذا عده ای رفتند و به جریان مقابل رای دادند. اکرمی در مورد حذف تندرویان در جریان اصولگرایی نیز اظهار کرد: من 2 شاخص را همیشه الگو قرار می دهم، اولی قانون و دیگری رهبری است. ما قانون را فصل الکلام و رهبری را فصل الخطاب می دانیم. همه باید از رهبری و قانون تبعیت کنند و از تندروی پرهیز نمایند.
مرجع : خبر آنلاین