به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۸:۴۶
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۱۶۸۳۸
متن کامل سخنان رييس‌جمهور در سازمان ملل:

می‌توان به چارچوبی برای مدیریت اختلافات با آمریکا رسید

گروه سياسي: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد و ضمن تبیین دقیق شرایط و اوضاع کنونی منطقه و نظام بین الملل، پیشنهادات و راهکارهایی از سوی جمهوری اسلامی ایران در راستای برون رفت از اوضاع پیش روی جامعه جهانی ارائه کرد. متن کامل سخنان رئیس جمهور کشورمان به شرح ذیل است:
می‌توان به چارچوبی برای مدیریت اختلافات با آمریکا رسید
بسم الله الرحمن الرحیم

«الحمد لله رب العالمین و الصلوه و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و اله الطاهرین و صحبه المنتجبین»
آقای رئیس،آقای دبیرکل، عالیجنابان،خانم ها و آقایان
در آغاز مایلم تبریکات صمیمانه خود را به مناسبت انتخاب شایسته جنابعالی به ریاست مجمع عمومی ابراز نمایم و از تلاش های جناب آقای بان کی مون نیز تقدیر نمایم.

آقای رییس
جهان ما جهانی پر از بیم و امید است: بیم جنگ و مناسبات خصومتآمیز منطقهای و جهانی، بیم رویارویی هویتهای مرگبار مذهبی، قومی و ملی، بیم نهادینه شدن خشونت و افراطیگری، بیم فقر و تبعیض خُرد کننده، بیم تباهی و نابودی منابع حیاتی، بیم بیتوجهی به کرامت و حقوق انسان و بیم غفلت از اخلاق.

در برابر همه این بیمها، امیدهای جدیدی نیز وجود دارد: امید اقبال مردم و نخبگان در سراسر جهان به "آری برای صلح و نه برای جنگ"، و امید به ترجیح گفت و گو بر ستیز، و اعتدال بر افراط.

یک نمونه زنده، گزینش هوشیارانه امید و تدبیر، و اعتدال توسط مردم بزرگ ایران در انتخابات اخیر است؛که با تبلور مردم سالاری دینی و انتقال آرام قدرت اجرائی نشان داد که ایران لنگرگاه ثبات در دریای ناآرامی های منطقه ای است. اعتقاد راسخ حکومت و مردم ما به صلح پایدار، ثبات، آرامش، حل مسالمت آمیز مناقشات و تکیه بر آراء عمومی به عنوان پشتوانه قدرت، مقبولیت و مشروعیت، نقشی والا در فراهم کردن چنین محیط امنی داشته است.

آقای رئیس،خانم ها و آقایان

دوران حساس انتقالی کنونی در روابط بین الملل مشحون از خطرات، و البته توأم با فرصت های کم نظیری است. هرگونه محاسبه نادرست از وضعیت خود و دیگران، آسیب های تاریخی را در بر دارد تا جایی که خطای یک بازیگر، اثرات منفی بر همگان خواهد داشت. آسیب پذیری، پدیده ای جهانی و فراگیر شده است.
در این گذر حساس در تاریخ مناسبات جهانی، عصر بازی های با حاصل جمع صفر پایان یافته است؛ ولی هنوز معدودی از بازیگران روش ها و ابزارهای کهنه شده، و عمیقاً ناکارآمد را بکار می گیرند تا برتری و سلطه پیشین خود را حفظ کنند. نظامی گری و استفاده از ابزارهای نظامی و خشن برای انقیاد دیگران، نمونه ناکارآمدی از تداوم کنش های کهنه در شرایط نوین است.

اقدامات زورمدارانه اقتصادی و نظامی برای حفظ و تداوم سلطه و برتری گذشته، با مجموعه ای از قالب های مفهومی همراه شده که همگی ضد صلح، ضد امنیت، ضد کرامت انسانی و ضد آرمان های بشری می باشند. از جمله این قالب های مفهومی، یکسان سازی جوامع و تعمیم ارزش های غربی بعنوان ارزش های جهانی است. قالب دیگر، حفظ فرهنگ جنگ سرد و تقسیم دو اردوگاهی جهان به "مای برتر" و "دیگران دون تر" می باشد. قالب دیگر مفهومی، ایجاد ترس و تهدید، از برآمدن بازیگران نوظهور در جامعه جهانی است.

در چنین فضائی، خشونت های دولتی و غیردولتی، مذهبی و فرقه ای و حتی نژادی افزایش یافته و هیچ تضمینی وجود ندارد که دوران آرامش بین قدرت های بزرگ نیز در دام گفتمان ها، رفتارها و کردارهای خشن گرفتار نیاید. تاثیر فاجعه بار روایت های افراطی و خشن را نباید دست کم گرفت. در این میان، خشونتِ راهبردی که در تلاش برای حذف بازیگران منطقه ای از فضای عمل طبیعی آنها، سیاست های موسوم به مهار، تغییر نظام های سیاسی از بیرون مرزها، و تلاشی که برای بر هم زدن حدود و ثغور سیاسی متبلور می شود، بسیار خطرناک و تنش آفرین است.

در گفتمان متعارف سیاسی بینالمللی، یک مرکز متمدّن با حاشیههای غیرمتمدن به تصویر در آمده است. در این تصویر نسبتِ کانون قدرت جهانی و حاشیهها، نسبتی آمرانه قلمداد شده است. گفتمان مرکزگرایی شمال و حاشیهگرایی جنوب سبب استقرار نوعی نظم تکگویی و مونولوگ در سطح روابط بینالمللی شده است. ایجاد مرزهای نادرست هویتی و بیگانه ستیزیهای خشن رایج نتیجة قهرمانی این گفتمان است.گفتمان های تبلیغاتی و بی اساس دین ستیزانه، اسلام هراسانه، شیعه هراسانه و ایران هراسانه به واقع تهدیدی جدی علیه ثبات جهانی و امنیت انسانی است.

این گفتمان تبلیغاتی، با طرح و القای تهدیدات فرضی و خیالی شکل خطرناکی به خود گرفته است. یکی از این تهدیدات خیالی، خطر موهوم ایران است. به بهانه این تهدید موهوم، چه اقدامات ناهنجار و چه جنایت ها در سه دهه گذشته صورت نگرفته است؟ تسلیح صدام حسین به سلاح های شیمیایی و حمایت طالبان تنها نمونه ای از این جنایت هاست. صریحاً و با قاطعیت تمام و با استناد به مدارک و شواهد متقن اعلام می دارم که آنهائی که دم از تهدید ایران می زنند، یا خود تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی اند یا به تهدید دامن می زنند. ایران نه فقط تهدید نیست، بلکه در آرمان و عمل، پیوسته منادی صلحِ عادلانه و امنیت همه جانبه بوده است.

آقای رئیس ؛خانم ها؛آقایان
درکمتر نقطه ای از جهان، خشونت مانند غرب آسیا و شمال آفریقا خانمان سوز بوده است. مداخله نظامی در افغانستان، جنگ تحمیلی صدام حسین علیه ایران، اشغال کویت، مداخله نظامی علیه عراق و رفتار خشن سرکوبگرانه علیه مردم فلسطین، ترور شخصیت های سیاسی و مردم عادی در ایران و بمب گذاری در کشورهای منطقه نظیر عراق ، افغانستان و لبنان نمونه هایی از خشونت در سه دهه گذشته در این منطقه اند. آنچه بر مردم مظلوم فلسطین می رود، چیزی جز یک خشونت ساختاری نیست. سرزمین فلسطین در اشغال است. حقوق اولیه فلسطینیان به طور فاجعه باری نقض می شود و آنها از بازگشت به خانه، محل تولد و دسترسی به سرزمین مادری محرومند. جنایاتی که بر مردم بی گناه فلسطین می رود، خشونت نهادینه ای را به نمایش می گذارد که برای توصیف آن، آپارتاید مفهوم و واژه کم وزنی بنظر می آید.

فاجعه انسانی در سوریه نمونه دردناکی از گسترش فاجعه آمیز خشونت و افراط در منطقه ماست. از ابتدای بحران و از زمانی که برخی از بازیگران منطقه ای و بین المللی با سرازیر کردن منابع تسلیحاتی و اطلاعاتی و تقویت گروه های افراطی، سعی در نظامی کردن این بحران داشتند، ما تأکید کردیم که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد. نمی توان اهداف استراتژیک و توسعه طلبانه و بهم ریختن توازن و تعادل های منطقه ای را با پنهان شدن پشت کلمات بشردوستانه، تحقق بخشید. هدف مشترک جامعه بین المللی باید خاتمه سریع به کشتار مردم بی گناه باشد.

ما ضمن محکوم کردن هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی، از پذیرش کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی توسط سوریه استقبال می کنیم و بر این باوریم که دستیابی گروه های افراطی و تروریست به این سلاح ها بزرگترین خطر فراروی منطقه است که باید مدنظر قرار گیرد. همزمان استفاده غیر قانونی و غیرکارآمد از تهدید یا استفاده از زور ، تنها به گسترش خشونت و بحران در منطقه دامن خواهد زد.

تروریزم و کشتن انسان های بی گناه، اوج افراط و خشونت است. تروریزم، بلائی خشن، فراگیر و فرامرزی است. اما خشونت ها و افراط هائی که تحت عنوان مبارزه با تروریزم و از جمله استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه مردم بی گناه صورت می گیرد نیز محکوم است. در اینجا باید از ترور دانشمندان هسته ای ایران توسط جنایتکاران نیز سخن بگویم. آنها به چه جرمی ترور شدند؟ سوالی که از ملل متحد و شورای امنیت باید پرسید این است که آیا ترورکنندگان محکوم شدند؟

تحریم های غیر عادلانه،به عنوان جلوه دیگری از خشونت، ذاتاًضد صلح و ضد بشری هستند که برخلاف تبلیغات تحریم گران، دولت ها و نخبگان سیاسی را هدف قرار نمی دهند، بلکه بیش از همه، مردمان عادی را قربانی دعواهای سیاسی خود می کنند. میلیون ها عراقی را فراموش نکنیم که در اثر تحریم هائی که با زَروَرق های حقوقی در نهادهای بین المللی پیچیده شده بودند، آسیب دیدند؛ جان باختند؛و هنوز عده قابل توجهی از آنها در سرتاسر زندگی باید زجر بکشند. این تحریم ها خشونت آمیزند. هوشمند و غیر هوشمند ویک جانبه و چند جانبه ندارند. این تحریم ها ناقض حقوق مسلم بشری، از جمله حق صلح، حق توسعه، حق دسترسی به بهداشت، حق آموزش و فراتر از همه حق حیات می باشند. نتیجه تحریم ها، علیرغم هرگونه لفاظی و بازی با واژه ها، همان آتش افروزی و جنگ طلبی و نابودی انسان هاست. این آتش فقط دامن قربانیان تحریم را نمی گیرد، بلکه به اقتصاد وزندگی مردمِ جوامع تحریم کننده نیز، لطمه وارد می کند.

