به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۱۴۸۷۶
شش مدافع برابر مارادونا

رمز گشایی از یک عکس تاریخی فوتبال

گروه ورزشی: شش دفاع برابر مارادونا؛ بارها و بارها اين عكس معروف تاريخ فوتبال جهان را ديده ايم اما حقيقت نهان در وراي اين تصوير چيست؟
كتاب هاي تاريخ فوتبال،مجلات و ستايش گران اسطوره آرژانتيني اين عكس را نمادي از روزهاي به يادماندني جهان مستطيل سبز مي دانند.روزهايي كه شماره 10 افسانه اي بر فوتبال سلطتنت مي كرد. اين عكس مشهور توسط استيو پاول گرفته شده است. زماني كه نام مارادونا را در موتورهاي جستجو قرار مي دهيم اين عكس به نمايش در مي آيد.بلژيك و آرژانتين در جام جهاني 1982 اسپانيا و در ورزشگاه نيوكمپ طي مرحله گروهي به مصاف هم رفتند.

تصوير شش مدافع بلژيكي را نمايش مي دهد كه صرفا در انتظار تصميم نابغه آرژانتيني هستند و مي خواهند او را متوقف كنند.اين عكس براي اثبات بي نظير بودن مارادونا گرفته شده و اين حقيقت را القا مي كند اما مقوله اي كه مي خواهيم در اين مطلب به آن بپردازيم رمزگشايي از عكس و شيوه گمراه كننده آن است. اين تصاوير از فيلم بازي تهيه شده كه خود گوياي همه چيز مي باشد. خطاي روي مارادونا،ضربه آزاد و .... آرژانتين اين بازي را با نتيجه يك بر صفر واگذار كرد اما پاول با قرار گرفتن در مكان مناسب در زمان مناسب براي خودش و مارادونا تاريخ ساز شد.




مرجع : فوتبال انلاین

۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۱۸:۵۸
ما كه نفهميديم منظور چي بود!!!! (115563)
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۱۹:۳۱
مهم نیست که ما بفهمیم مهم اینکه خوشون بفهمند. (115576)
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۱۹:۰۹
منظور چی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (115569)
ناصر
Germany
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۲۰:۰۰
این عکس مورد نظر نیست. عکس مورد نظر عکسی است که توپ به مارادونا داده شده و شش و یا هفت بازیکن بلژیکی با ترس و بهت زدگی به او نگاه می کنند. عکس واقعی صورت انان را به خوبی نشان می دهد. منظور ابهت و گاریسمای بازیکنان بزرگ فوتبال دنیاست (115599)
مجید
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۲۰:۲۴
تو گوگل سرچ کنید مارادونا و بلژیک عکس اصلی میاد واقعا قیافه هاشون دیدنیه (115612)
سينا صفوي
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۲۰:۴۳
اين عكس هيچ ربطي به تصاوير بعدي نداره و فقط احتمالا مربوط به يك بازي هستند و نه يك صحنه خاص! (115625)
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۲۲:۰۹
چیزی که من فهمیدم اینه که در عکس اول به نظر میرسه این شش نفر همه اومدن که جلوی مارادونا را بگیرن و این نشون دهنده ی ترس اون ها از این بازیکنه. در صورتی که عکس های بعدی نشون میده تجمع این بازیکنا برای جلوگیری از مارادونا نبوده بلکه برا دفاع از ضربه ی ایستگاهی جمع شده بودند (115668)
000
۱۳۹۲/۰۶/۰۱ ۲۲:۴۰
این نظر درسته.... (115692)
۱۳۹۲/۰۶/۰۲ ۰۷:۵۵
حالت عکس با سومین عکس کامالاٌ فرق دارد این عکس مربوط به ضربه آزاد نیسن (115778)