به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۲:۱۶
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۱۴۶۷۳
لابي عليه انتخاب گزينه شایسته وزارت ورزش

افشاي پشت‌پرده تاسفبار رای نیاوردن سلطانی‌فر

گروه ورزشي: یکی از اتفاقات غیرمنتظره جلسه پایانی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دکتر روحانی عدم رای اعتماد مجلس به مسعود سلطانی فر برای تصدی وزارت ورزش و جوانان بود که موجب شگفتی تیم دولت یازدهم و حتی رييس‌جمهور نیز شده است.
افشاي پشت‌پرده تاسفبار رای نیاوردن سلطانی‌فر
در همین زمینه یک منبع آگاه در مجلس در گفتگو با سایت خبری روز نو، پشت پرده کارشکنی برخی از مدیران ورزشی را برای رای نیاوردن مسعود سلطانی فر در وزارت ورزش تشریح کرد. این منبع آگاه اظهار کرد: آقای سلطانی فر از ابتدای معرفی کابینه جزء وزرای پیشنهادی بود که هیچ مشکلی برای کسب رای اعتماد نداشت اما متاسفانه در روزهای پایانی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، لابی برخی از مدیران ورزشی در مجلس به شدت برای رای نیاوردن سلطانی‌فر فعال شد چرا که آنها از حضور سلطانی فر در وزارت ورزش احساس خطر کرده بودند و دلیل آن هم این بود که سلطانی فر دارای شخصیتی مقتدر و شایسته سالار است و هرگز حاضر نیست در حوزه فعالیتش به کسی باج دهد.

وی افزود: همین امر موجب آن شد که سلطانی‌فر برغم وجود فضای مثبت در مجلس برای رای اعتمادش از 283 آرا اخذ شده 117 رأی موافق و 148 رأی مخالف داشته و 18 رای ممتنع کسب کند. این منبع آگاه تصریح کرد: این اتفاقات در پشت پرده عدم رای‌آوری سلطانی فر در حالی در مجلس رخ داد که تيم داورزنی و فائقی طی مصاحبه‌هایی با برخی رسانه‌های خاص، خودشان را طوری جلوه مي‌دادند که جز حامیان سرسخت سلطانی‌فر برای وزارت ورزش هستند اما در پشت پرده برای رای آوری او در مجلس کارشکنی مي‌کردند!

به نوشته اين سايت، جالب تر آن است که تیم فائقی و داورزنی تعدادی از رسانه‌های ورزشی را نیز در اختیار گرفته‌اند تا برای آنها اقدام به خبرسازی کنند و بلافاصله بعد از رای عدم اعتماد مجلس به سلطانی‌فر خبری را در فضای رسانه‌ای منتشر کردند مبنی بر معرفی داورزنی به عنوان گزینه بعدی برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس! این درحالی است که معرفی محمدرضا داورزنی به عنوان گزینه بعدی وزارت ورزش و جوانان تنها برای انحراف افکار عمومی است تا سعید فائقی در پشت‌پرده با لابی گسترده‌اش به عنوان وزیر بعدی معرفی شود چرا که در کارگروه بررسی وزرای پیشنهادی دکتر روحانی سعید فائقی بعد از مسعود سلطانی‌فر گزینه دوم کارگروه برای این وزارتخانه بود.

به گزارش بهارنيوز، البته اگر اين روايت صحت داشته باشد، معرفي اين دو (فائقي و داورزني) به عنوان وزير ورزش و جوانان عملا منتفي خواهد شد زيرا حسن روحاني ضمن اينكه شخصيتي غيرقابل نفوذ دارد، در صورتيكه لابي‌گري اين دو عليه سلطاني فر برايش ثابت شود، محال است از آنان در هيچ مسئوليت ديگري استفاده كند زيرا اين دو (در صورت اثبات موضوع) حداقل‌هاي اخلاقي را نيز زيرپا گذاشتند.

هاشمی‌طبا: عدم رأی اعتماد به سلطانی‌فر برایم غیرمنتظره بود


در همین راستا رئیس سابق سازمان تربیت‌بدنی نیز می‌گوید عدم رأی اعتماد مجلس به سلطانی‌فر برایش غیرمنتظره بوده است. مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با فارس، درباره عدم رأی اعتماد به سلطانی‌فر، گفت: اظهار تأسف می‌کنم. برایم عجیب است که او رأی نیاورده است، واقعا باید بگویم حیف شد. رئیس سابق سازمان تربیت‌بدنی ادامه داد: اکنون باید یک سرپرست انتخاب شود که این موضوع هم مسئله را پیچیده می‌کند که چه کسی انتخاب شود. من شخصاً سلطانی‌فر را تایید می‌کردم. هاشمی‌طبا درباره برنامه‌‌های آینده وزیر ورزش، اظهار داشت: وزیر آینده باید به سرعت مسائل مالی فدراسیون‌ها را درست کند. ما مسابقات مهمی پیش رو داریم که می‌توان به بازی‌های آسیایی و المپیک اشاره کرد. باید در مدت کوتاه تکلیف فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند را درست کرده و انتخابات کمیته ملی المپیک را برگزار کند.

۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۷:۱۷
کلیت رد صلاحیت نجفی، منفرد و ایشان قایل تامل است. (111644)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۳۴
هر چي به نفعت هست بهار منتشر كن

اصول گرايان و اصلاح طلبان مث مار دو سر هستن !

اميدي به هيچ كدومتون نيست ! (111692)
غلامرضا
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۵۳
سایت پارسینه زده ابهام در رای اعتماد به نجفی تحلیلش هم منطقی است (111708)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۷:۲۲
متاسفم برای جامعه ور.شی........ (111652)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۷:۲۴
از نماینده ها بسیار متشکرم که در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و مسابقات حساس نشان دادند که دانش آموزان و دانشجویان و ورزشکاران براشون مهم نیست و این ها را فقط برای پای صندوق رای می خواهند. (111653)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۵۰
هميشه همين بوده رفيق !

حضور گسترده خخخخخخخخ (111759)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۳:۰۸
به روحانی رای میدی ؟ اون دستی را که با ان رای درون صندوق ریختی بیار بالا تا یک ترکه خیس نصارش کنم !! (111854)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۳:۴۷
اگه وزیر اقتصاد یا هر کی دیگه رو رد می کردند شما همین حرف رو در مورد اونها میزدی مثلا می گفتی اقتصاد برای نمایندگان مهم نیست که اونها این آقا رو رد صلاحیت کردند (111870)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۷:۳۵
میخاهی پشت پرده رای آوردن بعضی دیگه رو بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (111660)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۵۵
بله شام خوردن بیرون از مجلس ! تورو خدا انصاف رسانه ای رو رعایت کنید! اینو میگید اونم بگید! به خدا فقظ اعتبار رسانتون رو میبرید بالا (111709)
ایوب
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۷:۴۰
باید دکتر دادکان به محلس معرفی شود (111664)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۷:۴۲
با این کار مجلس نشان داد شایسته سالاری و مدیریت درست برایشان اهمیتی ندارد.من واقعا براشون متاسفم . به قولی مجلس مغز متفکرای آقای روحانی رو ترور کرد. (111665)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۳:۴۸
مثل اینکه باید همه رو تایید صلاحیت می کردند
با شما دیگه کی هستید (111871)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۰۱
نام این 148 نماینده را منتشر کنید (111676)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۳:۴۹
نام وزرایی رو که به زنگنه رای موافق دادند هم اعلام کنید (111872)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۲۸
مشخص شد مجلس به فرهنگ وجوانان توجهی ندارد آموزش وپرورش اموزش عالی وورزش 3وزارتخانه ای هستند که طی ماه آتی فعالبتشان دوچندان میشود ونداشتن وزیر کار را دوچندان سخت تر میکند (111687)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۳۸
صفایی فراهانی (111695)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۴۳
خانم دکتر ابتکار را معرفی کنند (111697)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۰:۲۲
آخه چه ربطی داره ایشون به ورزش ایشون باید به جای خودش یعنی سازمان حفاظت محیط زیست برگرده (111900)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۴۵
سلطان علی پروین رای ودیددد هاااا...دووووو برررر ره (111701)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۱:۱۱
پروین اول پولهایی رو که از هدایتی بخت برگشته بالا کشید تسویه کنه (111924)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۰۹
تنها نماینده بی صلاحیت همین بود.صلاحیت نداشت.میخوام بدونم به مدرکش دل ببندم.به سوابق اجراییش دل خوش کنم.چرا حمایت الکی میکنید.حالا میلی منفرد یه سابقه خوبی داره.سلطانی فر برا چی انتخاب بشه (111727)
فرهنگی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۳۷
به نظر میرسه مجلس میخواست قدرتش رو به رخ اقای روحانی بکشد و چون اگر بقیه رو رد میکرد و مشکلات که اینجاد شده که انصافا هم مردم توقع حل انها رو در کوتاه مدت دارند مثل مسایل اقتصادی و سیاسی حل نمیشد همه مجلس رو مقصر میدونستند که وزرای پیشنهادی رای ندادن اما وزاریی که به مسایل داخلی مربوط میشود و مردم خیلی اهمیتی را برایشان قایل نیستند به جز نخبگان مثل ورزش، علوم و اموزش و پرورش رو رد کردن که به روحانی بفهمونن ما به رای مردم کاری نداریم . (111743)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۴۱
بعد از سلطانی فر آقای مهندس عابدینی گزینه بسیار مناسبی است. ورزشی و مقتدر و ازخودماست!!!!! (111748)