آقای رئیس، خانم ها و آقایان

خشونت و افراط امروز نه تنها ابعاد مادّی، بلکه ابعاد معنوی زندگی انسان و جامعة امروز را در بر گرفته است. خشونت و افراط جایی برای مدارا و تفاهم که لازمة زندگی انسان و جامعة مدرن است نمیگذارد. نابردباری مسئلة امروز جهان ماست؛ باید بردباری را در پرتو اندیشههای دینی، رویکردهای فرهنگی و رهیافتهای سیاسی تقویت کرد. جامعه انسانی را باید از مرحلة بردباری منفی به مرحلة تعاون مشترک ارتقا داد. دیگران را نباید فقط تحمّل کرد بلکه باید با دیگران کار کرد.

مردم جهان از جنگ، خشونت و افراط خسته اند و این فرصتی بی نظیر است. آنها امید به تغییر وضعیت کنونی دارند. جمهوری اسلامی ایران باور دارد که با ترکیب هوشمندانه ای از امید و اعتدال می توان همه چالش ها را مدیریت کرد. جنگ افروزان می خواهند امیدها را بخشکانند. در حالی که امید به تغییر مثبت، مفهومی فطری، دینی، فراگیر و جهانی است.

زیربنای امید، باور به اراده عمومی مردم جهان برای مبارزه با خشونت و افراط، تغییر پذیری، مخالفت با ساختارهای تحمیلی، بها دادن به گزینش و عمل مسئولانه انسانی است. امید، بی تردید یکی از بزرگترین نعمت های خداوند مهربان به همه انسان هاست. اعتدال نیز به معنای حرکت خردمندانه، هوشمندانه، زمان مند و مکان مند در تلفیق آرمان های والا، گزینش راهبردهای اثرگذار و در نظر گرفتن واقعیت هاست.

مردم ایران در انتخابات اخیر درحرکتی هوشمندانه به گفتمان امید و تدبیر و اعتدال رای دادند.ترکیب امید و تدبیر و اعتدال در سیاست خارجی به آن معناست که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای نسبت به امنیت منطقه و جهان، مسئولانه برخورد می کند و آمادگی همکاری چند جانبه و همه جانبه با سایر بازیگران مسئول در این عرصه ها را دارد.

ما از صلح مبتنی بر دموکراسی و صندوق رأی در همه جای جهان از جمله در سوریه و بحرین و دیگر کشورهای منطقه دفاع میکنیم و معتقدیم راههای خشونتآمیز برای بحرانهای جهانی وجود ندارد و تنها به کمک خرد انسانی و با تعامل و اعتدال میتوان بر واقعیتهای تلخ جامعه بشری غلبه کرد. لذا تضمین صلح و دموکراسی، و تأمین منافع مشروع همه کشورها در جهان، و از جمله در منطقه خاورمیانه، با نظامیگری محقق نمیشود.

ایران بدنبال راه حل مسایل و نه تولید مشکلات است. هیچ پرونده و موضوعی نیست که با امید و اعتدال، با احترام متقابل و با نفی خشونت و افراط قابل حل نباشد. اجازه دهید به پرونده هسته ای ایران اشاره کنم. پذیرش حق طبیعی، قانونی و مسلم ایران، بفرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ساده ترین راه حل این موضوع است. این یک شعار سیاسی نیست. بلکه بر اساس شناخت عمیق وضعیت فن آوری در ایران، شرایط بین المللی و پایان بازی ها با حاصل جمع صفر و ضرورت یافتن اهداف و منافع مشترک برای رسیدن به تفاهم و امنیت مشترک است. به عبارت دیگر، ایران و دیگر کنشگران باید دو هدف مشترک را به عنوان دو قسمت غیرقابل تفکیکِ راه حل سیاسی پرونده هسته ای ایران دنبال نمایند.

1- برنامه هسته ای ایران و همه کشورهای دیگر می باید تنها در جهت اهداف صلح آمیز باشد. من اینجا به صراحت اعلام می کنم که این هدف،صرف نظر از مواضع دیگر بازیگران، هدف جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود. سلاح هسته ای و کشتار جمعی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی ایران نداشته و با باورهای بنیادین مذهبی و اخلاقی ما در تعارض است. منافع ملی ما ایجاب می کند که هر گونه نگرانی منطقی پیرامون برنامه هسته ای ایران را مرتفع نماییم.

2- هدف دوم یعنی پذیرش اعمال حق غنی سازی و سایر حقوق هسته ای در خاک ایران تنها راه تامین هدف اول است. دانش هسته ای در ایران بومی شده و فن آوری هسته ای از جمله غنی سازی به مرحله تولید انبوه رسیده است. لذا تصور اینکه با مانع شدن ازبرنامه هسته ای ایران از طریق اعمال فشارهای غیرقانونی می توان صلح آمیز بودن چنین برنامه ای را تضمین کرد موهوم و به غایت غیر واقع بینانه است.

لذا جمهوری اسلامی ایران ضمن پافشاری بر اعمال حقوق خود و ضرورت احترام و همکاری بین المللی در اعمال این حقوق، آماده گفتگوهای بدون تأخیر برای اعتمادسازی متقابل ورفع دوسویه ابهامات از طریق شفافیت کامل می باشد.

ایران به دنبال تعامل سازنده بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک با دیگر کشورهاست و در این چارچوب در پی افزایش تنش با ایالات متحده آمریکا نیز نیست. من سخنان امروز پرزیدنت اوباما را با دقت دنبال کردم ؛ در صورت عزم سیاسی رهبران آمریکا و خودداری از دنبال کردن منافع گروه های فشار جنگ طلب، می توان به چارچوبی برای مدیریت اختلافات رسید. در این چارچوب موضع برابر، احترام متقابل و اصول مسلم شناخته شده بین المللی باید مبنا باشد؛البته در این زمینه انتظار ما از واشنگتن شنیدن صدای واحد است.

آقای رئیس، خانم ها و آقایان

در این سالها، یک صدای مسلط پیاپی شنیده شده است که "گزینه جنگ روی میز است" ، اما امروز بگذارید در برابر این سخن ناکارآمد وغیرقانونی بگویم "صلح در دسترس است." پس به نام جمهوری اسلامی ایران در گام نخست پیشنهاد میکنم طرح "جهان علیه خشونت و افراطیگری" در دستور کار سازمان ملل متحد قرار گیرد و همه دولتها و سازمانهای بینالمللی و نهاد مدنی تلاشهای جدیدی را برای سوق دادن جهان به این سو سامان دهند. باید به جای گزینة ناکارآمد "ائتلاف برای جنگ" در مناطق مختلف جهان به "ائتلاف برای صلح پایدار" در سراسر جهان اندیشید.

امروز جمهوری اسلامی ایران شما و همه جامعة جهانی را به برداشتن گامی فراپیش میخواند؛ دعوتِ "جهان علیه خشونت و افراطیگری"؛ ما باید بپذیریم و بتوانیم در اینجا افقی را بگشاییم که درآن به جای جنگ، صلح،به جای خشونت، مدارا، به جای خونریزیف پیشرفت،به جای تبعیض، عدالت،به جای فقر، برخورداری و به جای استبداد، آزادی درسراسرجهان بهتردیده شود.

به گفته فردوسی، شاعر بلند آوازه ایران؛
بکوشید نیکی به کارآورید چو دیدید سرما، بهار آورید
علیرغم همه مشکلات، من عمیقاً به آینده امیدوارم. با همبستگی جهانی علیه خشونت و افراط، تردیدی ندارم که آینده روشن است. اعتدال، آینده جهان را درخشان خواهد کرد. امید من، علاوه بر تجارب شخصی و ملی، از این باور مشترک همه ادیان آسمانی نشأت می گیرد که جهان را سرانجامی نیکوست و روشن که : «و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون». آقای رییس متشکرم

۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۱۲
سخنان اقای روحانی امیدوار کننده بود مخصوصا بخش های پایانیش...
روحانی مچکریم (133943)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۲۴
همه اش خوب بود (133957)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۳۷
کمی محافظه کارانه بود اونم بخاطر تندروهای داخلی! (133974)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۳:۱۹
دکتر روحانی نه مثل خاتمی ونه مثل احمدی نژاد بلکه مانند آیت ا... هاشمی ولی بافکر ومنطق خیلی باز داره یواش یواش اونا رو متقاعد میکنه که فشار وزور وتحریم رو از ملت ایران بردارن.با این سخنرانی الان توپ در زمین غربیهابخصوص آمریکاست باید منتظرواکنش باشیم وببینیم چه جوابی میدهنداگر 4سال دوم رو برای دکتر روحانی کنار بگذاریم 7 سخنرانی دیگر مانده وحتما کارطوری پیش خواهد رفت که همه از داشتن چنین رییس جمهوری به خودببالیم. (134044)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۱:۴۵
کاملا برعکس، این چیزی که ما می بینیم ان است که گشایشی در حل مسائل نخواهد بود، در ضمن توپ در زمین ایران بوده و هست و تا این لحظه که کاری انجام نشده. (134164)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۲۳
از اون استرسش معلوم بود چقدر محكمه! (134382)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۳:۲۳
بسیار محافظه کارانه بود. (134046)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۸:۳۵
همینشم خوب بود بعضی مواضع خارجی منطبق بر قانون اساسی و مواضع کل نظام یکی دو روزه نمی شه عوضش کرد (134082)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۳:۲۳
فقط آخراش خوب بود. (134047)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۰۶
فقط ميتونم بگم فرصتي كه براي بهبود رابطه ايران و آمريكا بود سوخت !
از بهترين فرصت استفاده چنداني نكردن ايشون...
با دعوا اومدن جلو و خيلي محكم حرق زدن يه لبخند هم نزدن! (134092)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۱۰
در ضمن آقاي روحاني خيلي از صلح و اعتدال حرف زدن!
آيا در خود ايران هم اينگونه است؟؟
راستي خانواده ستار بهشتي خدا بيامرز هم قبلش نامه زدن به رئيس سازمان ملل !

