به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۲۴۳۹۸
سیدرضا اکرمی:

نمایندگان باید به فکر منابع و مصارف باشند

گروه جامعه: رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و مشاور عالی وزیر کشور گفت: قوه قضائیه با همکاری قوه مقننه باید هر خلافکار را به مجازات اعمالش برساند. فرقی ندارد که پرونده مربوط به اختلاس سه هزار میلیاردی باشد یا مربوط به پرونده تامین اجتماعی.
نمایندگان باید به فکر منابع و مصارف باشند
حجت الاسلام ˈسیدرضا اکرمیˈ در خصوص دریافت کارت های هدیه توسط برخی از نمایندگان مجلس، گفت: فرقی ندارد که چه کس، در چه لباسی و چه پستی و در کدام مقطع خلاف کرده، در هر صورت باید به سزا و مجازات اعمالش برسد. وی تصریح کرد: قوه قضائیه باید با بررسی دقیق پرونده ها، حق را به حق دار برساند که در این خصوص فرقی ندارد که پرونده مربوط به اختلاس سه هزار میلیاردی باشد یا مربوط به همین پرونده تامین اجتماعی که باید جدی پیگیری شده و محکومیت های به حق با صدور رای صورت گیرد.

مشاور عالی وزیر کشور در خصوص تقسیم بندی استان ها گفت: از طرح جدید توسط وزیر خبری ندارم، اما یک زمانی بحث افزایش استان ها مطرح بود تا بار سایر استان های کشور، کمتر و سبک تر شود. اکرمی در خصوص فرهنگ گفت: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل جنگ و مشکلات نتوانستیم آن گونه که لازم است به فرهنگ بپردازیم و وقت و انرژی صرف نماییم. وی ادامه داد: ما از نظر سند چشم انداز، برنامه های پنج ساله و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مشکل نداریم، مشکل اصلی ما در بحث فرهنگ، در اجرا و نظارت است.

وی یادآور شد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، شورای عالی انقلاب فرهنگی باید وقت بیشتری برای اجرای مصوبات بگذارد. رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: به طور مثال در طرح عفاف و حجاب در زمانی که در کمیسیون فرهنگی مجلس بودم و آن را دنبال مي‌کردم، 25 دستگاه متولی این امر بودند، اما کسی بر طبق وظایف کمک در شروع، اجرا و نظارت نکرد.

وی تاکید کرد: وقتی خودشان کاری نمی کنند، بدون شک کار به جائی نمی رسد. اکرمی در خصوص بودجه کشور و تهدید برخی نمایندگان مجلس مبنی بر استعفا گفت: این کار در واقع ناز کردن نمایندگان مي‌باشد، زیرا اولا دولت لایحه به مجلس آورده در اختیار نمایندگان قرار گرفته و بحث و تبادل نظر در کمیسیون های تلفیق و غیره صورت مي‌گیرد، پس دست نمایندگان برای رایزنی بسته نبوده که امروز انتقاد دارند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، خود آنها به خوبی مي‌دانند که تصویب مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه در تخصیص مشکل وجود دارد، این دو باید در کنار هم قرار گیرد تا مشکلات برطرف شود. وی در پایان گفت: نمایندگان باید به فکر منابع و مصارف باشند، اما امروز برخی آقایان تنها به دنبال مصارف هستند و منابع تامین را در نظر نمی گیرند.