به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۲:۳۸
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۱۵۷۵۷

دكتر عارف جانشین حسن روحانی مي‌شود

گروه سياسي: دكتر محمدرضا عارف قرار است از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان معاون رییس مجمع و ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شود.
دكتر عارف جانشین حسن روحانی مي‌شود
به گزارش "ندای انقلاب"، محمدرضا عارف شنبه شب دیداری با آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته و در این دیدار معاون اول رییس جمهور اصلاحات پیشنهاد رییس مجمع تشخیص مصلحت برای جانشینی حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک را پذیرفته است.

بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد و انتخاب حجت الاسلام روحانی به عنوان رییس جمهور، جانشین وی تعیین نشده بود. قرار است حکم ریاست محمدرضا عارف طی دو سه روز آینده توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی صادر شود. حسن روحانی از آغاز به کار مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک بود. محمدرضا عارف از سیاستمداران اصلاح طلب کشور که سابقه ریاست دانشگاه تهران، وزارت پست، تلگراف و تلفن، وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و معاون اولی رییس جمهور را در دولت های گذشته در کارنامه خود دارد و یکی از هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد بود که در هفته پایانی از ادامه رقابت ها انصراف داد.

عارف در چند دوره اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اعضای حقیقی این مجمع منصوب شده است. به نظر می رسد انتصاب عارف به عنوان رییس مرکز تحقیقات استراتژیک به دو منظور دلجویی از وی برای انصراف از رقابت های انتخاباتی و دیگری استفاده از نیروهای اصلاح طلب در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد.

قاسمي بجد
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۲:۵۴
تبريك ميگم به دكتر عارف بزرگوار (124125)
یک ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۲:۵۶
زنده باد عارف . (124129)
ح د ي ث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۸:۰۳
نه خداي منفي دادي يعني چييييييييييييييييييييي به چي منفي دادي خوب مگه چي گفته بابا يه كم كله تو بكار بنداز حيف اك بمونه (124438)
alirezaaaaa
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۳:۰۰
الان میتونه بازم به کارای حزبی خودش برسه و بره مجلس آماده بشه؟ (124135)
مصیب
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۸:۱۵
اتفاقا الان موقعیت مناسبی ایست که مرکر استراتژیک مجمع تبدیل به پایگاهی قوی برای جوانان اصلاحطلبی بشه که علاقه به انجام کار اجرایی دارند .مجلس دهم پیش روی ماست باید پس از کسب دولت و شورای سهر از اصولگرا ها در فکر مجلس بعدی با ریاست آقای عارف باشیم.و حواصمان را هم جمع کنیم که پس از باز پس گیری این نهاد ها شهرداری تهران که با کوتاهی خانم راستگو به اصولگرا ها رسید تبدیل به پایگاهی برای اصولگرا ها نشه (124446)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۳:۰۲
درود بر هاشمی و عارف (124138)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۳:۰۷
امیدواریم این اتفاق مبارک بیفتد؛ هرچند جایگاه ایشان باید خیلی بالاتر از این ها باشد تا خدمات و زحماتشان مشهودتر و برای جامعه مفیدتر واقع شود؛ ولی "مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص" اهمیت زیادی در تصمیم گیری ها دارد که هرکسی لایق تکیه زدن بر مسند ریاست و پذیرش مسئولیت آن نیست. (124142)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۳:۰۹
مبارک است، ایشان لیاقت چنین پستی را دارند. (124145)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۳:۱۱
البته در مورد دلایل این انتخاب توان علمی ایشان رو هم نباید نادیده و دست کم گرفت (124152)
فرهاد
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۳:۱۴
یکی بگه چی شد با این همه اقبال و خواست عمومی آقای روحانی در هیچ سمتی از وجود آقای عارف استفاده نکرد؟ای کاش خود آقای روحانی پاسخی قانع کننده میداد! (124156)
مازیار
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۸:۲۳
چون خودش قبول نکرده.روحانی به ایشان پیشنهاد ارتباطات یا علوم رو به دلخواه داده بود ولی قبول نکرده و گفته می خواد حزب تشکیل بده برای مجلس. (124456)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۹:۱۸
البته با شناختی که از روحانی و اطرافیان وی بود معلوم بود که روحانی از وی استفاده در خور شان ایشان نخواهد کرد!!! (124516)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۳:۱۵
انشاالله که رییس مجلس بشه (124157)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۹:۱۵
ولی من حیفم میاد دکتر عارف رئیس مجلس بشه. واقعا حیف نیست همچین شخصیت بزرگی رو بشونیم ریاست مجلس که همش بخواد بگه بشین آقای فلانی ...دوستان رای بدین لطفا ...توکلی جیغ نکش...زاکانی عینک بذرپاش رو پس بده...آقایون تو صندلی هاتون بشینین لطفا ...
خدا وکیلی حیفه دکتره یه جایی مثل مجلس که بخوایم نخوایم با این رد صلاحیت ها افرادی که نمی خوایم باشن مسلما توش هستن!!! (124511)
سهیل
Germany
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۳:۱۶
خیلی خبر خوبیه....ولی حیف که دو سال بیشتر نمیتونه اونجا بمونه,اخه دکتر عارف سال 94 رییس مجلسه:))))))) (124159)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۳:۴۷
عالسیت (124191)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۴:۱۳
انشاا... (124207)
ایوب
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۴:۱۵
انشاالله آنچه خیر است اتفاق بیفتد، فراموش نکنیم برای انتخابات مجلس نیز به شخصی مانند دکتر عارف برای ایجاد وحدت و رای آوری نیاز داریم. (124209)
علی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۵:۱۶
موج اجتماعی اصلاح طلبی در راه است. اصولگرایان منتظر بمانند... (124260)
شیراز
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۶:۱۵
البته انسانیت و مردانگی دکتر عارف بر هیچ کس پوشیده نیست لیاقت و سکانداری پست های از این بالاتر را دارد انشاله روزی بشی رییس جمهور ما جوانان اصلاح طلب همچنان در صحنه هستیم و به امید ازادی زندانیان سیاسی بخصوص سران جنبش سبز به آغوش خانواده و جامعه انشاله... (124322)
ماهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۸:۰۲
اقای عارف مجلس یادت نره (124436)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۸:۳۶
عارف مرد خوب و بزرگی است ولی برای کارهای استراتژیک نمی تونه موثر باشه چون جسور نیست (124481)