اسرائيل هم در جلسه نبود مثل هميشه ... چون ... ! بي خيال چيزي نگيم بهتره منتشر نميشه! (134095)
ياسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۱۶
اون بنده خدايي كه قسمت پرزيدنت اوباما اعلام كرد از خوندن نظرات بهارنيوز حالش بهم ميخوره توصيه من و سايرين اينه كه وقتش رو هدر نده خب !!!
خيلي راحت ميتونه تشريف ببره مشرق و فارس و صراط و امثالهم و نظرات اونها رو بخونه و لذت ببره !!!
خدا رو شكر تو بهار مقداري ! آزادي بيان هست
اونم نميتونين ببينين شما ها ؟!!!

ما تو خانواده اي بزرگ نشديم مرگ و نفرت و كينه رو بهمون ياد بدن خدا رو شكر!
چون نميگيم مرگ بر آمريكا شما خوشتون نمياد !
برين سايت هاي اصولگراي افراطي رو باز كنين پر از فحاشي و دشنام و بد و بيراه هست به ساير كشورهاي جهان ... اونا رو بخونين آروم بشين خب !

( با عرض پوزش از تمام كاربران محترم بهارنيوز )
هميشه چند نفري هم هستن كه مخالف من و شما هستن
ولي خب اين نسخه رو پيچيدم تا خودشون رو زيادي عذاب ندن!!!
اگر واقعا نظرات بهارنيوز چندش و مسخره هست خيلي راحت ميتونن ديگه نظرات رو نخونن خب ... چه كاريه ! (134099)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۷:۱۷
من که خیلی تفاوتی ندیدم.اول سخنرانی که اونقد کلمات سخت داشت نمیشد بفهمی چی گفته حالا نمیدونم اون مترجم اینارو چجوری ترجمه کنه.بعدد هم که اقای روحانی بارها تو لفافه به غرب حمله کرد.من حداقل انتظارم خیلی خیلی بالاتر بود. اقای روحانی برخلاف قبل یه لبخند هم هنگام حرف زدن نزد.از این فرصت خیلی بهتر میشد استفده کرد.تو خبر ها هم بود که ایشون درخواست رسمی اوبامارو برای دیدار مستقیم رد کرده.با این کار اقای روحانی و نرفتن به ناهار حتی در صورت سرو مشروب(اقای خاتمی بارها در میز غذای اروپایی ها بوده که در اون مشروب هم بوده)و این سخنرانی محطاتانه و گاهی وقتا خسته کننده نمیدونم میشه چی گفت (134066)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۳۲
از چيزي خبر نداري الكي نظر نده
خاتمي هم سر ميز شروب حاضر نميشد (134206)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۱۲
جنابی که از همه چیز خبر دارین:اما نکته ديگري که در سفر سال 1378 خاتمي به فرانسه حائز اهميت بود، تغيير پروتکل تشريفاتي دولت فرانسه براي پذيرايي از مهمانان مبني بر سرو نوشيدني هاي الکلي به دليل درخواست سيدمحمد خاتمي بود.به اين ترتيب بنا به درخواست خاتمي و جايگاه ويژه او براي ژاک شيراک، دولت فرانسه قبول کرد تنها يک بار در طول تاريخ خود از قرار دادن نوشيدني الکلي روي ميز شام صرف نظر و به جاي آن از مهمانان با قهوه پذيرايي کند.اقای روحانی هم میتونست این کارو بکنه به زور که مشروب بهش نمیدادن (134372)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۱:۳۴
معلومه که اون احترامی که برای خاتمی می گداشتند خیلی بیشتر بود قابل مقایسه نبود. (134682)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۳۵
مشروب بهانه است !!!
مسلمون واقعی باید بره تو جمع و پاک بمونه! (134213)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۰۱
البته که خوب بود چرا که هم از مشکلات مردم و اثرات سوء تحریم ها گفت هم اشاره ای به برقراری رابطه با امریکا کرد. باید در نظر داشته باشیم یه شبه نمیشه راه صد ساله رفت . بالاخره 35 سال دوری + وجود افراطیون این کار کمی مشکل میکنه. (134091)
کمند
Canada
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۲۷
سخنرانی دکتر روحانی متعادل بود ولی انتظار میرفت یکم نرمتر و در جهت آشتی با امریکایی که دستو جلو آورده بود باشه
در مجموع دکتر تو روو خدا یه کاری کن مملکت درست شه.یه شوک می خواد مملکت واسه درست شدن اونم مذاکره با امریکاس
ظریف جون تو یه کاری بکن..... (134102)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۰:۲۸
از روحانی نا امید شدم (134118)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۳۳
تو از اول هم با روحاني نبودي
الكي فيلم بازي نكن (134208)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۰:۴۲
بهتر بود با زبان ساده صحبت میشد تا ترجمه آن به انگلیسی نا مفهوم نشودو نیز میتوان از کورش کبیر هم در آنجا نام برد که از اولین ظلم ستیزان تاریخ و مورد احترام تمام جهان است و منشور آن سر درب سازمان ملل. (134124)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۱:۰۲
خیلی خوب بود (134784)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۱۴
اصلا راضی نبودم از روحانی
میتونست خیلی بهتر باشه
اولش خیلی فلسفی بود
ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااا (133946)
روحانی
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۲۴
این دفعه منو ببخشید
دفعه بعد قول میدم قبلش حتما با شما چک کنم.... (133956)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۳۲
دمت گرم
جالب بود (133969)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۳۴
این قول میدهند با شما چک کنند خیلی حرف زشت و رو اعصابیه! (133971)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۳۵
اول قهرمانانه، بعد نرمش! در مجموع بد نبود ولی می توانست واضح تر هم باشد (133972)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۳۶
دوست عزیز منظورم این بود که باید کل صحبت هاش مثل قسمت های پایانیش بود
روان صحبت میکرد نه فلسفی
از لبخند استفاده میکرد (133973)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۰۷
هر هر خنديديم ...
خودت رو مسخره كردي؟ (134093)
مری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۲۳
اصلا دموکراسی یعنی همین که منتخب ما بدونه حتماً باید با ما چک کنه. حالا قبل یا بعدش دیگه به عهده خودش.. (134190)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۲۸
داداش
"خيلي بهتر" را تعريف كن
شما انتظار داري روحاني بگه ايران نوكر امريكا و اسرائيله ؟ يا انتظار داري ماوراالطبيعه و مبدا و معاد را زير سوال ببره
يعني چي اولش خيلي فلسفي بود ؟
انتظار داري عين قذافي جوك تعريف كنه
يا عين نتانياهو نقاشي بكشه . سخنراني در يك اجلاس معتبر احتياج به شان و كلاس داره
شيخ دمت گرم . من كه راضي ام (133964)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۴۰
اگه شما حرفای اوباما رو گوش داده بودید متوجه میشدید منظورم چیه
اوباما خیلی روان تر صحبت کرد
کسی حرف از نوکری آمریکا و اسراییل نزد (133980)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۴۹
شما نمی توانید موضع روحانی رو با موضع اوباما مقایسه کنید! اگر ما هم زده بودیم اونها رو تحریم کرده بودیم ................ (133986)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۵۴
دوست عزیز موضوع موضع اوباما نیست
موضوع طرز بیان اوباماست
شما دقت کن اوباما 50 دقیقه صحبت کرد بدون اینکه حتی یک بار به متن نگاه کنه (133993)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۰۳
چه ربطي داره ؟
قذافي و كاسترو هم ٧ ساعت سخنراني مي كردن بدون اينكه به متن نگاه كنن و تپق بزنن . مرغ همسايه واست غازه بنده خدا
شرايط روحاني و اوباما زمين تا آسمان فرق ميكنه اميدوارم بفهمي (133998)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۱۲
راست میگه بیچاره،
از اینجا تازه برسه اونم با هواپیماهای ایرانی اونم مشکلات خواب و عدم آشنایی به محیط و ... رو اضافه کن (134004)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۲۷
منظورم از " شرايط " اينها نيست آقاي بامزه !
ميگم نمي فهمي (134017)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۰۶
نباید فرصت از دست بدی!!..آقای روحانی.. (134410)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۱۳
ما همیشه تحریم بودیم تحریم نان و مال مهم نیست تحریم ایمان عقیده نباشیم
زنده باد روحانی (134006)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۵:۴۱
فقر اگه از دری وارد بشه ایمان از در دیگه بیرون می ره!
اینو پیامبر گفته. (134057)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۴۰
البته حق هم داری
8 سال به سخنرانی کسی عادت کرده بودی
که انگار سر کلاس انشا نشسته ای (134024)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۵۰
در ضمن خدارو شکر که سایت تابناک مطلبی تحت عنوان رفتارهای عجیب سیاستمداران در سازمان ملل نوشت که شما اطلاعات عمومیتون بالا بره و بدونی قذافی و کاسترو چقد صحبت کردن اخووووی (134031)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۳۵
منو ميشناسي؟
من مثل شما نيستم از تابناك مابناك خبر بگيرم
وكيل مدافع امريكا ! (134212)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۳:۲۵
به نظر من اوبا خیلی شفاف حرف زد ولی آقای روحانی به جز بخش های اخر بسیار مبهم بود. (134048)
حاج امين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۴۱
بين خودمون هم افراطي زياد پيدا ميشه
معتدل باشيد...از اين بهتر نمي شد
پرزيدنت روحاني مچكريم... (134110)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۳:۲۲
حمید عزیز

