به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۸:۰۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : ۱۶۰۷۳
معاون حج سازمان حج و زيارت خبر داد؛

مصادره ارز اضافي زائران به نفع عربستان

گروه جامعه: معاون حج، عمره و عتبات عاليات سازمان حج و زيارت گفت: زائران نبايد در سفر حج امسال بيش از ? هزار دلار به همراه داشته باشند و اگر بيش از اين مبلغ را بدون اظهارنامه همراه داشته باشند، مبلغ مازاد به نفع عربستان برداشته مي‌شود.
مصادره ارز اضافي زائران به نفع عربستان
غلامرضا رضايي گفت: با توجه به اعزام اولين گروه به حج 92 موضوعي که در اين اعزام وجود داشت داشتن مبلغ بيش از 5 هزار دلار همراه زائران بود که بنابر بخشنامه‌اي که دولت عربستان اعلام کرده است زائران بيشتر از 5 هزار دلار نبايد همراه خود داشته باشند و اگر بيشتر از اين مبلغ همراهشان باشد بايد در مبادي ورودي فرودگاه مدينه و مکه اظهار نامه پر کنند.

وي ادامه داد: اين به آن معنا است که اگر اظهار نامه پر نکنند و اين مبلغ توسط مأموران سعودي کشف شود مازاد اين مبلغ به نفع سعودي‌ها به جرم اينکه اين موضوع را کتمان کرده‌اند، برداشته مي‌شود. بنابراين همه زائران موظف هستند اگر مبلغي بالغ بر 5 هزار دلار يا معادل 5 هزار دلار ساير ارزهاي رايج را به همراه دارند حتما بايد اظهارنامه‌اي را که در هواپيما به آنها تحويل داده مي‌شود يا در ورود به سالن ترانزيت مکه يا جده به آنها تحويل داده مي‌شود تکميل کنند و توسط مسئولين گمرک اظهار کنند تا ممهور شود تا موقع خروج دوباره اين افراد دچار مشکل نشوند و اگر در موقع خروج هم بيش از 5 هزار دلار همراه داشته باشند آن مبلغ مازاد به نفع کشور عربستان برداشته مي‌شود.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۰:۳۰
ای وای باز این عربستانی ها و ضدیتشان با ایرانی ها. چقدر بکشیم از دست اینها. (127946)