mohsen
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۴۲
ای بابا . این امر تو کشور شیطانی خارجی رخ بده . از لفظ زیبا و دلنشین لابی استفاده میکنید. تو کشور خودمون که میشه میگید . کار شکنی؟
واقعا که شماها هم هی تیغ زیر گردن خودمون بزارید ببینم اخرش به کجا ممیرسید. (111751)
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۰۷
چرا اینقدر به همه تهمت می زنید؟
این کار زشتیه
ایشون هیچ سابقه ورزشی نداشت
وزیر قبلی حداقل مسئولتی در کبدی جهانی داشت
من احتمال زیاد میدم مهرعلیزاده وزیر ورزش بشه (111770)
فرهنگی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۰۹
ازرای نیاوردن نجفی فرهنگیان دلسوزبسیارناراحت شدندباشدتاخرداد94پاسخ نمایندگان رابدهند (111772)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۱۷
ندادن رای اعتماد نمایندگان محترم به وزرای مربوط به جوانان درست نبود (111778)
سپهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۲۲
به نظر من روحانی از میلی منفرد خوب دفاع نکرد، لااقل به خوبی زنگنه از میلی منفرد و نجفی دفاع نکرد. سلطانی را هم که کلا فراموش کرده بود! (111783)
iran
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۱:۵۱
صفایی فرهانی یا مهرعلیزاده خوبن (111818)
علی
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۲:۱۴
صفایی فراهانی (111825)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۲:۵۵
من از سالهای دور سعید فائقی را میشناسم از زمانیکه در شهرستان میانه در هنرستان تدریس میکرد و در مدارس با اتهام زنی به مبارزان سعی داشت خودرا یک قهرمان معرفی کند ................ (111849)
محمد
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۳:۰۲
دکتر دادکان و دکتر عارف برای ورزش و علوم. امیدوارم آقای روحانی این درخواست هارو بشنوه!!! (111851)
محسن
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۳:۲۵
کار،کاره رویانیانه.هیچ کس به اندازه او از آمدن سلطانی ضرر نمیکرد.به نظر من توی این شرایط مهرعلیزاده،عابدینی و امیدوار رضایی بهترین کاندید برای وزارت هستند. (111859)
دبیرآموزش پرورش
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۳:۵۳
رای عدم اعتمادبه دکترنجفی سیاسی کاری وبی تدبیری بود.دکترنجفی بهترین کسی بودکه می توانست شرایط نابسامان فعلی آموزش وپرورش راسامان دهد (111879)
کامبیز
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۳:۵۴
پس اجازه بدین خود اصولگراها وزیر معرفی کنند چون 18میلیون ادم و ریس جمهورو نجفی و منفرد و خاتمی وغیره همه فتنه گرند اخه یکی نیست به اینا بگن که دنیا شمارو قبول نداره مردم ایران از دست شما عصبانین هیچ تو روستاها هم الان مردم دیگه مردم 20سال پیش نیستن بچه هاشون میرن دانشگاه از همه چیز باخبرند درست را از نادرست تشخیص میدند در یک کلام باید بگم من به عنوان یک روستایی شمارو قبول ندارم افولگراهای مچاله شده....فکرشما واسه خودتونه به درد شرایط امروز نمیخوره برای اقشار باسواد جامعه شماها دیگه تموم شدین (111882)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۳:۵۶
سلطانی فر نشان داد لیاقت شهردار تهران شدن را دارد. (111884)
پیمان
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۱:۲۰
کسی باید در راس وزارت ورزش بیاد که باور داشته باشه که ورزش یه جور علم هست و با مربیان ایرانی( به استثنای رشته هایی مثل کشتی و تکواندو) که برای درآمد میلیاردی ریشه ورزش این مملکت و مربیان خوب خارجی رو خشک میکنن... به جایی نمیشه رسید. سال 68-69 تیم ملی فوتبال ژاپن درخواست بازی دوستانه داد که سرانجام با کلی لابی تونست با منتخب خوزستان!! که تیم واحد و یکدستی نبود بازی کنه!!! اما امروز یقه برزیل و آرژانتین رو میگیرن .بدبختها نه سلطان دارن نه ژنرال (111927)
یه اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۱:۲۹
به نظر من آقای داورزنی گزینه مناسبی میتونه باشه؛خواهشا بی طرفانه به مسایل نگاه کنیم،تیم والیبال ما با درایت فدراسیون والیبال و مردان ورزشی که در راس امور اون بودن تونست توی لیگ جهانی بدرخشه،ولی آقای سلطانی فر در کدوم زمینه ورزشی کارنامه قابل دفاعی دارند؟
ولی حیف از دکتر نجفی که رای نیاورد و دکتر میلی منفرد (111929)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۷:۳۳
فائقی همان موقع هم که رییس سازمان تربیت بدنی بود ناکارآمد بود و اصولا قابل اطمینان نیست در ایام تبلیغات انتخاباتی هم که به عنوان نماینده ورزشی دکتر روحانی در مناظره ها بسیار ضعیف ظاهر شد و حضورش به ضرر روحانی بود (111994)
مسعودد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۷:۵۱
اينم از دولت تدبير و اميد كه وزير معرفي شدش هيچ ربطي به ورزششش نداره (111996)