در تایید کامنت شما

واقعا انتظار دیگری از آقای روحانی می رفت تقریبا نیمه اول صحبت های روحانی شبیه سخنرانی های احمدی نژاد بود نمی دانم چرا یک عده خود را به ندیدن و نشنیدن می زنند. (134045)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۳۶
باورشون نمیشه روحانی هم ... ! (134214)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۸:۳۴
چی می خواستی بگه؟ما آمریکا را زیر پا له می کنیم!!!! (134081)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۱:۲۰
روحانی ...واقعا متاسفم !!! (134788)
قارتال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۱۷
سخنرانی خوبی بود. اولا از موضع ضعف نبود. ثانیا روحانی نشان داد که خواهان صلح است. و ثالثا خواهان رفع مشکلات با امریکا.
باید منتظر عکس العمل امریکا در مقابل این سخنان بود.
انشالله همه مشکلات سریعا حل شوند.
روحانی متچکریم. (133948)
ایوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۲۲
اولش خیلی فلسفی صحبت کرد ولی بعدش خوب بود. بطور کلی خوب بود. (133952)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۰۲
ایشون بهتر این فرصت رو از دست نده ...
که دیگه معلوم نیست چنین موقیتی داشته باشن
که اون وقت دیگه افسوس . فایده ای نداره.. (134404)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۰۳
باید سعی کنن حداقل یک دیدار مصلحتی .. با اوبا داشته باشن (134406)
نسل سوخته
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۲۲
اولاش یه سری حرفای تکراری و همیشگی بود... مستکبران، جهانخواران، فلسطین، جنایات، تروریسم، سوریه،... به نظرم این تیکه رو بهش دیکته کرده بودن که باید حتما بگه.
اما قسمت دومش یه کمی بهتر بود. جوابی بود به سیگنال‌های مثبت امریکا. (133954)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۴۵
والله من هم همینو گفتم که راضی نیستم از روحانی و دوستان هی دارن منفی میدن (133983)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۳:۰۴
حمید

