به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۲۱:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۴ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۲۱۳۳۰۲

کرونا همچنان در جهان می‌تازد

گروه جامعه: شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا که اکنون در ۲۱۲ کشور جهان شیوع یافته، همچنان در حال افزایش است. آخرین آمارها حاکیست که تعداد مبتلایان به ۳ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۴۸۳ نفر رسیده و تا کنون ۲۴۴ هزار و ۷۸۰ نفر جان خود را از دست داده و یک میلیون و ۱۲۱ هزار و ۵۷۶ نفر از مبتلایان نیز بهبود پیدا کرده‌اند.
کرونا همچنان در جهان می‌تازد
به گزارش ایسنا، در میان کشورهای درگیر با بیماری کووید ۱۹، ایالات متحده آمریکا در جایگاه نخست قرار دارد. در اروپا نیز کشورهای اسپانیا و ایتالیا بیشترین تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ را گزارش کرده‌اند. برزیل به تازگی به کشورهای با آمار بالای ابتلا پیوسته و از ایران که رتبه دهم جهان را در این زمینه دارد، سبقت گرفته است.مقامات برخی کشورها از جمله انگلیس اعلام کرده‌اند که شیوع کروناویروس در کشورشان به نقطه اوج خود رسیده است و شمار قربانیان این بیماری در انگلیس به‌زودی از ایتالیا سبقت می‌گیرد. در تعدادی از کشورها نیز به‌زودی محدودیت‌های اعمال شده برداشته می‌شود.بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورلداُمتر، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:
۱. ایالات متحده یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۷۷۴ مبتلا، ۶۷ هزار و ۴۴۴ قربانی
۲. اسپانیا ۲۴۵ هزار و ۵۶۷ مبتلا، ۲۵ هزار و ۱۰۰ قربانی
۳. ایتالیا ۲۰۹ هزار و ۳۲۸ مبتلا، ۲۸ هزار و ۷۱۰ قربانی
۴. انگلیس ۱۸۲ هزار و ۲۶۰ مبتلا، ۲۸ هزار و ۱۳۱ قربانی
۵. فرانسه ۱۶۸ هزار و ۳۹۶ مبتلا، ۲۴ هزار و ۷۶۰ قربانی
۶. آلمان ۱۶۴ هزار و ۹۶۷ مبتلا، ۶۸۱۲ قربانی
۷. ترکیه ۱۲۴ هزار و ۳۷۵ مبتلا، ۳۳۳۶ قربانی
۸. روسیه ۱۲۴ هزار و ۵۴ مبتلا، ۱۲۲۲ قربانی
۹. برزیل ۹۷ هزار و ۱۰۰ مبتلا، ۶۷۶۱ قربانی
۱۰. ایران ۹۶ هزار و ۴۴۸ مبتلا، ۶۱۵۶ قربانی
سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آن‌ها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته، شامل چین با ۸۲ هزار و ۸۷۷ مبتلا، کانادا با ۵۶ هزار و ۷۱۴ مبتلا، بلژیک با ۴۹ هزار و ۵۱۷ مبتلا همچنین کشورهای پرو، هلند، هند، سوئیس، اکوادور، عربستان سعودی، پرتغال، مکزیک، سوئد و ایرلند هستند.در آمریکای لاتین نیز وضعیت شیوع کرونا به شدت وخیم شده و اکنون این منطقه به یکی از کانون‌های شیوع این ویروس‌ تبدیل شده است. برزیل با قرار گرفتن در رتبه نهم فهرست جهانی کشورهای درگیر کرونا، بیشترین شمار مبتلایان آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده است‌.