به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۱۴۱۶۲
با موشک های زمین به زمین

مناطقی در سوریه با خاک یکسان شده‌اند

گروه بين‌الملل: رئیس کمیسیون مستقل بین‌المللی تحقیق سازمان ملل درباره سوریه اعلام کرد برخی مناطق در این کشور به وسیله موشک‌های زمین به زمین ارتش دولتي با خاک یکسان شده اند.
مناطقی در سوریه با خاک یکسان شده‌اند
پائولو پینیرو گزارش خود درباره سوریه را در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه داد و بیان داشت که گروههای مسلح تندرو در سوریه در اقلیت قرار دارند اما نقش برجسته ای در درگیری های جاری این کشور دارند. رئیس کمیسیون مستقل بین‌المللی تحقیق سازمان ملل درباره سوریه همچنین از گسترش درگیری ها در مناطق کردنشین سوریه خبر داد. وی با اشاره به قتل عام های خونین و انتقام جویانه در سوریه، دو طرف درگیر در این کشور را مسئول حملات انتقام جویانه دانست.

از سوی دیگر بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل، اظهارات پینیرو مربوط به جنایت های رژیم کشورش را اغراق آمیز خواند. جعفری افزود: این گزارش عملکرد گروه "جبهه النصره" را نادیده مي‌گیرد در حالی به گفته وی دهها گزارش وجود دارد که فعالیت های این گروه در سوریه را تایید مي‌کند. در مقابل عبدالله المعلمی نماینده سعودی در سازمان ملل ضمن حمایت از گزارش پینیرو، بر ضرورت توقف درگیری های و رساندن کمک های بشر دوستانه به نیازمندان و نیز پناه بردن به راههای مساملت آمیز جهت پایان دادن به جنگ در سوریه تاکید کرد.

در همين حال، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که آماده است بدون هیچ پیش شرطی با دولت سوریه وارد مذاکره شود و در نشست ژنو۲ شرکت کند. احمد عاصی الجربا، اعلام کرد: مخالفان سوریه هیچ پیش شرطی برای مشارکت در کنفرانس ژنو۲ ندارند. وی تاکید کرد که ائتلاف مخالفان سوریه آماده است تا بدون هیچ شرطی برای مذاکره با نمایندگان نظام سوریه در ژنو ۲ حضور یابد، اما از دولت سوریه می‌خواهد تا گام‌های مثبتی از جمله آزادی زندانیان بردارد تا ائتلاف مخالفان بتوانند به مردم ثابت کنند که مشارکت در مذاکرات امری مفید است.

الجربا علاوه بر این، نسبت به دریافت تضمین‌هایی درباره تحقق پیشرفت در مهلت زمانی مشخص ابراز تمایل کرده و گفت: ما معتقدیم که باید این مذاکرات در چارچوب زمانی مشخصی صورت بگیرد چرا که نظام سوریه به وقت کشی عادت دارد. الجربا درباره احتمال موفقیت کنفرانس ژنو۲ نیز گفت: به عقیده من این کنفرانس برگزار خواهد شد اما اینکه آیا موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر و به راهکاری سیاسی می‌انجامد یا نه، چیزی است که باید بگویم درباره آن چندان خوش بین نیستم.