من به شما مثبت دادم، متاسفانه یک عده ای فقط به به و چه چه می کنند و کوچک ترین نقدی را بر نمی تابند، اینگونه رفتار دور از اصلاح طلبی است، اصلاح طلبی یعنی نقد از همه و در راس آن از خود. (134037)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۱:۲۶
این شد یه حرف حساب (134154)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۰۰
يعني ايران از جنايات تروريسم حرف نزنه ؟
حاجي ! چطوره هممون با صداي بلند بگيم امريكا ... خورديم ما رو ببخش ؟ ها ؟! موافقي همه با هم بريم خيابوناي تل آويو را با زبون ليس بزنيم تا از سر تقصيراتمون بگذرن ؟
چطوره دلقك بازي درآريم تا بخندن و بمون بگن لطيف ، غيرخشن و صلح طلب؟
شما ها چه انتظاراتي داريد؟ جداً مخ آدم سوت ميكشه . يعني روحاني فقط بايد از گل و بلبل و سبزه و چمن حرف بزنه تا بگيد صلح طلبانه و غير تكراري بود .
آقاي روحاني كار خودت را بكن . با مشاوران خبره اي كه داري ( در صدرشان دكتر ظريف)
بخواي به حرف كامنت نويساي بهارنيوز و فيس بوك گوش بدي اين دستت به اون دستت ميگه دروازه غار چند؟ بخواي از فضاي مجازي خط بگيري يعني هنر و علم ديپلماسي يعني كشك! بخواي فضاي مجازي رو براي خودت بزرگ كني كلاه خودت و منافع ملي پس معركه اس .
( نسل خام انتظار داره روحاني به جنايات تروريسم و آپارتايد اسرائيل هم اشاره نكنه و اگر اشاره كرد حتماً بهش ديكته كردن) (133997)
دانشجو علوم سیاسی
Germany
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۱۱
اما این نسل خام که منم جزئی از اونا هستم ، تا قبل از انتخابات که فکور ترین و اگاه ترین و تیز هوش ترین فرزندان این مرز بوم و جهان به شمار می اییم و اما بعد از انتخابات به خاطر انکه به جهان به دید دیگری چون عشق ، صلح و آزادی می نگریم متهم به کال بودن و خام بودن می شویم؟
آیا جرم ما این است که می خواهیم فردای با ارامش و با ثبات داشته باشیم؟
آیا جرم ما این است که دنیا به ما به دیده عزت و احترام بنگرد؟
آیا جرم ما این است که کشوری با دار بودن منابع عظیم نفتی و گاز در جهان باید اینک جز فقیر ترین کشور های جهان باشد؟
آیا جرم ما این است میخواهیم با تمام ملت دنیا حتی آنان که چون ما نمی اندیشند تفکر اعتقادی یکسان نداریم و انچه برای ما ارزش است برای انان ارزش نیست دوست باشیم؟
آیا جرم ما این است که میگویم چندین دهه است به طور یکسان بر اساس یک خط و یک متد سخرانی و عملگرایی داشته ایم با این دستاور های کم اینکه به روش های دیگر نیز تیکه کنیم و رویه خود را تغییر دهیم ایا باید اینگونه به نا پختگی متهم شویم؟
ایا خام بودن ما در این است که با مد روز نیاز های فکر سیاسی اجتماعی و اقتصادی جهان رشد کرده ایم یا انکه خازن فکریمان در دهه های 30 و 40 و 50 مانده است؟
به راستی ما متهم به چه می شویم؟
آیا زندگی تو ام با ارامش و تصور اینده ای روشن برای نسل دهه 70 گناهی نابخشودنیست؟> (134002)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۳۲
اآقاي علوم سياسي ! اگه اين اسمو روي خودت گذاشتي كه بقيه ماست ها رو كيسه كنن معلوم ميشه چقدر ديكتاتوري ولي اگه راست ميگي من نميدانم تو كدوم دانشگاه درس خوندي كه بلد نيستي كامنت بخوني . منظور من از نسل خام جوونا نيستن. منظور نويسنده كامنت بالاييه
خوش باشي (134020)
قادري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۴۵
واقعاً خازن فكري تان جلو آمده ؟؟؟ نسل متولد دهه ٧٠ = بي مسئوليتي ، زرنگي و بي مبالاتي ، بي ريشه اي ، بي سوادي ، هيجان جويي و توهم دانايي
فكر مي كني باسوادي (134026)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۳:۳۰
سلام عزیزم به نظرم امسال کنکور شرکت کردی و بلاخره دانشکده علوم سیاسی علی اباد کتول قبول شدی
بهت تبریک میگم سعی کن درست رو خوب بخونی تا خانواده خوشحال بشن (134050)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۰۶
این که دانشجوی علوم سیاسی هستی خیلی واجب بود باید می گفتی خوب شد گفتی.
این نظرت شخصی هیچ ربطیم به تخصص و رشتت نداره (134411)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۱۴
حتما دکتر نوری زاد رو هم میخواین جز کامنت نویس بذارید ؟؟؟؟؟
ایشون هم میگفتن از روحانی انتظار بالاتری میرفت (134007)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۳۸
از همين جوابت معلوم است چقدر ناآگاه تشريف داريد . مگر نوري زاد متخصص روابط بين الملل است ؟ نوري زاد مشكوك و تحريمي كه ذره اي در پيروزي روحاني نقش نداشت چكاره است كه مي گويد انتظار بالاتري مي رفت ؟ اگر قرار باشد هر كسي با چهارتا نامه تند به مقامات نظام قهرمان و صاحب نظر در همه چيز شود كه افراطي ترين آدم ها همين فردا صبح مي توانند با عمل به اين فرمول خود را علامه بحرالعلوم كنند . روحاني اگر بخواهد به حرف امثال نوري زاد عمل كند كلاهش پس معركه است . دوست عزيز ! نوري زاد را بيشتر بشناسيد . اجازه ندهيد اين آدم ها با قهرمان بازي گذشته خود را پنهان كنند (134023)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۱:۳۹
انتقاد رو از تند گویی جدا کنید لطفا
نامه های ایشون انتقادی بود نه تند گویی
انتقاد از تدبیر میاد و تندگویی از جهالت
نگفتم متخصص بین الملل هست
ولی یک فعال سیاسی و روزنامه نگار و فیلمنامه نویس خبره هست
در ضمن گذشته ایشون که شما میفرمایید سعی در پنهان کردنش داره که سراسر حب و دوستی با سران بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (134162)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۳:۳۴
خبره؟!!!!!!!!!!!! (134261)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۰۵
نوري زاد را چقدر ميشناسي؟! (134296)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۵۱
نوري زاد دكتراي چي داره ؟
دكتراي هواشناسي ؟ (134032)
نسل سوخته
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۱۶
نه توقع داشتیم از هاله نور وهلوکاست ومحو شدن اسراییل بگه - البته بایدجوری حرف میزد که افراطیهایی امثال شما راهش بدن ایران (134008)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۳۳
انصافاً من را ميشناسي كه ميگي افراطي ؟ خواستم جوابت را بدم خدا وكيلي عارم اومد (134021)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۵۳
يه چيزي ياد گرفتيد : افراطي
هر جا كم مياريد ازش استفاده مي كنيد . بنده خدا خيلي از آدمهايي كه به روحاني راي دادن مثل شما فكر نمي كنن . نميشه بهشون گفت افراطي (134033)
احمد
Australia
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۸:۴۴
آقایون تعصب بد نیست اما منطق بهتره؛ ما همه از اون بگم بگم بیزار بودیم اما خداییش آقای روحانی حرفاش بد نبود اما میتونست بهتر از این هم باشه؛ امیدوارم روزی بیاد که رییس جمهور فقط از ایران صحبت کنه و حرفی از فلسطین و سوریه و اینجور کشورها نزنه؛ اوضاع معیشتی مردم واقعا وحشتناکه امیداورم هر چی زودتر این اوضاع تغییر کنه؛ پایینده باد ایران (134086)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۲۸
دوستی آمریکا و اسراییل مثل دوستی ایران و فلسطینه
ولی دیدی اوباما هم از اسراییل خوب گفت هم از فلسطین این یعنی سیاست
سیاست پیشبرد آشتی دو طرف
ولی شیخ عزیز ما فقط از مضلومیتتتتتتتتتتتتت فلسطین صحبت میکنه !!!!
اینو میگیم اینجا جاش نبود
فقط من نمیدونم چرا هر انتقادی که میکنیم میگن میخواین سر خم فرود بیاریم ؟
طرفدارای جناب روحانی همین کامنت نویسای بهار و فیس بوک هستن نه خواننده های روزنامه کیههههههههههههان (134018)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۲۲
برای اینکه انتظار بیش اندازه داری برادر من. روحانی در یک برایند کلی خوب حرف زد قبلا هم گفتم حمایت از مظلوم در جهان شعار راستی ها نیست یکی از اصول قانون اساسی است حال اگر با کل این اصل یا تعریف مظلوم مشکل دارید بحث دیگری است از طریقی دیگر باید پیگیری کنید رئیس جمهور به اجرای قانون سوگند خورده نمی تواند قانون شکنی کند به شما اطمینان می دهم اگر عارف یا خاتمی یا هاشمی آنجا بود هم همین حرف ها را می زدند شاید با لحنی متفاوت .دوستان ما ایرانی ها از انتقاد لذت می بریم انتقاد خوب است اما به جا اینکه من هم می گویم انتقاد شما تا حدودی وارد نیست نافی دموکراسی نیست من فقط می گویم شرایط قبل و بعد انتخابات مقایسه کنید ببنید چه می شه کرد .یک رئیس جمهور اگر چه در جای یک کاندیدا می تواند دولت قبلی را مورد نقد قرار دهد اما مورد نقد قرار دادن مستقیم دولت قبلی در مقام رئیس جمهور رد کردن اقدامات کل کشور است آقای اوباما هم اگر چه سیاست های خارجه کلان و خرد
بوش را در مقام کاندیدا مورد نقد قرار داد اما در مقام رئیس جمهور در عمل همان در سطح کلان همان سیاست ها را پیش گرفت.در پایان با وجود احترام از کسانی که کلیت جمهوری اسلامی را قبول ندارند می خواهم اقدامات دولت نقد نکنند چون کلا مشکل اساسی با دولت دارید(من هیچ کس را از بین دوستان حاضر به ضدیت با جمهوری اسلامی متهم نمی کنم و نخواهم کرد.) (134535)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۵:۴۴
شمایی که خامی!
هنوز نفهمیدی این خودی ها هستن که کشور رو به این فلاکت انداختن! (134058)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۰۹
حتی در مورد قضایای فلسطین و اعراب و اسرائیل هم عده زیادی در داخل نظراتی مخالف نظر حاکمیت دارند. ما خواستار عدم دخالت کشورمان در تروریست هستیم. به هر بهانه ای و در هر گوشه جهان. ترور تروره چه علیه فلسطینیان ، چه مسلمانان دیگر نقاط ، چه غیر مسلمانان و حتی یهودیان ساکن سرزمینهای اشغالی (134094)
نرمش مقتدرانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۳۵
فرش زیبا بافتن با گره های دانه دانه و بجا زدن فقط هنر ما ایرونیهاست که در نهایت میتونن بی هنران دنیا رو مبهوط این همه ذکاوت مسلمان ایرانی کنن ! روحانی دعای خیر خانواده معظم شهدا بدرقه راحت..... (134104)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۲۵
محمود از نوع معتدل نیمه ابری (133958)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۵۵
خيلي بي انصافي
سخنراني به اين خوبي .
سخنراني هاي محموت مصرف داخلي داشت (134034)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۸:۳۹
بابا شما در جمهوری اسلامی به روحانی رای داید. می شه بگید چی انتظار داشتید؟ .مثلا شما رئیس جمهور بودید چی می گفتید؟ (134083)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۲۶
از نظر من سخنرانی روحانی متوسط بود، باید بیشتر از صلح آمیزی بر نامه هسته ای و امادگی برای صلح با غرب میگفت و بهتر بود موضع خاتمی در مورد اینکه موضوع ایران در قبال مشکل اسراییل و اعراب حمایت از هر توافقی است که فلسطینیها قبول داشته باشند و نه فراتر از آنها، از کلمه جنایت هم زیاد استفاد کرد نمره 14 از بیست میدهم (133959)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۸:۴۳
شما صحیت های خاتمی رو دیدید یا شنیدید .خاتمی بار ها از لفظ جنایت در رابطه با فلسطین صحیت کرد یک بار در جمع دانشجویان گفتند که "ما شعار نمی دهیم به آمریکا اعنماد نداریم"(من ارادت خاصی به آقای خاتمی دارم ضد خاتمی نیستم) متاسفانه ملت ما حافظه ی تاریخی ضعیفی دارند و ید بیضایی در بت سازی .عزیزان لطفا چشم های خود را روی اعتدال و واقیعت باز کنید (134085)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۲۷
آقایون، انتظار نداشته باشید سرمون رو جلوی آمریکا خم کنیم، سخنرانی روحانی بسیار دقیق بود، شاید یه جاهایی خوشمون نیاد ولی کلیاتش خوب بود، شما اگر متن سخنرانی خاتمی در اجلاس سازمان ملل رو ببینید خیلی بیشتر از آمریکا انتقاد کرده (133962)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۳:۰۶
