به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۱۷۷۴۳

نیمی از طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی

گروه جامعه: یک کارشناس تربیت و خانواده اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: نیمی از طلاق‌های کشور در پنج ساله اول ازدواج رخ می‌دهد و از این تعداد نیز بیشترین تعداد طلاق‌ها در سال‌های اول و دوم است.
شهلا کریمی  با اشاره به اهمیت ازدواج و جایگاه آن در جامعه، اظهار داشت: خانواده کوچکترین و در عین حال سازنده‌ترین نهاد جامعه است و خانواده‌ای که سالم و درست تشکیل شده باشد می تواند فرزندانی شایسته به جامعه تحویل دهد و به دنبال آن جامعه نیز سالم و موفق خواهد بود. وی سن ازدواج را از جمله مباحث مهمی دانست که همیشه مطرح است و ادامه داد: برای اینکه یک فرد شرایط ازدواج را داشته باشد باید به بلوغ جسمی، عقلی و اجتماعی رسیده باشد و البته در کنار آن امکانات مالی و اقتصادی برای شروع یک زندگی مشترک هم باید فراهم باشد.

به گفته این مسئول سن مناسبی که معمولا برای ازدواج مطرح می شود 22 سال برای دخترها و 25 تا 26 سال برای پسرهاست که در این سن فرد تا حدودی به ثبات شخصیتی و اجتماعی رسیده است. کریمی ناپایداری ازدواج را از مهمترین معضلات این حوزه اعلام کرد و افزود: عدم آگاهی از انتخاب صحیح، نبود آموزش های های قبل از ازدواج و توانمند نبودن جوانان برای تشکیل زندگی مشترک از جمله دلایل اصلی ناپایداری ازدواج‌هاست.

مشکلات اقتصادی، چشم و هم چشمی، قناعت نکردن، مشکلات اقتصادی و اجتماعی و ... نیز از دیگر دلایل ناکامی و ناپایداری ازدواج است که وی به آنها اشاره کرد. کارشناس تربیت و خانواده اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: آمارها نشان می دهد نیمی از موارد طلاق در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد و در پنج سال اول نیز بیشترین آمار طلاق مربوط به سالهای اول و دوم زندگی است. وی در خصوص اقداماتی که برای کاهش ناپایداری ازدواج ها در نظر گرفته شده هم تاکید کرد: به دنبال برگزاری حداقل هشت ساعت آموزش قبل از ازدواج برای جوانان هستیم که با همکاری وزارت و دستگاه های داخل استان برگزار خواهد شد تا بتوان کمی از آمارهای طلاق کاست و زمینه توانمندی جوانان را فراهم کرد.
مرجع : ایسنا

خسرو
United States
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۳:۱۲
اصلا نمی فهمم چه تاکیدی بر این است که خطر طلاق فقط مال اوایل زندگی است زوج هایی که مشکل دارند برای همه زندگی مشکل خواهند داشت اگر مسایل روانی ومشکلات تربیتی که از کودکی همراه دارند حل نشود فقط مسایلی مانند درگیری های روزمره وعادت کردن می تونه پنهان کنه طلاق رو که به طلاق عطفی منجر بشه
اینا روانشناس نیستند مثل یکیشون که در تلویزیون می گفت دختر ها از 9 ساگی می تونند ازدواج کنند! (143613)
دكتر
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۳:۱۸
دو سال اول زندگي مشترك سخت‌ترين سال‌هاي زندگي جوانان است، و كساني كه كارشان به جدايي مي‌كشد تاب و توان اين مشكلات را ندارند، در ابتدا مشكلات اقتصادي و سپس رفت و آمدهاي زياد خانوادگي باعث دوري اين دو جوان از هم مي‌شود. دخالت‌هاي فاميلي و حرف و حديث‌ها كه اثرات زيادي در زندگي مشترك مي‌گذارد، ولي به مرور زمان با كم شدن رفت و آمد‌ها و مرتفع شدن مشكلات اقتصادي (البته فراموش نكنيد كه امروز هر دو جوان بايد براي مرتفع كردن مشكلات مالي با هم كار كنند) اختلافات كم و كم و كم خواهد شد.
اين تجربه من است، انقدر كه امروز بعد از 6سال همسرم را دوست دارم در دو سال اول زندگي (به علت همين مشكلاتي كه گفتم) دوست نداشتم.
يك پيشنهاد هم دارم و آن اينكه مشكلات بين خودتان را به والدين نگوييد كه باعث جدايي بيشتر شما خواهد شد، سعي كنيد مشكلات را بين خودتان حل كنيد. (143617)
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۷:۴۳
دكى جون رفت وامد! از محالاته!اتفاقا اگه رفت وامد نباشه مشكلاتي مثل : تنهايي وبي كسي سراغ زوج ها مياد وطرف فكر ميكنه همسرش بي كسو كاره ازش سو استفاده ميكنه! مهريه بالا و اينكه مفهوم مسووليت رو نميدونن دليلشه (143774)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۲۱:۵۷
بنده که الان سنم 24 سال هستش نه در دانشگاه و نه جای دیگه ندیدم برنامه آشنایی نو جوانان و جوانان با ازدواج رو بذارن...
البته ما تو دانشگاه خواجه نصیر تا همین پارسال تفکیک بودیم!
در ضمن سن مناسب ازدواج در این دوره و زمانه بالای 33 سال شده
چون کسی نمی تواند از پس مخارج آن بر بیاید (143870)
ایوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۷ ۰۱:۲۱
مسائل انسانی هیچ گاه تک علتی نیست و در هر مساله چندین پارامتر دخیل هستند به نظر من مدت دوران نامزدی (یا عقد) در جدایی زوجین موثر است اگر این دوره کوتاه باشد افراد بدون داشتن شناخت حداقلی از یکدیگر وارد زندگی مشترک می شوند و این مساله گاهی باعث مشکل می شود، از سویی دیگر طولانی شدن این دوره نیز مضر است تقریبا بعد از شش ماه اختلاف نظرها (که امری طبیعی است) بین دختر و پسر هویدا می شود و احتمالا باعث ایجاد رنجش می شود بدون اینکه مساله حل شود دختر و پسر راهی خانه خودشان می شوند و با دخالتهای دیگران مساله تبدیل به مشکل می شود حال آنکه هنگامی که طرفین زیر یک سقف زندگی می کنند زمان بیشتری برای گفتگو دارند، چون یکدیگر را می بینند از هم دلجویی می کنند و احتمال دخالت دیگران نیز کاهش می یابد. بنده معتقدم شش ماه زمان مناسبی برای دوره عقد است. (143962)