به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۵ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۱۹۰۶۶
به دنبال شروط ائتلاف مخالفان سوریه

ارتش آزاد سوريه هم شرط گذاشت

گروه بين الملل: ارتش آزاد سوریه اعلام کرد که تنها در صورت ارائه ضمانت‌هایی از سوی جامعه جهانی حاضر است در نشست ژنو 2 شرکت کند.
ارتش آزاد سوريه هم شرط گذاشت
لؤی المقداد، سخنگوی ارتش آزاد سوریه تصریح کرد: ارتش آزاد سوریه تنها در صورت وجود ضمانت‌های بین‌المللی در نشست ژنو 2 شرکت خواهد کرد. وی با تاکید بر لزوم ارائه تضمین‌های قابل اطمینان از سوی جامعه جهانی گفت: ما به نظام سوریه و کسانی که حامی و پشتیبان این نظام هستند، اعتماد نداریم و حوادثی که در "غوطه" دمشق رخ داد، بزرگترین دلیل این امر است. المقداد همچنین افزود: ما خواهان راهکاری سیاسی برای حل بحران سوریه هستیم و بدون شک هر راهکاری را که آرمان‌ها و خواسته‌های ملت سوریه را تضمین نکند، نمی‌پذیریم.
وی در ادامه به دیدار اخیر اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه با سلیم ادریس، رئیس ستاد ارتش آزاد اشاره کرد و گفت: این دیدار به بن بست نخورده و قرار است در آینده نیز دیدارها و رایزنی‌هایی صورت بگیرد.سخنگوی ارتش آزاد سوریه با بیان اینکه مواضع ارتش آزاد، مواضعی "کاملا آشکار" است، مدعی شد: ارتش آزاد به دلیل علاقه به جنگ نیست که می‌جنگد، بلکه هدفش آزادسازی کشور سوریه است.

وی در ادامه با اشاره به اخبار ضد و نقیض پیرامون مرگ "ابومحمد الجولانی"، رهبر جبهه تروریستی النصره گفت: بر خلاف ‌آنچه که رسانه‌های سوریه اعلام کردند و طبق گزارش منابع حاضر در صحنه، الجولانی کشته نشده اشت. از سوی دیگر، لؤی صافی، سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه در بیانیه‌ای گفت: الابراهیمی هر چه می‌خواهد را بر زبان می‌آورد اما ما نیز شروط خود را داریم و بر آنها پایبندیم و فریب سخنان الابراهیمی را نمی‌خوریم. وی گفت: ائتلاف مخالفان سوریه بارها طرح‌هایی را برای موفقیت ژنو 2 به الابراهیمی ارائه کرده است اما الابراهیمی هیچ اقدام آشکاری را در خصوص تحقق این طرح‌ها انجام نداده است، و تاکنون نتوانسته ضمانت‌های حقیقی را از سوی نظام سوریه در خصوص موفقیت این نشست بین‌المللی ارائه کند.

ائتلاف مخالفان سوریه پیشتر شروطی را برای مشارکت در نشست ژنو 2 اعلام کرد که موافقت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با برکناری از قدرت و عدم مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 از جمله این شروط هستند.