زمان و مسائل با دوره خانمی تغییر کرده. (134040)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۲۴
ما تو شرایط مشابه هستیم تازه اتهامات وارده به ایران اون روز خیلی بیشتر از اون روز بود به تاریخ یا حافظه ی خود رجوع کنید. (134537)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۵:۰۰
خاتمي خيلي عالي صحبت كرد نه الان نه آن موقع هيچ وقت حرف از جنايت نزد و تا اين حد خشن صحبت نكرد. (134055)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۵:۵۰
فعلا که با تحریم ها سرمون رو به زور پایین آوردن!
دیگه این ادابازی ها غرور بی خودیه!
کشوری غرور داره که مثل ژاپن و آلمان ظرف چند سال قدرت اقتصادی برتر دنیا می شه!
ما که غروری دیگه برامون نگذاشتن! پناهجوهای ایرانی رو مثل بدبخت ترین کشورهای دنیا باید تو قایق وسط دریا ببینی! (134059)
احمد
Australia
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۲۵
....؟ از نظر شما صلح و ثبات در منطقه؛ روابط دیپلماتیک با کل جهان مخصوصا آمریکا یعنی سر خم کردن یعنی تعظیم مقابل آمریکا؟ اینهمه کامنت منفی واسه افکارتون کافی نیست؟ خوب تو که میگی مرگ بر آمریکا سواد داری؟ میدونی این برق؛کامپیوتر؛هواپیما؛موبایل؛تلفن؛جی پی اس و غیره ساخت کجاست؟ البته واسه تو و همفکرای شما همون چین؛روسیه؛جیتوپی؛کومور و غیره خوبه؛ ضمنا رییس جمهور در ایران مثه لوکوموتیو میمونه که فقط مستقیم میتونه بره نه چپ و نه راست؛ متشکرم از سایت وزین بهارنیوز/ پایینده باد ایران (134439)
آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۲۸
در کل بد نبود از احمدی نژاد ک خیلی بهتر بود
بهر حال روحانی خواست بگه ما حاضر به رفع تنش هستیم و به دنبال گفتگو هستیم
اما انتقاد داریم به اقدامات آمریکا و غرب و با خبریم از کاراشون
کار خوبی کرد واس مذاکرات به دردش میخوره (133963)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۲۹
عالی بود.....درود بر تدبیر وامید (133966)
بختيارى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۳۳
در مجموع خوب بود اما اصرار بر سخنرانى فلسفى جاش توى اين جور جاها نيست چون خيلى حوصله شنيدنش وجود نداره.!
به نظرم ميتونست بهتر و عملگرايانه تر باشه اما باتوجه به اينكه جان كرى حضور نداشت بد نشد كه روحانى مقدارى تند صحبت كرد  (133970)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۸:۵۱
اون واسه ما ایرانیهاست که تو جلسه سخنرانی خوابمون می بره!
نه این جلسات بین المللی که عطسه کنی هم گاهی مهم تلقی میشه! (134088)
دانشجوی علوم سیاسی
Germany
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۳۹
به طور کلی آنچه که این هفته ها و موج سواری رسانه ای که 2 طرف در باب این سخنرانی ها داشتند و توقعات و انتظارت مردم جهان خصوصا ایرانیان رو فراتر از حد انتظار برده بودند آنچه بیان شان راضی کننده نبود !
ما از رئیس جمهورمان انتظارات دیگری داشتیم نه انکه در موجوع نطقشان تنها به زحمت 5 دقیقه ان را در مورد صدای واحد رهبران امریکا و شفاف سازی هسته ای صحبت کند و بعد به مسایلی روی بیاورد که گویی به نظر من چیز های بود که بر خلاف روح و قلب رئیس جمهورمان بود که در این چند روز از اون و گفتارش انتظار داشتیم.
اما دوستان ما نباید گذشته را نیز فراموش کنیم.
ما ملت و کشوری هستیم که در طی 8 سال گذشته به خاطر ماجراجوی ها و نفی تاریخ و توهین به هویت گروهی از انسانها دیدگاه منفی و صفت تروریست را بر پیشانیمان عده ای نابخرد چسپانده اند و اینک جامعه جهانی به یکبار نمیتواند ما را بپذیرد و گذشته سیاهی که 8 سال بر سیاه بودنش تکیه کردند را یکشبه سفید بدانند.
ما باز هم باید اعتماد سازی کنیم و حسن نیت خودمان را باز هم نشان دهیم اگرچه سخنان رئیس جمهور محترم راضی کننده نبود اما بعد از 8 سال سخنرانی های پر هزینه این میتواند روزنه ای کوچ اما امیدوارنه به فردای روشن باشد.
ما نباید ایده الیست باشیم و صد البته نه اگونه نا امید ، وقتی که چند روز پیش دکتر ظریف در فیس بوک نوشت عرصه دیپلماسی یک شبه و با یک دیدار و یک سخنرانی شفاف نمی شود و نباید انتظار سریع روابط رو داشته باشیم باید این گفتار وزیر خارجه فهیم خود را در باب سخنرانی امشب رئیس جمهور گره می زدیم که وزیر با زبان بی زبانی از افزایش انتظارت ملت از دکتر روحانی با خبر بود اما ملت از انچه که تصور میکردند که دکتر روحانی میگوید و اما متن متوسطی که ریس جمهور خواهد خواند اطلاع نداشتند تلنگر زد که باید صبوری کرد و زود قضاوت نکرد.
اما وقتی به صحبتهای گذشته دیگران و صحبت کنونی رئیس جمهورمان می نگرم با مقایسه گذشته و حال امیدوارم و به اینده خوش بین می شوم اما یادمان نرود این تازه اغاز راه هست و باید باز هم صبوری کرد و برای جوامع جهانی ثابت کنیم که اگر تا دیروز به دنبال نفی هلوکاست و محو کردن کشورها در سطح دنیا بودیم اینک نه به ظاهر بلکه در عمل هم خواستار صلحیم (133975)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۵۱
آره واقعا شاید توقعات ما زیادی بوده (133989)
دانشجوی علوم سیاسی
Germany
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۰۴
البته مقصر آن دوستان محترمی امد که با گفتار ، با موضع گیری ها و ارایه سخرانی هاشون در طی این 3 یا 2 هفته پیش این توقع رو ایجاد کردند (133999)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۵۶
از قلب و روح روحاني خبر داري؟ (134035)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۳:۱۸
مردم را به کم توقعی دعوت نکنید، مگر مردم عمرشان را از سر راه آورده اند یا ابدی زندگی می کنند که کم توقع باشیم؟! دقیقا در حین انتخاب ورزا یک عده ای همش می گفتند انتظار بیش از حد نداشته باشید امثال من هم می گفتند اقای روحانی باید قدم اول را محکم بردارند نتیجه ان همین امروز است آقای روحانی بجای اینکه حرف مردم و خواست مردم را صریح بزند در پشت تمام حرفهایش نوعی ابهام وجود دارد چرا چون اقلیت افراطی و نیمه افراطی سهمشان را گرفته اند و زیاده خواهیشان بیشتر شده، مگر می شود با هم به نعل و هم به میخ زدن مشکلات اساسی کشور را حل کرد؟ نمونه آن دولت آقای روحانی قول داده که وضع معیشت مردم را در 100 روز اول تغییر دهید ولی نه تنها هیچ تغییری حاصل نشده بلکه در بعضی موارد بدتر هم شده، در فضای سیاسی ایران با ابهام نمی شود دستاورد کسب کرد. باور ندارید صبر کنید تا در آینده بیشتر ببینید. (134042)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۳۹
از رییس جمهور انتظار بیشتری می رفت آیا نیم ساعت زمان برای گفتن تمام مواضع جمهوری اسلامی ایران کافیست؟این همه اسم آوردن از اعتدال به چه درد میخوره.خارجیا الان چی میدونن اعتدال چیه.الان باید برای جامعه جهانی شفاف سازی کرد که برنامه هسته ای صلح آمیزاست.ومتاسفم که این رومیگم شاید به خیلی ها بربخوره صدرحمت به سخنرانی محمود.در ضمن موقع سخنرانی اوباما وزیر امورخارجه(ظریف) ومعاونش(عراقچی) نشسته بودندولی موقع سخنرانی روحانی معاونین وزیرخارجه آمریکابودنداین خیلی بده.ونماینده ایتالیاهم نبودش.چی فکرمیکردیم چی شد.این همه بلبشو قبل از سفرهمه اش طبل توخالی بوده (133977)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۴۵
بارك الله احمدي نژادي زيرك! (133984)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۳:۱۹
ما هم در نیمه اول سخنرانی فکر کردیم متن را احمدی نژاد نوشته. (134043)
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۴۰
آقایون بنده اصلاحاتی هستم ولی از شما خواهش می کنم افراط رو کنار بگذارید... سخنرانی رییس جمهور فوق العاده بود هم شجاعانه و هم از در صلح و کاملا منطقی... ملت ایران با منطق و شجاعت اش باید به دنیا شناخته شود.... از دکتر روحانی کمال تشکر رو دارم و آرزوی موفقیت روز افزون برای ایشون و وزیر فوق خوش تیپ(D:) و دوست داشتنی شون یعنی دکتر ظریف را دارم. (133978)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۴۰
خوب بود تا ببینیم بعدش چی میشه؟!! (133979)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۴۱
اصلن خوب نبود.حد اقل هم لحن اوباما حرف میزد نه خشن تر (133981)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۴۸
داداش
نبايد فراموش كرد كه بين ما و امريكا اين ماييم كه طلبكاريم . يعني اگر قرار باشه صلح بشه اون بايد بيشتر معذرت خواهي كنه نه ما ! (133985)
دانشجوی علوم سیاسی
Germany
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۵۶
دوست عزیز اما کارنامه ما هم انچنان درخشان نیست که دیگران رو محکوم کنیم!
تنها تفاوت ما با آمریکا در اینه که اونا علنا دست به اقدام میزنن اما ما به طور پنهان کارمون رو انجام میدیم والا هر دو طرف از گذشته پر حرف و حدیث یکدیگر مطلعیم/ (133994)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۲۵
مطمئني دانشجوي علوم سياسي هستي ؟ كدوم دانشگاه ؟
اول بگم كه من هيچ مخالفتي با بهبود روابط ندارم و معتقدم اين اتفاق دست كاسبان تحريم را از اقتصاد ملي قطع مي كنه و ما مي تونيم مستقيماً با امريكا سنگ هايمان را وا بكنيم .
حالا از دانشجوي علوم سياسي مملكت بدون احساسات زدگي مي پرسم :
ايران كي توي امريكا كودتا كرد؟ كي يك دولت ملي را برد و يك دولت دست نشانده را آورد؟
ايران كي سفارتش را به جاسوسخانه تبديل كرد ؟
ايران كي يكي از همسايگان امريكا را شير كرد و به جانش انداخت ؟
ايران كي هواپيماي مسافربري امريكا را ساقط كرد و بعد كه جنازه زن و بچه ها را از آب گرفتند گفت فكر مي كردم هواپيما جنگنده است ؟ ( فكر كن ارتش امريكا چنين سوتي بدهد)
ايران كي به متخاصمين امريكا سوپراتاندارد فروخت ؟
ايران كي اپوزيسيون مسلح امريكا را از ليست گروه هاي تروريست خارج كرد ؟
ايران كي براي براندازي امريكا سالانه ٧٥ ميليون دلار تخصيص داد ؟
ايران كي اقتصاد ، هنر و ورزش امريكا را به رگبار تحريم بست ؟
حاجي ! ميخوايم رفع تنش كنيم باشه قبول ! منتها نگيم به اندازه امريكا ما هم مقصريم . خدا وكيلي كجا تقصيرامون يه اندازه است ؟ (134015)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۰:۴۶
احسنت ... (134128)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۳:۳۳
واقعیت اینه که در 8 ساله گذشته سیاست های نادرست اعمال شده ما را در موضع ضعف قرار داده و غربی ها را در موضع بالاتر، آنها خیلی براشون دیگر فرقی نمی کند که ایران چگونه عمل می کند ابزار فشار را در دست دارند و اگر روحانی مسائل را مرتفع نکند تحریم های بیشتری اعمال میکنند. (134052)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۰۶
باشه بهشون میگم (134412)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۵۰
به جاش وزیر خارجه آمریکا تو سالن ننشسته بود! (133988)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۴۵
خوب این هم سخنرانی جناب روحانی سراسر سخن از صلح و اشتی و امید بود.از هلوکاست هم خبری نبود اسراییل هم که تهدید نکردببینیم امریکایی ها چه واکنشی نشون میدن. (133982)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۱۶
نمی دونم جوانان اصلاحطلب خیلی خامند اسراییل تا در ایران تغییر حکومت نشه که دست از دشمنی بر نمی داره امام فرمود اسراییل حتی اگر به دریا دست زند ان را نجس می کند بلی ان چیز که امام و مراد ما در خشت می دید ما در ایینه هم نمی توانیم ببینیم (134098)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۱:۵۶
سخنرانی خوبی بود به امید سربلندی ایران زمین

