به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : ۱۴۷۱۰

سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب شد

گروه ورزشي: دکتر حسن روحانی در حکمی دکتر سیدرضا صالحی امیری را به عنوان سرپرست «وزارت ورزش و جوانان» منصوب کرد. متن حکم رییس‌جمهور به شرح زیر است:
سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب شد
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر سیدرضا صالحی امیری
براساس اصل 135 قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جنابعالی، به موجب این حکم، شما را به سرپرستی «وزارت ورزش و جوانان» برمی‌گزینم. امید است با عنایات الهی و همکاری همه همکاران آن وزارت، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید..

صالحی‌ امیری کیست؟


رییس جمهور پیش از آن‌که کابینه‌اش را تشکیل دهد، کمیته‌هایی را شکل داد تا یارانش را طبق شعاری که داشت با «تدبیر» انتخاب کند، از این میان تعیین وزیری برای ورزش و جوانان سهم کمیته‌ی فرهنگی شد، پس کارگروهی را از متخصصان ورزش در زیرمجموعه‌ی این کمیته تشکیل دادند تا نشان دهند این بار قرار نیست، این وزارتخانه، درگیر گزینه‌های آزمون و خطا شود؛ اما سرانجام کار، قرعه به نام یار فرهنگی رییس دولت یازدهم افتاد.

سیدرضا صالحی‌ امیری، که از سوی رییس‌جمهور و در پی رای نیاوردن سلطانی‌فر در مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، سرپرست این وزارتخانه شده، متولد سال 1340 است که مدرک رشته‌ی علوم سیاسی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد و دکترای مدیریت دولتی را نیز با موضوع پایان‌نامه‌ی « مدیریت تنوع قومی در ایران و جهان» گرفته است.

در سوابق اجرایی او، ریاست کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی، معاون پژوهش‌های فرهنگی استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیر گروه پژوهشی فرهنگی و اجتماعی پژوهشکده تحقیقات راهبردی دیده می‌شود. او معاون فرهنگی ستاد انتخاباتی حسن روحانی نیز بود. کفه‌ی تالیفات صالحی‌ امیری سنگین تر از کفه‌ی دیگر این ترازو، یعنی سوابق اجرایی و مدیریتی است. با این حال برخی می‌گویند صالحی امیری شخصیتی فرهنگی، آرام و بی‌حاشیه است؛ «حاشیه و سیاست»، دقیقا موضوعاتی که ورزش چندین سال با آن‌ها دست به گریبان بود.

هرچند انتظار می‌رفت با توجه به تشکیل کارگروهی تخصصی در دولت برای انتخاب گزینه‌های مناسب وزارت ورزش و جوانان نگاه تخصصی‌تری حاکم باشد و این بار دست‌کم به خاطر وجود افرادی با تجربه‌تر و با سوابق مدیریتی و اجرایی، انتخاب وزیر این وزارتخانه که در واقع دو روح مجزا در یک قالب است، از حالت آزمون و خطا خارج شود؛ ولی ظاهرا همان بازی قدیمی این بار نیز برای وزارت ورزش و جوانان اجرا شد و دست راست آقای رییس‌جمهور مثل روسای جمهور قبلی برای این وزارتخانه انتخاب شد.

ناشناس
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۳:۵۰
آفرین بر روحانی .
داورزنی و فائقی ؟؟؟؟ از ماست که برماست روی پست و مقام و وزارت را به .......... می برید. کارشکنان ؟!!!!!!!!!! (112692)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۰:۰۷
ولی حیف شد دکتر عارف رو حداقل وزیر ورزش میکرد (112711)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۱:۳۱
روحانی مچکریم (112775)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۱:۳۲
سید انسانی فرهیخته بی حاشیه و مدیری با تدبیر است. (112777)
یا هووو
Finland
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۷:۴۶
اگر چه ایشان شخصیت ورزشی نیستند ولی از دل دولت تدبیر و امید که هستند.خوش آمدند (112820)