به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۱۲:۳۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۱۹۷۱۴

کاهش 75 درصدی تولید روغن زیتون

گروه اقتصادي: عضو شورای ملی زیتون گفت: شیوع آفت در باغ‌های زیتون باعث شد تا باغداران برداشت زیتون روغنی را زودتر از موعد شروع کنند که روغن‌کشی زودهنگام سبب کاهش حدود 75 درصدی روغن زیتون می‌شود.
کاهش 75 درصدی تولید روغن زیتون
نادر جلالت  اظهار کرد: آفت مگس زیتون که امسال در باغ‌های زیتون به ویژه در استان‌های گیلان، زنجان و قزوین شیوع گسترده‌ای یافته باعث شد باغداران برای فرار از این آفت و از بین رفتن محصولشان زودتر از موعد برداشت زیتون روغنی را آغاز کنند که باعث کاهش تولید روغن زیتون می‌شود. وی افزود: در سال گذشته براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی حدود 5000 تن روغن زیتون تولید شد که امسال برآورد می‌شود به حدود هزار تن برسد.

این عضو شورای ملی زیتون با بیان این‌که روغن‌کشی زودهنگام باعث کاهش کیفیت روغن زیتون نیز می‌شود، گفت: برداشت زیتون برای روغن‌کشی از شمال کشور آغاز شده و در چند روز آینده نیز در استان‌های جنوبی آغاز می‌شود. جلالت تاکید کرد:‌ اگر بخواهیم تولید روغن افزایش یابد باید کشت ارقام روغنی را افزایش دهیم؛ به گونه‌ای که باغدار مطمئن باشد 25 درصد تولید روغن زیتون می‌تواند سود بیشتری برای او نسبت به تولید میوه زیتون داشته باشد. وی ادامه داد: دولت نیز باید از طرح‌هایی مانند طوبی که به افزایش تولید روغن زیتون کمک می‌کند، حمایت کند.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۴:۳۶
افسووووس... (160552)