نه گرماش گرم و نه سرماش سرد همه جای شادی و آرام و خورد
نبینی در آن شهر بیمار کس یکی بوستان از بهشت است و بس
همه آب‌ها روشن و خوش‌گوار همیشه بر و بوم او چون بهار (133995)
نسل سوخته
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۰۵
اگه ج رییس جمهور بود الان تو سنگر بودیم، سخنرانی شو از رادیو گوش میکردیم. (134000)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۴۳
و منتظر که خدا یکی از شهرهامون رو آزاد کنه !!!!!!!! (134025)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۵۸
حرف دهانت را بفهم (134358)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۳:۱۵
من به ج راي ندادم ولي شما هم يه حرفي بزن بهت بياد
بعيد ميدونم شما ٤٠٠ كيلومتري جبهه هم پيدات شه رفيق! (134041)
تبریز
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۱۹
در چند روز اخیر سطح توقعات و انتظارات در افکار عمومی داخل کشور نسبت به سفر رییس جمهور بالا رفته بود و اینکه بسیاری منتظر دست دادن و سلام و علیک و خوش و بش میان اوباما و آقای روحانی بودند،در داخل کشور و در میان افکار عمومی به ضرر ایشان تمام شد.

از طرف دیگر هر چند به نظر من آقای روحانی عزیز می تونست در سخرانی مجمع عمومی بهتر از این ها ظاهر بشه ولی در کل اگر منطقی تر به موضوع نگاه کنیم سفر وی و هیئت همراه،مجموعه دیدارهاو مذاکرات های رییس جمهور و وزیر محترم امور خارجه مثبت و راضی کننده است و نوید آینده خوبی در روابط بین المللی ایران با غرب بوده و آغازی برای حل مشکل پرونده هسته ایست (134012)
سلی
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۲:۴۸
باید دست دوستی ای که میاد طرفمون رو بگیریم
امریکا مسلما نسبت به ما تو موضع قدرت ولی میانو مدگن می خوایم صلح کنیم
چرا روحانی نرفت ضیافت بان کی مون؟ (134028)
قرمز پر رنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۱۹
نرفتن به ضیافت بان کی مون به دلیل سرو مشروبات الکلی در این مجلس بوده و دلیل سیاسی نداشته (134185)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۳:۲۹
عالی بود... برخی از خودی ها در این چند روز بدجور ریییس جمهور رو زیر فشار گذاشتن که اصلا خوب نبود...بالاخره ما که نمی تونیم جلو اونها که این همه ظلم کردند تسلیم بشیم! به نظرم موضع رییس جمهور موضع درستی بود (134049)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۴:۵۱
سخنرانی عالی بود.نه خیلی تند نه خیلی سرد.عالی بود.اندک اندک صدایی به گوش میرسد که میگویدفشار و زور وتحریم برداشته خواهدشد.روحانی مچکریم (134053)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۴:۵۸
خب نبايد روحاني رو با خاتمي مقايسه كرد، خاتمي خيلي مسلط تر بود، و ما هرگز نبايد از روحاني توقع داشته باشيم در حد و اندازه هاي خاتمي باشد، هركسي ظرفيتي دارد دوستان... (134054)
امیری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۷:۲۵
عالی بود ایران سر بلند (134068)
جمال درویش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۷:۳۲
موقع قضاوت باید جمیع جهات را درنظر داشت من به آقای روحانی نمره قبولی میدهم کسی که نماینده یک ملت است وقتی دریک اجلاس بین المللی سخن میگویدباید تمام کلماتش حساب شده باشدنباید احساسات بر او غلبه کند صلح طلبی و نرمش به معنی تسلیم شدن در برابر خواسته دیگران نیست قاطعیت وصلابت هم به معنی نادیده گرفتن حقوق دیگر ملتهاو توهین به آنها نیست ایشان از دیدگاههای جمهوری اسلامی به خوبی دفاع کرد بهانه ای هم به بدخواهان کشورمان نداد این یعنی اعتدال (134069)
متین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۷:۵۱
ما از کلماتی چون جنایت استکبار مظلوم خسته ایم کاش اقای رئیس جمهور این کلمات را فراموش می کرد (134074)
حسن گلاسکو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۷:۵۲
شیخ حسن ما که روزگاری پای تعلیق را امضا کرده بود دیشب با افتخار حرف از بومی سازی و سوخت هسته ای و ... زد! افتخاری که تاریخ قطعاً بنام احمدی نژاد ثبت خواهد کرد .
روحانی حتی جرات نکرد اشاره ای به تهدیدهای اوباما در سخنرانی پیش از خودش بکند ... !! (134076)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۸:۰۸
ایشون سخنرانی خوبی انجام دادن آخه مگه انتظار دارید یک زخم کنه 34ساله به یک باره شفا پیدا کنه ،آدم باید یه کمی هم انصاف داشته باشه یادتان که نرفته تا یک سال پیش اگه این حرفها را کسی میزد فوراً........پس باید با منطق و دیپلماسی درست بصورتی که نه سیخ بسوزه و نه کباب جلو رفت و مطمئن باشید آقای روحانی با این منش اعتدال و تدبیر دلسوزانه مشکل ایران و امریکا را حل خواهد نمود فقط خواهشاً سعی کنیم از افراط و تفریط در حرف هامون دوری کنیم (134077)
کامران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۸:۱۸
ماآخرش هم نمیدونیم ایرانیم .عربیم یه بارآیه آخرش فردوسی (134078)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۸:۳۱
اگه ج رئیس جمهور بود تو همون سالن دو تا تیر هوایی میزد حساب کار دستشون بیاد. (134079)
مینو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۸:۳۲
من از اولش طرفدار روحانی بودم. اما یک نکته را بگم نیازی به تکرار مکررات نبود این سخنان از تریبون ایران شاید روزانه صد بار تکرار میشوند. حرفهای مربوط به بحران دیگر کشورها و استعمارگری امریکا. کاش این بحثها را واگذار کنیم به خود نمایندگان این کشورها و بعد در موضع قدرت از آنها دفاع کنیم. در کل شاید ایشان می توانست صلح آمیزانه تر صحبت کنند هر چند بخش دومش خوب بود. این نکته را هم اضافه کنم دولت آمریکا هم بایستی چراغ سبزی نشان دهد و نبود مقامات بلند پایه آمریکا در زمان سخنرانی روحانی حرکتی در خلاف جهت صلح بود. در کل روحانی دوست داریم (134080)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۸:۴۲
انتظار بیشتری داشتیم. زیاد جالب نبود . سخنرانی اوباما خیلی بهتر بود . اصلا" معلوم نشد حرف حساب گفته هاش چیه. در کل خیلی از انتظارات کمتر تا حالا عمل کرده. (134084)
fatima_elec@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۸:۴۵
مطمئنيد اين متن كامل سخنراني بود؟ من تو ياهو بخشهايي رو خوندم كه اينجا نبود. مثلاً‌صحبتهاش در مورد هولوكاست رو اينجا نديدم. كاش بخش دوم سخنرانيش كمي طولانيتر بود! (134087)
نهاوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۸:۵۲
هنوز دنبال قهرمان مي گرديد!!!!!!!!!!!!
شيخ حسن روحاني سياستمداري عمل‌گراست كه در صورت يك انتخاب ناگزير براي ملت ايران پديدار شده است. رئاليسم بي‌رحمانه‌اي كه ما را به حسن روحاني رسانده است ما را از هرگونه اغراق و مداهنه بي‌نياز مي‌كند. روحاني ديپلمات است نه روشنفكر. اهل معامله است نه فلسفه. حقوقدان است نه فيلسوف. او نه فقط در برابر سرهنگ‌ها كه بركنار از فيلسوف‌ها ايستاده است. (134089)
کارشناس ارشد در همه موارد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۵۰
از میان علوم مختلف حقوق و اقتصاد به سیاست نزدیکتر است هر چند لازم است رهبران جوامع انسانی همچون فلاسفه دیدی عمیق داشته باشند و همچون روشنفکران اهل نقادی باشند .تنها کسانی که شاید حضورشان در عرصه سیاست زاید به نظر میسرد معلمین اخلاق هستند (134396)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۸:۵۹
فرصت رو سوزوندن، متاسفم.
نداشتن جرات و بیان حرفهای تکراری.
آقای روحانی حسابی ازت ناراحتم. (134090)
یزدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۱۲
من حیث المجموع خوب بود/ جامع بود/ شیخ خوش کلام / جامع نگری کرد/اینکه افکارعمومی تحت شعاع دیپلماسی صلح قرارگرفت/ خودش یک موفقیت کم نظیر است.
نقش ظریف دراین فرایند دیپلماسی ظریف و انکارناپذیر است، (134096)
نهاوندی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۱۸
فرق سید بزرگوار خاتمی و روحانی رو میشه در متن سخنرانی هایی این چنینی پی برد (134101)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۳:۲۱
چرا منفي دادين؟ دقيقا همينه كه مشخص مي كنه روحاني خيلي مونده به خاتمي برسه (134256)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۲۷
منفی دادم چون مقایسه دو انسان رو غلط می دونم منفی دادم چون مقایسه دو عملکرد در دو ظرف زمانی رو غلط می دونم (134541)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۲۹
بنظرم عليرغم تمام تاكتيك هاى متن كه بهانه به كسي نده مخابين اصلى را به تعامل واميد مذاكره هدايت كرد (134103)
پيام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۳۶
. . . انقدر محافظه كارانه. . . تكرار ي (134105)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۳۷
من با شنیدن این حرف ها از رای دادن به روحانی پشیمان شدم. ای کاش خاتمی ریس جمهور بود (134106)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۳۵
اي كاش دوست من (134211)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۲۹
حالا که نیست .خاتمی 70 سالش است تا کی می خواهید روی یک نفر حساب کنید.از یک جهت شما با افراطی ها یکی هستید چون هر دو دنیا و انسان ها رو سیاه سفید می بینید (134543)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۲۵
راست میگی نه که طرح گفت و گوی تمدن های ایشون و نرمش هاش کارساز بود الان میخواین که خاتمی جای روحانی بود (134323)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۳۷
حرفای احمدی نژاد رو معتدلتر زد... فرقی نداشت فلسطین. سوریه حرفای قدیمی و از کار افتاده. من هیچ امیدی به آینده ایران ندارم. چون نمی زارن که تحریما لغو بشه. ما باید در تنهایی و انزوا بپوسیم. (134107)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۱:۴۸
اتفاقا امیدبسیار هست
همانگونه که هم اوباما و هم ظریف گفتن مشکلات یک شبه حل نخواهد شد دوست عزیز
ما به امید رای دادیم پس امیدوار باش (134166)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۳۰
از شما تشکر می کنم. (134545)
كوروش كبير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۴۰
خيلي فرقي بين سخنراني احمدي نژاد و روحاني نبود و متأسفانه سياست هاي كلي نظام حالا حالاها نميخواد تغيير كنه فقط جاي صورت عبوس احمدي نژاد رو لبخند هاي روحاني گرفته. همين. سخنراني اون زمان آقاي خاتمي خيلي بهتر بود. اي كاش حداقل عارف رئيس جمهور شده بود تا يه گفتمان جديد رو توي سازمان ملل پي ريزي ميكرد (134109)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۱:۵۲
اگه عارف عزیز هم بود باز همین سخنان بود شاید هم بدتر
چون ما داخل کشور گروهای فشار داریم که نسبت به عارف حساسیت بیشتری داشتن (134168)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۴۷
عارف عزيز ؟ !
عارف هم رئيس جمهور مي شد مي ديدمت ! شما ديكتاتورهاي جوان كسي رو ميخوايد كه صبح به صبح سخنراني هاشو با شما چك كنه تا مبادا تو فضاي مجازي فحش يا تهمت ترسو بودن بخوره . گروه هاي فشار كيلو چند؟ وقتي قبل از سفر روحاني زندانيا آزاد ميشن و نرمش قهرمانانه مطرح ميشه گروه هاي فشار چند سيرن آقاي ديكتاتور جوان؟ (134231)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۵۷
عارف عزيز ؟؟؟؟!!!
عارف هم رئيس جمهور مي شد مي ديدمت . در اون صورت هم شما ديكتاتورهاي جوان يك جور ديگر فحش ميداديد.
كلاً عقلانيت و ثبات راي تو فضاي مجازي وجود نداره
گروههاي فشار كيلو چند ؟ وقتي قبل از سفر زندانيا آزاد ميشن . يا نرمش قهرمانانه مطرح ميشه گروه هاي فشار سيري چند ؟ آقاي ديكتاتور اينترنتي ! مستبد جوان! (134242)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۲۳
شما مثل اینکه توهماتت برات به باور تبدیل شده.خود اقای روحانی میگه اختیار تام دارم.مجوز نرمش قهرمانانه هم که صادر شده دیگه گروهای فشار کجا بود.شما ها هم شدید احمدی نژاد که میگفت میخوام حرف بزنم اما نمیزارن (134322)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۳۳
اگه شما همون حمیدی که نظر های بالا رو دادی بیا ببین جماعتی رو که صبح گفتند درود بر مصدق عصر گفتند مرگ بر مصدق بیا ببین جماعتی رو که احساسی تصمیم می گیرند زود پشیمون می شوند .من به روحانی رای دادم بدون اینکه به خاطر حرف و حمایت کسی باشه بر اساس عقل خودم و با یه سخنرانی هم نه ناامید میشم نه پشیمون (134549)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۰۴
خدا امواتت را بيامرزه
يه حرف حساب شنيديم (134692)
۱۳۹۲/۰۷/۰۴ ۰۳:۳۲
ابوذر تو از اون خشک مغزهایی هستی که فک رمی کنن عقل کلند! (134816)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۳۴
اونايي كه منفي دادن ميگن سخنراني روحاني بهتر از خاتمي بود؟! هيچ جيز جديدي نداشت و با اينكه روحاني خيلي از داخل حمايت مي شد انتظار بيشتري بود (134210)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۳۶
شما خوشت اومده هر کی میاد گفتمان راه بندازه.خاتمی گفتمان جالبی داشت اما در عمل نتونست به هر دلیلی قدمی برای دوستی دوباره با غرب به ویژه آمریکا برداره.(می دونم نظرم منفی داره چون بر خلاف تصور ایرانیان عقل گرا نیستند) (134554)
بصیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۴۴
چو دیدید سرما بهار اورید (134111)
قرمز پر رنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۴۵
هزار آفرین به جناب روحانی
بسیار هوشمندانه و با درایت سخنرانی کردند
البته موخره این سخنرانی ها، مصاحبه های بعدی و صحبت های ایشان طی نشست های دو طرفه خواهد بود که یقینا به سود مردم ایران تمام می شود. (134112)
صابر حق شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۴۷
دوستان ، اگه به گفتمان امید و تدبیر و اعتدال ایمان داریم باید بذاریم کارها با صبر و تحمل پیش بره و از هر ذوق زدگی و شتاب جدا" پرهیز بشه . (134113)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۱۴
فکر کنم منظورت یه ده بیست سال دیگه است !!! عجله نباید کرد!!! (134313)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۴۸
روحاني بايد اب قند ميخورد بد سخنراني ميكرد (134114)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۳:۲۱
يك رئيس جمهور اينقدر استرس داشته باشه! (134255)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۰۹:۵۸
قسمتهایی از سخنانش را که باب میل خودش و ملت نبود فقط به خاطر رضایت تند روها در ایران بیان کرد. (134115)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۰:۳۷
كاش مستقيما وخيلي صريح بحث گفتگوي تمدنهاي آقاي خاتمي رو مطرح ميكرد (134120)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۲۰
اخه عقل کل تو زمان خاتمی گفت و گوی تمدن ها به کجا رسید که الان دوباره پروندش رو باز کنیم. (134319)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۳۷
متاسفانه راست میگی گفت و گوی تمدن ها تز خوبی بود اما دشمنی ها رو کم نکرد (134555)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۰:۵۰
خدایی اونجوری که انتظار داشتم نبود نمیگم بد بود ولی می تونست خیلی خیلی بهتر باشه. بیچاره ما مردم که باید منتظر چند تا کلمه حرف خوب باشیم تا سرنوشتمون عوض میشه. (134133)
رزمنده 8سال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۱:۲۹
بابا جان فقط بفکر خودتان نباشید ،تحریمها فاجعه آمیز است و تا مغز استخوان مردم پا برهنه نشانه رفته و درد جانکاهی است که وجود جامعه را فراگرفته.خودفروشی دختران جوان ما بخش اعظم آن بیکاری،رکود و تورم و....است شرم دارم بیشتر به جزئیات بپردازم اگر واقعا این مشکلات ریشه در تحریمها ندارد و اینهمه معادن و مواهب الهی و منابع انرژی پس گره کار کجاست؟ دلتنگم و از این دلتنگی گاها با وضع موجود اقتصادی بغض گلویم را می گیرد و با خلوت و گریه آرام می گیرم.عقلای نظام زیادند و میشود این معظلات را حل کرد به شرطی که با درد مردم عمیقا اشنا باشند و قدری حقی را هم برای ملت در نظر بگیرند.جناب روحانی عمیقا مایل به حل مشکلات کشور هستند اما عزم ملی عقلای نظام هم باید همراه باشد. (134158)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۲۰
به این میگن احمدی نژاد مودب (134187)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۲:۲۸
هر چه قدر جلو می ریم از این که تو انتخابات شرکت نکردم راضی تر می شم. (134198)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۴۱
لیاقت شما همون ج بود تا با بولدوزر به جون فرهنگ بیفته برای زنان غیر چادری حکم تیر بگیره چفیه بندازه بره سازمان ملل بگه بین حق و باطل حرکت کردند میانه روی نیست و سال دیگه هم زمان با آغاز هفته دفاع مقدس 8 سال دفاع مقدس دیگری رو آغاز کنیم . خداییش خیلی بی لیاقت بی انصافید (134560)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۳:۱۳
99 درصد نظرات تحلیل های دیشب بی بی سی بودند (134250)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۲۰
ما خانوادگی صحبت های روحانی را زنده نگاه می کردیم 10 دقیقه بعد همه شوکه بودیم و اتفاق نظر داشتیم که بسیار شبیه احمدی نژاد ایشان سخنرانی می کند. بی بی سی را هم نگاه نکردیم. چون اعصابمان داغون بود. (134381)
کیانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۳:۴۳
به عنوان یکی از طرفداران آقای احمدی نژاد از آقای روحانی گله مند بودم اما با این سخنرانی به ایشان امیدوار شدم چون خیلی محکم در برابر استکبار جهانی به خصوص آمریکای جهان خوار ایستادگی کرد و همچنین از سوریه به عنوان خط مقدم مقاومت در برابر صهیونیست ها حمایت کرد (134270)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۰۷
سو استفاده ماهرانه اي بود (134301)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۰۹
والا همون حرفای احمدی نجاد رو گفت فقط می گفت جنگ طلبان نمی گفت آمریکا دقت کردید یک کلمه هم نگفت آمریکا بی سابقسا! (134415)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۳:۴۴
آقای روحانی انگار انشاء می خوند.یک انشای تکراری و انگار دیکته شده.سریع و تند و بدون لبخند و حس و حال مناسب،حتی آخرش هم چندان حرفی برای گفتن نداشت. (134273)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۰۸
مزخرف نگيم
مگه مستربين و ماهي صفته كه وسط سخنراني بخنده؟ (134303)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۱۲
من واقعن انتظار نداشتم که آقای روحانی در مورد ساقط کردن صدام و طالبان اینگونه صحبت کنه . دو رژیمی که دشمنان بالقوه و بالفعل ایران بودند. سقوط هردوی این رژیم ها برای هرکه بد بود برای ایران عالی بود و اتفاقن نفعی جز خسارت برای آمریکا نداشت . حال بی انصافی است که مثل احمدی نژا و دار و دسته اش این موضوع را به عنوان جنایت آمریکا عنوان کنیم. بقیه مطالب هم دوستان گفته اند . ضمن اینکه باید بگویم اگر تحریم ها نبود الان به جای روحانی معتدل ، حتمن کسی دیگر داشت برای سالن خالی سخنرانی می کرد (134308)
نياز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۴:۳۹
حرف دلش در قسمت پاياني سخنانش بودقسمت اول سخنانش به حرفه سياست وي بر مي گردد.گوشزد نمودن طولاني مسائل آغازين سخنراني اش ضروري بنظر نمي رسيد آن هم در شرايط صلح وآشتي (134337)
ayub
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۰۸
به نظر م رئیس جمهور سعی کرد تمام مسائل ممکن رو با جملات مختلفی بکار ببره که همه متوجه بشن چی میخواد بگه. معقول و منطقی و با توجه به شرایط حاکم بر ایران و جهان حرف زدن. اونایی که باید متوجه منظورش بشن، میشن.
با اقتدار و صلح طلبانه حرف زد. ضمنا جامعه جهانی هم میدونه که رئیس جمهور تصمیم گیرنده اصلی نیست و در ایران باید یک اجماع صورت بگیره (134368)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۳۸
سخرانییش بد نبود ولی می تونست بهتر از این هم باشه.
سخنرانی اوباما صلح طلبانه تر بود. (134391)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۴۱
روحانی نمیخواهد با گروه های فشار و رادیکال های اصولگرا درگیر شود!

