به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۱۸۹۳۴

غربی‌ها برای ما فرش قرمز پهن کنند

گروه سياسي: نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها با روند کنونی اتخاذ شده در اجلاس ژنو 2 موفقیتی کسب نخواهند کرد، گفت که ایران تنها در صورت نبود هیچ پیش شرطی در این اجلاس شرکت می‌کند.
غربی‌ها برای ما فرش قرمز پهن کنند
منصور حقیقت‌پور در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: همان طور که آمریکایی‌ها در اجلاس ژنو 1 ناموفق بودند اگر بخواهند همین رویه را در پیش بگیرند در ژنو2 نیز موفق نخواهند بود. وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با وظایف خود در منطقه آشنا است، گفت: ایران هیچ نیازی به شرکت در اجلاس ژنو 2 ندارد. حال اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها احساس کردند که حضور ایران در ژنو 2 موثر است نباید هیچ شرطی برای این حضور بگذارند و در مقابل باید از ما خواهش و درخواست کنند. باید غربی‌ها برای ورود وزیر امور خارجه‌مان فرش قرمزی در فرودگاه ژنو پهن کنند تا وزیر خارجه و هیات همراه با عبور از این فرش قرمز در اجلاس ژنو 2 شرکت کنند.

به گفته حقیقت‌پور، ایران در صورت نبود هیچ پیش‌شرط تنها در اجلاس ژنو 2 شرکت می‌کند. وی در ادامه گفت: ایران در صورت شرکت در اجلاس ژنو2 راهکارهای دموکراتیک و شناخته شده بر پایه دفاع از مردم و دولت سوریه و تکنیک‌های شناخته شده مثل دموکراسی را برای حل مشکل سوریه پیشنهاد می‌کند.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه باید سرنوشت مردم سوریه توسط خودشان تعیین شود، گفت: مردم سوریه مردمی بالغ هستند که با وجودی که سه سال زیر آتش بودند اما کشورشان را مدیریت کردند. طبیعتا آنها در انتخابات 2014 نیز می‌توانند برای خود تعیین تکلیف کنند.

حقیقت‌پور تاکید کرد: باید اجازه داد مردم سوریه در عرصه انتخابات حاکمیت بعدی سوریه را تعیین کنند و هر تغییراتی را لازم می‌دانند در ساختار قدرت این کشور به وجود آورند.

۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۶:۰۰
دستور دیگه ای نیست؟؟؟ (155073)
۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ۰۱:۲۶
بیخود خودت را بزرگ نکن مسلما هیچ کس برای شما فرش قرمز پهن نخواهد کرد شما را دعوت هم نخواهند کرد؛ (155513)