به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۲۰۵۰۱۸

سعادت آباد آلوده‌ترین نقطه تهران است؟

گروه جامعه: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران اعلام کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا احتمال تعطیلی ناوگان حمل و نقلی مترو پایتخت در هفته جاری وجود دارد.
سعادت آباد آلوده‌ترین نقطه تهران است؟
به گزارش ایرنا، رضا کرمی محمدی در یک نشست خبری که بصورت مجازی برگزار شد، افزود: در صورت گسترش ویروس کرونا در پایتخت ناوگان مترو تهران تا زمان عادی شدن شرایط تعطیل خواهد شد.وی در مورد فروش آنلاین فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره بار تهران نیز گفت: فروشگاه‌های شهروند و میادین تره بار برای چندماه نیاز مردم، اقلام و کالاهای لازم را تامین و انبار کرده است و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: عملیات فروش آنلاین میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های شهروند نیز تا پایان این هفته عملیاتی خواهد شد.وی در پاسخ به سوالی که آیا وزارت بهداشت قصد استفاده از سوله های مدیریت بحران شهرداری را دارد؟، اظهار کرد: درخواست از سوی وزارت بهداشت بوده، اما هنوز به مرحله ای نرسیده است که بخواهند از آن استفاده کنند. کرمی محمدی درباره عدم رضایت شهروندان از تبدیل سوله های ورزشی به نقاهتگاه بیماران کرونایی و آتش زدن یکی از سوله‌ها در منطقه ۱۹ نیز گفت: از ابتدا که این درخواست از سوی وزارت بهداشت مطرح شد، بین ۱۱۵ سوله موجود، مطالعه کاملی انجام دادیم و آنهایی که بیشترین فاصله به مناطق مسکونی را داشتند انتخاب کردیم.وی افزود: ۸ سوله انتخاب شده فاصله خوبی از محل سکونت مردم دارند و مردم نباید نگران این باشند که در یک منطقه مسکونی این کار را انجام می دهیم.کرمی محمدی در باره احتمال افزایش سوله های تجهیز شده به بیش از ۸ مورد نیز گفت: به نظر نمی رسد ظرفیت اضافه ای لازم باشد. رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران درباره چگونگی تامین امنیت بیماران در سوله ها گفت: از نظر بهداشتی کاملا بررسی شده است که این مساله مشکلی برای مردم ایجاد نکند بلکه کمک به آنها باشد.
سعادت آباد تنها نقطه آلوده تهران نیست
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران در پاسخ به این سئوال که چند نقطه تهران از جمله سعادت آباد به عنوان مکان‌های پرخطر کرونا معرفی شده‌اند گفت: احتمالا این قبیل مطالب به وسیله نرم افزار وزارت ارتباطات آمده و نتیجه برخی تست‌ها است که ارائه می‌شود. از آنجایی که مناطقی مانند سعادت آباد بیشتر از این نرم افزار استفاده کرده‌اند، نتایج اینگونه شده و اگر در مناطق جنوبی شهر اطلاعات با این نرم افزار تکمیل شود، مسلما نقاط حساس بیشتر از نقاط مرکزی و جنوبی است. در نتیجه خیلی نمی‌توان به آن اعتماد کرد. بر اساس آخرین گزارش ستاد ملی کرونا، تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۱۱ نفر جان باخته و ۴ هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.استان تهران با تعداد ۳ هزار و ۳۲۳ فرد مبتلا به ویروس کرونا یکی از کانون‌های اصلی شیوع این بیماری در کشور است.