برید ببینید از سردار فیروزآبادی تا صفوی و آیت الله آملی در کنار اصلاح طلبان همه حمایت کردن از نطق دیشب! این همون "اجماع" برای حل مشکلات هست که روحانی میگفت بهش خیلی نیازه!

در ضمن هدف روحانی رابطه صمیمانه با اتحادیه اروپا و آلمان و انگلیس و فرانسه هست تا از اهرم فشار آنها برای آمریکا استفاده کنه!
همین سخنرانی دیشب روحانی کلی تاثیر داشته و از اتریش تا آلمان و فرانسه حمایت کردن از کم شدن تحریم ها ... فقط اسراییل مخالفه و جلسه رو ترک کرد.... (134469)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۴۲
ذلیلانه که نمیشود با آمریکا مذاکره کرد... آرام آرام همچی حل میشود (134471)
علی
United States
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۶:۴۹
ما مردم ایران به اقای روحانی رای دادیم اما امروز با این حرفها پنجاه درصد پشیمان شدیم.تمام حرفها برای خوش امد اصولگرایان بود و اگر یک جمله از منافع ملت ایران و حرفهای دل مردم در ان دیدید بگویید؟حرف از مدیریت روابط هم که اگر عده ای از مسئولین نمیخاستند مطرح نمیکرد. (134473)
بهاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۷:۵۲
دمش گرم واقعا حرفای آخرش امیدوارانه بود از کلمه های پیچیده و سختش که بگذریم در کل سخنانش معنی خوبی میداد (134511)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۱۴
حرف: 20
عمل: 0
با این روش به جایی نمیرسیم. (134531)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۱۵
ایشون چرااااااااا بایــــــــد تقاضاییی گفتگو نپدیرند
مگه همین اقایون نبودن دم از گفتگویی تمدن ها میزدن.... هان؟؟؟؟
نکنه ما خیلی پیشرفته و با تمدن تر از امریکا هستیمم نه!!!!
حتماا اینطوریه!!!؟؟/ (134592)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۹:۲۰
قابل توجه دوستن افراطي يا كم صبر : "خاتمی: این سر و صداهایی که این روزها شد غلط بود . اميدها بيجا و بلند پروازانه نباشد." (134593)
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۲۴
نمی دونم چرا رسانه ها قبل از رفتنش اینقدر غوغا کردن؟ (134709)
آبين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۳۱
آقاي روحاني اگر بنا به گفته خودش با اختيار تام به آمريكا رفته بود مي تونست مثل ديگران سران براي شروع رفع مشكلات ملت بدبخت ايران با آقاي اوباما دست ميداد و اگر خواسته واقعيش حل مشكلات مردم بود مي تونست حداقل به خاطر مردم نگون بخت ايران شجاعت نشون بده و نه براي بابه دله تندروها كه جيبهايشان از پولهاي ميلياردي پر است و صداشون از جاي گرم بلند ميشه حرف بزنه (134718)