به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۱۷۱۴۷

عروس و دامادهای‌قجری در قرن 21+عکس

گروه جامعه: یکی از مراحلی که عروس و دامادها پیش از مراسم عروسی‌شان می‌گذرانند، ماجرای انتخاب و خرید کارت عروسی است، کارت‌هایی که قرار است پیغام شادی‌شان را به گوش فامیل و دوست و آشنا برساند و از آن‌ها برای حضور در این محفل دعوت کنند.
کارت عروسی این سالها دیگر مانند گذشته، تنها کاغذی برای دعوت نیست و مدلهایش آنقدر متنوع و رنگارنگ شده که به سختی می توان از میانشان، یکی را برای شب عروسی برگزید.



 بالاخره کارتمان را انتخاب کردیم!
وقتی پا به یکی از مغازه های راسته کارت عروسی فروش های خیابان ملت می گذاری، آنقدر کارت های رنگارنگ و متنوع جلوی چشمانمان قرار می گیرد که به سختی می توانی توجهت را برای انتخاب یکی از آنها شان متمرکز کنی. علی و مونا یکی از زوج هایی هستند که برای انتخاب کارت عروسی شان راه راسته ملت را در پیش گرفته اند. علی می گوید: چندمین باری است که برای انتخاب کارت عروسی به ملت آمده ایم و بالاخره در میان این همه کارت، یکی را انتخاب کردیم که در عین زیبایی قیمت مناسبی هم داشته باشد اما در میان خرج های این روزهایی که دامادها دارند، هزینه کارت عروسی هم شده نمک روی زخم!

 قیمت کارت عروسی از 100 تومان تا چند ده هزار تومان!
آقای کاظمی، صاحب یکی از مغازه های کارت فروشی راسته ملت است. وقتی از او در خصوص قیمت های کارت عروسی می پرسیم، می گوید: اینجا ما همه رقم کارتی داریم، از 100 تا تک تومان تا چند ده هزار تومان، بستگی به سلیقه و البته جیب آقا داماد دارد، اما قیمت متوسط کارت عروسی بین 800 تا 1200 تومان است و بیشتر کارت های فروشگاه در این رنج قیمت هستند.

 عکس قجری می خواین یا پهلوی؟
یکی از نوآوری هایی که طی چند سال گذشته در بازار کارت عروسی به وجود آمده، چاپ تصاویر عروس و داماد در کارت است. البته این تصاویر هم تنوع بسیاری دارد و پوشش و آرایش عروس و دامادهای نشسته بر کارت از مدل های قجری آغاز و به مدل پهلوی ختم می شوند، بسته به سلیقه عروس و داماد و اینکه بخواهند تصاویرشان شبیه عروس و دامادهای چه برهه ای از تاریخ کشور در بیایند. علاوه بر این اگر عروس و دامادی بخواهند تصاویر پشت کارت عروسی شان شبیه به معادل های غربی آن در سده های اخیر در بیاید، باز هم این امکان برایشان وجود دارد.

آقای عابدی یکی از صاحبان فروشگاه کارت در ملت در خصوص انتشار تصاویر عروس داماد در کارت عروسی می گوید: «چند سالی است که عروس و دامادها ترجیح می دهند تصاویرشان را هم در کارت عروسی منتشر کنند و در این میان هم طراحان مدلهای بسیار را به بازار کارت عروسی وارد کرده اند.» او در خصوص آتلیه های عکاسی مخصوص می گوید: «اگر عروس و داماد بخواهند تصاویرشان کیفیت مناسبی داشته باشد، باید یک روز به آتلیه مراجعه کرده و با پوشش و آرایش خاص دوره زمانی مورد نظرشان عکس های پشت کارت را بگیرند، در غیر این صورت ما با داشتن تصاویر پرتره از آنها می توانیم با فتوشاپ عکس ها را بر ظاهر قدیمی در بیاوریم.» وقتی از او می پرسیم چرا عروس دامادهای این روزها آنقدر علاقمندند که از تصاویرشان در پوشش و آرایش قدیمی و استفاده کنند می گوید: «خب شاید به دلیل حس نوستالژیکی که میان مردم افزایش پیدا کرده و همه دوست دارند گریزی به گذشته داشته باشند.»
مرجع : تبیان

بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۲۲:۳۰
آرزو بر جوانان عیب نیست!!! (138159)
۱۳۹۲/۰۷/۰۷ ۲۳:۰۱
پول هایی که تاجران تحریم و مخالف رابطه با آمریکا در رقم های باورنکردنی و نجومی که حتی به خواب شبشان هم نمیدیدند بدست میآورند باید یک طوری خرج بشه (138212)
۱۳۹۲/۰۷/۰۸ ۰۷:۴۲
خدا میدونه حالا استخوناشونم پوسیدن!ای خدا.......... (138371)